code:
1
2
3
4
5
6
7
| var undefined; // geen waarde aan toekennen!
if(typeof myObject != undefined) {
// myObject bestaat
}
else {
// myObject bestaat niet
} |
Dit heb ik op het forum teruggevonden als de aangewezen manier om te controleren of een object bestaat of niet.
Nu is wat ik nodig heb net een klein beetje anders en dan loopt alles natuurlijk in het honderd...
code:
1
2
3
4
5
6
| var undefined;
if (typeof document.getElementsByName(obj.value)[1] != undefined) {
if (document.getElementsByName(obj.value)[1].type == "select-one") document.getElementsByName(obj.value)[1].selectedIndex = 0;
if (document.getElementsByName(obj.value)[1].type == "text") document.getElementsByName(obj.value)[1].value = "";
} |
Dit lijkt misschien wat rare code, maar ik weet op voorhand niet waar een pulldown of een tekstveld of misschien helemaal niks komt te staan, en dat vang ik dus op deze manier op.
Alleen blijft hij toch in de if gaan, ook al bestaat document.getElementsByName(obj.value)[1] niet. Ik krijg dan ook de foutmelding document.getElementsByName(...).1.type is null or not an object.
Ik moet dat toch kunnen opvangen ????
edit:
damn ik ben vergeten mijn titel fatsoenlijk te specifieren, en dat gaat precies niet in edit... mea culpa...
damn ik ben vergeten mijn titel fatsoenlijk te specifieren, en dat gaat precies niet in edit... mea culpa...
[ Voor 7% gewijzigd door codemann op 18-08-2003 09:28 ]