Toon posts:

Hekel aan AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
2 jaar geleden had ik een AMD 1800+ gekocht. Wow wat was ik blij!!!En natuurlijk die fantastische MSI k7t 266pro 2 V 2.0 .

Vanaf het begin heb ik hier problemen mee gehad.

Toen vond ik dat het tijd was voor met oude vertrouwde combinatie tussen een intel gebasseerd moederbord, namelijk een Asus en een Intel Processor.

Ik heb maar een mager configuratie aangeschaft, omdat ik een Prescot wil aanschaffen als de tijd rijp is, maar dit "mager systeempje" werkt (vergeleken met AMD" als de krachtigste zon die ooit geschenen heeft. Als een zonnetje dus...:D

Maar goed. Wie heeft dezelfde ervaring?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26

Wimo.

Shake and Bake!

Ik vrees dat jij een van de enige bent met deze ervaringen ... bij mij draait alles (uiteraard) als een zonnetje..

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:53

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

euhm, mss offtopic, maar gaat dit niet weer zo een topic worden van AMD vs. INTEL ??

EDIT:
Ik heb vroeger altijd intel gehad, en nu AMD, ik wil nooit meer terug naar intel, maar ja, omdat men pc nu in beslag genome is moet ik wel ff verder met intel, maar voor mij AMD, maar ja, never ending story denk ik ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Jellabie op 20-08-2003 16:18 ]

De Nederbelg !

Verwijderd

ik heb een AMD 1700 + op een K7T 266 pro bordje. Werkt als een zonnetje. Had hiervoor een Asus A7V bordje wat helaas de geest gaf waarna ik op MSI ben overgestapt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Tja, je moet even wennen aan die MSI.
Hardware-change = BIOS-reset.
Beetje knullig, maar als je het weet, tja, is het ook zo gepiept.
Draai hier al tijden met dat mainboard, en een 2000+ er op.
Voor mij voorlopig geen Intel CPU's meer hoor.
Maar ja, ieder zijn eigen smaak.

Edit:
Kijk maar bij, bijvoorbeeld, auto's. De een is enorm te spreken over Citroen, de ander wil er nooit van zijn leven meer eentje hebben.
Telefoons idem. Voor mij voorlopig geen Nokia meer, altijd wel kleine dingetjes mee aan de hand, mijn T610 doet het perfect.

[ Voor 34% gewijzigd door Brede P op 20-08-2003 16:14 ]

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ik heb zowel Intel als AMD systemen gehad.. liep allemaal erg lekker ;)
verder geef ik dit topic niet erg veel kans,
omdat het waarschijnlijk weer zo'n "nee, intel is beter.. nee nee! AMD rocks!" topic zal worden.
de een zweert bij Intel.. de ander bij AMD..

edit:

..zoals al door jellabie gezegd werd..

[ Voor 26% gewijzigd door DaaNium op 20-08-2003 16:17 . Reden: ik ben 'n beetje langzaam met tikken ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Verwijderd

Kijk, je kunt een natuurlijk een duitse volkswagen kopen, of enige tijd later het zelfde model met de naam Skoda.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pas je ondertitel ff aan aub...hij verneukt de layout. En btw: welkom op GoT, dit soort discussie is al tig keer gevoerd. Denk dat je zo een slotje gaat krijgen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaats ook geen topic met de hoop dat het een top topic word. Ik wil alleen ff mijn ervaring kwijt hier. Wil natuurlijk niet zeggen dat jullie nu allemaal Intel moeten nemen. Nee hoor!!

Opvallend. Alleen AMD gebruikers die reageren. Ik val jullie echt niet aan hoor. Ik bedoel......Wie ben ik om te zeggen dat jullie )(&^%*(^%&^ zijn als jullie AMD gebruiken? Net zoals BredeP zegt, Ieder zijn eigen smaak.......

Anyway.....Bedankt voor jullie reactie's

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
[Bekende AMD/Intel verhaal]

AMD Is goed vanwege zijn prijs en was ook goed vanwege zijn prestaties.
Intel gaat dankzij de HyperThreading Technology en FSB van 800 weer voor op AMD

[/Bekende AMD/Intel verhaal]

Ik heb nu een AMD XP 2400+ draait als een zonnetje maar mocht ik nu een nieuw systeem gaan aanschaffen dan zou het zeker een Intel worden, gewoon vanwege de prijs/prestatie. Naar mijn mening is het zo dat AMD in combinatie met Asus bordjes niet altijd even lekker werkt. Als een AMD kapot is dan is het bijna altijd of door het moederbord, of doordat de koeling het heeft begeven.

[ Voor 10% gewijzigd door Sluuut op 20-08-2003 16:20 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:24

Arfman

Drome!

Uhm.. voordat je post kun je beter dit lezen:

Dit graag lezen eer je post :)
Technische PMG FAQ

Ik vrees dat dit topic kansloosch (:P) is door de slechte topicstart. Dit lijkt meer op een flame en zal uitmonden in AMD/Intel 'discussies'.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Ik heb zelf ook zo'n msi k7t266 pro 2 -RU met een 1500+ erop , en heb daar nog nooit probs mee gehad
2de pc is een intel 2.8 , ook nog nooit problemen mee gehad , dus ik kan echt nie zegen welke vd twee ik nu "het beste" vindt , ik denk niet dat de ene moet onderdoen voor de andere kwa betrouwbaarheid

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 20 August 2003 @ 16:17:
Pas je ondertitel ff aan aub...hij verneukt de layout. En btw: welkom op GoT, dit soort discussie is al tig keer gevoerd. Denk dat je zo een slotje gaat krijgen.
ThnQ, maar wat betekent dat slotje?

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

fuck die vorige post kwam niet van mij maar van dekette :p

[ Voor 91% gewijzigd door Denhomer op 20-08-2003 16:21 ]

Verwijderd

Ik heb nog altijd het idee dat onze oude p200 mmx met 64 mb ram beter multitasked en sneller opstart dan onze 500 mhz amd met 128 mb ram

Maar heb al een tijdje een amd 1800+ met 512 mb, en deze werkt eigenlijk het allerbest.
Had alleen een AOpen mobo, die wou eerst niet werken met men radeon. na een bios down grade (gelezen op de site van Aopen) werkte het allemaal zeer soepel.
Vooral snel opgestart, want ik en anderen zetten die pc elke dag 10 keer aan en uit om ff mail te bekijken

vooral als je in een game zat: unreal tournament 436, kon je met die amd 500 voor geen meter even alt-tabben om te msn-en
Dat kon met die p200 en die amd 1800 prima.
Zat trouwens wel een voodoo2 in die p200mmx, waardoor alt-tab extra snel gaat, omdat de 2d videokaart niks hoeft op te bouwen en te laden. Die voodoo2 deed alleen 3d werk
Ga komende jaar zeker niks veranderen aan die amd 1800. werkt gewoon goed

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
/beetje zinloos

AMD idd goede prijs/prestatie
Intel duur maar loopt wel voor (ook voor diegene die kickt op MHzen)

System Specs

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hmzz... mijn Msi bordje ging na anderhalf jaar 24/7 draaien kapot, eenmaal bij Norrod
vertelde de verkoper dat het standaard zo ging bij de MSI k7t serie naar een periode
van 1 jaar. Maar goed 3 jaar garantie, bordje keurig overplaatst en we draaien weer
lekker verder :)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 16:19:
[...]

ThnQ, maar wat betekent dat slotje?
Slotje betekent dat een moderator dit topic afsluit, omdat het nergens tot leidt, en dus vervuiling oplevert voor het forum.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Beetje vreemde openingspost je kunt dan beter gaan searchen en oude topics doorlezen waar gebruikers hun verhalen vertellen over de twee fabrikanten..

intel/amd

Verschil tussen AMD en INTEL

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit gaat nergens over. Laten we eerlijk zijn.

/kansloos ten top.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.