Even zonder dollen. Ze hebben wel een datalimiet bij Mycom, ze noemen het alleen anders. Op de frontpage stond al van iemand die de had gekeken in de algemene voorwaarden en daar stond bij 5.6:
5.6 - MyADSL is gerechtigd beperkingen aan het gebruik van de Dienst op te leggen indien, naar MyADSL?s redelijke oordeel, excessief veel belasting voor de Dienst wordt veroorzaakt of gegenereerd.
Dus zonder limiet maar wel beperkingen. Daarop heb ik een mail gestuurd naar Mycom om mijn 'begrijpend Nederlands' maar eens op te halen volgens de Mycom norm. Ik kreeg daar het volgende, lachwekkende antwoord op:
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw mail. Wij staan open voor opmerkingen van uw kant. We hopen u in de toekomst te mogen blijven begroeten als klant bij ons.
U heeft gelijk. Er zal altijd een limiet zijn; probeer maar eens 90 GIG te “sponzen ” per maand. Gaat u waarschijnlijk niet lukken. Toch zijn ze heel coulant; 10 a 20 gig per maand moet kunnen met het duurste van MyADSL.
Met vriendelijk groet,
MyCom Direct.
Telefoonnummers:
Verkoop 0800 - 8170 (gratis)
Service Centre 0900 - 8089 (€ 0.35 per min)
Fax 023 - 56 98 500
Openingstijden :
Maandag t/m Donderdag 09:30 t/m 20:00
Vrijdag t/m Zaterdag 09:30 t/m 17:00
Goed bedoelde reactie maar met deze reactie blijken ze er of niet langer dan een kwartier over nagedacht te hebben, of de gene die dit bij Mycom organiseert blijkt afgelopen zomer onder een hunnebed weggelopen te zijn.
Als je dus een abonnement neemt die binnen 30 minuten een GB kan downloaden mag je toch wel eens 20 Gb te downloaden. M.a.w. als je je kwaad maakt jakker je op een vrije zaterdag de hele download
beperking (want een limiet is het niet

) er doorheen.
Op de frontpage probeerde ik de opmerking 'schoenmaker blijf bij je leest' te pareren door een vergelijking
www.tweakers.net en tweakdsl te maken, in de trant van het hoeft niet verkeerd te zijn dat een nieuwe partij met een frisse kijk op de zaak zich ermee gaat bemoeien. Dat dit achteraf toch iets te naïef is bleek wel uit de reactie van Mycom.
Dus mensen, wat mij betreft: Laat ze het lekker proberen, maar ga het compleet negeren. Ze gaan je gegevens nog gebruiken voor de statistieken ook en misschien doet stichting (zonder)brein nog een bod op hun vangst aan spyADSL.
(oh ja, het woord sponzen heb ik voor het laatst gehoord dat Computer Totaal nog de HCC Nieuwsbrief heette en dat zij die term bij iedereen door de strot probeerde te duwen)
[
Voor 2% gewijzigd door
Rudi Vader op 21-08-2003 19:12
. Reden: typo's ]
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)