Toon posts:

[HTML] Breedte image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor een mailing gebruik ik een header die een hoogte heeft van 60px en een breedte van 100%. De banner is 600 pixels breed, dus Internet Explorer rekt de image uit als je een hogere schermresolutie hebt.

Mijn probleem is echter dat als je een kleinere resolutie hebt, de image niet kleiner wordt, maar de breedte houdt van 600px.

Valt dit op te lossen, bijvoorbeeld dmv. een tabel van 100% breedte die als achtergrond de image heeft en meerekt?

Bedankt.

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:09

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Je kunt toch een vaste pagina breedte nemen inplaats van 100%. Meestal zijn plaatjes die uitgerekt worden toch al niet zo mooi.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Idd, zet die 100% uit en maak daar gewoon 600 pix van, denk dat dat wel blijft staan :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, maar als iemand dan een breede resolutie heeft zit er een blok wit naast... dan zou in het plaatje een fade naar zwart in moeten ofzo, maar dat is lelijk.

In dit geval ziet het er niet storend uit...

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
je kan er redelijk vanuit gaan dat mensen 800x600 of hoger als resolutie hebben, crop t plaatje wat en zorg dat ie ~680px is ofzo, dan gewoon 100% vervangen met 680 en klaar is HansGans....

wel wat simpel hoor dit :{

als de rest wit is, dan moet je eens de achtergrondkleur van je tabel veranderen in zwart.... kijk eens op www.w3schools.com zou ik zeggen.

edit : oprekkende images zijn lelijk :{

[ Voor 31% gewijzigd door Cartman! op 20-08-2003 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jullie beantwoorden mijn vraag niet.

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 15:04:
Jullie beantwoorden mijn vraag niet.
Valt dit op te lossen, bijvoorbeeld dmv. een tabel van 100% breedte die als achtergrond de image heeft en meerekt?
ja, dat kan : http://www.w3schools.com/ daar staat genoeg info :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me erom dat de image in de tabel vullend is, dus geen repeat (maar ook geen non-repeat). Hij moet rekken.

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 15:10:
Het gaat me erom dat de image in de tabel vullend is, dus geen repeat (maar ook geen non-repeat). Hij moet rekken.
wat heb je zelf allemaal al geprobeerd dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk niks, want heb geen idee hoe het zou kunnen worden opgelost. TD background in CSS heeft ook geen elementen van Stretch ofzo... en IMG WIDTH=100% rekt dus alleen uit, verkleint niet.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 15:22:
Eigenlijk niks, want heb geen idee hoe het zou kunnen worden opgelost. TD background in CSS heeft ook geen elementen van Stretch ofzo... en IMG WIDTH=100% rekt dus alleen uit, verkleint niet.
als je dan nou es [img]"bla.jpg"[/img] gebruikt... Dan wordt ie niet uitgerekt (en ook niet verkleind) :)

Signature

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

wat je zou kunnen doen is met javascript de resolutie van de bezoeker bepalen
en dan de gewenste breedte & hoogte (in pixels) van het plaatje berekenen
om die vervolgens in de img tag op te geven
als 't goed is wordt 't plaatje dan in de opgegeven grootte zichtbaar

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook aan gedacht, maar het gaat om een bedrijfse-mail.... volgens mij kun je de breedte van het weergavevenster van Outlook niet meten.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

nxt:
wat je zou kunnen doen is met javascript de resolutie van de bezoeker bepalen
en dan de gewenste breedte & hoogte (in pixels) van het plaatje berekenen
om die vervolgens in de img tag op te geven
als 't goed is wordt 't plaatje dan in de opgegeven grootte zichtbaar
Iets wat je imo absoluut niet moet doen is javascript gaan gebruiken in mails. Een groot gedeelte van de mensen heeft het uitstaan uit veiligheidsoverwegingen (en terecht) en daarnaast zou ik elke malloot die met JavaScript in mijn mailclient zou gaan willen vrutten (als ik dat al toe zou staan) meteen in een blocklist zetten. Wat als 50% van je potientiele klandizie er zo over denkt? Nog afgezien van spam-filters die werken met puntensystemen. Zou me niets verbazen als Javascript daar heel hoog in de lijsten staat.

Maar goed, ik beantwoord je vraag niet :+

Wat werkt er precies niet aan de width van de image op 100% zetten? Want ik heb het net even geprobeerd, en dat gaat prima bij mij :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Groter worden werkt wel, maar als je browservenster kleiner maakt dan de breedte van de image, verkleint Microsoft Internet Explorer (dus Outlook ook) niet.

Verwijderd

In flash maken :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het gaat hier om een mailing, ik ben er niet zeker van of ook Flash in een e-mail zichtbaar is, of blijft het bij puur html?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Ik weet niet wat je voor mailing aan 't maken bent, maar reken er maar op dat je door een heleboel anti-spamtools gaat worden tegengehouden, met banners en html in de mail.
Zeker als start of einde van de mail (en zeer terecht).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 14:47:
Voor een mailing gebruik ik een header die een hoogte heeft van 60px en een breedte van 100%. De banner is 600 pixels breed, dus Internet Explorer rekt de
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 14:58:
Tsja, maar als iemand dan een breede resolutie heeft zit er een blok wit naast... dan zou in het plaatje een fade naar zwart in moeten ofzo, maar dat is lelijk.

In dit geval ziet het er niet storend uit...
en een plaatje uitrekken is niet lelijk?

Als je toch een profi-bedrijfs-html-mail maakt, maak hem dan niet schaalbaar maar
met een fixed width, dan hebben mensen met een "normale" resolutie van 1024 of 800 iig een goed en duidelijk beeld van je mail.

normale breedtes van html mails is laatst een topic over geweets, de conclusie was ongeveer dat 500 tot 600 px de standaard is, waarom dus breder?
Dat heeft imho geen enkel doel.

dit topic dus: [rml][ HTML in Email] Breedte van de pagina - Welke norm?[/rml]
Dark Blue schreef op 20 August 2003 @ 22:51:
[...]

Het gaat hier om een mailing, ik ben er niet zeker van of ook Flash in een e-mail zichtbaar is, of blijft het bij puur html?
Flash kan niet in een html-mail, zelfs de Macromedia Edge Nieuwsbrief is zonder Flash. Al is hun header wel 670px breed :P
(maar wel zeker met een fixed width tabel)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 23:45 ]

Pagina: 1