Toon posts:

MyADSL (8Mbit) voor maar 79 euro per maand!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 914 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van de Mycom site: http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/myadsl-home.do

Myadsl, via het netwerk van BBned, 8Mbit, geen datalimiet, en maar 79 euro per maand! (Minder dan mijn huidige adsl fast abbo)

ow idd: na het 1e jaar betaal je 10 euro per maand meer dus dan nog steede maar 89 euro...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

maandelijkse kosten : € 79,00 voor het eerste jaar, daarna € 89,00
eenmalige aansluitkosten : € 69,00

Alleen of er een modem bijzit kan ik niet vinden (nog niet goed genoeg gekeken)
Maar het is zeker wel een net prijsje :)

[ Voor 36% gewijzigd door Fietsbel op 18-08-2003 10:18 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 13:35
Die €79 is alleen voor het eerste jaar de daaropvolgende jaren betaal je gewoon €89 maar dan noch is dit heel goedkoop.
Mischien word het tijd om over te stappen.
Ik ben nu bij cistron en daar betaal ik €99 en 100GB datalimiet en 50 mb webspace

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:28

Wokschotel

Op 6 wielen

sunturion schreef op 18 augustus 2003 @ 10:19:
Die €79 is alleen voor het eerste jaar de daaropvolgende jaren betaal je gewoon €89 maar dan noch is dit heel goedkoop.
Ik ben nu bij cistron en daar betaal ik €99 en 100MB datalimiet en 50 mb webspace
offtopic:
100 mb? Da's wel heel weinig ;)

Maar ik zie niets staan over nieuwsservers ed. Ook de Algemene Voorwaarden kan ik nergens vinden. Ben wel benieuwd naar dit aanbod :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

sunturion schreef op 18 August 2003 @ 10:19:
Ik ben nu bij cistron en daar betaal ik €99 en 100MB datalimiet en 50 mb webspace
MAXX *2 7800 kbps 512 kbps 100 GB € 99.00 € 1,188.00
http://www.cistron.nl/node.php?id=34

100 GB dus ;)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

leveringsvoorwaarden

[ Voor 58% gewijzigd door JvS op 18-08-2003 10:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Laatst online: 08-10 13:35
foutje is al veranderd :)

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ah, thanx, ik kon ze al niet vinden :)

Aardige puntjes:
• Je hebt gewoon een jaarcontract
• Er wordt uitdrukkelijk naar een nettiquette verwezen
• "5.6 - MyADSL is gerechtigd beperkingen aan het gebruik van de Dienst op te leggen indien, naar MyADSL?s redelijke oordeel, excessief veel belasting voor de Dienst wordt veroorzaakt of gegenereerd. " D'r was toch geen datalimiet?

Al die spelfouten doen niet echt prosessioneel aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 07-10 11:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Moet je hier ook weer je KPN adsl voor 6 weken opzeggen om te kunnen overstappen? Waarschijnlijk wel omdat ze van BBnet gebruik maken. Dit vind ik toch nog steeds een te groot nadeel om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

superduper schreef op 18 August 2003 @ 10:57:
Moet je hier ook weer je KPN adsl voor 6 weken opzeggen om te kunnen overstappen? Waarschijnlijk wel omdat ze van BBnet gebruik maken. Dit vind ik toch nog steeds een te groot nadeel om over te stappen.
D'r staat idd dat ze gebruik maken van BBned. Als je KPNadsl hebt zal dat eerst gesloopt moeten worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen datalimiet, volgens mij zeggen ze dat nergens en volgens mij zegt geeneen provider dat. Het is logisch dat ze aan FUP doen :).

Die goedkope is wel leuk 33 euro voor een 512/256 verbindinkje lijkt me wel wat. Zolang ik maar goed kan internetten, boeit het me vrij weinig of een film overnacht binnen is, of binnen een uurtje :). (zolang ik student zonder geld ben dan ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

JvS schreef op 18 August 2003 @ 11:04:
Geen datalimiet, volgens mij zeggen ze dat nergens en volgens mij zegt geeneen provider dat. Het is logisch dat ze aan FUP doen :).
Psst..... http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/myadsl-home.do

"Onbeperkt internetten zonder datalimiet" ;)
Die goedkope is wel leuk 33 euro voor een 512/256 verbindinkje lijkt me wel wat. Zolang ik maar goed kan internetten, boeit het me vrij weinig of een film overnacht binnen is, of binnen een uurtje :). (zolang ik student zonder geld ben dan ;)).
Moet je maar gaan werken >:) Maar ik heb zo'n Demon-verbinding genomen (512/256). Ik download toch niet veel en wil wel onbeperkt online zijn. Hoge snelheden boeien me niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07
Nu valt het me weer op:

Ik kreeg laatst een reclame folder binnen van Wanadoo Cable (terwijl ik al 2,5 jaar wanadoo cable heb, maar goed :P) daar stond de kreet op - "24 uur per dag online, gamen, muziek en films downloaden, super snel internetten" - Nu is de RIAA intensief bezig om verspreiders van warez (games, films etc) op te sporen, waarom adverteerd iedere ISP dan met muziek & films downloaden

Mij was het geval wanadoo/casema al bekend, maar MyCom doet het hier ook
Voor de professionele gebruiker is er MyGiga. De naam zegt het al; MyGiga geeft je data snelheden van 2048 tot maar liefst 8192 Kbps* !

Ideaal voor kantoorgebruik en paradijselijk voor gamers en downloaders!
Hier vind ik toch dat er altijd bij snelle abbo's naar de doelgroep wordt gegrepen van illegaal downloaden.. Dus - naar mijn mening - zijn ISP's deels verantwoordelijk voor het snel verspreiden van films etc.

[ Voor 15% gewijzigd door SyS_ErroR op 18-08-2003 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

SyS_ErroR schreef op 18 August 2003 @ 11:13:
Nu valt het me weer op:

Ik kreeg laatst een reclame folder binnen van Wanadoo Cable (terwijl ik al 2,5 jaar wanadoo cable heb, maar goed :P) daar stond de kreet op - "24 uur per dag online, gamen, muziek en films downloaden, super snel internetten" - Nu is de RIAA intensief bezig om verspreiders van warez (games, films etc) op te sporen, waarom adverteerd iedere ISP dan met muziek & films downloaden

[...]

Hier vind ik toch dat er altijd bij snelle abbo's naar de doelgroep wordt gegrepen van illegaal downloaden.. Dus - naar mijn mening - zijn ISP's deels verantwoordelijk voor het snel verspreiden van films etc.
Online gamen is niet verboden, snel downloaden ook niet. Wie zegt dat die muziek, films en software illegaal moeten zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ach, niemand heeft 8Mbit bandbreedte nodig. Er zijn immers geen legale diensten die dat soort bandbreedte nodig hebben. Zelfs voor het binnenhalen van een legale FreeBSD CD niet. Providers weten dit ook heus wel.

Zodra er geen films, muziek en applicaties meer gedownload kunnen worden zegt iedereen zijn abbo op of neemt een langzamer (en dus goedkoper) abbo.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ari3 schreef op 18 August 2003 @ 11:51:
Ach, niemand heeft 8Mbit bandbreedte nodig. Er zijn immers geen legale diensten die dat soort bandbreedte nodig hebben. Zelfs voor het binnenhalen van een legale FreeBSD CD niet. Providers weten dit ook heus wel.

Zodra er geen films, muziek en applicaties meer gedownload kunnen worden zegt iedereen zijn abbo op of neemt een langzamer (en dus goedkoper) abbo.
Heb van de week nog windows server 2003 en exchange server 2003 gedownload (trial versies) dus waarom zou ik die 8 Mbit niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

SyS_ErroR schreef op 18 August 2003 @ 11:13:
Nu valt het me weer op:

[...]

kun je je homemade video's snel verspreiden...

ISP's verantwoordelijk ?? 8)7 dan is de overheid verantwoordelijk voor het percentage criminelen dat wegkomt na een overval en dat doordat zij goede wegen hebben aangelegd!

Films downloaden = niet illegaal
illegale films downloaden = illegaal :P :P

[ Voor 3% gewijzigd door xychix op 18-08-2003 12:41 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 12:23:
[...]

Heb van de week nog windows server 2003 en exchange server 2003 gedownload (trial versies) dus waarom zou ik die 8 Mbit niet gebruiken?
yep en je download dat natuurlijk elke week opnieuw, net als je linux distro van 4 cd's die elke week geupdate wordt :).

Er zijn wel toepassingen te verzinnen en 8mbit wil ook lang niet altijd gelijk zeggen dat je veel moet/gaat downloaden, maar het gaat meer om de snelheid en het comfort :). Datalimiet zegt iets over de hoeveelheid. Een beetje 30GB per maand krijg je amper vol met legale zaken (uitzonderingen als een quake servertje of 24/24 een webradio aanstaan, wat bijna niemand heeft) uitgesloten :)).

Ik zou best een 8mbit verbinding willen, alleen niet om maandelijks 100gbyte aan zooi binnen te halen, puur voor het comfort, dat mijn filmpje dat ik zo af en toe download, ook binnen een uurtje binnen is enzo :).

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 18-08-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 07:49
Ook thuiswerken met grote bestanden gaat best lekker over zo'n lijntje hoor. Anders gaan de medewerkers weer zeuren dat het niet zo snel gaat als op het 100mbit netwerk 8)7

Als ze nu beginnnen te zeuren dat het weer traag wordt is de eerste vraag of ze Kazaa aan hebben staan. "Hoeso maakt dat iets uit dan? Dat moet met zo'n lijn toch gewoon kunnen." Tsja wat moet je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sunturion schreef op 18 augustus 2003 @ 10:19:
Ik ben nu bij cistron en daar betaal ik €99 en 100GB datalimiet en 50 mb webspace
Het kan nog goedkoper zie www.speedxs.nl is 64,95 per maand en dat is het standaard tarief, dus niet voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Laatst online: 05-09 10:19
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 13:01:
[...]
Het kan nog goedkoper zie www.speedxs.nl is 64,95 per maand en dat is het standaard tarief, dus niet voor 1 jaar.
Dat is dus niet vergelijkbaar:
SpeedXS:
Abonnement per maand: € 64.95
Jaarlijkse contractskosten: € 99,00
Dataverkeer per maand: fair use
E-mail accounts: 1
Eigen www site: 15Mb
Max. www site verkeer: Max 500MB
MyADSL:
Abonnement per maand: € 79.00 / 89,00
Jaarlijkse contractskosten: geen
Dataverkeer per maand: geen limiet
E-mail accounts: onbeperkt
Eigen www site: 100Mb
Max. www site verkeer: geen limiet

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobsnl schreef op 18 August 2003 @ 13:07:
[...]

Dat is dus niet vergelijkbaar:
SpeedXS:
Abonnement per maand: € 64.95
Jaarlijkse contractskosten: € 99,00
Dataverkeer per maand: fair use
E-mail accounts: 1
Eigen www site: 15Mb
Max. www site verkeer: Max 500MB
MyADSL:
Abonnement per maand: € 79.00 / 89,00
Jaarlijkse contractskosten: geen
E-mail accounts: onbeperkt
Eigen www site: 100Mb
Max. www site verkeer: geen limiet
Zit inderdaad wel verschil in alhoewel ik niet zo veel geef om email adressen en webruimte. Onbeperkt dataverkeer is natuurlijk wel weer gaaf toch denk ik niet dat ik over die 150Gig van speedxs heen zou gaan.

Nog een kleine toevoeging

SpeedXS Extreme
entreekosten geen
modem router gratis

MyGiga
entreekosten 69 euro
modem router 26 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou het lekker bij Cistron ook al is het wat duurder.
Het mag wel goedkoper zijn maar heb bij Cistron super verbinding en super service en is daar nog maar afwachten hoe het daar is de verbinding service en alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 21:30

Tijntje

Hello?!

Ik zit zelf momenteel bij @home, ik vroeg me af hoe vaak die snelheden nou worden gehaald van 8Mbps down en 1 Mbps up?
Ik overweeg namelijk serieus over te stappen als die snelheden enigzins gehaald worden maar ik heb er echt geen idee van, ik heb zelf weinig ervaring met ADSL.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Tijntje schreef op 18 August 2003 @ 16:44:
Ik zit zelf momenteel bij @home, ik vroeg me af hoe vaak die snelheden nou worden gehaald van 8Mbps down en 1 Mbps up?
Ik overweeg namelijk serieus over te stappen als die snelheden enigzins gehaald worden maar ik heb er echt geen idee van, ik heb zelf weinig ervaring met ADSL.
Afhankelijk van de afstand tot de centrale (UTFS) kun je die snelheden halen. Hou wel rekening met evt. ATM-overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb adsl via internl http://www.surfsneladsl.nl/ en daar haal ik meestal wel de 8 Mbit voor maar 69 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de upload dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
512Kb/s staat op die site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 18:24
bobsnl schreef op 18 August 2003 @ 13:07:
Laat dus even duidelijk zijn dat er wel een FUP is, het zal niet zo zijn dat je honderden GBtes kunt downloaden zonder iets van ze te horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 21:30

Tijntje

Hello?!

Wokschotel schreef op 18 August 2003 @ 16:46:
[...]
Afhankelijk van de afstand tot de centrale (UTFS) kun je die snelheden halen. Hou wel rekening met evt. ATM-overhead.
Dat weet ik ook wel. Maar wat als je er bijvoorbeeld 2 kilometer vandaan woont is dan de snelheid nog maar 2/3?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Cutebritney schreef op 18 August 2003 @ 19:11:
[...]
Laat dus even duidelijk zijn dat er wel een FUP is, het zal niet zo zijn dat je honderden GBtes kunt downloaden zonder iets van ze te horen ;)
Er is inderdaad wel een FUP, maar toch ook echt géén limiet. De FUP heeft met name betrekking op verspreiden van illegale content (niet zozeer muziek of films maar meer het materiaal waar, gelukkig vrijwel elke Nederlander van walgt) en essessief dataverkeer tgv DDOS-attacks ed.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

bobsnl schreef op 18 augustus 2003 @ 19:18:
[...]

Er is inderdaad wel een FUP, maar toch ook echt géén limiet. De FUP heeft met name betrekking op verspreiden van illegale content (niet zozeer muziek of films maar meer het materiaal waar, gelukkig vrijwel elke Nederlander van walgt) en essessief dataverkeer tgv DDOS-attacks ed.
Aha, dus MyADSL houdt niet alleen bij hoeveel ik download maar ook wat ik download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Wokschotel schreef op 18 August 2003 @ 19:27:
Aha, dus MyADSL houdt niet alleen bij hoeveel ik download maar ook wat ik download?
Als je 'rommel' op je website hebt staan is dat voor de hele wereld zichtbaar he |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
bobsnl schreef op 18 augustus 2003 @ 19:40:
[...]

Als je 'rommel' op je website hebt staan is dat voor de hele wereld zichtbaar he |:(
Inderdaad. Denk dan aan Kazaa, ftp/web servers, portscannings troep etc.

Overigens, elke ISP is wetterlijk verplicht om het verkeer van haar klanten te monitoren (met inhoud dus!)....dus je privacy ben je sowieso al kwijt :P
(De ISP's mogen & zullen hier niet naar kijken, maar het loggen doen ze wel in ieder geval.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Cutebritney schreef op 18 August 2003 @ 19:43:
[...]

Overigens, elke ISP is wetterlijk verplicht om het verkeer van haar klanten te monitoren (met inhoud dus!)....dus je privacy ben je sowieso al kwijt :P
(De ISP's mogen & zullen hier niet naar kijken, maar het loggen doen ze wel in ieder geval.)
Hm, ik meen dat de mogelijkheid er moest zijn om de boel te loggen, maar niet dat dit altijd wordt gedaan. :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

bobsnl schreef op 18 August 2003 @ 19:40:
[...]

Het ging over dataverkeer via je verbinding, niet vanaf je homepageruimte.
Cutebritney schreef op 18 August 2003 @ 19:43:
[...]

Op verzoek van justitie ja. ISP's loggen echt niet zomaar alle inhoud van al het verkeer van alle klanten van alle Nederlandse ISP's. Dat zou een mooie zaak zijn :D Op dit moment wordt alleen afgetapt na een verzoek van justitie.

Daar bedoel ik trouwens ook mee dat het technisch volstrekt onhaalbaar is, zeker gezien de apparatuur die de Nederlandse justitie gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Wokschotel op 18-08-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
ik heb al een tijdje Cistron MAXX en ik haal op de meeste sites 600-700 kb/s en met dap haal ik een hele enkele keer op microsoft.com oid PIEKEN van 1 mb(yte)/s, upload is standaard 50 kb/s. Ik heb maar 1x meegemaakt/last gehad van uitval en verder vind ik de service van cistron gewoon heeeeeeel relaxed. Uptime is super en de snelheden zijn altijd goed. Je betaald er ook voor, maar je hebt er echt wat voor terug. (heb nu bijna 2 jaar cistron maxx btw.)

Als je zit te twijfelen => NEMEN = geen spijt ;)

Ow ja, die datalimiet van 100GB kom je alleen aan als je met zn 3en erop zit en beestachtig een server hebt draaien en daarbij dag en nacht down- en upload, anders red je dat echt absoluut niet. Je kunt op de site van cistron trouwens ook de hoeveelheid upload en download per dag bekijken!

[ Voor 23% gewijzigd door eerdepeer op 19-08-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opzich helemaal geen behoefte aan snelheden van 8 Mbit downstream, zij het niet dat er 3 pc's op het thuisnetwerk hangen. Als je 3 ip adressen neemt wordt de internetsnelheid dan niet meer gedeeld ??
Of zijn er mensen die 1024 kbs hebben en ook 3 pc's er goed op kunnen laten draaien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 17:33:
Ik heb opzich helemaal geen behoefte aan snelheden van 8 Mbit downstream, zij het niet dat er 3 pc's op het thuisnetwerk hangen. Als je 3 ip adressen neemt wordt de internetsnelheid dan niet meer gedeeld ??
Of zijn er mensen die 1024 kbs hebben en ook 3 pc's er goed op kunnen laten draaien ??
bij mijn weten krijg je biij elk abbo maar 1 ipadres

bovendien ik heb ook 1Mbit down gehad, en daar konden we met zn 5en prima mee internetten, dus waarom zou dat voor jou een probleem moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je deelt de lijnsnelheid, ook al heb je er 100 ip adressen opzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig nog het adres van de website waar je UTFS kon controleren? Kan het niet vinden...bvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

MIsschien beetje offtopic, maar is er een manier om te weten te komen hoe ver je van de centrale ligt? Dit ivm. met de garanties die men geeft over de snelheden en hoe deze afhangen vandeze afstand.
Ik bedoel van iemand (hypothetically) die 79 euro betaalt voor het abbotje en maar de helft van de snelheid krijgt in vergelijking met iemand die dichterbij zit en wel een optimale 90 % van de theoretische snelheid krijgt (ik zeg maar wat) vind ik tog wel een beetje "oneerlijk" eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
MIsschien beetje offtopic, maar is er een manier om te weten te komen hoe ver je van de centrale ligt?
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/

Toch snap ik 1 ding niet, er zijn toch al providers met lage prijzen ?
Zoals Telebyte (www.telebyte.nl) met 75 Euro voor 8192/1024 SpeedXS (www.speedxs.nl) met 73,50 Euro voor 8192/1024. Wat is dan het verschil met deze ? Maar goed ik zal topic nog effe goed doorlezen, want ik plomp hier zo maar net effe binnen eigenlijk om die link te geven. hehe :P

[ Voor 95% gewijzigd door Supern00b op 20-08-2003 01:28 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Mijn dank is ubergr00t, ik zocht al een tijdje naar zoiets, maar zoeken naar nederlandse pagina's is voor mij nog steeds moeilijk blijkbaar :P

En oja, is 1,6 km afstand van de centrale goed genoeg om zo'n snel abbotje te nemen?

[ Voor 15% gewijzigd door RUFFNECK op 20-08-2003 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:11
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.
Hmm. Hoe weet ik nou of een 8 mbit abbo de moeite is?

This message was sent from a galaxy far, far away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

PlexDSL 8mbit voor € 38,- per maand... :9~

Ja ok, maar wel 3 gb data limiet...

Mwah... PlexDSL 2mbit SDSL voor € 69,- p/m 65gb datalimiet... :)

Ow... en: 1:1 ... dus geen kattenpis! :9

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
RUFFNECK schreef op 20 August 2003 @ 01:01:
[...]

Mijn dank is ubergr00t, ik zocht al een tijdje naar zoiets, maar zoeken naar nederlandse pagina's is voor mij nog steeds moeilijk blijkbaar :P

En oja, is 1,6 km afstand van de centrale goed genoeg om zo'n snel abbotje te nemen?
Het zit onder de 2,5 Kilometer dus das goed te doen
Stinkhippie schreef op 20 August 2003 @ 01:17:
[...]

Deze is minder, want meer dan zelf meten kan ik dan ook niet zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Supern00b op 20-08-2003 01:24 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Stinkhippie schreef op 20 August 2003 @ 01:17:
[...]

Dat is in principe nooit de moeite als je niet met heel veel mensen tegelijk gebruik maakt van zon lijntje. Ik had dit samen met een vriend van mij en de praktijk wijst uit dat het volslagen overbodig is met de huidige beschikbare internettoepassingen. Het is natuurlijk wel leuk om gedurende 2 minuten een proggie te downloaden met 800 Kb/s maar is dat het geld waard? Neuh denk het niet, aan 1 Mbit heb je meer dan voldoende.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
zwahiel schreef op 20 augustus 2003 @ 01:21:

3 GB maar ? daar zit ik al binnen 3 a 5 dagen doorheen of zo, maar goed toch maar effe vergelijken. Heb je een linkje of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook mooi voor bijvoorbeeld een studentenflet of dergelijken.
Iedereen betaalt wat geld voor zijn of haar bandbreedte.
Niet iedereen zit er tegelijk op dus ken je af en toe lekker snel internetten >:)

Wat je ook zou kunnen doen is, als je dichtbijzijnde buren hebt, een accespoint kunnen kopen. Die heb ik al :) en vervolgens vragen aan de buren of ze razendsnel internet willen. Buren zitten toch nooit vaak op i-net en dan alleen maar surfen. Geweldige opties.

Ieder gezin zo rond de 30 eurie per maand >:) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
zwahiel schreef op 20 August 2003 @ 01:21:

De inkoopprijzen voor 8mbit adsl / 2mbit sdsl liggen al stukken hoger (bij bbned) dan wat jij daar zegt. (bijna 10x zo hoog) Ik geloof er niets van dat PlexDSL deze diensten voor die prijzen zal gaan aanbieden.

Wat is hun site overigens (url)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ik geloof: http://www.plex.nl/dsl/Bel.html?5951+AG+80.100.28.171

of is dat wat anders..

[ Voor 17% gewijzigd door RUFFNECK op 20-08-2003 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

mr_taipan schreef op 18 August 2003 @ 18:47:
Ik heb adsl via internl http://www.surfsneladsl.nl/ en daar haal ik meestal wel de 8 Mbit voor maar 69 euro per maand
Van die site:
Voor wie is SurfSnelADSL?

SurfSnel ADSL is exclusief beschikbaar voor studenten en medewerkers van op SURFnet aangesloten instellingen.

Bekijk de volledige lijst van instellingen die op SURFnet aangesloten zijn.

De aangesloten instellingen behoren tot de volgende categorieën:

Universiteiten (WO)
Hoger Beroepsonderwijs (HBO)
Beroeps- en volwassenen educatie
Academische ziekenhuizen
Researchcentra van het bedrijfsleven
Centrum voor documentaire informatievoorziening (PICA, bibliotheken)
Onderzoeksinstituten (zoals KNAW, TNO)
Centra voor documentaire informatievoorziening (bibliotheken)

Bent u student? Let op! SurfSnel ADSL is beschikbaar voor voltijds en deeltijd studenten, niet voor studenten die "contractonderwijs" volgen, d.w.z. alleen losse modules volgen.
:( * Gutteguttegut is geen student

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Tijntje schreef op 18 August 2003 @ 16:44:
Als je www.speedtest.nl kijkt of wat andere topics doorleest zie je dat de download meestal rond de 800Kb ligt en de Upload 50Kb. Mooie snelheden dus.
Ok op de site van Speedxs onder support in het forum wordt dat door gebruikers bevestigd.

Greetz,

• Rudi Vader
  • Laatst online: 19-09 22:29
Even zonder dollen. Ze hebben wel een datalimiet bij Mycom, ze noemen het alleen anders. Op de frontpage stond al van iemand die de had gekeken in de algemene voorwaarden en daar stond bij 5.6:
5.6 - MyADSL is gerechtigd beperkingen aan het gebruik van de Dienst op te leggen indien, naar MyADSL?s redelijke oordeel, excessief veel belasting voor de Dienst wordt veroorzaakt of gegenereerd.
Dus zonder limiet maar wel beperkingen. Daarop heb ik een mail gestuurd naar Mycom om mijn 'begrijpend Nederlands' maar eens op te halen volgens de Mycom norm. Ik kreeg daar het volgende, lachwekkende antwoord op:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw mail. Wij staan open voor opmerkingen van uw kant. We hopen u in de toekomst te mogen blijven begroeten als klant bij ons.

U heeft gelijk. Er zal altijd een limiet zijn; probeer maar eens 90 GIG te “sponzen ” per maand. Gaat u waarschijnlijk niet lukken. Toch zijn ze heel coulant; 10 a 20 gig per maand moet kunnen met het duurste van MyADSL.

Met vriendelijk groet,

MyCom Direct.

Telefoonnummers:

Verkoop 0800 - 8170 (gratis)

Service Centre 0900 - 8089 (€ 0.35 per min)

Fax 023 - 56 98 500

Openingstijden :

Maandag t/m Donderdag 09:30 t/m 20:00

Vrijdag t/m Zaterdag 09:30 t/m 17:00
Goed bedoelde reactie maar met deze reactie blijken ze er of niet langer dan een kwartier over nagedacht te hebben, of de gene die dit bij Mycom organiseert blijkt afgelopen zomer onder een hunnebed weggelopen te zijn.
Als je dus een abonnement neemt die binnen 30 minuten een GB kan downloaden mag je toch wel eens 20 Gb te downloaden. M.a.w. als je je kwaad maakt jakker je op een vrije zaterdag de hele downloadbeperking (want een limiet is het niet :o ) er doorheen.
Op de frontpage probeerde ik de opmerking 'schoenmaker blijf bij je leest' te pareren door een vergelijking www.tweakers.net en tweakdsl te maken, in de trant van het hoeft niet verkeerd te zijn dat een nieuwe partij met een frisse kijk op de zaak zich ermee gaat bemoeien. Dat dit achteraf toch iets te naïef is bleek wel uit de reactie van Mycom.

Dus mensen, wat mij betreft: Laat ze het lekker proberen, maar ga het compleet negeren. Ze gaan je gegevens nog gebruiken voor de statistieken ook en misschien doet stichting (zonder)brein nog een bod op hun vangst aan spyADSL.

(oh ja, het woord sponzen heb ik voor het laatst gehoord dat Computer Totaal nog de HCC Nieuwsbrief heette en dat zij die term bij iedereen door de strot probeerde te duwen)

[ Voor 2% gewijzigd door Rudi Vader op 21-08-2003 19:12 . Reden: typo's ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:43

BioHazard

*\o/*

Ghehe "Sponzen" Lmao! :D

• bobsnl
RudiVader schreef op 21 augustus 2003 @ 19:10:
Op de frontpage probeerde ik de opmerking 'schoenmaker blijf bij je leest' te pareren door een vergelijking www.tweakers.net en tweakdsl te maken, in de trant van het hoeft niet verkeerd te zijn dat een nieuwe partij met een frisse kijk op de zaak zich ermee gaat bemoeien. Dat dit achteraf toch iets te naïef is bleek wel uit de reactie van MyCom.
Toch jammer dat je je niet iets meer verdiept hebt in MyADSL. Dan had je zelf kunenn inzien dat er, naast de lagere prijs, amper (tot geen) verschillen zijn met TweakADSL.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:04

mphilipp

Romanes eunt domus

Aan de ene kant is het heel dom van een provider om te roepen dat ze geen datalimiet hebben, terwijl het blindingly obvious is dat er wel een datalimiet MOET ZIJN. Daarom vind ik het eigenlijk net zo dom als er iemand nog serieus op ingaat. Snappen die mensen het niet, of willen ze het niet snappen? Zo'n provider moet zelf toch ook bandbreedte inkopen? Hij koopt liever niet teveel, en te weinig is ook niet handig, want bijkopen is duurder. Daarom is het logisch dat het op een gegeven moment op kan raken. De provider zal dus altijd een mechanisme gebruiken om te monitoren of de bandbreedtevoorraad voortijdig op dreigt te raken. Ook zal men een soort 'top 10' bandbreedteconsumenten bijhouden om te zien of er excessieve gebruikers bij zitten. Die kunnen dan tijdig ofwel op hun vingers getikt worden, ofwel worden afgeknepen.

Misschien is het meer wishful thinking dat er zoiets is als geen datalimiet, maar voorlopig bestaat het niet op deze wereld.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
bobsnl schreef op 21 August 2003 @ 23:23:
[...]

Toch jammer dat je je niet iets meer verdiept hebt in MyADSL. Dan had je zelf kunenn inzien dat er, naast de lagere prijs, amper (tot geen) verschillen zijn met TweakADSL.
Medewerker van Mycom? Met het snelste abonnement kan je bij concurerende netwerken 5x zoveel downloaden. Niet voor die prijs misschien maar wat heb je anders aan de snelheid. 10 a 20 Gb per maand is voor een dergelijk abonnement diep triest. Het zal ze verbazen hoe coulant de meeste providers zijn met een downloadbeperking. Als je dat verschil niet wil zien is het jammer. Had het dan slimmer aangepakt door te zeggen onbeperkt surfen zonder datalimiet. En in het antwoord mailtje, probeer maar eens 90 Gb aan html bestanden per maand te 'sponzen'. Even voor de ontwetende Mycom medewerkers die dit regelen: usenet, kazaa en irc is ook internetten. Ja, zelfs met irc kan je de 20Gb ruim overschieten mbv dcc.
Ik heb nooit problemen gehad met mijn Multikabel terwijl ik nog NOOIT onder de 20 GB gezeten heb. De toon van het mailtje sloeg bij mij echt alles.
Aan de ene kant is het heel dom van een provider om te roepen dat ze geen datalimiet hebben, terwijl het blindingly obvious is dat er wel een datalimiet MOET ZIJN. Daarom vind ik het eigenlijk net zo dom als er iemand nog serieus op ingaat. Snappen die mensen het niet, of willen ze het niet snappen? Zo'n provider moet zelf toch ook bandbreedte inkopen?
Dat ik er op ingegaan ben is misschien heel dom, vind je. Ik ben er alleen op ingegaan omdat Mycom schijnbaar een verschil ziet tussen geen limiet, onbeperkt internetten en het geven van beperkingen volgens de algemene voorwaarden. Ik vind dit namelijk de reinste misleiding. Als je dat niet wil inzien, wie is er dan dom! Je tekent tenslotte voor de algemene voorwaarden, terwijl je er met mooie praatjes in wordt geluist! En als ze dan komen met een max van 20 GB vind ik dat helemaal diep triest, voor het snelste abonnement. Een limiet op het snelste abonnement van 100 Gb (Eweka) of 150 Gb (Cistron) is bij mij meer dan redelijk. En als dat niet kan voor die prijs, probeer mensen er dan niet in te luizen. Je neemt toch geen 2-8Mbit aansluiting om lekker snel te surfen, dat is toch pas naïef van Mycom?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er zijn niet zoveel mensen die elke maand uit pure download zucht 50Gbyte aan data neerhalen waar je vervolgens toch niets mee doet. Ik vind dat zelf altijd wel behoorlijk kansloos, zo'n kast vol divx die je allemaal niet gezien hebt en die je wellicht niet eens leuk vind ook. Niet iedereen doet dat (sterker nog, bijna niemand doet dat, kijk maar eens in dit topic: Het nut van snel, sneller snelst internet (>>1mbit) naar de grafiekjes die degene met de snelle verbinding hier af en toe hebben).

Persoonlijk vind ik het wel een grappig antwoord, hij heeft ook gewoon gelijk. Niet iedereen zit op een FXP board en kan bij snelle ftp's waar elke week wel 30gbyte aan nieuwe films op staat enniet iedereen heeft de behoefte om z'n kast vol te zetten met shit die-ie toch niet gebruikt.

Comfort is een goed argument om zo'n verbinding te nemen. Het is dat ik het te duur vind en de overstap kloterig vind, maar anders had ik het ook wel gedaan, en ik download per maand tussen de 3 en 20 gbyte (gem 10 denk ik, lijkt me al hoog overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
JvS schreef op 22 August 2003 @ 11:55:
Er zijn niet zoveel mensen die elke maand uit pure download zucht 50Gbyte aan data neerhalen waar je vervolgens toch niets mee doet. Ik vind dat zelf altijd wel behoorlijk kansloos, zo'n kast vol divx die je allemaal niet gezien hebt en die je wellicht niet eens leuk vind ook. Niet iedereen doet dat (sterker nog, bijna niemand doet dat, kijk maar eens in dit topic: Het nut van snel, sneller snelst internet (>>1mbit) naar de grafiekjes die degene met de snelle verbinding hier af en toe hebben).

Persoonlijk vind ik het wel een grappig antwoord, hij heeft ook gewoon gelijk. Niet iedereen zit op een FXP board en kan bij snelle ftp's waar elke week wel 30gbyte aan nieuwe films op staat enniet iedereen heeft de behoefte om z'n kast vol te zetten met shit die-ie toch niet gebruikt.

Comfort is een goed argument om zo'n verbinding te nemen. Het is dat ik het te duur vind en de overstap kloterig vind, maar anders had ik het ook wel gedaan, en ik download per maand tussen de 3 en 20 gbyte (gem 10 denk ik, lijkt me al hoog overigens).
Is leuk best en aardig maar ik doe ook niets met divx. Maar je kan ook bijvoorbeeld dvd's downloaden en op een dvdr zetten. 5 dvd's en je bent er en dat zijn ook aantallen die je kan verwerken. Geloof me, ze zijn er die het doen. Mij ging het vooral om het verschil tussen de algemene voorwaarden en de info op de site.
Comfort is een argument maar laten we eerlijk zijn, dat is voor het grootste gros toch niet de reden om dit abonnement te nemen. Ook niet iedereen heeft een FXP board, daar heb je nog niet zoveel aan omdat de upload snelheid van de meesten op zo'n board ook te matig is. Je hebt pas wat aan die download snelheid als er anderen zijn die het kunnen aanbieden.
Ik ken mensen die zo'n abonnement gebruiken om internet te delen met de buren. Verbinding laten binnenkomen op een barebone-tje, extra netwerk kaart erin en die aansluiten op een router. de helft voor je zelf, de andere helft voor 4 buren die ieder een kwart van de verbinding betalen.... jij gratis! Misschien ook niet legaal in de zin van de algemene voorwaarden maar wel slim. Dan begin je ook niets met die 20Gb. Terwijl je niets illegaals in de zin van de auteursrechten/wet doet. En hoeveel mensen lezen de krant met de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

Ik zat er ook langzaam over te denken om van mijn @home abbo af te stappen en voor een ADSL abbo te gaan met 8/1 mbit snelheid. Eerst dacht ik aan Cistron maar 99 euro per maand is iets te veel. Nu komt er MyADSL leek al te mooi om waar te zijn geen datalimiet. Ik ben iemand die dus DVD films collect en ze in een kastje stopt en ze ook daadwerkelijk kijkt.
En dan zit je dus met 25 films per maand aan de 100GB. Dus leek mij die datalimiet van Cistron nog net iets te krap. Maar als ze bij MyADSL maar 20/30GB hanteren valt het hele MyADSL bij mij dus al af. Dus blijft SpeedXS alleen nog maar over zei hanteren een FUP volgens hun website en is ook nog eens goedkoper als bij Cistron namelijk 73,20 euro tegenover 99 euro per maand. Weet iemand ook hoe het zit met de service van SpeedXS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 20:29
hmm ik zit 974 meter van de centrale vandaan :D, misschien toch een keer chello eruit sodemieteren.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

RudiVader schreef op 22 August 2003 @ 12:16:
[...]

Comfort is een argument maar laten we eerlijk zijn, dat is voor het grootste gros toch niet de reden om dit abonnement te nemen. Ook niet iedereen heeft een FXP board, daar heb je nog niet zoveel aan omdat de upload snelheid van de meesten op zo'n board ook te matig is. Je hebt pas wat aan die download snelheid als er anderen zijn die het kunnen aanbieden.
Dat is het dus voor het grootste gros wel. Bij xs4all ligt het gemiddelde datagebruik van fast adsl (90 euro!) onder de 10gbtye/maand! Echtwaar, fanatiek downloaden is iets wat een kleine groep doet. (bij de snelle verbindingen uiteraard wel veel geconcentreerder aanwezig) Een groep die een provider kan missen als kiespijn :).
Ik ken mensen die zo'n abonnement gebruiken om internet te delen met de buren. Verbinding laten binnenkomen op een barebone-tje, extra netwerk kaart erin en die aansluiten op een router. de helft voor je zelf, de andere helft voor 4 buren die ieder een kwart van de verbinding betalen.... jij gratis! Misschien ook niet legaal in de zin van de algemene voorwaarden maar wel slim. Dan begin je ook niets met die 20Gb. Terwijl je niets illegaals in de zin van de auteursrechten/wet doet. En hoeveel mensen lezen de krant met de buren?
Dat is inderdaad iets wat meer mensen doen, maar dat zijn ook mensen die lang niet allemaal die snelheid constant willen gebruiken om maar zoveel mogelijk GB's te downloaden. Geloof me: Meer dan 30Gbyte / maand downloaden is echt afwijkend gedrag. Ik zeg niet dat het slecht is, maar bijna helemaal niemand doet dat (tweakers meer dan normale gebruikers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof me: Meer dan 30Gbyte / maand downloaden is echt afwijkend gedrag. Ik zeg niet dat het slecht is, maar bijna helemaal niemand doet dat (tweakers meer dan normale gebruikers).
Dus ik heb een afwijkend gedrag met me 80 Gb per maand , nou lekker dan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je er last van dan? Ik heb afwijkend gedrag met audio. Vat niet alles gelijk als een aanval op ofzo man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namens MyADSL

In reactie op hier geposte berichten een correctie
op de verstuurde e-mail door MyCOM direct

Er is geen sprake van een download limiet bij MyADSL !
Waar er sprake is van een Fup, refereren wij heel duidelijk aan overlast
die veroorzaakt kan worden aan andere internet gebruikers in het
algemeen. Dus geen spam verzenden, ddos attacks en wat verder onder
de noemer overlast veroorzaken valt.

Wij streven naar een zo duidelijk mogelijk en vrij beleid, maar wel
een waarbij deze vrijheid voor andere geen beletsel mag zijn.

Voor vragen kunt u contact met ons opnemen via 0900-8086 MyADSL
of MyCOM direct 0800-8170

Met vriendelijke groet,
Het MyADSL team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 17:00:
Namens MyADSL
Kijk. Da's duidelijk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 17:00:
Namens MyADSL

Met vriendelijke groet,
Het MyADSL team
Persoonlijk vind ik dat het Mycom siert om hierop in te gaan. Veel bedrjven zouden het gewoon negeren. Echter vind ik nog steeds dat onbeperkt internetten, zonder limieten niet hetzelfde is als fair use policy. Heel veel providers doen dat ook en hierin blijkt MyADSL geen uitzondering te zijn. De term fair use policy is een van de meest vage termen van het breedband internetten. Er komt van de kant van de providers nooit een eenduidlig antwoord op. Wat dat aangaat is het verhaal van Eweka en Cistron duidelijk, 100 Gb. XS4all zelfs 150Gb. Maar laat ik eerlijk zijn door te zeggen dat die laatste bijna 2x zo veel kost als MyADSL. Bij Hccnet maken ze het helemaal ruig door te zeggen dat ze een fair use policy hebben en dat als je die overschrijd krijg je een extra rekening thuis, zonder vooraf, dus voordat je je abonneert, aan te geven waar bij hun de grens ligt.
Voor alle duidelijkheid, ik juig elk internet initiatief toe en dat was ook de reden voor me om het voor Mycom op te nemen bij de post op de tweakers.net frontpage. Maar het mailtje wat mij toegestuurd is, schoot me helemaal verkeerd en ik reageerde er nogal heftig op. Ik blijf wel bij de strekking van mijn eerdere verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudiVader schreef op 22 augustus 2003 @ 19:20:
[...]

Persoonlijk vind ik dat het Mycom siert om hierop in te gaan. Veel bedrjven zouden het gewoon negeren. Echter vind ik nog steeds dat onbeperkt internetten, zonder limieten niet hetzelfde is als fair use policy. Heel veel providers doen dat ook en hierin blijkt MyADSL geen uitzondering te zijn. De term fair use policy is een van de meest vage termen van het breedband internetten. Er komt van de kant van de providers nooit een eenduidlig antwoord op. Wat dat aangaat is het verhaal van Eweka en Cistron duidelijk, 100 Gb. XS4all zelfs 150Gb. Maar laat ik eerlijk zijn door te zeggen dat die laatste bijna 2x zo veel kost als MyADSL. Bij Hccnet maken ze het helemaal ruig door te zeggen dat ze een fair use policy hebben en dat als je die overschrijd krijg je een extra rekening thuis, zonder vooraf, dus voordat je je abonneert, aan te geven waar bij hun de grens ligt.
Voor alle duidelijkheid, ik juig elk internet initiatief toe en dat was ook de reden voor me om het voor Mycom op te nemen bij de post op de tweakers.net frontpage. Maar het mailtje wat mij toegestuurd is, schoot me helemaal verkeerd en ik reageerde er nogal heftig op. Ik blijf wel bij de strekking van mijn eerdere verhaal.
Idd, Mycom zegt geen FUP, maar toch weer wel, over duidelijk gesproken. Lijkt een beetje op Speedxs die zegt ook FUP, maar tevens dat het voor hun extreme abo ca 150Gb is(wel of geen FUP). Overigens kost die niet 2 x zoveel maar ongeveer het zelfde als Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 07:49
Ze geven toch duidelijke voorbeelden? Wat is daar nou mis mee? Iedereen kan toch wel bedenken dat je jezelf aan het netiquette moet houden, maar verder hebben ze geen problemen met grootverbruikers als je die mail zo leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
djluc schreef op 22 augustus 2003 @ 20:00:
Ze geven toch duidelijke voorbeelden? Wat is daar nou mis mee? Iedereen kan toch wel bedenken dat je jezelf aan het netiquette moet houden, maar verder hebben ze geen problemen met grootverbruikers als je die mail zo leest.
Je tekent voor de algemene voorwaarden. Daar staat niet in dat ook alle uitzonderingen gepubliceerd op het forum van tweakers.net ook meegenomen moeten worden. De algemene voorwaarden zijn bindend, dit niet! Ze geven geen duidelijk standpunt of voorbeeld wat fair use policy inhoud. Maar nogmaals dat is niet alleen MyADSL maar ook vele andere. Ik geef al aan hoe sommige andere providers duidelijkheid geven. Gewoon cijfers noemen, geen gezeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 17:00:
Namens MyADSL

Met vriendelijke groet,
Het MyADSL team
:D Duidelijk refereren aan overlast die veroorzaakt wordt aan andere internetgebruikers? Wijs mij die duidelijke referentie maar aan. In jullie AV staat het volgende:
5.6 - MyADSL is gerechtigd beperkingen aan het gebruik van de Dienst op te leggen indien, naar MyADSL’s redelijke oordeel, excessief veel belasting voor de Dienst wordt veroorzaakt of gegenereerd
Hier staat heel duidelijk dat jullie het gebruik van de Dienst kunnen beperken als er exessief veel belasting wordt veroorzaakt of gegenereerd. Dat is natuurlijk zo vaag als ik weet niet wat!

Niet dat ik wil zeiken, maar ik zie het al helemaal gebeuren dat over 2 maanden hier de topics beginnen op te duiken dat Mycom toch een FUP heeft. Ik vind het extreem knap als jullie geen FUP wat dataverkeer hebben aangezien BBned nog steeds een 1:25 overboeking kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jezus sorry hoor maar Wokschotel, ELKE provider heeft dat. Een Fair Use Policy. Dus geen harde limiet, maar als je het echt achterlijk bont maakt, wordt je daarop aangesproken. Ik geloof dat we die discussie inmiddels wel gehad hebben. Een beetje extreem flauw om er ineens een provider op af te lopen zeiken.

Wat een gemierenneuk zeg! Sorry hoor. zelfs de "heilige" provider xs4all heeft zo'n beleid. Dat eeuwige gedoe daarom, gebruik je verbinding op een normale manier, ga niet elke maand 150Gbyte downloaden (dan hebben we het over 50films, DVD kwaliteit, dat is toch achterlijk, bij 25 doe je het al om het downloaden, er komt niet elke dag een goede film uit). In de praktijk bekent dat dat je echt ontzettend je best moet doen om overlast te veroorzaken (als in een week lang op 8mbit 24/24 downloaden of iets in die geest). Hierin zijn ze niets anders dan andere providers. Kan je je in een FUP niet vinden, ga naar een provider waar ze zeggen "je mag bij ons downloaden wat je wil" en kom tot de ontdekking: Voor niets gaat de zon op... Zelfs bij die provider ga je dan een mailtje krijgen als je even in een week 400 Gbyte over die lijn heen pompt... En dat staat ook echt in de algemene voorwaarden, dat is namelijk overlast, net zoals Dossen. Zullen we die discussie over "FUP" maar achterwege laten? Die is inmiddels al wel genoeg uit ten treure gevoerd, laten we het over nuttige dingen hebben, dit is ouwe (herkauwde) koek.

Overigens loopt dit adsl net als tweakDSL via de provider Cambrium.

[ Voor 71% gewijzigd door JvS op 23-08-2003 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 23 August 2003 @ 00:21:
jezus sorry hoor maar Wokschotel, ELKE provider heeft dat. Een Fair Use Policy
Juist en daarom mag Wokschotel dus wel zeiken omdat ze keihard op hun site en postst hier zetten "Geen datalimiet" Wat dus wel zo lijkt te zijn !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

tiscali, planet, zonnet, xs4all, demon... Allemaal providers die de kreet "geen datalimiet" gebruiken, totdat je de AV leest. Jeetje wat erg ineens dat nog een provider dat doet! Er is geen harde limiet, dat betekent dat. En deze discussie is nu echt zo oud als de weg naar rome. Moet je hun eens een mailtje sturen. Als je bang bent dat zo'n provider je afperst (wat niet zal gebeuren), moet je er een nemen waar staat "100gbyte" of "10gbyte" per maand, dan weet je zeker hoe het zit, alleen zijn die er amper en is dat toch wel weer rekbaar en in de praktijk gewoon een FUP. Feit is dat je met adsl wel erg je best moet doen wil je het je mede adsl'ers echt moeilijk maken. De 45:1 overboekte kpn lijnen hebben nergens last van in elk geval.

zonnet ADSL lite fair use policy
[rml][ Tiscali] Fair Use... Hoeveel is FAIR ?[/rml]
Verschil 'geen datalimiet' en 'fair use policy'?

Daar is precies dezelfde discussie, daar is echt niets anders aan dat het nu ineens oh zo slecht is. Er is gewoon een Fair Use Policy en geen datalimiet. Dat iedereen "geen datalimiet" graag wil zien als "ik mag dus per maand 2terabyte downloaden" (dat kan met 8mbit geloof ik net) mag toch wel verondersteld worden dat dat niet zo is. En dat staat dan in de algemene voorwaarden. Het is inderdaad niet letterlijk geen datalimiet, maar het wordt gebruikt als "er is geen vast plafond, doe normaal en legaal en download lekker je filmpjes en maak je er geen zorgen om, maar ga geen 100% download 24/7 op de max snelheid doen". Dat is gewoon bekend en is in al die topics hetzelfde. Er IS geen adsl provider die letterlijk "geen datalimiet" heeft en er is geen consument die dat nodig heeft. Het is gewoon (weer) mierenneuken over de letterlijke betekenis van "geen datalimiet" en dat hebben we inmiddels dus wel zo'n beetje gehad.

herhaling herhaling herhaling van telkens dezelfde herkauwde oude discussie die elke keer hetzelfde gaat. Daar is bij MyDSL echt totaal niets anders aan en daarom is die discussie hier een beetje irrelevant en is het gewoon spijkers op laag water zoeken en principieel gelijk halen dat er inderdaad wel een (niet vastgestelde) datalimiet is. Mycom noemt dat "geen datalimiet, maar een FUP" en dat doen bijna alle providers.

[ Voor 44% gewijzigd door JvS op 23-08-2003 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
JvS schreef op 23 August 2003 @ 00:21:
jezus sorry hoor maar Wokschotel, ELKE provider heeft dat. Een Fair Use Policy. Dus geen harde limiet, maar als je het echt achterlijk bont maakt, wordt je daarop aangesproken. Ik geloof dat we die discussie inmiddels wel gehad hebben. Een beetje extreem flauw om er ineens een provider op af te lopen zeiken.

...

Overigens loopt dit adsl net als tweakDSL via de provider Cambrium.
Ik ga er in ieder geval vanaf nu wel over ophouden. De discussie gaat inderdaad de verkeerde kant op. Mijn bedoeling was niet om het over die punt 5.6 te hebben uit de algemene voorwaarden maar meer wat er op de site staat. Dat er een fup is, is logisch. Maar maak niet de fout die alle breedband providers in het begin ook gemaakt hebben door te zeggen onbeperkt internetten, terwijl ze een fup bedoelen. Daar ging het mij om!

En zoals ik al eerder aan gaf niet elke provider heeft dat, XS4all niet. Als die een brief sturen met de melding dat je al 4 maanden 100Gb download, verwijs je ze naar hun eigen site of eigen folders. Die 150Gb is extreem hoog en is meer dan fair maar dat is ook de prijs die je ervoor betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
Laat ik nog maar eens een berekeningetje plaatsen van wat er werkelijk kan met een ADSL lijn van BBned.

De ISP koopt bij BBned het ADSL Economy 2-8 Mbit/s abonnement in. Daar zit een overboeking op van 1:25. Echter, die overboeking wordt niet berekend aan de hand van de 8 Mbit/s, maar aan de hand van de 2 Mbit/s.
We komen dus op een snelheid van 2048 kbit/s gedeeld door 25 is 82 kbit/s.
Echter, die snelheid is op basis van ATM. Als we die snelheid gaan omrekenen naar een snelheid op basius van IP moeten we delen door 1.15 (voor de berekening daarvan verwijs ik graag naar de posting van Mike van Smoorenburg in cistron.broadband). We komen dus uit op een efectief te gebruiken bandbreedte van 71.3 kbps.
Uitgaande van een maand van 30 dagen betekent dat dat er een bandbreedte van 23 GB per maand download voor je is gereserveerd.

Alle BBned ISPs kopen dit product in. Geen enkele uitgezonderd, dus de uitvoering zal ookwel niet zo veel verschillen.
Laat het dus duidelijk zijn dat hoewel je bij bepaalde ISPs 100 of 150 GB of zelfs onbeperkt mag downloaden, er geen enkele garantie is dat je dat ook kan downloaden. En vanaf de 23 GB download per maand kan elke ISP die een FUP heeft je volkomen legitiem gaan 'beperken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

JvS schreef op 23 augustus 2003 @ 00:21:
Op die site staat LETTERLIJK aangegeven dat ze GEEN datalimiet hebben terwijl in de AV iets volstrekts tegenstrijdigs staat. Dat kun je toch niet met elkaar rijmen? Jij en ik weten misschien hoe providers met FUP's en limieten omgaan, maar als je op die site komt en je ziet met grote letters ' geen datalimiet' staan dan klopt er toch iets niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 23-08-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 06-10 14:43
Wat mij betreft hebben we de discussie over de datalimiet wel gehad.

Volgens MyCom zit er een ASUS ethernet multi pc modem bij het pakket. Dat kan dan deze zijn, of deze.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan er weinig over vinden...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wokschotel schreef op 23 August 2003 @ 09:17:
[...]
Op die site staat LETTERLIJK aangegeven dat ze GEEN datalimiet hebben terwijl in de AV iets volstrekts tegenstrijdigs staat. Dat kun je toch niet met elkaar rijmen? Jij en ik weten misschien hoe providers met FUP's en limieten omgaan, maar als je op die site komt en je ziet met grote letters ' geen datalimiet' staan dan klopt er toch iets niet?
anders negeer je gewoon de rest van het verhaal. Je doet alsof het nieuw is, het is normaal en komt gewoon vaak voor. Zoals ik zeg: Je ben principieel spijkers op laag water aan het zoeken. Ik ga niet nog een keer intikken, zie maar de rest van m'n post, uitgekauwde discussie. Ik weet imniddels wel dat geen datalimiet niet "geen datalimiet" is, maar je doet alsof het ineens schandelijk is dat dat bij mydsl ook zo is. Nou kan je hier nog wel 300 keer op reageren met "het klopt niet", maar als je gewoon mijn reactie leest, dan zie je dat ik dat ook best weet en uitleg.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 23-08-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 23:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Cutebritney schreef op 20 August 2003 @ 01:36:
[...]

De inkoopprijzen voor 8mbit adsl / 2mbit sdsl liggen al stukken hoger (bij bbned) dan wat jij daar zegt. (bijna 10x zo hoog) Ik geloof er niets van dat PlexDSL deze diensten voor die prijzen zal gaan aanbieden.

Wat is hun site overigens (url)?
www.plex.nl/dsl ;)

Overigens zijn ze al een paar keer als beste dailup ISP uitgeroepen door de provider enquete van NL... Ook als snelste dailup ISP...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

maar als je het echt achterlijk bont maakt, wordt je daarop aangesproken.
Je zult best daarop aangesproken kunnen worden, zelfs zonder terabyte verkeer in de maand. Stel dat je besluit iedere minuut alle gebruikers van je ISP een winpopup-berichtje te sturen met daarin een mop, de tijd of het weer? Je doet een paar megabyte aan verkeer per maand, maar ik garandeer je afsluiting wegens de FUP binnen een uur. De overlast die jouw paar megabyte veroorzaakt is aanzienlijk. Of doe eens een dag lang 'ping -f mailserver'. Geen extern verkeer, maar wedden dat je eruit gaat?

Erg knap van Wokschotel dat 'ie een provider afzeikt die nog nul aangesloten klanten heeft. Ze zijn maandag begonnen, een aanvraag duurt dankzij KPN 10-15 werkdagen, dus pas rond 10 september kan er iemand beginnen met terabytes downloaden. Ik voorspel grofweg evenveel gezeur over verkeer als voor tweakdsl of truedsl-klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf Cistron MAXX en na het zien van al die "goedkopere" 8mbit abonnementen van andere ISP's besloot ik om Cistron eens te mailen over de prijs die ik er voor betaal t.o.v. de andere ISP's.
Cistron vertelde mij zeer verbaast te zijn over het feit dat andere ISP's dezelfde snelheden aan kunnen bieden voor dit soort prijzen zonder in te korten op andere (imo belangrijke) dingen als klantenservice e.d.
Maar goed, een winkel als Mycom was daar zoiezo al niet zo'n ster in, dus dat verklaart de prijs.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

zit er een ASUS ethernet multi pc modem bij het pakket.
Ik heb een aantal ASUS-modems in handen gehad. Ondermeer een AAM6300UG en de AAM6000EV. Het zijn extreem oninteressante modems. Inprikken, giegelen om de spelfouten in de handleiding en de installer, en gaan. Probleemloos en gezeikvrij. Hardstikke saai. Ik wil problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

zwahiel schreef op 23 August 2003 @ 14:13:
[...]Overigens zijn ze al een paar keer als beste dailup ISP uitgeroepen door de provider enquete van NL... Ook als snelste dailup ISP...
Grapjas. Plex levert DSL in:

Belfeld wordt deel van het Plex netwerk. Net als de bestaande locaties Venlo, Tegelen en Blerick

Da's een heel, heel groot gebied. Leuk voor ze, maar 99.995% van Nederland kan Plex gewoon negeren, en dat zal op korte termijn niet anders worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 15:31:
Ik heb zelf Cistron MAXX en na het zien van al die "goedkopere" 8mbit abonnementen van andere ISP's besloot ik om Cistron eens te mailen over de prijs die ik er voor betaal t.o.v. de andere ISP's.
Cistron vertelde mij zeer verbaast te zijn over het feit dat andere ISP's dezelfde snelheden aan kunnen bieden voor dit soort prijzen zonder in te korten op andere (imo belangrijke) dingen als klantenservice e.d.
Dat kunnen ze ook niet. Zie de oude SURFnet ADSL website voor de inkoopprijs van een 2-8 Mbps lijn. Tel daar nog eens de extra voorzieningen bij op die nodig zijn zoals email, webhosting en een helpdesk. Als je daarvoor simpelweg de prijs van een XS4ALL standaard abonnement rekent dan zit je met die 2 bij elkaar al op een hoger bedrag dan sommige aanbieders rekenen. Tel daar ook nog eens bij op 200 euro aansluitkosten, de kosten van het gratis modem, BTW en andere belastingen etc.
Mijn conclusie: sommige partijen gokken er op dat nieuwe klanten minstens 3 jaar bij hun blijven zitten, en pas op dat moment gaan ze break-even draaien. Dat lijkt mij een zeer gewaagde zet, met de Telco-Telco migratie die toch een keer komt zal de klantentrouw er echt niet beter op worden. (Mensen die goed hebben opgelet bij de KPN jaarcijfers gisteren hebben gezien dat het aantal MXStream Fast aansluitingen inmiddels al aan het afnemen is terwijl de dekking toeneemt om maar een voorbeeldje te noemen.)
Andere partijen lijken niet eens break-even te willen draaien. Dat kan volgens mij alleen maar betekenen dat er of een forse prijsverhoging komt bij die partijen terwijl de algemene voorwaarden mensen met jaarcontracten en een hele specifieke opzegtermijn ervoor zorgen dat mensen klem komen te zitten.
Maar goed, een winkel als Mycom was daar zoiezo al niet zo'n ster in, dus dat verklaart de prijs.
Mycom zou weleens op een heel ander scenario kunnen rekenen. Als zij iedereen die problemen heeft met zijn ADSL naar een winkel laten komen en in de hoek met hebbedingetjes met een kopje koffie laten wachten terwijl het gerepareerd wordt, hoeveel mensen zouden er dan niet nog even die leuke CD, joystick of die geheugenuitbreiding kopen? Het kan gebruikt worden als middel om mensen naar de winkel te lokken.
Ik weet onvoldoende van Mycom af om te zeggen hoe reeel dit is, maar het lijkt mij een leuk scenario om extra omzet te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
zwahiel schreef op 23 August 2003 @ 14:13:
[...]

www.plex.nl/dsl ;)

Overigens zijn ze al een paar keer als beste dailup ISP uitgeroepen door de provider enquete van NL... Ook als snelste dailup ISP...
Ja, geweldig. Nog nergens beschikbaar bijna. Het is een provider voor omgeving Limburg. Via welk netwerk ze werken, staat er niet. Maar ik denk niet dat het bbned is, heb met een postcode gecheckd van een demon (bbned) gebruiker en het is niet beschikbaar. Ook diverse postcodes in Amsterdam geprobeerd maar ook die werken niet. Terwijl kpn-adsl en bbned daar wel beschikbaar zijn. Dat is leuk vergelijken..... als je het toch niet kan krijgen|:(

Ik ben benieuwd of er al iemand MyADSL gebruikt of aangevraagd heeft. Ik ben benieuwd naar de gebuikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
jochemd schreef op 23 August 2003 @ 16:01:
(Mensen die goed hebben opgelet bij de KPN jaarcijfers gisteren hebben gezien dat het aantal MXStream Fast aansluitingen inmiddels al aan het afnemen is terwijl de dekking toeneemt om maar een voorbeeldje te noemen.)
Dat is niet zo gek. De meeste snelste bbned abonementen zijn goedkoper dan de MXstream fast abonnementen. Dus als men kan overschakelen dan nemen ze liever een 2-8 Mbit abo van bbned dan de snelle kpn variant. Daarnaast heeft bbned nog een 2Mbit variant en is nog goedkoper en sneller dan de 1,5 Mbit van MXstream fast. Ik zou de cijfers van bbned wel eens willen zien.
Mycom zou weleens op een heel ander scenario kunnen rekenen. Als zij iedereen die problemen heeft met zijn ADSL naar een winkel laten komen en in de hoek met hebbedingetjes met een kopje koffie laten wachten terwijl het gerepareerd wordt, hoeveel mensen zouden er dan niet nog even die leuke CD, joystick of die geheugenuitbreiding kopen? Het kan gebruikt worden als middel om mensen naar de winkel te lokken.
Ik weet onvoldoende van Mycom af om te zeggen hoe reeel dit is, maar het lijkt mij een leuk scenario om extra omzet te genereren.
Als ze het daarvan moeten hebben kunnen ze het vergeten. Bij Mycom zijn ze niet achterlijk en dus denk ik dat ze het gerust wel kunnen voor die prijs. En die prijsverhogingen ben ik ook niet bang voor. Als ze dat halverwege het haar flikken kost het ze meer dan de prijsverhoging. Gezeik van internet gebruikers die voor een groot gedeelte ook je klanten in de winkels zijn, wil je als computer retailer niet.
En tuurlijk zit er een klant tussen die een keer niet tevreden is in de winkel en die hier de service van Mycom in discussie stelt. Ik heb nooit problemen met Mycom gehad en ik denk dat er meer zo over denken, als je de immer volle winkel in Amsterdam op de Ceintuurbaan ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudi Vader op 23-08-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
RudiVader schreef op 23 augustus 2003 @ 17:09:

Bij Mycom zijn ze niet achterlijk en dus denk ik dat ze het gerust wel kunnen voor die prijs.
Ik doelde met het deel over niet kunnen ook niet specifiek op Mycom. Mycom rekent namelijk meer dan 68.20 euro. En gooit de prijs na een jaar met 10 euro omhoog. En rekent aansluitkosten.
Voor andere partijen laat de berekening wel een heel groot gat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 06-10 14:43
Nog steeds zorgwekkender dan het maximale verkeer vind ik dat op de website staat:
"de maximale upstream snelheid is afhankelijk van het modem en de kwaliteit van de verbinding"

Ze bieden 1024 Kbps upstream aan, maar kijk ik bij de gegevens van ASUS ethernet modems:
"Maximum transmission rate: Downstream up to 8 Mbps, and Upstream up to 800 kbps"

Hoe zit dat? Kunnen ze dat met een nieuw firmware oplossen, of moet je zelf dan maar een sneller modem aanschaffen?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit problemen met Mycom gehad en ik denk dat er meer zo over denken, als je de immer volle winkel in Amsterdam op de Ceintuurbaan ziet.
Jij noemt nu net de meest dramatische winkel van ze op.
Continue 2 man personeel dat een winkel vol staat te helpen, tot ergernis van iedereen. Doen ze waarschijnlijk omdat een volle winkel mensen lokt. Alleen men wordt er niet vrolijker van.
Bovendien hebben ze nooit wat op voorraad (en dat hoor je dan na een half uur wachten zucht) en voor de prijzen kan je beter naar de buurman Computerland gaan.

Maar dit verder even ter zijde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 19:17:
[...]
Continue 2 man personeel dat een winkel vol staat te helpen, tot ergernis van iedereen. Doen ze waarschijnlijk omdat een volle winkel mensen lokt. Alleen men wordt er niet vrolijker van.
Bovendien hebben ze nooit wat op voorraad (en dat hoor je dan na een half uur wachten zucht) en voor de prijzen kan je beter naar de buurman Computerland gaan.

Ik ben het niet met je eens. Winkel vol mensen bedient door 2 man personeel die niets kunnen kopen omdat het toch uitverkocht is :? ? Natuurlijk.....
Maar het gaat te ver off-topic om daar op in te gaan. Ik heb er nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Wokschotel schreef op 22 August 2003 @ 23:01:
Ik vind het extreem knap als jullie geen FUP wat dataverkeer hebben aangezien BBned nog steeds een 1:25 overboeking kent.
1:25 is echt heel netjes hoor. Ff ter vergelijking: KPN mxstream heeft 1:100 overboeking!
Offtopic: Ik sluit me aan bij 'der Rudi'. Toch knap dat er zoveel verkocht wordt dan?
Jaloerse Computerland-medewerker? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
zwahiel schreef op 20 augustus 2003 @ 01:21:

Ik heb alleen al eens 36 GB up gehad in een dag. 65 GB per maand is echt heel weinig. Om over 3 GB maar niet te spreken. 3 GB ben je bijna alleen al kwijt als je continu msn, icq en je mail heb open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

LOL nou, dan moet je wel VERREKTE veel tikken :D 8)7. Het gemiddelde adsl gebruik van xs4all gebruikers met een basic acount is 3gbyte man.

[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 24-08-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
JvS schreef op 24 augustus 2003 @ 00:16:
LOL nou, dan moet je wel VERREKTE veel tikken :D 8)7. Het gemiddelde adsl gebruik van xs4all gebruikers met een basic acount is 3gbyte man.
Ik zit vandaag anders al aan 100 MB (up en down samen). Ben amper thuis geweest (gewerkt en PSV zien winnen met 6-1 :) ) en voor de rest niet veel gedaan op het grote boze internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobsnl schreef op 24 augustus 2003 @ 00:33:
[...]

Ik zit vandaag anders al aan 100 MB (up en down samen). Ben amper thuis geweest (gewerkt en PSV zien winnen met 6-1 :) ) en voor de rest niet veel gedaan op het grote boze internet ;)
offtopic:
Maargoed, jij tikt dan ook wat weg op een dag :P

En ja.. 3 GB over een 8 mbit lijn is idd helemaal niks, zie ook de reactie over de 25 - 30 GB een stukje terug in dit topic :)
zwahiel schreef op 20 August 2003 @ 01:21:

Jah, wat valt daar over te zeggen...
Een 1:1 lijn voor 69 euro/maand en dan nog 2mbit sdsl ook, dacht het niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[...]
Continue 2 man personeel dat een winkel vol staat te helpen,

Dan nog twee dingen: In de winkel in Amsterdam lopen 6 tot 8 man rond. Drie, vier of vijf aan de balie, de rest achterin. 'Achterin' is bijna net zo groot als 'voorin'.

De winkel in Haarlem is niet rustiger. Was er vanmiddag, en de rij stond tot aan de voordeur. Wat ik wilde was op voorraad. De 11 mensen voor me zijn in een minuut of twaalf geholpen door in totaal 5 verkopers. Da's vijf minuten en 30 seconden per klant.

Maar dit verder even ter zijde. :(

Pagina: 1 2 Laatste