[WMP] Geluidsvervorming

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 21:43

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dit is min of meer het vervolg op Vertragingen in geluid.

Het probleem: als ik muziek afspeel met WMP (of een prog dat gebruikt maakt van WMP zoals Kazaa) worden bepaalde stukjes vervormd, een beetje vertraagd, vergelijk het met een oude bandrecorder die hapert. Dit gebeurt steeds bij dezelfde stukjes en ik heb de indruk dat het enkel / vooral in het begin van het nummer voorkomt. Ik heb het probleem enkel met MP3-files. Met andere players heb ik al helemaal geen problemen.

Wat heb ik al gedaan? Ik heb alle instellingen (dus ook de equalizers enz) van WMP doorlopen, zonder resultaat. WMP8 vervangen door WMP9 en updates geïnstalleerd, ook geen resultaat.

Om het te illustreren een klein geluidsfragmentje (met de mic opgenomen)... Dit is het begin van AC/DC - Stiff Upper Lip, het tweede 'stukje' is duidelijk vervormd/vertraagd, mensen die het nummer kennen zullen het gelijk opmerken. En dit is het begin van Metallica - Nothing Else Matters. Bij het eerste stukje is de vervorming duidelijk merkbaar, bij het tweede stukje (bijna) verdwenen.

Een andere player is geen oplossing; ik ben nog geen enkele player tegengekomen die ik echt lekker vond werken en ik wil gewoon uit Kazaa (Lite) nummers afspelen, via WMP dus.

Bij andere zaken, zoals in games of bij het opstarten van Windows (XP Pro), heb ik er ook geen last van.

[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 19-08-2003 02:35 ]

Verwijderd

Wat voor een computer heb je?!, is die misschien de vertragende factor? Verder kun je misschieneen alternatieve plugin gebruiken om je muziek af te spelen. Bij mij spelen de mp3's op zich wel goed af in wmp9 win xp sp1... Persoonlijk gebruik ik nu winamp 2.91 incl library. Ik weet dat je niet een andere speler wil dan wmp, maar toch, probeer winamp eens. Heb je dit probleem altijd al gehad met wmp?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb het probleem enkel met WMP... Ik heb getest met WinAmp en Nero Wave-Editor en daarmee klinkt 't normaal.

M'n computer is zeker weten niet de vertragende factor... P IV 2.4B @ 3.3, Asus P4T533, 512 MB PC4200 RDRAM, 2x WD800JB in RAID-0. Gebruik van geheugen en CPU zijn niet abnormaal hoog.

Het probleem ontstond trouwens heel plots, toen ik m'n computer aanzette had ik het.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Schop

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
En nog maar eens :(

Heb 't probleem nog steeds. En ik vind geen enkele mogelijkheid om WMP te verwijderen (en dan te herinstalleren).

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Is er geen manier om de mp3-codec weg te gooien en die opnieuw te fixxen?

Verwijderd

Ik zit nu dus met precies hetzelfde probleem.. mijn geluid vertraagd in WMP en dus ook in kazaa, winamp en andere programma's doen het wel perfect.

het kwam ook vanuit het niets, gewoon normaal opstarten en toen was het er.

systeem:

Speakers: Megaworks 550D
Geluidskaart: Audigy 1
Mobo: Msi K7T Turbo-R
CPU: Athlon 1400
Geheugen: 640MB ramm

Gebruik WMP 9 onder WINXP pro, cd's afspelen werkt wel gewoon goed. wave dus wel en mp3 niet. Heb wmp wel opnieuw geïnstalleerd, hielp niet uiteraard.

Ik zoek dus ook nog steeds een oplossing..

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Twee zaken hebben we gemeen: de Audigy 1 en de Windows Media Player. Ik ga straks even kijken wat m'n onboard geluidskaart doet :)

Verwijderd

Oke, bij mij is het nu weg.. heb op tweakers eerst opgezocht hoe ik WMP 9 zou moeten verwijderen, heb de volgende dingen gedaan:

1)

-Ga naar C:\WINDOWS\inf
-Zoek bestand sysoc.inf, open die en verwijder overal HIDE laat de komma's staan, dus als er stond ,HIDE, moet erkomen ,, ... Bestand opslaan en afsluiten...

2)
Start > Uivoeren >

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\wmp.inf,Uninstall

Dan hersteld hij wmp naar oorspronkelijke staat.

3) Computer opnieuw opgestart, WMP 9 opnieuw geinstallerd van microsoft.nl

en het werkt weer :)

hoop dat het bij jou ook werkt.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 13:30 ]

Pagina: 1