Vertragingen in geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 21:43

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Edit: het probleem blijkt dus te liggen bij WMP en bij progs die gebruik maken van WMP (zoals Kazaa Lite).

Ik zit met een erg vaag probleem. Ben vandaag de hele dag weg geweest, kom weer thuis, zet de PC aan en ga muziek luisteren.

Wat me gelijk opvalt, is dat sommige stukjes vertragen. Net als een oude haperende bandrecorder, natuurlijk nog net niet zó traag. Ook niet álles klinkt vertraagd, het valt vooral op als er enkel gitaar speelt zonder begeleiding van drum/bass/vocals.

Hardware:
Speaker: Creative Inspire 5.1 5500 (met decoder)
Geluidskaart: Creative Audigy Player (de eerste dus)
Mobo: Asus P4T533
CPU: P IV 2.4B
Geheugen: 512MB PC4200 RDRAM

Heb al alle kabels etc gecheckt, zit allemaal goed. En ik kan ook geen enkele instelling vinden (in AudioHQ etc) die betrekking heeft hierop. Het probleem is dus ontstaan sinds de PC is aangezet na een dagje uit gestaan te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Steve op 18-08-2003 14:16 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nog een micopname erbij om het te verduidelijken, het begin van AC/DC - Stiff Upper Lip. Bij het tweede 'stukje' is de vertraging hoorbaar, mensen die het nr kennen zullen het wel dadelijk merken.

*klik*

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Waar speel je het mee af? (winamp?)
Wat is je CPU belasting tijdens het afspelen? (geen vage dingen die heel veel resources vragen?)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zowel met WMP als Kazaa heb ik het.

CPU-belasting en geheugengebruik zijn minimaal, daar ligt 't dus zeker niet aan.

Ik heb hier trouwens ook geen andere speakers, anders had ik die gebruikt om te achterhalen of het lag aan de speakers of aan de geluidskaart/PC.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Toevallig niet de plugin in WMP9 die wat raar doet ofzo? Stiff upper lip hoor je het inderdaad duidelijk :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 17 August 2003 @ 22:59:
Toevallig niet de plugin in WMP9 die wat raar doet ofzo? Stiff upper lip hoor je het inderdaad duidelijk :)
Ik heb WMP8 :)

Maar nu je het zegt, Kazaa maakt ook gebruik van WMP. Dus heb ik even een MP3 geopend met Nero Wave Editor... En daar klinkt 't normaal :?

De equalizers in WMP staan iig op hun normale stand en zoals ik zei, er is helemaal niets gewijzigd.

[ Voor 16% gewijzigd door Steve op 17-08-2003 23:03 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Probeer anders WMP9 eens te installeren , misschien dat het dan gefixt is? Ik vind de 9 trouwens beter als de 8 .. veel vlotter enz ..

* TomSwinnen luistert naar AC/DC - Stiff Upper Lip
;)

[ Voor 16% gewijzigd door TomSwinnen op 17-08-2003 23:12 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
WMP9 geïnstalleerd, alle instellingen nog eens doorlopen, maar het probleem blijft.

Dus het is een specifiek WMP-probleem. Maar omdat Kazaa (Lite) gebruik maakt van WMP en omdat ik andere players niet zo lekker werken vind, zou ik het toch liefst bij WMP willen houden... Iemand een idee?

Ik heb ook de indruk dat de 'vertragingen' eerder in het begin van een nummer optreden.

[ Voor 14% gewijzigd door Steve op 18-08-2003 14:13 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met een p4t533 en een audigy :/

Maar ook in spellen enzo. Heb toen alles geprobeerd, slot verwisellen enzo, hardware verwijderen enz. Uiteindelijk is het probleem pas weggegaan toen ik een nieuwe moederbord kreeg. :/

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Even snel getest met Max Payne en UT2k3... Doet 't perfect. Andere geluiden (zoals bij het opstarten) doen 't ook perfect.

Ik heb 't probleem enkel bij specifieke passages in liedjes, vooral op 't begin van een liedje én wanneer het liedje wordt afgespeeld met WMP. Zal even een MP3 omzetten naar WAV om te kijken of het daar misschien aan ligt.

Edit: WAV doet 't perfect :/ ik ga toch maar even een nieuw topic openen in SA, het probleem is helemaal veranderd.

modbreak:
Voor de mensen die dit met de search hebben gevonden, hier staat het vervolg:
[rml][ WMP] Geluidsvervorming[/rml]

[ Voor 38% gewijzigd door ShittyOldMan op 19-08-2003 12:34 . Reden: url toegevoegd ]

Pagina: 1