Ik wil aan een pc een display aansluiten die een getal (4 cijferig) weergeeft. Simpel denken de meeste maar ik heb wat problemen.
Ten eerste hij moet redelijk groot zijn, minimaal 10cm hoogte per cijfer.
Dan de aansluiting:
- Een dualhead vga met een tweede monitor/tv/beamer/....
- Een lichtkrant (met rs232 minimaal 300 euro, voor zover ik weet, goedkopere is altijd welkom)
- Een simpel lcd scherm, met backlight. Waarschijnlijk te duur en ik heb geen schema's
- Een 4tal 7-segmenten displays van 10cm (25 euro per stuk, excl controller en geen schema's)
- Of...
De vraag is nu wat zijn haalbare opties (maximaal 100 euro), en zijn er eventueel schema's van een lcd scherm op een 7segementen display ergens te vinden (rs232 naar dat display). Ikzelf heb gezocht maar niet gevonden.
Of zijn er andere opties, terminal ofzo, oude computer, msx?
Het was allemaal nav LCD scherm topic
Ten eerste hij moet redelijk groot zijn, minimaal 10cm hoogte per cijfer.
Dan de aansluiting:
- Een dualhead vga met een tweede monitor/tv/beamer/....
- Een lichtkrant (met rs232 minimaal 300 euro, voor zover ik weet, goedkopere is altijd welkom)
- Een simpel lcd scherm, met backlight. Waarschijnlijk te duur en ik heb geen schema's
- Een 4tal 7-segmenten displays van 10cm (25 euro per stuk, excl controller en geen schema's)
- Of...
De vraag is nu wat zijn haalbare opties (maximaal 100 euro), en zijn er eventueel schema's van een lcd scherm op een 7segementen display ergens te vinden (rs232 naar dat display). Ikzelf heb gezocht maar niet gevonden.
Of zijn er andere opties, terminal ofzo, oude computer, msx?
Het was allemaal nav LCD scherm topic
[ Voor 8% gewijzigd door elgringo op 21-08-2003 17:36 ]
if broken it is, fix it you should