Toon posts:

[XP] Vreemd probleem met Beeldscherm bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

heb sinds kort nogal een vreemd probleem en geen idee hoe het op te lossen is. 8)7

het is als volgt:
Als ik mijn pc opstart gaat mijn beeldscherm enorm trillen en zie ik, als ik al wat zie, een heel verrot beeld. helemaal gescrambled enzo..

http://home.quicknet.nl/q...roeningen/beeldscherm.jpg

daar heb ik even een screenshot van gemaakt. zoals je ziet, een beetje vreemd.

Nu dacht ik in eerste instantie dat het aan mijn beeldscherm zelf lag (dus hardwarematig). Ik de fabrikant gebeld en die heeft mij een nieuwe monitor gebracht. Weer exact hetzelfde probleem..

Zal dus wel met iets softwarematigs te maken hebben. (is ook logischer, want de monitor doet niet raar als ik hem bijvoorbeeld na twee uur aanzet, terwijl mijn pc aanstaat)..

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Alvast bedankt,

Joost

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor een videokaart heb je? en is die al eens opnieuw geinstalleerd met de laatste WHQL drivers (indien beschikbaar?)

Verwijderd

Dit ziet er erg uit als fuc*** up videogeheugen, gooi er es een andere VGA-kaart in

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Welk OS ? zie: Windows Operated Systems - Policy

Verder:
Geef eens wat specs :?
- videokaart?
- monitor?
- rest van de pc?
- welke drivers (versies etc.) ?

edit:
Door Compu: Aan het inlogscherm te zien XP :P
momania: tssss :+

[ Voor 17% gewijzigd door momania op 20-08-2003 00:27 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Kijk anders eens naar "naburige" kaarten, en of de VGA-kaart goed in het AGP-slot zit.
Check tenslotte je Bios 's. Heb je anders een VGA-kaart met koeler (met fan), en is die fan misschien defect ?

[ Voor 13% gewijzigd door Brothar op 20-08-2003 00:21 ]

eagle

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hoi Joost, welkom op GOT, neem even de tijd om de faq door te lezen voordat je op een teentje trapt (wij gotters hebben lange tenen, en vinden het naar om gegroet te worden enzo ;) )

ontopic .... Of even een ander videokaartje proberen ...

is dit hetzelfde trillen als een "degaus" of is het meer kniperen van pixels ?

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 20-08-2003 00:23 ]

Iperf

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Als je de pc boot, in verbose mode, zie je toch wel gewoon normaal de tekst, of dat ook niet? Ligt volgens mij gewoon aan je drivers hoor.

Verwijderd

Topicstarter
tjemig, wat zijn jullie snel. :)

anyways,
ik heb een geforce 2 MX400 met de nieuwste drivers (geloof dat windowsupdate ze laatst heeft geupdate, ik had zomaar een of ander nieuw Nvdia icoontje in mijn tray)..

monitor is hansol 730e (maar daar kan het niet aan liggen). Voor de rest gewoon winxp Pro.

zal wel even de hele kaart opnieuw installeren. Lijkt me stug dat het aan de kaart zelf ligt, want na het opstarten doet hij het gewoon weer goed. Trilt nog wel een tijdje na (niet zoals bij degauss btw, lijkt meer op golven die steeds kleiner worden)..

Zal er wel even een andere kaart indoen als het nog zo blijft na opnieuw installeren. probleem is al mijn oude computerzooi een kleine 60 km hiervandaan ligt. :D

iig bedankt.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

En als je opstart in safe mode? Zet anders is je refreshrate lager? Is er niet toevallig geklooid met je kaart, overgeklokt oid?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 00:47:
ik heb een geforce 2 MX400 met de nieuwste drivers (geloof dat windowsupdate ze laatst heeft geupdate, ik had zomaar een of ander nieuw Nvdia icoontje in mijn tray)..
Dat zou het best wel eens kunnen zijn.
Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met drivers die via de windows update geinstalleerd werden.
Je kan iig het beste de drivers bij nvidia zelf even downloaden en die gebruiken. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1