Diagnose tool voor hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik ben op zoek naar een diagnose tool voor de hardware van een pc. Zodat na een crash goed gezien kan worden wat de crash heeft veroorzaakt. Ik ben met de search op 1 ander topic gestuit : Hardware diagnose tool Maar daar gaan ze toch langzaam in op de hardware diagnose tools. Ik zoek dus echt een software tool, die mij kan vertellen of het b.v. de vid kaart/mobo/cpu of wat dan ook is. Dus met des noods een burn-in tool e.d. Als ik bij google zoek op diagnose tools, krijg ik dingen als Symark enz. Die dus alleen maar weergeven wat een pc heeft. Niet d.m.v. tests kan laten zien wat het zwakke punt is in de pc.

Jullie vragen je waarschijnlijk af waarom ik dat nodig heb. Nou het volgende is het geval, krijg net een pc binnen die nadat het logo van windows in beeld komt, gelijk herstart (zie ook geen flitsende bsod o.i.d.) en ik heb geen reserve onderdelen om 1 voor 1 uit te sluiten wat het probleem is. Ook memtest 86 werd halverwege afgebroken en gevolgd door een reboot.

Mijn Systeem Specs

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat..

http://www.uxd.nl/

Heb een tijdje met die produkten mogen spelen en het beviel me toen erg goed. Je kan zelfs een mainboard opstarten zonder geheugen.

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
toch maar een x schoppen. Want ik zoek eigenlijk meer iets in de freeware/shareware hoek. Want t is voor prive gebruik, niet voor een bedrijf ofzo.

Mijn Systeem Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TheWarden schreef op 21 August 2003 @ 00:12:
toch maar een x schoppen. Want ik zoek eigenlijk meer iets in de freeware/shareware hoek. Want t is voor prive gebruik, niet voor een bedrijf ofzo.
Wat je vraagt is erg lastig- kijk bijvoorbeeld eens in WOS naar de BSOD guide- een enkele foutmelding kan zoveel verschillende oorzaken hebben, van diverse hardware failure via windows registry tot een domme DLL probleem. Als Windows voor al die dingen dezelfde errors genereert, zal zelfs de beste prog er weinig mee kunnen. Een beter idee is om te kijken of je reserveonderdelen kunt lenen bij een vriendelijke Tweaker in de buurt. Daar kun je namelijk wel goed mee aan de slag :z

Oslik blyat! Oslik!