Toon posts:

maakt maxtor slechte harde schijven?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
maxtor schijven zijn voor mijn gevoel gewoon slecht....

en dan bedoel ik niet alleen technisch. de service van maxtor is ook 3x niks.

vorige week is mijn hdd 80 gig 7200 rpm overleden (opeens bij starten smart error).... maxtor gemailed....geven ze mij twee opties:

1: je verstuurt het via ups/dhl en betaalt alle verzend/ontvang kosten zelf (ben je al gauw zon 60 euro kwijt)

2: je geeft een creditcard nummer en je hebt die schijf binnen twee weken terug (alle kosten voor maxtor).

ze weten best dat veel gewone gebruikers geen creditcard hebben....komt nog bij dat ze die hdd in een speciale verpakking willen hebben met bepaalde afmetingen, solid bags etc etc, en ook nog dreigen dat de garantie vervalt als het niet verpakt is zoals zij het willen.

maxtor sucks....

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 08:55

DaRoot

Some say...

Je hebt dus 1 maxtor schijf die kapot is. Nou, meteen een reden om te gaan afkraken. Als je nu 20 schijven had van Maxtor, waarvan er 18 kapot zijn, dan heb je reden tot klagen.

Wat betreft het opsturen, die kost je geen 60 euro, maar 7 euro, en kan gewoon via de post.

Edit:
Uiteraard moeten ze eisen stellen aan de verpakking. Je hebt zekers nooit gezien hoe ze bij je dealer binnenkomen? Vraag daar eens naar zulk verpakkingsmateriaal. Als jij je schijf gewoon in een enveloppe doet, kun je ook verwachten dat ie sowieso stuk is, als ie over is in Ierland. Beetje dom he?

[ Voor 37% gewijzigd door DaRoot op 19-08-2003 17:48 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Chello200
  • Laatst online: 22-02 23:48
De oudere maxtor's zijn uberstabiel...maar ik gebruik zelf tegenwoordig Hd's van Western Digital.

Check revieuws en persoonlijke ervaringen van mensen met een maxtor schijf. Dan zul je zien hoeveel problemen er echt zijn en of jij misschien gewoon pecht had.

dikzak

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 21:02
Naar mijn mening zijn maxtor's snel en gaan ze niet snel kapot, ze maken alleen erg veel lawaai.

Ik vind het dus een beetje overdreven om Maxtor gelijk slecht te noemen

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 14:22

BioHazard

*\o/*

Overload ik ben ut met je eens...Ik heb nu al 2 HD's gehad van Maxtor in een paar jaar!
En ALLEBEI zijn ze overleden. En telkens bij het booten een Smart Error!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03 21:54
Ik heb eigenlijk geen probelemen gehad met de service van maxtor. Bij mij was m'n 30 gig @ 7200 RPM na 1,5 jaar gebruik kapot (en er zat 3 jaar garantie op) dus ik terug gestuurd, ben m'n schijf wel een tijdje kwijt geweest. Ondertussen een andere schrijf aangeschaft en nu hangt die 30 gig er op een RAID controller als backup en opslag schijf bij.
En waar jij over praat over die creditcard nummers oid, ik heb er niks van gezien ......

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Bi0Hazard schreef op 19 August 2003 @ 17:48:
Overload ik ben ut met je eens...Ik heb nu al 2 HD's gehad van Maxtor in een paar jaar!
En ALLEBEI zijn ze overleden. En telkens bij het booten een Smart Error!
2 in een paar jaar. Mmmz.. da's veel hoor, echt. Ik heb hier bijvoorbeeld een 30 GB 5400 rpm maxtor al meer dan een jaar continue lopen. Doet het perfect.

Edit:
Service vind ik trouwens ook prima. Je stuurt zo'n ding op a 7 euro, en dan heb je vaak binnen 2 weken een nieuwe, die vaak ook nog sneller/groter is.

[ Voor 18% gewijzigd door DaRoot op 19-08-2003 17:53 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-03 14:20
Toch raar dat je een creditnmr. moet geven als toch alle kosten voor maxtor zijn?

Of moet je het dan voor schieten dat ze het terug betalen?

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Eerlijk gezegd ben ik d'r ook niet zo over te spreken (en ben eveneens overgestapt op WD), het RMAen is echter redelijk geregeld bij Maxtor.

Een doosje van het postkantoor, wat eierdoosjes en wat proppen papier zijn voldoende om een disk naar Ierland op te sturen. Kosten: 5, 80 euro geloof ik (uiteraard niet per UPS).

Binnen tweeenhalve week had ik een disk terug. Da's toch niet zo slecht ?

Verwijderd

Topicstarter
Daroot,

een aantal vriende van mij hebben allemaal maxtor schijven, ongeveer 85 procent daarvan zijn dx740 series (7200rpm ata 133), deze schijven gaan allemaal 1 na 1 dood, de laatste week zijn er gewoon al 3 gesneuveld, 2 van 80 en 1 van 60,.....

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 10:52
niks mis met maxtor schijven. je moet alleen niet de plus 8 kopen (die platte)
die gaat nogal gouw kapot.

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
elke andere hdd fabrikant heeft delfde regels. dus je flame moet gaan over alle fabrikanten en niet over alleen maxtor. zelf ben ik reuze te spreken over de snelle service van maxtor! je hebt te weinig en te slechte argumenten!

[ Voor 1% gewijzigd door De-Fault op 19-08-2003 17:59 . Reden: typfoutje ]

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb toch al echt drie jaar een maxtor schijf die zonder problemen werkt.
En ik werk zelf ook op een retourencentrum (printers en zo) en je moest eens weten wat mensen allemaal opsturen en dan verwachten dat er nog garantie op zit.

(Laptop Harde schijven die gewoon los in een grote doos met printers zitten die eruit ziet alsof ie een jaar buiten in de regen heeft gestaan en dergelijke)

Verwijderd

Ik heb al een jaar een smart error. Ik druk gewoon op F1 en bij het opstarten, en dan issie zo goed als normaal. Weet je zeker dattie kapot is?

Alleen de error vind ik reteirritant.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 17:54:
Daroot,

een aantal vriende van mij hebben allemaal maxtor schijven, ongeveer 85 procent daarvan zijn dx740 series (7200rpm ata 133), deze schijven gaan allemaal 1 na 1 dood, de laatste week zijn er gewoon al 3 gesneuveld, 2 van 80 en 1 van 60,.....
Ik draai hier ookal 2 jaar de D740X 40GB...

Alleen 'snachts staat dat ding uit, en doetet nog prima... Lijkt me gewoon een kwestie van niet goed koelen [maxtors worden warm :) ] of gewoonweg pure pech.

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
steef1983 ze betalen het dus NIET eens terug.

daroot, natuurlijk verpak je het zo goed mogelijk, maar dit is natuurlijk wel overdreven: (let ook op MUST=moet)

• Each drive must be placed in an anti-static bag, similar to the silver bag the drive originally came packaged in.
• The drives must be sealed in a sturdy cardboard shipping container with a padded separator to prevent adjacent drives from touching. (An example of this type of box is shown in Figure 3.)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat is er mis met de garantie van Maxtor? Ik vind het super.

Het kost maar 7 Euro om op te sturen en binnen een dag of 8 heb je een goede HDD thuis liggen.

Verwacht je dan dat er een ventje even bij jou je HDD komt omruilen oid :?

En met CreditCard is nog makkelijker, dan heb je al een nieuwe en kan je die andere pas later terugsturen.

De verpakking is zeker _niet_ overdreven. Als jij je HDD in een bobbeltjes envelop opstuurt, komt die envelop daar aan met een paar gaten erin en je HDD is zo dood als een pier.
Haal gewoon bij de computerwinkel een kartonnen doosje met zacht schuimspul erin.

Als Maxtor een HDD terug stuurt naar je wil je hem toch ook niet in een of ander boterhamzakje terugkrijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door dreeke op 19-08-2003 18:06 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Systemoverload, ook als je de disk niet verpakt volgens bovenstaande regels maar toch zorgt voor een robuust pakketje doen ze niet moeilijk. Ze willen gewoon vermijden dat mensen die dingen in enveloppes opsturen.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb geen problemen met mn Maxtor 10KIII SCSI schijf (Ik heb m inmiddels 1 jaar en 2 maanden) en ik heb nog een 80 GB D740X (gewone lagers) en die heb ik nu 2 jaar nog geen problemen gehad ;)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
wat betreft het opsturen; als je voor de optie met credit card kiest dan stuurt maxtor jou een HD op en op het moment dat je die ontvangen hebt dan heb je 30 dagen de tijd om jou defecte HD naar ierland te sturen (in het zelfde doosje, wel zo handig), je credit card nummer is dus slechts een soort borg, mocht je je defecte HD niet terug sturen.

Mijn maxtor is ook defect en heb geprobeerd die advanced RMA aan te vragen, bij het opgeven van credit card nummer geeft ie echter een connfailure, geen idee wat er aan de hand is, misschien een server down ofzo. Heb maxtor er over geemaild maar nog nix gehoord

Het ging om een 40gb 5400 schijf van bijna 2 jaar oud, dat die kapot gaat kan gebeuren denk ik, bij welk merk dan ook

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

als je die error irritant vindt moet je smart-ondersteuning in het bios uitzetten.

Ik vind trouwens ook wel dat ze teveel herrie maken, heb 2 x 40 GB erin zitten, eentje wat ouder, ander wat nieuwe model maar ze zorgen echt voor een hoog geruis, en nee dat zijn niet mijn fans :)

Ik heb alleen geen ervaring met andere hardeschijven uit deze tijd (wel met seagate's van vroeger tot paar jaar terug en die waren wel ok maar maakten op gegeven moment ook veel herrie, maar dat was meer als hij ging lezen/schrijven.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 18:07 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 18:05:
als je die error irritant vindt moet je smart-ondersteuning in het bios uitzetten
Dan is z'n HDD nog steeds kapot hoor, alleen zie je er dan niets van :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 18:02:
steef1983 ze betalen het dus NIET eens terug.

daroot, natuurlijk verpak je het zo goed mogelijk, maar dit is natuurlijk wel overdreven: (let ook op MUST=moet)

• Each drive must be placed in an anti-static bag, similar to the silver bag the drive originally came packaged in.
• The drives must be sealed in a sturdy cardboard shipping container with a padded separator to prevent adjacent drives from touching. (An example of this type of box is shown in Figure 3.)
Ik vind het helemaal niet vreemd dat ze dit eisen. Je wilt niet weten hoe een gemiddelde vervoerder met de pakketjes om springt. Lijkt me heel normaal dat je ze zo verpakt, en dit is ook mijn inziens niets meer dan reëel dit te eisen.

Verwijderd

Ik (en een paar van mijn vrienden) hebben slechte ervaringen met de Maxtor 80 GB UMDA 133 7200 RPM. Een partij van deze harde schijven zijn verkeerd geproduceerd en krijgen de smart failure melding en bad clusters. Ik heb de schijf ingeruild en kreeg dezelfde schijf, maar dan uit een fabriek op IJsland en sindsdien geen problemen meer gehad.

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 20:11
werk zelf al minstens 4 jaar met Maxtor schijven (tot nu toe 6 stuks), nooit problemen mee gehad. :*) TOP
Ik zal altijd voor Maxtor blijven gaan

Verwijderd

Topicstarter
nog ff iets heel erg belangrijks:

omdat ik het niet verstandig vind om die hdd via de post te versturen en ik geen creditcard heb dacht ik:

ik laat m gewoon terugsturen naar maxtor in ierland via de winkel waar ik m heb gekocht (computerland).

en ik geef jullie 1 tip: NOOIT via computerland een hdd laten opsturen als die hdd buiten de garantie valt. er is mij aan het begin vertelt dat ik die hdd binnen drie weken zou terugkrijgen (wacht inmiddels al 6 weken). wordt mij vandaag vertelt dat ik verkeerd ingelicht ben door een collega die daar werkt die werkte daar pas) en het nog wel 2 maanden kan duren. belachelijk! heb daar 23 euro handelingskosten voor betaald....

komt nog bij dat ze eerst alle defecte schijven in 1 keer naar maxtor sturen (wordt neit vertelt bij het inleveren van die schijf, want dan zou je meteen weten dat het een jarenplan wordt)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 18:15 ]

Verwijderd

>>> off-topic start <<<
Overigens heb ik wel m'n twijfels over de geretourneerde disk. Bij de mijne kun je duidelijk zien dat het een gebruikte, gerecyceld (wat de f&%k that may be) exemplaar is. Uiteraard met volledige factory certify (wat hoop ik wat verder gaat dan het draaien van dat Maxtor diagnose tooltje.
>>> off-topic end<<<

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 18:14:
nog ff iets heel erg belangrijks:

omdat ik het niet verstandig vind om die hdd via de post te versturen en ik geen creditcard heb dacht ik:

ik laat m gewoon terugsturen naar maxtor in ierland via de winkel waar ik m heb gekocht (computerland).

en ik geef jullie 1 tip: NOOIT via computerland een hdd laten opsturen als die hdd buiten de garantie valt. er is mij aan het begin vertelt dat ik die hdd binnen drie weken zou terugkrijgen (wacht inmiddels al 6 weken). wordt mij vandaag vertelt dat ik verkeerd ingelicht ben door een collega die daar werkt die werkte daar pas) en het nog wel 2 maanden kan duren. belachelijk! heb daar 23 euro handelingskosten voor betaald....

komt nog bij dat ze eerst alle defecte schijven in 1 keer naar maxtor sturen (wordt neit vertelt bij het inleveren van die schijf, want dan zou je meteen weten dat het een jarenplan wordt)
Kijk, daar komt de aap uit de mouw. Je hebt iets niet direct naar Maxtor verstuurd maar via een winkel.

Ik zou maar snel een titelchange aanvragen of beter nog, een slot op je topic. Je hebt kennelijk geen kennis genomen van de voorwaarden van Computerland (evenals ik nu) maar ik gok erop dat zij alle recht hebben de kosten die zij maken op jou te verhalen.

Ter informatie, ik heb in het verleden kapotte HD's van vrijwel alle merken, zelfs van merken die al 10 jaar niet meer bestaan. Maxtor is i.m.o. niet beter of minder dan welk merk dan ook alleen met de RMA-afhandeling steken ze positief boven andere merken uit. (zoek op mijn naam en Maxtor in de search voor nóg meer info)

Trouwens, wat heb je nu betaald? In de startpost staat 60 euro en later lees ik 23 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 19-08-2003 18:24 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
dan heb je een referbished hdd schijf gehad. opnieuw gecertificeerd, maar zeker niet nieuw.
ik zal ook wel zon refirbished troep gevalletje krijgen. heb zelf bij compaq gewerkt en refirbished parts wil je niet graag terugkrijgen....

Verwijderd

Topicstarter
guardian angel,

ik ben zo dom geweest om dit via computerland te laten doen, maar mijn vrienden hebben eht via de post gedaan en dat duurt ook lang. en krijg je ook nog een refurbished part terug. er waren geen voorwaarden van computerland, je krijgt alleen een rma nummer en verder wordt je "belooft" dat die hdd binnen twee weken terug is.

ik heb er via computerland dus 23 euro voor betaald (handelingskosten noemen ze het)

heb dhl gebeld en die rekenen 60 euro ervoor (retour). gewicht onder 1kg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 18:27 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 18:25:
guardian angel,

ik ben zo dom geweest om dit via computerland te laten doen, maar mijn vrienden hebben eht via de post gedaan en dat duurt ook lang. en krijg je ook nog een refurbished part terug. er waren geen voorwaarden van computerland, je krijgt alleen een rma nummer en verder wordt je "belooft" dat die hdd binnen twee weken terug is.

ik heb er via computerland dus 23 euro voor betaald (handelingskosten noemen ze het)

heb dhl gebeld en die rekenen 60 euro ervoor (retour). gewicht onder 1kg
De conclusie is dus dat je geen 60 euro aan MAXTOR maar 23 euro hebt betaald aan Computerland voor handlingkosten. Dit staat NIET in hun algemene voorwaarden (mogelijk wél op de faktuur) op de website en is in dat geval niet terecht. I.m.o. kun je dus dit terugvragen tenzij er andere (uitgebreidere) voorwaarden zijn uitgereikt als die op hun site staan vermeld. Dit kan bijv. achterop de faktuur.

Verder heb je minimaal recht op een vervangend en gelijkwaardig exemplaar. Dat kan dus een refurbished exemplaar zijn waar niets mis mee hoeft te zijn. Gaat er desondanks toch weer iets mis dan loopt de resterende termijn vanaf de aankoopdatum gewoon door en krijg je weer een ander exemplaar.

Je startpost is behoorlijk ongenuanceerd en slaat eigenlijk nergens op. Jij bent degene die zich niet goed geïnformeerd heeft. Enig zoekwerk had je kunnen leren wat de snelste en beste methode is om een RMA bij Maxtor aan te vragen en eveneens wat de goedkoopste manier is om een RMA te verzenden.

Dit alles heb je nagelaten om welke reden dan ook. Maxtor wordt nu door jou afgespiegeld als een leverancier van een slecht product en slechte service maar denk nu zelf nog eens na wie er feitelijk schuldig aan is. Aan een kapotte HD kan niemand, dus ook Maxtor, iets doen. Aan een slechte service van jouw leverancier kan Maxtor ook niets doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 19-08-2003 18:50 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 19 August 2003 @ 18:41:
[...]

Aan een kapotte HD kan niemand dus ook Maxtor iets doen.
Als er relatief veel Maxtor schijven kapot gaan (in vergelijking met bijvoorbeel WD) en bij mij en mijn vrienden waren alle schijven (5 stuks) binnen 6 maanden kapot, dan kan Maxtor daar natuurlijk wel wat aan doen.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit komt en gaat zo met vlagen: eerste is IBM een 'slechte' hdd bakker door wat mindere schijven, iedereen holt naar maxtor. Dan is het weer mis als daarvan een aantal schijven stuk gaan. Who's next? WD?

Ik bouw bijna alleen maar Maxtors weg, en krijg er maar zelden eentje terug. DOAs komt nog wel eens voor.

Ik denk dat als er een globaal overzicht gemaakt wordt van alle defecten, dat het helemaal niet zo ver uit elkaar ligt. DUS:

Nee, Maxtor maakt geen slechte schijven.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 18:49:
[...]

Als er relatief veel Maxtor schijven kapot gaan (in vergelijking met bijvoorbeel WD) en bij mij en mijn vrienden waren alle schijven (5 stuks) binnen 6 maanden kapot, dan kan Maxtor daar natuurlijk wel wat aan doen.
Bij mij is de stand WD-Maxtor momenteel 4-4 :)

Een perfect product maken is bijkans onmogelijk en ik ben er van overtuigd dat elke producent zijn uiterste best doet om een zo goed mogelijk product te maken.

De kans dat er iets stuk gaat is bij alles mogelijk. Statistieken over het uitvalpercentage van de diverse merken HD's staan vast wel ergens. Ik meen mij te herinneren op een Frans site.

Et voila, onze eigen search stuurt me naar dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 19-08-2003 19:07 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik heb tot nu toe:
Seagate, Quantum, Western Digital, Maxtor & IBM gehad aan schijven.
Heb alleen een Maxtor 1x moeten terug sturen als RMAtje. SMART gaf netjes aan dat ie aan het sterven was.
Op werk heb ik een keer een lawaaige Seagate gehad (lagertjes maakten herrie) en een keertje een dooie Western Digital.

Dit zijn mijn ervaringen. :)

Verwijderd

Mhh, ik had mijn maxtor shijf 2 jaar en de levens duur stond toen al op de helft bij spaad fan.

Ik had hem toen maar snel verkocht, en nu heb ik twee Western Digital schijven _/-\o_ .
Ze bevallen me stukke beter dan die maxtor schijven.

Ik wil niet zeggen dat maxtor slecht is, maar ik vindt ze zelf niet zo heel geweldig.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:22
Zelf heb ik goede ervaringen met zowel maxtor als seagate. Seagate is al helemaal perfect met RMA: je stuurt je pakket goedkoop naar schiphol op maandag, grote kans dat je zaterdag of maandag erop een nieuwe disk thuis hebt :P

Maxtor is iets minder, maar dat zal komen vanwege de international shipping naar ierland, dat duurt gewoon iets langer dan een zending naar schiphol.

Van alle IBMs die ik gehad heb, leeft er geen enkele meer (8.4GB ding DOA, 40GB 60GXP DOA, 40GB 120GXP na 2 maand dood)

Van alle Maxtors die ik heb gehad heb ik twee keer een dode 7200RPM 30GB oud model gehad (5Hnogwat, die piepdingen). De eerste gaf smart errors, de tweede was het RMA exemplaar daarvan die na een hele tijd problemen met opspinnen had (2x resetten en de zut draaide weer). Verder nog 1x een dode D540X gehad, maar hardware bij die gast overleeft wel vaker iets niet, het is daar ontiegelijk vochtig en het stinkt bij die gast (die gast stinkt meer uit zn bek dan zn hond dat doet)

maand terug was mn DiamondMax 9 80GB doodgegaan: ik had em in een K6/3+ 450 draaien op een 110W voeding (die trok voorheen een 4.5GB 7200RPM SCSI disk en een 13GB 7200RPM IDE disk tezamen, maar niet die maxtor dus).
Wat je dan kreeg was soms ineens TAK, en dan hing je PC omdat je hdd opnieuw moest opspinnen en je IDE bus een reset moest hebben wat ie niet kreeg. Na vele malen dat verschijnsel uiteindelijk bad sectors. gefixt met powermax en die disk doet het nu vrolijk weer in een 350W systeem :P, heb wel eerder Maxtor HDDs gehad waarbij ik met powermax de boel gefixt kreeg en er nooit weer wat van gehoord heb, volgens mij heeft een maxtor een goede PSU nodig om te overleven :P

WD heb ik ook gehad, een WD200EB, was op een avond zomaar ineens stuk. Was mn eerste WD, direct de hel in natuurlijk, want ik had geen backups :(
Inmiddels 3 WD200BBs draaien bij mn baas in kantoorpc's, die draaien na 2 jaar nog steeds goed (ik zou ze nooit gekocht hebben, maar dat was nou eenmaal de Norrod Std 7200RPM 20GB hdd :P)

• Stefke
  • Laatst online: 20-03 15:32
Ik heb maxtor schijven, nog noit een probleem gekregen. Seagate doet het ook goed bij mij altijd :)

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik denk dat alle topmerken prima schijven zijn, IBM/Hitachi, WD, Maxtor, Seagate, Samsung etcetera.....uitval heb je altijd en de ene fabrikant zal een iets betere service geven dan de andere maar het maakt volgens mij allemaal weinig verschil.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Ik heb veel schijven gehad, en ook veel merken zoals: Seagate, Quantum, Western Digital, Maxtor, IBM, Hitachi.

Nooit problemen gehad ivm sterven, wel met aan de praat krijgen, maar dat is een ander verhaal ;)
Overigens is het bekend bij bepaalde type schijven dat er veel problemen zich kunnen voordoen in die serie.

IMO een beetje lamme ongefundeerde bashtopicstart.

Met spaad fan check je je levensduur?

Verwijderd

Ik heb nog nooit een kapotte Maxtor of WB gehad en de eerste die ik had was 80MB (geen Typo ;) ) Allen hebben zo'n twee tot drie jaar hun werk gedaan. Mijn huidige drives (2 x DX740 1x WD800JB 2x Caviar 8,4GB 1x Caviar 6,4GB) draaien allemaal als een zonnetje. Wel sluit ik me aan bij eerdere opmerkingen dat de WD drives stiller zijn. Ik bouw veel PC's voor bekenden en familie, als ze een stille PC willen neem ik geen Maxtor.

Wat is er wel allemaal stuk: 2x Conner 1,2GB 1x Quantum Fireball KA 18GB (van voor de overname) 2x Quantum 540MB en 1x Seagate 1,2GB
Ik zweer dus nu bij Maxtor en WD.

Verwijderd

De-Fault schreef op 19 augustus 2003 @ 17:58:
elke andere hdd fabrikant heeft delfde regels. dus je flame moet gaan over alle fabrikanten en niet over alleen maxtor. zelf ben ik reuze te spreken over de snelle service van maxtor! je hebt te weinig en te slechte argumenten!
Mee eens, tot op heden nergens geen last van. Niet van Maxtor,seagate, WD en Samsung.. allemaal toppie.. :)

Verwijderd

Is er net eentje kapot gegaan 40 gb, een jaar oud.
Heb toch weer een maxtor gekocht 80gb............ :P

• ALF
  • Registratie: Juni 2002

ALF

ik gebruik western digital en een seagate schijf nooit porblemen mee echt niet!!

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Draai hier met WD 40Gb al een jaar nog helemaal geen problemen mee. Ik verwacht ook niet anders. Voor de rest nog wat oude meuk zoals een 8.1gb Seagate. In de pc in de huiskamer (die ook als router dienst doet dus 24/7 aanstaat) spint al jaren een 851mb WD. Snel issie niet maar hij loopt voor de rest als een tiet.

Toch raar dat bij sommige mensen 4 harde schijven binnen een maand kapot kunnen gaan... Ik gebruik ze toch redelijk intensief. Veel grote bestanden zoals divx.. erop eraf enzo... Geen problemen?!?! :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mijn maxtor-tjes hebben nog nooit problemen gegeven hoor..en ik bezit er een uit de plus8 serie!

Heb nu 2x 60Gig plus 9
En een oudje van 20 Gig, plus8 serie.

En ze doen het allemaal nog, worden zo'n maximaal....30..33 graden tijdens het snikhete weer van dit jaar ( chieftec kast, oftewel met een 8x8cm fan erachter )

En zolang je er goed mee omgaat zijn het heerlijke schijven. En tja, het zijn maar harde schijven..ze kunnen kappot gaan..of verslijten...of geluid gaan maken. Maar dat is zo met ELK merk!

( mijn vader heeft dus een Western Digital in zijn headstart.....wat een lawaai ( raar geratel ) zeg )

En Maxtor is lekker stil, goede RMA voor het geval dat ze kappot gaan!

There is no place like ::1

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb 9 Maxtor Hdd's draaien en die doen het perfect.

2x een kapotte gehad.

1 daarvan was mijn eigen fout. Kortsluiting veroorzaakt. Netjes RMA aangevraagd en opgestuurd als aangetekend pakketje (goedkoop). ongeveer 2 weken later werd er een nieuwe bezorgd.

1 die gaar aan het worden was. kreeg een melding in mijn bios dat deze schijf niet goed meer was en dat ik beter een backup kon maken. Nou dat heb ik toen maar gedaan en een advanced RMA (ja met CC) aangevraagd.

Paar dagen later kreeg ik een pakketje met daarin een gloednieuwe 160 gieg schijf! De schijf die kapot was was een 80 gieg dus ik blij =) die kapotte 80 gieg heb ik daarna terug gestuurd.

Maxtor _/-\o_

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

ik heb 7 schijven van maxtor de oudste is 4 jaar oud. Heb er nog nooit geen problemen mee gehad. Maxtor is voor mij het beste merk.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Nooit problemen met Maxtor gehad en ik heb toch 7-8 HD's van dat merk hier draaien.

IBM daarentegen.... nooit meer! Draait er nu nog 1 die ik terugkreeg voor garantie en daar gaat alleen onbelangrijke zooi op, mp3/pr0n.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

In veel gevallen betreft het ook een onvakkundige installatie, het niet aarden van een pc, niet goed aansluiten van kabels, of slecht gebruik (schokken en stoten tegen een kast, wegvallen van stroom). Persoonlijk heb ik nog nooit problemen met Maxtor en WD gehad, wel met AL m'n Seagate-schijven. Tja, wat zegt dit? helemaal niks.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:56

Shunt

Boe

op mijn werk haddne we een hoop memo pc's met allemaal maxtor 20 gb hdd'tjes
deze memo bakken hadden allemaal een KLTE voeding en als je de pc verkeerd aan zette dan blies hij de voeding op :D
dan was dus de hdd defect mobo defect cdspeler defect en sb 128 defect
nou die maxtor's zijn er zeker 30 geweest
hebben we allemaal op gestuurt en binnen 2 weken trug gehad
en ook nog eens kregen we ipv het zelfde model trug de nieuwe versies de dimond max 9
en de helft was ook nog eens 30 gb ipv 20 ;)
service van maxtor SUPER dus
ik weet niet hoe je er bij komt dat het 60 euro kost per hdd
via mijn bedrijf ging het via RMA gratis dusse :X

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

WieMie schreef op 19 August 2003 @ 21:25:
In veel gevallen betreft het ook een onvakkundige installatie, het niet aarden van een pc, niet goed aansluiten van kabels, of slecht gebruik (schokken en stoten tegen een kast, wegvallen van stroom). Persoonlijk heb ik nog nooit problemen met Maxtor en WD gehad, wel met AL m'n Seagate-schijven. Tja, wat zegt dit? helemaal niks.
Yep, je moet wel goed met je hardware omgaan!

Ik ken een aantal gasten die hun hardware door rouleren om de 8 maanden ...waarom...hun stroomnet is zo k*t als het maar kan, dus wel weer 200-300 euro in cheap ass hardware ( ze hebben niet veel geld ) maar geen geld voor een simpel filtertje voor het stroomnet!

UPS'je? te duur...voor dat geld kopen ze wel liever wat extra geheugen of wat extra spul....je weet gewoon dat binnen 8 maanden die hardware kappot is!

Slechte voedingen is ook een hele leuke..... van de kasten die uit goedkope hardware toko's komen, met van die voedingen die je nachtmerries opleveren. Gelukkig proberen die idioten tenminste nog niet te overclocken ( zapp..bzapp... )

[ Voor 13% gewijzigd door swampy op 19-08-2003 21:31 ]

There is no place like ::1

• scenic20
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik ben ook niet ontevreden over de service van maxtor, mij 2 jaar en 9 maanden oude 20gb 7200rpm schijfje begaf het en ik kreeg een nieuwe, 30 gb terug gestuurd na 16 dagen. Ik heb gewoon bij de pc boer om een doosje voor een harde schijf om op te sturen naar maxtor. Ik kreeg gratis een doosje waarover maxtor geen enkel probleem maakte.

Wil je echt goede service moet je naar mijn mening een Samsung schijf nemen. Standaard nog 3 jaar garantie en geen verzendkosten. Ik had mijn schijf (80gb 7200rpm), die deels door mijn eigen schuld kapot ging (voeding kapot, hd had stroomstoot gekregen) opgestuurd en na 7 dagen een nieuwe en de verzendkosten werden teruggestort.

Scenic20

Offtopic: Ik had het wel verteld dat de schijf door een stroomstoot defect raakte maar uit coulance hebben ze toch een nieuwe gestuurd

Somewhere in Europe...

• DoingK
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

ik ben ook vaste maxtor aanhanger en volgens mij maakt het niet uit welk merk de schijf is, kapot gaan doen ze allemaal wel een keer,de een wat sneller dan de ander.

mijn vorige maxtor (40gig, 7200) ging na 1,5 jaar kapot, SMART fout, ook al zette ik dit in bios uit, bleef ie de fout geven :?

ik trug naar de winkel, zit toch 3 jaar garantie op (toppie) en daar kon ik em zo inleveren, (had zelfs geen aankoopbon meer) werd niet gevraagd/getest of ie wel echt kapot was, en kon kosteloos een andere meenemen (gelijk dus he, zonder te wachten).

alleen heb ik er dan voor gekozen om !! 35 euro bij te leggen en een 80Gb, 7200, 8mb te krijgen (die 35 euro was op dat moment bij hun het verschil tussen een 40 en 80 schijf.

dus had ik dezelfde dag nog een nieuwe 80gig schijf, en hoefde de oude zelfs pas paar dagen later bij hun te brengen zodat ik mn data kon overzetten (zelfs de data overzetten wilde ze daar nog kosteloos voor me doen, maarja, ik ben snel tevreden, dus deed ik dat lekker zelf)

voor mij iig nix anders als maxtor

ps, heb ook nog een 10 gig schijf, van ruim 2 jaar oud (of ouder al, weet niet eens zeker) en die doet et ook perfect

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Heb niks dan goeie ervaringen met maxtor, laatst een 160 gb gekocht loopt nog steeds als een trein. In een oude pc draait nu een 10 gb maxtor van ongeveer 6 jr oud en nog steeds geen problemen. IBM daarentegen heb ik er al 2 van terug kunnen sturen nadat ze spontaan waren gestopt.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb tot nu toe prima ervaringen met Maxtor:
Een Quantum (is nu toch Maxtor?) Fireball 5.1 GB, die het al bijna 5 jaar uit houdt in een PII systeempje.
En 2x 60GB 7200 rpm in mijn eigen systeem (RAID0), ze worden wat warm vind ik maar dat zal ongetwijfeld ook bij andere merken zo zijn. Lawaai maken ze echt niet bij mij (liquid gelagerd ofzoiets), snel zijn ze zeker, en heb er echt nog totaal geen problemen mee gehad.

Enige jammere is dit: (Bron: PCM vorige maand)
Uit een duurtest van 6 maanden blijken de maxtor schijven het grootste verval te hebben in de doorlooptijd. Na 6 maanden zeer intensief gebruik doet hij er een half uur langer over.
Het ging hier om de Maxtor DiamondMax 9 120GB

Leave only footprints, take only memories

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
Unicron : de 9plus series is heel still.
idle zijn ze even still als die Barracuda's maar stukken sneller.
als ze aan het werk zijn maken ze meer lawaai maar dat kan je aanpassen (maar dat gaat ten kosten van snelheid)

maar systeemoverload, waarom stuur je ze eigenlijk terug naar maxtor zelf?
is het niet veel handiger om dat te doen bij de winkel waar je ze gekocht hebt?

ik heb schijven van alle grote HD merken al op hun bek zien gaan. ik kan niet zegen dat er 1 merk/type is die minder vaak crashed als een ander merk.
er zijn wel enkle uitschieters (deskstar. 8plus ect) maar verder is wer weinig verschil.

toen mijn 80GB maxtor kapot aan het gaan was (smart fout) had ik van paradigit een andere mee gekregen (onder borg) naar huis om mijn data die nog heel was te copieen, en toen die kapote weer terug gebracht en mijn borg weer terug gekregen.
en dat kan je bij elke computer winkel zo doen voor zover ik weet.

[ Voor 47% gewijzigd door Countess op 19-08-2003 21:43 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• DoingK
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

inderdaad, zie mn vorige post

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 augustus 2003 @ 17:44:
ze weten best dat veel gewone gebruikers geen creditcard hebben....komt nog bij dat ze die hdd in een speciale verpakking willen hebben met bepaalde afmetingen, solid bags etc etc, en ook nog dreigen dat de garantie vervalt als het niet verpakt is zoals zij het willen.
Wat is een gewone gebruiker?
In de VS hebben veel meer mensen volgens mij een creditcard.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
daar heeft in principe iedereen een credit card.
zelfs in de supermarkt betalen ze daar met creditkaart.
met de pin kan je daar in winkels niet betalen.
maar maxtor had wel beter rekening kunnen houden met de gemiddelde european... maar daaar kan meer bedrijven van beschuldigen

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11
This is gettin' way out of hands mensen; allemaal onze ervaringen met Maxtor opnoemen omdat de topicstarter een beetje aan het ranten is draagt niet veel bij aan GoT :+ Issue is duidelijk, tips en andere kant v.h. verhaal zijn aangedragen en we kunnen allemaal weer lekker slapen :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.