fsb 166 op chaintech 7vjl

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 15:54
Ik heb een probleem, ik heb een amd xp 2000+ thoroughbred en een chaintech 7vjl mobo met 1x 512mb pc2100 geheugen en nu wil ik de fsb instellen op 166mhz, zonder dat de frequentie van mijn pci-sloten mee omhoog gaat, dus met een divider van 5:1 voor de pci en 5:2 voor de agp, en dit zou haalbaar zijn met een jumper die op het mobo zit, en die werkt dus niet.
Ik heb hier al de search voor gebruikt, maar die topics zijn allemaal een aantal maanden oud en daar was dus nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden, maar weet er nu wel iemand een oplossing?

(als hij fout staat, wat waarschijnlijk niet zo is, willen de mods hem dan verplaatsen?)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:48

Shunt

Boe

zet je de mp van je proc wel gelijk mee naar beneden ?
en je hebt natuurlijk NOOIT een garantie dat een oc zal werken ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• heintjeput
ja ik heb de mp van de cpu naar beneden gezet, zo laag als kon (5 dus) toen werkte het niet en ook niet toen ik hem gewoon op 12,5 liet staan. Ik kan met de apogee overclocking utility wel een fsb van 166 bereiken, maar dan draait mijn agp op 83mhz en mijn pci op 41,5 en daar ben ik niet zo blij mee.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Kijk ook meteen even naar de snelheid van je geheugen. PC2100 wil namelijk meestal niet op de snelheid van PC2700 lopen (afhankelijk van 't geheugen). Je zou nog een mem divider kunnen instellen in de bios. zodat het mem op 80% van de fsb loopt. Sync zul je hoogstwaarschijnlijk niet halen.

Denk verder ook aan de voltages die je wilt gaan gebruiken. Op hogere snelheden zal je proc meer van je spanning willen snoepen.

Verder kun je 't beste niet in 1 keer van 133 naar 166 springen, maar kleine stapjes gebruiken. Aangezien je dit met een jumpertje wil gaan doen weet ik niet of dit voor jouw bordje mogelijk is, maar neem de bios maar eens goed door

Verder staan in de FAQ ook nog wel wat dingetjes waar je misschien wat aan zou kunnen hebben

[ Voor 45% gewijzigd door YoupY op 18-08-2003 16:20 ]

• heintjeput
YoupY schreef op 18 August 2003 @ 16:15:
Kijk ook meteen even naar de snelheid van je geheugen. PC2100 wil namelijk meestal niet op de snelheid van PC2700 lopen (afhankelijk van 't geheugen). Je zou nog een mem divider kunnen instellen in de bios. zodat het mem op 80% van de fsb loopt. Sync zul je hoogstwaarschijnlijk niet halen.

Denk verder ook aan de voltages die je wilt gaan gebruiken. Op hogere snelheden zal je proc meer van je spanning willen snoepen.

Verder kun je 't beste niet in 1 keer van 133 naar 166 springen, maar kleine stapjes gebruiken. Aangezien je dit met een jumpertje wil gaan doen weet ik niet of dit voor jouw bordje mogelijk is, maar neem de bios maar eens goed door

Verder staan in de FAQ ook nog wel wat dingetjes waar je misschien wat aan zou kunnen hebben
Het ligt niet aan mijn geheugen, het is dan wle pc2100 geheugen, maar ik kan het aan 400mhz laten draaien, dus dat is het punt niet.

Verder, ik heb hem op 1,7 volt gezet, maar dat werkt niet, ik heb de mp ook al terug gezet naar 5 en met een fsb van 166 zou hij dan aan 830mhz draaien, minder als de helft van wat hij normaal zou moeten kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://images.cu2.nl/cu2.nl/164/423/3/pics/0.jpg
Ik kan gewoon met 1,7 volt mijn fsb verhogen naar 166.

Het verhogen van de fsb met dit jumpertje zou mogelijk moeten zijn, want dan zou de divider als het goed is naar 5:1 en 5:2 springen, alleen bij niemand met dit mobo werkt dit jumpertje, dus was vooral de vraag of dat iemand al een oplossing had gevonden

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik denk niet dat je processor graag op 166 MHz draait ook al is het sommigen gelukt ;)
Verder kan je heel misschien je antwoord in het grote 7VJL topic vinden maar of de search het al doet weet ik niet :) Er waren namelijk wat probleempjes met die 166 MHz jumper ;)
Ik heb het beestje ook vandaar dat ik het weet ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• heintjeput
nero355 schreef op 18 August 2003 @ 19:08:
Ik denk niet dat je processor graag op 166 MHz draait ook al is het sommigen gelukt ;)
Verder kan je heel misschien je antwoord in het grote 7VJL topic vinden maar of de search het al doet weet ik niet :) Er waren namelijk wat probleempjes met die 166 MHz jumper ;)
Ik heb het beestje ook vandaar dat ik het weet ;)
Mij is het in iedergeval gelukt om hem op 166mhz te draaien.
In het 7vjl topic heb ik al gekeken en ook al gezocht (de search doet het weer), maar in die dingetjes was nog geen oplossing gevonden en er was al lang niet meer in gepost (dat wil zeggen meet als 4 maanden).
Ik weet dat er probleempjes zijn, maar die jumper zou toch moeten kunnen werken, anders hadde ze hem er niet op gezet.
Het beestje is voor de rest wel goed, beetje verouderd maar ja dat blijf je houden.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

het pc 2100 op pc 2700 snelheid zal denk het probleem niet zijn hoor, dat red het vaak wel. Wat zijn je temps trouwens? En weet je zeker dat het mobo het wel wil? ik draai een xp1700 ook op 166mhz met een kt266, dus dat de kt266 het niet haalt hoeft op zich niet zo te zijn, al is de ene de andere natuurlijk niet.

• heintjeput
Mijn temps zijn op het moment na dat ik aan het in-burnen ben geweest cpu 54C en kast 34C, dus dat is best mooi, want er zit maar een boxed koeler op en de fsb staat op 160, want ik wil mijn pci sloten niet boven de 40mhz uit laten komen.
Verder mijn mobo ondersteund fsb's tot de 250mhz, dus dat zou toch moeten kunnen.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

je kunt fsb's tot 250 mhz instellen maar of ie dan nog opstart is een ander verhaal dit heb ik ook met mijn abit kd7 die wil ook geen 166 fsb pikken (ligt volgens mij aan brakke dividers)

weet iemand nog een leuke signature?

• heintjeput
Hij wil opstarten op 166mhz en het mobo herkend hem dan ook meteen als een xp2600+, dus dat is niet het probleem, maar volgens mij is gewoon die jumper het probleem.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

heintjeput schreef op 18 August 2003 @ 19:37:
Hij wil opstarten op 166mhz en het mobo herkend hem dan ook meteen als een xp2600+, dus dat is niet het probleem, maar volgens mij is gewoon die jumper het probleem.
Dan zal je dus terug naar de winkel moeten met je bord, of ermee leren leven als je geen garantie meer hebt. Jammer maar helaas, er zullen voor dit probleem erg weinig andere tips en oplossingen worden aangedragen dan die hier al gegeven zijn, daarom gaat deze dicht.

Vergeet ook niet wat Shunt hier zegt, je hebt nooit de garantie dat een OC, op welke manier dan ook toegepast, gaat werken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Remy op 18-08-2003 19:44 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.