CRT: 19" bol VS 17" flat

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 08:51
Ik heb een beetje rondgezocht hier en daar. Maar ik ben er nog steeds niet over uit. En de topics op got over de platte CRTS waren een beetje gedateerd ;).

Ik heb een budget van ongeveer 200 euro en heb mijn gedachten laten rusten op een Iiyama, en dan een 17 of 19 inch. Is een 19 inch boller dan een een 17 inch en is dat ook hinderlijker, want ik twijfel ernstig tussen een platte 17 inch een bolle 19 inch aangezien ze even duur zijn. Dus wat raden jullie mij aan, plat 17 of bol 19?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Het ligt er een beetje aan waar de monitor komt te staan. Als je de monitor vlak naast een raam gaat plaatsen, dan is plat misschien beter. Maar als er weinig je ergens in de kelder zit, dan kan je je misschien veroorloven om een bolle te nemen.

Wat voor monitor heb je nu? Bol neem ik aan. Als je daar nu geen last van hebt, dan zal een bolle 19" prima zijn.

Kijk anders rond of je ze in de winkel ziet staan. Dan krijg je ook wel een goede indruk :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom Iiyama? Op www.dunnet.nl staat een hele mooie Dell 19inch trinitron voor 180 ofzo en die is superplat en scherp , heb em zelf ook ;)

Verwijderd

Bolle crt's verkopen ze allang niet meer, je hebt nog twee soorten:
- 2 richtingen plat (horizontaal en vertikaal) = dus echt plat
- 1 richting plat (meestal vertikaal)

Ik persoonlijk zou voor een echte platte gaan. En ook meer geld eraan besteden. Per slot van rekening kijk je tegen dat ding aan de gehele tijd dat je achter je pc zit en dan is de kwaliteit erg, erg belangrijk.

Wijze raad: Beknot niet op een monitor!

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 08:51
Ik heb nu zelf een 13" bolle IBM nog wat *schaam*. Hij staat tegenover een dakraam, dus ik heb de zon in me rug. Soms heb ik er wel eens last van, maar dan doe ik gewoon de luxaflex naar beneden.
Is een bolle minder scherp dan een platte of is dat gewoon onzin.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is echt puur persoonlijke voorkeur. Het beste wat je kan doen is de monitoren die je op het oog hebt in he techt te bekijken. En zonder merk/model en specs van de monitoren die je bedoelt valt er helemaal niets van te zeggen.

Voor het budget wat jij hebt zou ikzelf eerder voor een redelijke 17" gaan dan een echte basis/goedkope 19". Echt goede 19" monitoren zijn er niet voor dat geld. Het ligt eraan wat jij voor eisen stelt of jij die goedkope 19" wel goed genoeg vindt.

Bekijk ook http://gathering.tweakers..._messages/610591#ervaring even. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.