LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
En dan kan je altijd nog spelen met voltages enzo!
There is no place like ::1
Bios is gereset naar standaart en hij doet nix. Hij geeft gewoon geen beeld en op een Epox mobo wel.Tutti-frutti schreef op 18 augustus 2003 @ 21:05:
K*t voor je man. Probeer eens eerst het agp voltage op te krikken en in bios op agp 4x/2x of juist 8x te zetten, en daarna de kaart erin doen. Succes m8!
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Er heeft een 9800se een 9500 en een 9700 pro in gezeten deden het allemaal behalve dezeswampy schreef op 18 August 2003 @ 21:06:
In de bios moet Fast Write uitstaan ( efkes een ander videokaartje gebruiken dus ) . Radoen kaarten HATEN fast write.
En dan kan je altijd nog spelen met voltages enzo!
Cooler draait alles 3 verschillende pc's en bij de abits nf7-s werkt i niet bij de 8k3ae wel dus denk probleem met de abit.
Edit:
Fast Writes uit gezet AGP Speed @ auto still a no go
[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 18-08-2003 21:20 ]
Turn it off and on again.
Dus je bedoelt dat ik mijn stormsound moet uitzetten ? want verder heb ik alles al uit zoal de SATA controller alleen lan en sound staan aan. Maar zoals ik al zij de 9800se en 9700 pro en de 9500 non pro werken allemaal.M1lamb3r schreef op 18 August 2003 @ 21:59:
misschien een rare oplossing als hij werkt, maar zet es met een andere videokaart alle geintergreerde dingen op disabled, ik had een soort gelijk probleem aleen wou hij niet booten als ik iets uit had staan, dus misschien werkt het bij jou andersom.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Welke mogelijk hebben we nog niet gehad?Astennu schreef op 19 August 2003 @ 00:40:
Ik heb em ook ff getest in een Shuttle SN45 met NForce 400 Ultra chipset en de kaart werkte daar ook al niet. Dus ik krijg een sterk vermoeden dat het iets met NVidia te maken heeft. Het Epox 8K3AE mobo had een VIA Kt 333 chipset en werkte meteen. Mischien heeft iemand nog ideen ?
Tja het zal inderdaad wel liggen aan een incompatibele chipset of een brakke kaart....erg ...erg fijn weer!
Vrees dat een RMA de enige mogelijk is!
There is no place like ::1
Tja ik zal eerst Club 3D eens gaan mailen en ATI zelf want dit is wel erg vaag.Dond3r schreef op 19 augustus 2003 @ 00:49:
stuur kaart ff terug, misschien ligt het toch aan het model.. productie foutje ofzow. kan altijd.
Jah en dan dus geen 256 MB versie meerswampy schreef op 19 August 2003 @ 00:49:
[...]
Welke mogelijk hebben we nog niet gehad?
Tja het zal inderdaad wel liggen aan een incompatibele chipset of een brakke kaart....erg ...erg fijn weer!
Vrees dat een RMA de enige mogelijk is!
Of het te fixen is is de vraag. Ik zou natuurlijk ook een KT 600 mobo kunnen kopen maar die oc'en niet lekker. De kaarten worden ook alleen maar getest @ Intel systemen en daar werkte deze kaart ook.Tutti-frutti schreef op 19 augustus 2003 @ 01:00:
Moeiljik is ook dat nvidia er niet snel iets aan zou doen ben ik bang. Voor compatabiliteit moeten we toch op de mobo- (Als het met bios gefixt kan worden) en 3d-fabrikanten wachten ben ik bang.
Het probleem is ook bijna niemand heeft deze kaart en de meeste die zo'n kaart hebben hebben een p4 en daar werkt i wel. Op Via chippies ook maar niet op de nvidia.Tutti-frutti schreef op 19 augustus 2003 @ 10:25:
Ik denk wel dat er aan gewerkt wordt hoor. komen wel steeds meer klachten natuurlijk ! Ben bang dat je gewoon.. tis neit anders, geduld moet hebben
Die deed het toch ook in je 'normale'? Vaag.
Ik denk dat je gewoon een brak kaartje hebt.
Jah in alle systemen werkte de 9800se maar de 256 mb werke in alle 3 niet.erik9287nl schreef op 19 August 2003 @ 11:06:
Jij had je 9800SE in de Shuttle Barebone zitten toch?
Die deed het toch ook in je 'normale'? Vaag.
Ik denk dat je gewoon een brak kaartje hebt.
ik kreeg deze mail van Club 3D:
I think you need to update the mainboard bios because we have tested the
board on a Nforce 2 and Nforce 2-400 and no problems.
Please check the manufacturer of the mainboard to see if there are any
related issues. The board you have is a build by ATI reference board so
you should not have any problems.
Best regards,
Mr. Paul Ma
En verder kan het ook je voeding zijn... Dus check de voedings kabels bij de videokaart enzo even
Ik heb de 9800 PRO 256MB DDR2 pas verkocht, draaiend op een Gigabyte 7NNXP (nForce 2 Ultra 400) en ook dat werkte prima, alleen moest ik de Fastwrites juist aanzetten om 3dmark te kunnen draaien)
Ook werkte die 9800/256MB prima in mijn SN45G, helaas heb ik hem niet getest op mijn Abit NF7-S moederbord...
[ Voor 13% gewijzigd door MnM op 19-08-2003 12:53 ]
In mijn eigen bak met 431 watt deed i ook nix. En dan bedoelik ook nix geen beeld geen piepjes nix.ThePerfectCell schreef op 19 augustus 2003 @ 12:50:
Als je piepjes hoort, en ff in je manual kijkt van je mobo, dan zegt ie toch wat er aan de hand is?
En verder kan het ook je voeding zijn... Dus check de voedings kabels bij de videokaart enzo even
Aha kijk. Maar van welk merk was die kaart van jou ? en je kon wel normaal booten met fastwrites ? want ik kan dat niet eens zodra i in een nforce 2 mobo komt doet i nix meer.MnM schreef op 19 August 2003 @ 12:51:
Ik heb hier een Hercules Radeon 9800 Pro 128MB Versie, en die werkt zonder problemen op een Abit NF7-S rev 1.2 @ AGPvoltage 1.5, Fast Writes ON, 128MB Apperture Size, 8x AGP zonder problemen.
Ik heb de 9800 PRO 256MB DDR2 pas verkocht, draaiend op een Gigabyte 7NNXP (nForce 2 Ultra 400) en ook dat werkte prima, alleen moest ik de Fastwrites juist aanzetten om 3dmark te kunnen draaien)
Ook werkte die 9800/256MB prima in mijn SN45G, helaas heb ik hem niet getest op mijn Abit NF7-S moederbord...
Maar aan de andere kant, het enige verschil in die kaarten zijn het merk geheugen en de bios. Tenminste voor zover ik weet.
Jah maar dit was een 256 Mb kaart daar zit het em in. Ik moet dus gewoon aan een andere bios zien te komen of een andere kaart.Gipsy King schreef op 19 August 2003 @ 16:44:
uhm mijn saphire 9800pro die werkte ook gewoon in me abit toen hoor frank , beetje raar.....
Ik zou hem gewoon omruilen. Niet geschoten altijd mis.Astennu schreef op 19 August 2003 @ 17:30:
[...]
Jah maar dit was een 256 Mb kaart daar zit het em in. Ik moet dus gewoon aan een andere bios zien te komen of een andere kaart.
Of hebben ze hem niet meer op voorraad ofzo?
Hij komt van de vobis en laat die nou net 2 dagen geleden opgeheven zijnerik9287nl schreef op 19 August 2003 @ 17:35:
[...]
Ik zou hem gewoon omruilen. Niet geschoten altijd mis.
Of hebben ze hem niet meer op voorraad ofzo?