Edit: "opgelost" (zie last post)
Ik ben een vette PHP-newbie, sorry daarvoor
. Probeer ook niet te erg van de code te schrikken.
Ik tracht:
- strings (naam, nickname etc.) die zijn ingevoerd in op een HTML Form te submitten naar een .php
- die ze vervolgens in een file schrijft in de vorm van een html-tabel
- daarna include ie die file
Maar... de ene keer schrijft ie ze wel goed weg, de andere keer niet. Toen ik 'm tijdens het coden teste met 'adsf' (lekker makkelijk
) leek ie 't goed te doen, totdat ik 'echte' namen ging invoeren. Maar of 't nou aan hoofdletter ligt of spaties kan ik niet zeker zeggen, want "ene keer wel de andere keer niet".
Zit er al een tijdje mee te klooien dus als jullie me kunnen helpen is het erg gewaardeerd. Klinkt 't bekend, of is er geen hoop voor bovenstaande rommel?
(Apache/2.0.39 PHP/4.2.2)
Ik ben een vette PHP-newbie, sorry daarvoor
Ik tracht:
- strings (naam, nickname etc.) die zijn ingevoerd in op een HTML Form te submitten naar een .php
- die ze vervolgens in een file schrijft in de vorm van een html-tabel
- daarna include ie die file
Maar... de ene keer schrijft ie ze wel goed weg, de andere keer niet. Toen ik 'm tijdens het coden teste met 'adsf' (lekker makkelijk
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <?php $firstname = $_POST["firstname"]; $lastname = $_POST["lastname"]; $nickname = $_POST["nickname"]; $email = $_POST["email"]; $website = $_POST["website"]; $comment = $_POST["comment"]; $filename = "inschrijvingen.txt"; $filename_total = "total.txt"; $total = file($filename_total); $total = $total[0]; if (trim($firstname)) { $total = $total + 1; $filepointer2 = fopen ($filename, "a"); fputs($filepointer2,"<tr valign=\"top\">"); fputs($filepointer2,"<td>$lastname, $firstname</td>"); fputs($filepointer2,"<td>$nickname</td>"); fputs($filepointer2,"<td><a href=mailto:$email>$email</a></td>"); fputs($filepointer2,"<td><a href=$website>$website</a></td>"); fputs($filepointer2,"<td>$comment</td>"); fputs($filepointer2,"</tr>"); fclose($filepointer2); } $filepointer_total2 = fopen ($filename_total, "w"); fputs($filepointer_total2, $total); fclose($filepointer_total2); ?> |
Zit er al een tijdje mee te klooien dus als jullie me kunnen helpen is het erg gewaardeerd. Klinkt 't bekend, of is er geen hoop voor bovenstaande rommel?
(Apache/2.0.39 PHP/4.2.2)
[ Voor 64% gewijzigd door Timer op 15-09-2003 12:54 . Reden: code update ]