Toon posts:

Command Line Utility voor automatische Loudness en volume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een command line utility (liefst met source code) om loudness/treble/bass toe te voegen aan ongecomprimeerde 16 bits WAV files. Ook moet het volume automatisch aangepast worden zodat het geluid net niet gaat klippen. Ik heb een berg spraak bestanden die wat duidelijker op een Pocket PC hoorbaar moeten zijn. Welk freeware programma is hiervoor het beste bruikbaar?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 09:38 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat dit vanuit DOS zal gaan lukken. Of je moet zelf een proggie gaan schrijven [is niet eens zo lastig], of, omdat je pc wat traag is, het freeware proggie Audacity gebruiken voor linux

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

cooledit is your friend..
tja.. ik denk zelf niet dat er echt proggies voor zijn..
misschien plugins?? (limiter)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
Maar waarom zou je dan loudness gebruiken? Want die doet eigenlijk niks met het spraak gebied, alleen juist erboven en eronder. Daarnaast moet je je afvragen wat het frequentiebereik is van die pocket pc, als het om een ingebouwde speaker ofzo gaat zul je die hoge en lage tonen al een stuk minder horen.

Nu weet ik overigens niet waar het nou precies om gaat, dus wellicht is die loudness wel heel effectief. Maar ik zou dan even met cooledit met de equalizer spelen en kijken wat het beste resultaat oplevert. Het gaat er omdat de stemmen duidelijk te horen zijn? Als je dan iets hebt moet je naar iets op zoek gaan welke die instellingen over al die geluidsbestanden kan gooien.

Mijn Home Cinema in aanbouw