eMule opensource eDonkey, deel 8

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.886 views sinds 30-01-2008

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:31
heb je net gekeken? zo nee kijk nog maar es, zo ja doe het toch maar :P en kijk ff welke download je wilt resumen of die niet toevallig te groot is (alhoewel me dat raar lijkt met 15gb)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
M1lamb3r schreef op 24 September 2003 @ 21:12:
heb je net gekeken? zo nee kijk nog maar es, zo ja doe het toch maar :P en kijk ff welke download je wilt resumen of die niet toevallig te groot is (alhoewel me dat raar lijkt met 15gb)
Ik heb heus nog wel genoeg vrij hoor :) Heb net emule gerestart. Nog geen piep gehoord maar ik ben ook nog niet aan het DL-en, zit nog in de que's :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Er zijn een aantal mensen die ik ken die NetLimiter gebruiken, voor o.a. Emule.
Ze zetten dan Emule zelf op 10Kb/s upload, en NetLimiter op 1 of 2Kb/s.

Zo kunnen ze onbeperkt downloaden, en is hun internet nog snel. Maar zo uppen ze dus bijna niks. Merken ze er veel van dat ze geen credits opbouwen of valt dat best mee
?

Ik zelf upload bijna altijd met 20 of 25, soms een keer 10.

• Puc van S.
  • Laatst online: 11-09 15:31
tuurlijk merken ze dat: als ze niet veel uploaden, krijgen ze niet veel credits, waardoor ze langer in de wachtrij staan

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Qylos
  • Laatst online: 06-09 07:44
Qylos schreef op 24 September 2003 @ 21:14:
[...]

Ik heb heus nog wel genoeg vrij hoor :) Heb net emule gerestart. Nog geen piep gehoord maar ik ben ook nog niet aan het DL-en, zit nog in de que's :)
Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb. Ik was zo stom dat ik niet wist dat de temp dir op een andere partitie zat. Deze zit dus helemaal vol. Ik heb dus de temp dir naar een andere partitie gezet, nu moet ik alleen nog maar die temp files naar de andere partitie overzetten. Als je emule restart missen er veel downloads, maar dat komt vooral doordat ik nog niet alle temp files heb gecopiert naar de andere partitie.

Probleem is dus waarschijnlijk opgelost :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56
Idd, het komt gewoon omdat je hardeschijf te vol zit. Als eMule iets gaat downloaden, dan reserveert ie ook meteen de ruimte voor dat bestand, houdt daar rekening mee.

Kijk maar eens in je log, daar zullen waarschijnlijk die meldingen instaan.

Dat piepje van je PC speaker komt omdat dat zo is ingesteld bij je preferences, kijk maar eens onder "General", bij Miscellaneous staat "Beep on errors", waarbij een volle HDD natuurlijk een error is ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Ben van Morphnext overgestapt naar TheBlackhand3a, omdat het lijkt dat hier vaker updates van uitkomen, ze vaker feature-requests uitvoeren en ze net zoals Morphnext openbare CVS toegang bieden zodat iedereen Alpha-versies kan builden.

De makers van Morphnext en TBH3a hebben zelfs toegegeven dat de zwarte hand in principe hetzelfde is als Morphnext, alleen met extra's, zoals het handmatig droppen van NNS en HQ.

Maar het meest belangrijke vind ik dat in TBH3a het 0.0kb/s downloadprobleem is opgelost (downloads die wel downloaden maar op 0.0kb/s blijven staan)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 07:37 ]

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik weet niet wat het betekent, maar toen ik wakker werd kreeg ik een bericht dat ik aan het "leechen" was van een emule gebruiker... Van overnet kreeg ik hetzelfde bericht, en daarbij stond datik gebanned was van die server, dus "leechen" is vast niet goed..

Dusse.. wat is dat? en vooral: wat kan ik er tegen doen..

Verwijderd

wat voor een emule-versie gebruik je ?

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 07:37:
wat voor een emule-versie gebruik je ?
0.30

En als je gaat vragen over router ed: Enkele retrys hierboven staat dat van mij :)

Maar als je toch nog iets niet weet: just ask :)

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:08
Ik heb net Morph 0.30 gedownload en krijg steeds de melding dat ik een Low Id heb. En bij DonkeyNl 0.26 heb ik nergens last van.

Heeft er iemand ook nog een goeie server voor me behalve probenprinz en razorback.

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Tony_Montana schreef op 25 September 2003 @ 09:37:
Ik heb net Morph 0.30 gedownload en krijg steeds de melding dat ik een Low Id heb. En bij DonkeyNl 0.26 heb ik nergens last van.

Heeft er iemand ook nog een goeie server voor me behalve probenprinz en razorback.
Denk niet echt dat jouw low-id de serverse schuld is :D
Je zou ff moeten kijken of je een high-id krijgt op die site die in de startpost staat...
Als je daar ook een low-id krijgt moet je ff wat poorten gaan forwarden of firewall goed instellen

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 20:02:
ik heb hier sinds 10 minuten eMule v0.30 sivka mod geinstalleerd(omdat deze webserver heeft, zover ik (snel) uit de specs kon vinden de enige). Ik wil namelijk op mn werk mn downloads aan kunnen zetten 8)

Nou kan ik wel de webserver op komen, maar ik krijg niets te zien in het results gedeelte(dus waardat alle: servers, download/uploads, shared files, etc). Dus mijn bovenkant van de webserver zie ik perfect, alleen zodra ik op iets klik krijg ik niets nieuws. Het inloggen enzo gaat dus wel goed.

/me vind eMule wel een mooi en goed werkend progje

[edit]
Omg... ik download nou al met 9kb/s en dat na een zeer korte tijd. Dat krijg je er van als je goeie files hebt geshared.
Alle eMule versies hebben tegenwoordig een webserver. eMule plus was de eerste die hiermee kwam. Download eens de nieuweste eMule plus deze heeft een veel geavanceerde webserver waarmee je veel meer kan doen.
SandeR schreef op 24 September 2003 @ 21:18:
Er zijn een aantal mensen die ik ken die NetLimiter gebruiken, voor o.a. Emule.
Ze zetten dan Emule zelf op 10Kb/s upload, en NetLimiter op 1 of 2Kb/s.

Zo kunnen ze onbeperkt downloaden, en is hun internet nog snel. Maar zo uppen ze dus bijna niks. Merken ze er veel van dat ze geen credits opbouwen of valt dat best mee
?

Ik zelf upload bijna altijd met 20 of 25, soms een keer 10.
Ik haat dat soort mensen. Ze slopen gewoon het netwerk op deze manier. Moet je nagaan als iedereen dat doet.... Zie je bij Kazaa eigelijk ook maarja dat gebruik ik niet :X

Ik lees dat zowat iedereen hier Morph gebruikt. Ik heb het een keer geprobeerd maar het werkte totaal niet bij mij. Super traag.... Mischien een tip voor de mensen die langzame downloads hebben met Morph om een andere mod tegebruiken want blijkbaar werkt het niet bij iedereen lekker :)

Ik ben al een hele tijd trouwe eMule Plus gebruiker :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Hey Houz74, maak jij soms gebruik van Netlimiter? Iedere keer als ik van jou download, blijft ie op 0,0kb staan, er wordt wel gedownload hoor, maar wel heel langzaam en weinig. Ik neem een beetje aan dat je geen 56K modem hebt, want je download wel vrolijk van mij! ;) . Dussuh, zet die Netlimiter eens ff uit jah! :+ (als je dit gebruikt althans).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
OK nog een keer:

Wie heeft Chello Plus abo en wat zijn jou instellingen in emule :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 25 September 2003 @ 10:24:
Hey Houz74, maak jij soms gebruik van Netlimiter? Iedere keer als ik van jou download, blijft ie op 0,0kb staan, er wordt wel gedownload hoor, maar wel heel langzaam en weinig.
Natuurlijk gebruik ik geen Netlimiter, maar wel SUC. BTW welke emuleversie gebruik je ? Vooral Morphnext heeft ontzettend last van de 0.0kb/s download-bug, probeer TBH3a eens.

offtopic: ooit een keer een 700mb ISO gedownload met Emule op een 56k modem, duurde 3 weken voor 'ie binnen was. Nu heb ik ADSL light.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 12:57 ]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 12:48:
[...]
Natuurlijk gebruik ik geen Netlimiter, maar wel SUC. BTW welke emuleversie gebruik je ? Vooral Morphnext heeft ontzettend last van de 0.0kb/s download-bug, probeer TBH3a eens.
Ik gebruik inderdaad Morphnext. Misschien dan toch maar weer es overstappen dan. Ik gebruik overigens nog de 1b versie, niet de nieuwste dus, misschien dat deze bug in een nieuwere versie al is verholpen, dunno?
Maar thanx, weet ik i.i.g. waar het aan ligt :) .

p.s. na het downloaden van die ISO, werd je zeker een beetje misselijk van je telefoonrekening? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door KillerBee op 25-09-2003 13:08 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Had gelukkig Wanadoo Hometime op dat moment. Onbeperkt downloaden in de avond en nacht, voor zo'n 30 euro per maand. Enige nadeel was een automatische disconnect elke 2 uur, dus dat schoot niet op met Emule.

Verwijderd

Voor de zoveelste keer: het maakt niet uit met welke server je connect; ze staan namelijk allemaal met elkaar in verbinding. Gewoon in je serverlijst sorteren op ping en degene met een zo laag mogelijk getal connecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

SlowikPL schreef op 25 september 2003 @ 11:37:
OK nog een keer:

Wie heeft Chello Plus abo en wat zijn jou instellingen in emule :?
Ik heb chello plus.

's nachts zijn m'n instellingen:
upload 20
download 375/unlimited
conn/5sec 25
max conn. 800
wachtrij 10000

overdag vanaf 11 uur 's ochtends is het:
upload 10
download 375/unlimited
conn./5 sec 10
max conn. 400
wachtrij 10000

Hier gaat het redelijk mee en het verschilt van dag tot dag. Ik wil niet zeggen dat dit de ideale instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
jbbrans schreef op 26 September 2003 @ 06:51:
[...]

Ik heb chello plus.

's nachts zijn m'n instellingen:
upload 20
download 375/unlimited
conn/5sec 25
max conn. 800
wachtrij 10000

overdag vanaf 11 uur 's ochtends is het:
upload 10
download 375/unlimited
conn./5 sec 10
max conn. 400
wachtrij 10000

Hier gaat het redelijk mee en het verschilt van dag tot dag. Ik wil niet zeggen dat dit de ideale instellingen zijn.
Bedankt ,

Ik heb nu even ziten te uitprobrren en dit is the best tot nu toe:

Down 375 / 0
Upload 47 / 35
souces 1500
Max Conn............ 400

Average speed heb ik nu zitten op 50 kB/s 10uur lopen(zeer zeldzame files zit ik de downen)
Max speed 300 Kb/s en wel zo`n 3 uur had ie tuussen de 150Kb/s en de 300 Kb/s

Ik ben nu tevreden :)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

Is het jullie ook opgevallen dat in Blackhand community sharing weer is geimplementeerd? Ik dacht dat ze dat er express uit hadden gehaald? Naja hij staat weer op GoT dus ik zal wel weer veel gotters tegenkomen binnenkort ;)

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:11
bestaat www.tweakers.net niet meer?
Mod-break:

jawel hoor, die doet het heel goed. Maar die sites waar veel directe downloads links zijn te vinden is blijkbaar even plat ja, maar dat kon je zelf ook zien ;)
Maar liever geen sites met directe links hier, daar zijn buiten GoT om al zat plaatsen voor te vinden :)

[ Voor 89% gewijzigd door F_J_K op 27-09-2003 14:23 ]

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

nope is gestopt zeiden ze op irc... weet ook niet precies hoe het zit... anders moet je ff op hun irc kanaal kijken irc.donkeynl.com in #donkeynl

Vind het wel jammer als ze er voor altijd mee stoppen :S

• The Third Man
  • Laatst online: 09:03

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 06:57:
Is het jullie ook opgevallen dat in Blackhand community sharing weer is geimplementeerd? Ik dacht dat ze dat er express uit hadden gehaald? Naja hij staat weer op GoT dus ik zal wel weer veel gotters tegenkomen binnenkort ;)
Het zat al in v3, die ik nog steeds gebruik omdat v3a zowel bij normaal als UltraAMD na een uurtje vastloopt. In v3a zit ook nog steeds. Misschien hebben het er op hun forum over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 00:38
Ik heb een paar uurtjes geleden Morphnext v2a geinstalled, om eens te kijken wat dat doet. Maar nu upload ie vaak naar 1 persoon heel veel, en naar de rest (ook maar 2?) maar 0.5 tot 2 kb/s. Terwijl ik niet bij degene die zoveel van mij downd in de que sta, dus het baat me ook nie echt. Wat is dit? Wat doe ik eraan?

Ook opvallend is het feit dat de bestanden die wat meer rare zijn, bijna alleen nog maar in me upload staan, terwijl ik dat niet aan heb staan (tenminste, wat doet Smart Upload Control precies?)

[ Voor 24% gewijzigd door MrJT op 28-09-2003 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zat al in v3, die ik nog steeds gebruik omdat v3a zowel bij normaal als UltraAMD na een uurtje vastloopt. In v3a zit ook nog steeds. Misschien hebben het er op hun forum over gehad.
Ik heb dus hetzelfde probleem :( Ik ga maar terug naar v3. Blij te weten dat ik niet de enige ben iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 18-08 10:01
Misschien dat de mensen die een paar maand geleden geld hebben gestort ten behoeve van een niet nader te noemen site die nu down forever is een mailtje hebben gehad met de reden oid en ons ook ff opheldering kunnen geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
quote: irc://irc.tweakers.net/emule
[12:21:44] <Zoefff> en ze zouden de donateurs ook bericht geven, lijkt me wel zo netjes, maar ik heb nog niks gehoord
O-)

Ik heb er dus al meerdere malen naar gevraagd, maar niemand schijnt het te weten, of wil in ieder geval niks zeggen. Wel werd er gezegd dat, als de oorzaak bekend zou zijn, de donateurs wel bericht zouden krijgen, dus daar wacht ik nu maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Zoefff schreef op 28 September 2003 @ 12:23:
[...]
O-)

Ik heb er dus al meerdere malen naar gevraagd, maar niemand schijnt het te weten, of wil in ieder geval niks zeggen. Wel werd er gezegd dat, als de oorzaak bekend zou zijn, de donateurs wel bericht zouden krijgen, dus daar wacht ik nu maar op :)
Heb net wat info weten los te schrapen bij een releaser van een andere NL site die ook down is (releasesvoorjou ;) ) en die hebben UIT VOORZORG VOOR DINGEN de site van het net gehaald. meer kon ie ook niet zeggen.. had ik dus met mn eerste reactie toch beetje gelijk dat Brein of wat dan ook best hierachter zou kunnen zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 08:11
Hebben jullie de laatste tijd ook al zo last van veel lage id's en moeilijk berewikbare server's? :?

En ik vind het ook nog allemaal erg langzaam gaan het downloaden...

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

legolas82 schreef op 28 september 2003 @ 12:31:
[...]

Heb net wat info weten los te schrapen bij een releaser van een andere NL site die ook down is (releasesvoorjou ;) ) en die hebben UIT VOORZORG VOOR DINGEN de site van het net gehaald. meer kon ie ook niet zeggen.. had ik dus met mn eerste reactie toch beetje gelijk dat Brein of wat dan ook best hierachter zou kunnen zitten..
Idd, dit zag ik al aankomen. Die jongens van de bekende NL linksites beweerden steeds (ook tegen mij op de #irc) dat ze volkomen legaal waren. Ik wist echter al dat ook het geven van links van bestanden het overgaan tot een criminele daad makkelijker maakt en zelfs uitlokt (ook wel logisch). Helaas pindakaas, er moet maar snel een alternatief worden gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Lekkere Kwal schreef op 28 September 2003 @ 13:11:
[...]
Idd, dit zag ik al aankomen. Die jongens van de bekende NL linksites beweerden steeds (ook tegen mij op de #irc) dat ze volkomen legaal waren. Ik wist echter al dat ook het geven van links van bestanden het overgaan tot een criminele daad makkelijker maakt en zelfs uitlokt (ook wel logisch). Helaas pindakaas, er moet maar snel een alternatief worden gevonden...
TOch blijft het dan best raar dat de echt grote sites zoals SR nog neit zijn aangepakt., die site bestaat al sinds augustus 2001.. Maar ja laten we maar geen slapende honden wakker maken... :S
ALs idd brein er achter zit, zijn ze niet echt consequent. een kleinere Nl emule site is namelijk nog niet uit de lucht.. De toekomst zal het leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Waarom OffLine?

Zoals misschien al bekend is DNL ermee gestopt. De reden kan ik wel een beetje raden.
Om dit te ontlopen heeft Xarenion de site plat gelegd. (logs gewist enz enz)
We zullen kijken of R4U gevaar loopt. Zo niet dan komen we zo snel mogelijk terug.

En wat in de tussentijd?

Post lekker op dit forum alles wat je wilt posten.... (tip van xarenion )
Neem dan voor de zekerheid wel even een andere nickname.

Server: irc.sidenet.org
Channel: releases4u

en de rest bedenk ik nog wel een X.

^Zeron^

Info van forum van Releases4u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MrJT schreef op 28 September 2003 @ 03:05:
Ik heb een paar uurtjes geleden Morphnext v2a geinstalled, om eens te kijken wat dat doet. Maar nu upload ie vaak naar 1 persoon heel veel, en naar de rest (ook maar 2?) maar 0.5 tot 2 kb/s. Terwijl ik niet bij degene die zoveel van mij downd in de que sta, dus het baat me ook nie echt. Wat is dit? Wat doe ik eraan?

Ook opvallend is het feit dat de bestanden die wat meer rare zijn, bijna alleen nog maar in me upload staan, terwijl ik dat niet aan heb staan (tenminste, wat doet Smart Upload Control precies?)
uiteindelijk krijgt iedereen wel hetzelfde, mophnext verdeelt de upload alleen anders.

rare bestanden :? ik denk dat je daarmee bestanden bedoeld die minder verspreid zijn. deze krijgen een hogere prioriteit dan bestanden waar veel sources van zijn.

hier enkele voorbeelden van de FAQ van de morphnext (http://emulemorph.sourcef...ent/faq.html#_Toc47197792)
The Management of the priorities is now dynamic: It depends of the number of total sources and the number of sources for each file.
The option « Boost less uploaded file » allows the files in « Auto-priority » mod in the upload level to be regulated in the number of send in order to boost the less uploaded files and so to share equally each file in auto-priority.
So the ZZ patch manages the upload to have the less possible upload slot to the highest possible speed. This system allow to send more quickly a complete chunk (part of a file) to a client who can then in his turn place the chunk at the disposal of the others users on the network: that gives so more sources during in shorter time and allows a faster diffusion of the file. Some slots of control to low flow are also created to avoid the abrupt falls of the upload at the end of a send. These slots ensure the transition between the upload slots for a better stability of the main upload.
You can see which is the slot has the highest priority at one given moment in the column « slot # » (lower is the number; higher is the upload slot priority).
The upload priority of each chunk is taken into account in your upload slot. With each upload slot which starts, the percentage of availability of the chunk is checked and if this last is rare then it will have the highest slot priority and so the best upload speed. This percentage is visible in the column « Chunk Availability » in the upload slot list.
The management of the overhead (sending of additional data required to control the data exchanged as well as various ones require connections or sources exchanges) was optimised to avoid too strong higher points which could then make fall the upload. Moreover the overhead is now taken into account in the management of the upload limit.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Lekkere Kwal schreef op 22 September 2003 @ 23:30:
Oh ik heb weer iets heel raars: elk half uur ofzo opent hij uit zichzelf de verkenner met de map config uit de emulemap :? Wie heeft een oplossing :P
Ik heb het al ontrafeld: hij opent de map zodra er een bestand 100% is. Hij opent echter niet vaker dan 1x de map, waardoor ik niet de link legde tussen beide, doordat ik meestal niet bij de pc ben als hij de map opent en ik dus steeds kwam kijken en toen waren er weer een paar dingen klaar en de map geopend. Nu nog een manier zoeker om dit uit te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
legolas82 schreef op 28 september 2003 @ 14:04:
Waarom OffLine?

Zoals misschien al bekend is DNL ermee gestopt. De reden kan ik wel een beetje raden.
Om dit te ontlopen heeft Xarenion de site plat gelegd. (logs gewist enz enz)
We zullen kijken of R4U gevaar loopt. Zo niet dan komen we zo snel mogelijk terug.

En wat in de tussentijd?

Post lekker op dit forum alles wat je wilt posten.... (tip van xarenion )
Neem dan voor de zekerheid wel even een andere nickname.

Server: irc.sidenet.org
Channel: releases4u

en de rest bedenk ik nog wel een X.

^Zeron^

Info van forum van Releases4u
en nu? hebben ze lekker een dure server van mn centen gekocht, kunnen ze niet het fatsoen opbrengen om een frontpage erop te zetten met het feit dat het game over is... daar zou helemaal niks mis mee zijn, voel me genaaid zo :( :( :(

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
in het irc kanaal van donkeyNL werd mij verteld dat DonkeyNL snel met een officiele verklaring komt. Tis dus niet zeker of het idd door Brein enzo komt he... Zijn maar speculaties, maar ik verwacht dat het wel door Brein etc komt
Voor de laatste ontwikkelingen, kom naar irc.tweakers.net #emule. .. gezellig!! :)

[ Voor 19% gewijzigd door legolas82 op 28-09-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Er zijn nog steeds 2 NL donkey site in de lucht dus of Brein doet z'n werk niet goed of er is een anderen reden...

(Brein zal z'n werk wel niet goed doen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 28 September 2003 @ 14:58:
[...]
Ik heb het al ontrafeld: hij opent de map zodra er een bestand 100% is. Hij opent echter niet vaker dan 1x de map, waardoor ik niet de link legde tussen beide, doordat ik meestal niet bij de pc ben als hij de map opent en ik dus steeds kwam kijken en toen waren er weer een paar dingen klaar en de map geopend. Nu nog een manier zoeker om dit uit te zetten :P
Kijk eens naar de configuratie van je Incoming-folder in Preferences, Directories.
Er moet geen backslash aan het eind staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 21:21:
[...]

Kijk eens naar de configuratie van je Incoming-folder in Preferences, Directories.
Er moet geen backslash aan het eind staan.
Nope, staat er niet. Voor de duidelijkheid: hij opent de config map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

LOL, toen ik net naar de statistieken stond te loeren van mijn Emule, viel mij op dat er ook 1 client bij stond die TheBlackHand v3b gebruikte. Dus ik dacht "zo, ze zijn dus al aan het experimenteren met de opvolger", maar wat bleek toen ik net naar hun homepage ging om het forum te bezoeken:

----------------------------------------------------
The Black Hand V3b Release!
2003-09-28 10:00 by Smartdevil

Hello Everyone,
The Black Hand V3b has been released. If you are using an older version then we recommend to upgrade to this version as it has some important bugfixes.

Links

Binary: v3b Ultra - (/G7 Optimized for P4,AMD,SSE & MAX Speed)
Binary: v3b Ultra AMD - (Same as Ultra + AMD MEM_COPY Optimized)

Binary: v3b Vanilla (/G6)
Binary: v3b AMD - Same as Vanilla + AMD MEM_COPY

If you have problems running G7 optimized binaries on your machine then try downloading the one without G7 optimization

ChangeLog:

BugFix Freeze Bug The Black Hand
No more freezing for The Black Hand! (YES!!!)

Update SpreadBars SlugFiller
Updated SpreadBar code (.37a version) to work better with less cpu usage.

Update Download System The Black Hand
Tweaks to download system to improve ratios of > 10 uploaders.

BugFix Mem leak in FakeCheck code The Black Hand
Fixed a mem leak in FakeCheck.

BugFix Anti-Leecher The Black Hand
Anti-leecher now works as it did in v3

Update cacheUDPSearchResults itsonlyme
Updated to .37a version.

Feature/Tweak/Change/Update/BugFix General BugFixes, Optimizations, Updates The Black Hand
Fixes of known bugs from previous versions, small tweaks/optos, GUI updates, etc...
Basically, stuff you probably won't even notice.
----------------------------------------------------

Ik ben benieuwd! (edit: in mijn haast vergeten er links van te maken 8)7 fixed)

[ Voor 18% gewijzigd door The Third Man op 28-09-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMule v.30b is net gereleased ! :Y)

Installer v0.30b
Release notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zie net dat eMule 0.30b uit is, ik heb niet veel verstand van eMule, maar ik heb het nog niemand zien melden hier. Doe ik het maar even.

http://prdownloads.source.../eMule0.30b-Installer.exe als hij werkt. (of anders even op de hoofdsite kijken denk ik.

-edit-
grmmbll ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Resistor op 28-09-2003 22:34 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmm, de mirrors moeten nog bijgewerkt worden merk ik al ;)
edit:
Ah de Cesnet mirror is up to date

Ziet er iemand hele bijzondere aanpassingen?

[ Voor 19% gewijzigd door IceStorm op 28-09-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

IceStorm schreef op 28 September 2003 @ 22:48:
Hmm, de mirrors moeten nog bijgewerkt worden merk ik al ;)

Ornis: fixed search via webinterface, daar had ik soms wel last van (gewoon geen herladende pagina en dan moest ik weer van voren af aan beginnen).

Directe link naar Emule 0.30b Installer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uh yuk. De connection limits moet je nu met sliders instellen. Beetje jammer want de sliders gaan maar tot de max van je door jezelf opgegeven limit.

Ik stelde download altijd in op 96 limit om de grafieken 'netjes' en overzichtelijk te houden, als ik er dan boven kwam paste het gewoon niet op de grafiek maar nu moet ik dat dan maar verhogen.

(ja vaag verhaal, als je het ziet snap je wat ik bedoel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
IceStorm schreef op 28 september 2003 @ 22:48:Ziet er iemand hele bijzondere aanpassingen?
Ja :P
You are now able to preview shared video files from clients who let you see their share. You will be able to view 5 screenshots of the first ~10 min.
en leuk:
Added support for showing all available MP3 tag information for downloads and shared files.
hèhè eindelijk, ik gebruik altijd global:
Last used search method is saved and restored in next eMule session.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn ervaring met black hand v3a is dat het surfen weer bijna onmogelijk is, net zoals met de oudere eMule versies. Ik heb morphnext v2a weer in gebruik en met deze draaiend kan ik weer prima surfen etc. Terwijl allebei deze mods met dezelfde instellingen en upload management systemen werken... vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 11-09 20:27
IceStorm schreef op 28 september 2003 @ 22:48:

bluecow: Search parameters are saved for each search result list; when selecting a search result list, the used search parameters are restored in the according controls

Ook handig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Vraag 1:
Ik wil over een tijdje met 2 computers tegelijk gaan downloaden, 2 computers die zelfs op de zelfde kamer staan, (aan de zelfde adsl-modem dus) maar ze hebben beide een aparte taak, bv. de een voor dingen die ik wil, de ander voor dingen die anderen (ouders) willen. (ik wil eigenlijk geen zooi van Frans Bauer op mijn computer hebben ;) )

Kan dat dan met de zelfde user-id, of moet ik voor die tweede computer een apart account aanmaken?

(en ja ik ga er aan denken om voor beide de download te beperken, zodat ze elkaar niet in de weg zitten)

Vraag 2:
Is het normaal dat de upload gaat flippen als je hem te hoog limiteerd? ik heb een 768/128 (96/16KB) abbo, en als ik de upload op 11KB/s zet gaat het net goed, als ik hem hoger zet komt het gemiddelde lager te liggen, en heb ik een hele grillige grafieklijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Resistor, je moet 2 dingen niet door elkaar gaan halen, user-id en userhash.

Je user id gaat inderdaad hetzelfde zijn, omdat je over het zelfde IP adres internet, een aan de hand daarvan word je id gemaakt.

Je kan echter niet dezelfde userhash gebruiken. Aan de hand hiervan worden namelijk je credits opgeslagen, en als je er 2 tegelijk gaat gebruiken, dan gaan veel clients jou als een leecher, of userhash-jatter zien. Als je eMule gewoon op die andere computer opnieuw installeerd, dus niet een kopie van je bestaande eMule erop zet, dan gaat dat allemaal wel goed hoor, dan krijg je gewoon een andere userhash.

Ik weet eigenlijk niet of je wel met 2 computers op 1 router beide op poort 4662 kan zitten, en of je router dan wel snapt welk pakketje naar welke computer moet? Maar dat zal haast wel ;)

Echt normaal is het niet, maar het komt waarschijnlijk door je verbinding. Omdat 11 kb up net ff teveel is, gaat ie namelijk haperen. Ik heb het als ik mn upload op 13 oid zet. Als ik dan ook nog goed aan het downloaden ga, dan trekt de upload het niet meer om een constante lijn te zijn helaas, dan gaat ie dus ook raar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

De router is gewoon de getweakte SpeedTouch Home, die weer aan een switch zit. Ik neem aan dat als ik 4662 naar beide computer forward ze zelf wel uit kunnen maken voor welke dat pakket bestemd is, dat zal wel in het pakket zitten. Pakket A voor userhash A, Pakket C moet naar userhash B enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Resistor schreef op 29 September 2003 @ 20:53:
De router is gewoon de getweakte SpeedTouch Home, die weer aan een switch zit. Ik neem aan dat als ik 4662 naar beide computer forward ze zelf wel uit kunnen maken voor welke dat pakket bestemd is, dat zal wel in het pakket zitten. Pakket A voor userhash A, Pakket C moet naar userhash B enz.
Waarom dat risico nemen? Waarom neem je voor userhash A niet poort 4663? Dus dan laat je poort 4662 naar B en 4663 naar A gaan, op hetzelfde ip-adres. De kans lijkt mij groot dat het de soep in loopt als je 2 clients op hetzelfde ip en poort draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik het weet, kan je inderdaad niet 2 clients op dezelfde port hebben. Allereerst kan je dit waarschijnlijk niet instellen in de router, ten tweede zal het anders goed in de soep lopen.

Dus gebruik per client verschillende poortnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 22:13:
Voor zover ik het weet, kan je inderdaad niet 2 clients op dezelfde port hebben. Allereerst kan je dit waarschijnlijk niet instellen in de router, ten tweede zal het anders goed in de soep lopen.

Dus gebruik per client verschillende poortnummers.
Nou, ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan dat dus wel gewoon hoor. Vergelijk het met poort 80 voor http.

Als je 2 computers op je router aansluit, en ze hem allebij bestoken met pakketjes voor poort 80, dan snapt ie toch welke waar naartoe moet.

Zo ook waarschijnlijk met eMule, gewoon proberen beiden op poort 4662 te zetten. Ik weet niet precies hoe het TCP/IP protocol in elkaar zit, wat ik wel weet is dat er een header en een end in zit, en dat in de header precies staat van welke computer ie af komt, zodat je router zich niet kan vergissen.

Maar, zoals ik al zei, uitproberen geeft natuurlijk de beste resultaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een TCP-header staan onder andere bron-poortnummer en bestemmings-poortnummer. In de IP-header staat vervolgens het bron-ipadres en bestemmings-ipadres.

Gebruik je dus 2 computer die op dezelfde port werken werkt het niet.

Achter router is zijn Client in 1e instantie niet zichtbaar. Alleen router heeft IP naar buiten toe, om het zo te zeggen. Dus een andere user connect op zijn router, deze bepaalt vervolgens voor welke poort het is en stuurt het door naar goede interne ip-adres (portmapping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zoefff schreef op 29 September 2003 @ 22:19:
[...]

Nou, ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan dat dus wel gewoon hoor. Vergelijk het met poort 80 voor http.

Als je 2 computers op je router aansluit, en ze hem allebij bestoken met pakketjes voor poort 80, dan snapt ie toch welke waar naartoe moet.

Zo ook waarschijnlijk met eMule, gewoon proberen beiden op poort 4662 te zetten. Ik weet niet precies hoe het TCP/IP protocol in elkaar zit, wat ik wel weet is dat er een header en een end in zit, en dat in de header precies staat van welke computer ie af komt, zodat je router zich niet kan vergissen.

Maar, zoals ik al zei, uitproberen geeft natuurlijk de beste resultaten ;)
Het gaat dan zo:

De router maakt voor elke binnenkomende verbinding 2 uitgaande verbindingen naar de hosts in het netwerk. Die sturen vervolgens ACK's terug voor elk ontvangen pakket. De router verandert het bron ip-adres en fysiek-adres, en vervolgens krijgt de originele bron alles in tweevoud.

2e probleem: stel de ene host geeft een andere respons dan de andere. Dus dan krijgt de originele host 2 pakketten binnen van dezelfde host met 2 verschillende opdrachten :?

Oftewel: niet aan te raden (understatement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Okay er is net een nieuwe verzie van eMule uit zie: http://www.emule-project.net/board/index.php?showforum=66

Dit is dus wel een beta verzie (ja ik weet heel emule is beta, maar deze is zeg maar alpha dan :D) deze verzie heet eMulev0.40a.10 Kademlia Public

Zoals je ziet is het verzie nr heel anders en natuurlijk de grootste verandering is dat er Kademlia suport in zit.

hier kan je het downloaden:
de zip file:
[url]ed2k://|file|eMule0.40a10.zip|2423486|88C4F4255A3EAADC14FA5457738B98BC|/|sources,216.63.109.137:8111[/]
de source:
[url]ed2k://|file|eMule0.40a10-sources.zip|3440043|A1D2592B6F99B81986FF76E0D6C9548A|/|sources,216.63.109.137:8111[/]

Ik ben nu bezig met downloaden maar mijn vraag is nu heeft iemand hem al geprobeerd? en zo ja want vond je er van?

Ow ja zou jullie het maar niet aan doen om de changelog te posten aangezien die een beetje heel erg lang is. Wil je hem toch lezen moet je ff op het eMule forum kijken (link staat boven in mijn post).

[ Voor 1% gewijzigd door Rafe op 30-09-2003 17:17 . Reden: URL tags toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Ik gebruik alleen de officiele eMule versie. Al die aparte versies en MOD's.. je raakt het overzicht snel kwijt, en je moet er het allemaal weer installeren/proberen enzo. Ik heb zoiets van, als het echt nuttig is dan zal het op den duur wel in de standaard eMule opgenomen :7

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

BdR schreef op 30 September 2003 @ 15:59:
Ik gebruik alleen de officiele eMule versie. Al die aparte versies en MOD's.. je raakt het overzicht snel kwijt, en je moet er het allemaal weer installeren/proberen enzo. Ik heb zoiets van, als het echt nuttig is dan zal het op den duur wel in de standaard eMule opgenomen :7
Das waar alleen ik heb graag het nieuwste van het nieuwste weet ook niet waarom...

Teminste als ik niks bezonders aan het downloaden ben... nu ben ik nog ff 2 films aan het binnen halen maar als die binnen zijn dan probeer ik ff die nieuwe verzie :D kijken of dat wat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

ik had versie 0.28 en had nog vele downloads lopen. Toen had ik gister versie 0.30b geinstalleerd en alle files uit mn oude eMule folder "incoming" (of temp ofzo) gewoon gecopieerd naar de nieuwe (0.30) folder. Ook de .dat files gecopieerd en het ging gewoon goed. In de nieuwe versie verschenen mn download gewoon in het "traffic" scherm :7

eMule rules! :P

[ Voor 4% gewijzigd door BdR op 30-09-2003 17:10 ]

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

dark4ever schreef op 28 September 2003 @ 20:13:
Er zijn nog steeds 2 NL donkey site in de lucht dus of Brein doet z'n werk niet goed of er is een anderen reden...

(Brein zal z'n werk wel niet goed doen :P)
2?? Ik weet d'r maar één :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
edit:
Foutje, deze post mag getrashed worden ;)

[ Voor 104% gewijzigd door Zoefff op 30-09-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Welke persoonlijke bestanden van eMule moet ik backuppen? Ik heb namelijk al totaal 130GB geupload i.c.m. '26501 clients are known'. Ik neem aan dat dat toch een redelijke status is die je niet zomaar wilt weggooien als je nieuwe versie installeert of als je 'em opnieuw moet installeren door een crash ofzo.

Want ik heb namelijk es eens eerder gehad dat eMule crashte en ik alles kwijtraakte. Verder zit eMule ook niet in het image dus.... wil voor de zekerheid even mijn persoonlijke files naar My Documents ofzo wegschrijven; welke moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Silent Thunder schreef op 30 September 2003 @ 17:31:
Welke persoonlijke bestanden van eMule moet ik backuppen? Ik heb namelijk al totaal 130GB geupload i.c.m. '26501 clients are known'. Ik neem aan dat dat toch een redelijke status is die je niet zomaar wilt weggooien als je nieuwe versie installeert of als je 'em opnieuw moet installeren door een crash ofzo.

Want ik heb namelijk es eens eerder gehad dat eMule crashte en ik alles kwijtraakte. Verder zit eMule ook niet in het image dus.... wil voor de zekerheid even mijn persoonlijke files naar My Documents ofzo wegschrijven; welke moet ik hebben?
Alles behalve de Incoming, de Tempmap en de emule.exe. De rest is misschien ook niet altijd 100% nodig, maar neemt toch nauwelijks ruimte in en kan dus ook gewoon gebackupped worden (kan toch geen kwaad). Als je de bestanden ook wilt bewaren van de Tempmap kan je ook alle part.met en part.met.bak bestanden backuppen. Nemen ook nauwelijks ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Lekkere Kwal schreef op 30 September 2003 @ 17:37:
Als je de bestanden ook wilt bewaren van de Tempmap kan je ook alle part.met en part.met.bak bestanden backuppen.
Wat is de functie van een part.met(.bak) bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Silent Thunder schreef op 30 september 2003 @ 17:41:
[...]

Wat is de functie van een part.met(.bak) bestand?
Bevat de informatie over het .part bestand, dus de hash en bestandsnaam enz. De .bak extensie geeft aan dat het een backup is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

wdekreij schreef op 30 September 2003 @ 17:28:
[...]

2?? Ik weet d'r maar één :|
Speur het Web.com en je zult een .NL emule site vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

dark4ever schreef op 30 september 2003 @ 19:25:
[...]

Speur het Web.com en je zult een .NL emule site vinden :D
jamaar 1 nl donkey site is down (is wel .com trouwens, maar toch NL site ;) )..

Merkte ik net ook pas voor het eerst.. en dat terwijl ze pas een nieuwe server hadden gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

wdekreij schreef op 30 September 2003 @ 19:40:
[...]

jamaar 1 nl donkey site is down (is wel .com trouwens, maar toch NL site ;) )..

Merkte ik net ook pas voor het eerst.. en dat terwijl ze pas een nieuwe server hadden gekocht :)
Tja, er staan in de FAQ al 3 NL sites vermeld en met een beetje speurwerk (leuke woordspeling :) ) is ook nog wel de 4e te vinden. Dit is een duidelijk voorbeeld van niet de moeite nemen om zelf andere mogelijkheden te vinden :z

EDIT
De 4e staat er zelfs ook bij :X

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 30-09-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Even spammen voor een andere thread. Ik heb hier vaker mensen horen klagen over een low-id in samenhang met de Alcatel/Thompson 510.

Dit had te maken met het 'crashen' van de NAT-tabellen van dit modem. Door hulp van Sgt_Pepper hebben 'we' dit probleem kunnen takkelen. Op Alcatel 510i doet vreemd staat meer info over de nieuwe firmware die blijkbaar nu wel stabiel draait (1200 connecties de laatste drie dagen en alles is er nog.. ).

Mischien iets voor de faq. --> Ik heb een 510 en ik heb een low-id nadat emule een tijdje goed draaide.

* Tukk kan eindelijk stabiel door downloaden

[ Voor 10% gewijzigd door Tukk op 01-10-2003 12:35 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een kennis met een SpeedTouch 510. Via de bovengenoemde thread heb ik de firmware al opgewaardeerd naar 4.3.2.0. Wazig detail: hij eindigt met de melding dat de firmwareupdate niet voltooid kan worden. Toen heb ik de modem uitgezet, een kwartier laten uitstaan, en weer aangezet. Ik krijg goed verbinding. Alle nieuwe opties zitten erin, en de firmware is inderdaad 4.3.2.0.

Daarna heb ik de NAT tabellen ingesteld, (goede poorten geforward) en eMule krijgt een high-id. Hij loopt goed door de wachtrijen heen, en komt op veel plaatsen op 1. Daarna zou hij moeten gaan downloaden. Echter, vaak genoeg valt eMule uit de wachtrij. De downloadkans is verloren. Nu heb ik gelezen dat dit vooral een probleem van MorphNext is, dus ik heb bij die persoon ook LSD en de standaard eMule geprobeerd. Soms kan hij beginnen met downloaden, maar heel vaak niet. Zijn gemiddelde downloadsnelheid ligt rond de 6 kB/s, terwijl hij wel als een waanzigge upload met 10 kB/s stabiel. Hij heeft nu een UL/DL ratio van 8/1.

Kan iemand hier misschien mee helpen?

PS: Tukk, hoe heb jij de poorten geforward?

Ik had het zo gedaan
Type: TCP
Inside IP <computer ip>
Outside IP <0.0.0.0 unspecified>
Incoming port <4662>
Outgoing port <4662>

Moet ik ook nog uitgaande poorten specificeren om het goed te laten lopen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dark4ever schreef op 30 September 2003 @ 15:32:
Okay er is net een nieuwe verzie van eMule uit zie: http://www.emule-project.net/board/index.php?showforum=66

Dit is dus wel een beta verzie (ja ik weet heel emule is beta, maar deze is zeg maar alpha dan :D) deze verzie heet eMulev0.40a.10 Kademlia Public

Zoals je ziet is het verzie nr heel anders en natuurlijk de grootste verandering is dat er Kademlia suport in zit.

hier kan je het downloaden:
de zip file:
[url]ed2k://|file|eMule0.40a10.zip|2423486|88C4F4255A3EAADC14FA5457738B98BC|/|sources,216.63.109.137:8111[/]
de source:
[url]ed2k://|file|eMule0.40a10-sources.zip|3440043|A1D2592B6F99B81986FF76E0D6C9548A|/|sources,216.63.109.137:8111[/]

Ik ben nu bezig met downloaden maar mijn vraag is nu heeft iemand hem al geprobeerd? en zo ja want vond je er van?

Ow ja zou jullie het maar niet aan doen om de changelog te posten aangezien die een beetje heel erg lang is. Wil je hem toch lezen moet je ff op het eMule forum kijken (link staat boven in mijn post).
WTF moet ik me voorstellen bij Kademlia ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Laatst online: 22-07 19:54
Het lijkt op overnet maar is veel beter opgezet.
In deze versie zit emule en de nieuwe kademlia client, kademlia is een serverless client maar zorgt wel voor wat meer overhead ;)
Plus dat je met emule normaal gesproken een search limiet hebt en met kademlia niet.

[ Voor 10% gewijzigd door RickDB op 01-10-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 11:52:

PS: Tukk, hoe heb jij de poorten geforward?

Ik had het zo gedaan
Inside IP <computer ip>
Incoming port <4662>
Outgoing port <4662>

Ik snap je wachtrijen verhaal niet, maar de config van de 4662 poort is identiek aan die van mij. uitgaande poorten hoef je niet te configen. Het is de bedoeling om andere uit jouw pc te houden, niet dat jij niet het Internet op kan, toch?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle andere poorten heb ik ook zo geconfigureerd. Vandaag ga ik eens vragen of die persoon nu wel fatsoenlijk kan downloaden. Ik vroeg me alleen af of ik iets over het hoofd zag.

Outside port: 4662...

Betekent dit dat er alleen contact gemaakt kan worden met eMules die op poort 4662 zitten?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 11:52:
Ik had het zo gedaan
Inside IP <computer ip>
Incoming port <4662>
Outgoing port <4662>

In de Faq staat het duidelijker dan wat jij boven probeert te zeggen:

TCP: iemand ip:xxx -> jouw ip:4662 -> netwerk ip:4662
UDP: iemand ip:xxx -> jouw ip:4672 -> netwerk ip:4672

Eventueel ook nog
TCP: iemand ip:xxx -> jouw ip:4711 -> netwerk ip:4711
als je de webserver van buitenaf bereikbaar wilt laten zijn.

Alle outgoing poorten boeien niet, zolang je geen firewall draait die standaard poorten dichtzet naar buiten toe, maar aangezien dat niet veel voorkomt (doordat je zelf voor verbinding voor andere doeleinden ook lukraak poorten >1024 gebruikt).

[ Voor 6% gewijzigd door The Third Man op 01-10-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wordt er met dat netwerk ip bedoeld?

De SpeedTouch 510 is als volgt ingesteld. (We nemen voor de computer 10.0.0.150; dat wordt door de ST510 toegekend onder DHCP.)

Outside IP: 0.0.0.0 (unspecified)
Inside IP: 10.0.0.150 (de computer)
Outside Port: 4662 (Deze poort kan ik niet op "unspecified" zetten)
Inside Port: 4662 (De poort van eMule op de computer)

Andere instellingen zijn er niet. Ik vraag me nu af of de computer vanwege de Outside Port alleen met eMules op 4662 kan communiceren.

Hoeft 4661 niet te worden ingesteld? (Hij staat wel in de lijst van www.dutchemulefaq.tk, als serverpoort. Ik draai echter geen server. Hij hoeft niet beschikbaar te zijn op de computer als inkomende poort volgens mij, maar ik kan me vergissen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hey om heel heel heel eerlijk te zijn heb ik geen tijd gehad om alle 8 delen door te lezen en de search heeft me niet veel geholpen.

Ik draai (net als velen waarschijnlijk) een eMule WebService. Nou gebruik ik daarvoor het standaard template. Maar nou is mijn vraag. Zijn er ook andere templates? Zoals bijv in andere kleutjes of een ander design ofzo? Ik had iets vaags gezien dat bij emulePlus een verzameling zit. Maar zijn die ook ergens apart te downloaden of is dat zelf aan te passen?

Alvast bedankt voor de reacties.

ow nog iets. Ik zit nu voor het eerst op het GoT emule draadje. En nu heb ik ook die GoT ID file opgehaald. Nou wil ik best [GoT] voor me nick zetten maar verlies ik dan niet m'n opgebouwde credit bij andere mensen? Of heeft dat nix met me nick te maken omdat identificatie met een hash gebeurt? Thx

Steef out...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 18:22:

De SpeedTouch 510 is als volgt ingesteld. (We nemen voor de computer 10.0.0.150; dat wordt door de ST510 toegekend onder DHCP.)

Andere instellingen zijn er niet. Ik vraag me nu af of de computer vanwege de Outside Port alleen met eMules op 4662 kan communiceren.

Hoeft 4661 niet te worden ingesteld? (Hij staat wel in de lijst van www.dutchemulefaq.tk, als serverpoort. Ik draai echter geen server. Hij hoeft niet beschikbaar te zijn op de computer als inkomende poort volgens mij, maar ik kan me vergissen.)
Let op het is betrekkelijk simpel.
Omdat jou computer achter een NAT-router zit, is je pc niet te benaderen. Om ervoor te zorgen dat ie wel benaderbaar is voor bepaalde services (in dit geval van eMule) kan je poorten mappen.
Jou pc heeft een bepaald ip-adres.
In de router map je dan de 2 poorten die eMule gebruikt naar DAT ip-adres. Als het kan kun je ze beter mappen naar jou hostname ipv IP, omdat je ip kan verschillen met DHCP.

De porten die je moet mappen zijn de volgende:

Incoming->TCP->4662 Naar jouw computer.
Incoming->UDP->4672 Naar jouw computer.

Uitgaand hoef je niks te doen. Jij computer is welin staat deze ip-adressen naar buiten toe te gebruiken.

Echt moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybersteef schreef op 01 October 2003 @ 22:10:
Hey om heel heel heel eerlijk te zijn heb ik geen tijd gehad om alle 8 delen door te lezen en de search heeft me niet veel geholpen.

Ik draai (net als velen waarschijnlijk) een eMule WebService. Nou gebruik ik daarvoor het standaard template. Maar nou is mijn vraag. Zijn er ook andere templates? Zoals bijv in andere kleutjes of een ander design ofzo? Ik had iets vaags gezien dat bij emulePlus een verzameling zit. Maar zijn die ook ergens apart te downloaden of is dat zelf aan te passen?

Alvast bedankt voor de reacties.

ow nog iets. Ik zit nu voor het eerst op het GoT emule draadje. En nu heb ik ook die GoT ID file opgehaald. Nou wil ik best [GoT] voor me nick zetten maar verlies ik dan niet m'n opgebouwde credit bij andere mensen? Of heeft dat nix met me nick te maken omdat identificatie met een hash gebeurt? Thx

Steef out...
Naam kan je idd gewoon veranderen. Credits gaan aan de hand van je hash zoals je zelf al zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 18:22:

Ik geef even een praktisch voorbeeld:

code:
1
2
123.123.123.123:1234 -> 213.213.213.213:4662 -> 192.168.1.2:4662
^=onbekend persoon       ^=jouw buiten ip         ^=jouw netwerk ip
Pas hetzelfde toe bij de UDP (zie mijn post hierboven) en dus TCP bij de eventuele webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal, dat heb ik allang zo gedaan.

Het "buiten IP" is neem ik aan het "internet IP" van de router.

Wat ik nu bedoel is dit: Het "netwerk IP" heeft poort 4662, omdat de eMule op die computer op die poort draait. Dat is allemaal duidelijk. Echter, in het "buiten IP" staat ook poort 4662 aangegeven. Betekent dit dat nu alleen een inkomende eMule op poort 4662 wordt doorgemapt, of worden ook eMule's die op andere poorten zitten doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 23:31:
Lekkere Kwal, dat heb ik allang zo gedaan.

Het "buiten IP" is neem ik aan het "internet IP" van de router.

Wat ik nu bedoel is dit: Het "netwerk IP" heeft poort 4662, omdat de eMule op die computer op die poort draait. Dat is allemaal duidelijk. Echter, in het "buiten IP" staat ook poort 4662 aangegeven. Betekent dit dat nu alleen een inkomende eMule op poort 4662 wordt doorgemapt, of worden ook eMule's die op andere poorten zitten doorgegeven?
Ja, buiten ip = adres van de router op het internet. Waar het om gaat is dat als de router een binnenkomende verbinding op poort 4662 krijgt, hij hem doorstuurt naar jouw pc en poort 4662. Hij kan niet ruiken dat die verbinding iets met emule te maken heeft, maar volgt gewoon de regel dat hij alle verbindingen naar 4662 naar jou moet doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus wat ik bedoelde. Hij krijgt een verbinding op poort 4662 binnen, en deze wordt doorgestuurd naar de PC, op 4662. Het is dus volgens mij niet mogelijk om binnenkomende verbindingen op andere poorten te gebruiken. Hij zou dus nooit van mij kunnen downloaden, omdat mijn eMule op een andere poort draait.

Er is een optie "Default server". Als ik daar iets voor instel, gebeurt er eigenlijk niks... :/ Zou ik daar kunnen instellen dat ALLE verbindingen naar de computer moeten worden doorgesluisd, waardoor de router dus wordt uitgeschakeld? De router zit IN het modem ingebouwd, maar nodig is hij eigenlijk niet, omdat er maar 1 PC aanhangt.

(Ik hoop dat mijn eMule zo moeilijker "vindbaar" is voor mensen die zouden willen controleren. Men kan namelijk poort 4662 van buitenaf proberen te bereiken, en als dat lukt, staat eMule waarschijnlijk aan. Bij mij lukt het niet om 4662 te "zien".)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 00:13:
Dat is dus wat ik bedoelde. Hij krijgt een verbinding op poort 4662 binnen, en deze wordt doorgestuurd naar de PC, op 4662. Het is dus volgens mij niet mogelijk om binnenkomende verbindingen op andere poorten te gebruiken. Hij zou dus nooit van mij kunnen downloaden, omdat mijn eMule op een andere poort draait.

Er is een optie "Default server". Als ik daar iets voor instel, gebeurt er eigenlijk niks... :/ Zou ik daar kunnen instellen dat ALLE verbindingen naar de computer moeten worden doorgesluisd, waardoor de router dus wordt uitgeschakeld? De router zit IN het modem ingebouwd, maar nodig is hij eigenlijk niet, omdat er maar 1 PC aanhangt.

(Ik hoop dat mijn eMule zo moeilijker "vindbaar" is voor mensen die zouden willen controleren. Men kan namelijk poort 4662 van buitenaf proberen te bereiken, en als dat lukt, staat eMule waarschijnlijk aan. Bij mij lukt het niet om 4662 te "zien".)
Nou dat is wel heel simpel hoor (en staat ook in de FAQ geloof ik). Als je zelf opgeeft dat je een andere poort gebruikt in de Preferences (dus 5000 bijvoorbeeld) en je stuurt vervolgens al het verkeer naar de router op poort 5000 door naar jouw pc, zit je gewoon goed. (vergeet niet dat hetzelfde ook met de UDP moet ivm source exchange).
Client Poort / Connecties naart andere clients
Je kan deze poort veranderen in Preferences --> Connection --> Client Port. Deze poort moet in een router geforward worden. Verander je deze poort in je preferences, dan moet je hem ook in je router veranderen.

[ Voor 11% gewijzigd door The Third Man op 02-10-2003 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh... opeens zie ik wat ik over het hoofd heb gezien. Jouw eMule geeft natuurlijk aan de server/andere clienten door op welke poort hij draait, en die clienten zenden dan ook natuurlijk naar DIE poort, en niet naar de poort die bij henzelf is ingesteld (of 4662).

Laat maar hangen... effe wat over het hoofd gezien :O
Die router is al tijden lang goed geconfigureerd. :X

Al wil ik nog wel weten waarom die persoon dan niet goed kan downloaden. Alles loopt goed, wachtrijen, upload, verbindingen... toch mag hij maar zelden met een download beginnen, en als er dan 1 begint, dan is het erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 11-09 00:44
Ik kan sinds ik Opera 7.20 heb geïnstalleerd geen emulelinks meer gebruiken. In Opera6def.ini staat die regel van TrustedExternalURLProtocols=ed2k wel, maar toch doen de links het niet meer. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 07:05

Stewie!

Keen must die!

AgeOfPanic schreef op 02 October 2003 @ 01:41:
Ik kan sinds ik Opera 7.20 heb geïnstalleerd geen emulelinks meer gebruiken. In Opera6def.ini :? staat die regel van TrustedExternalURLProtocols=ed2k wel, maar toch doen de links het niet meer. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://maarten.gotdns.com/zooi/emule-kademlia.jpg

Zoals je kunt zien, lijkt er iets fout te gaan met mijn verbinding met Kademlia. Is dit normaal, of gaat er echt iets fout?

Dit is BTW eMule v0.40a.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 09:06:
[afbeelding]

Zoals je kunt zien, lijkt er iets fout te gaan met mijn verbinding met Kademlia. Is dit normaal, of gaat er echt iets fout?

Dit is BTW eMule v0.40a.10
Zo rond die tijden, staan bij mij ook een aantal disconnects en connects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

jbbrans schreef op 02 October 2003 @ 11:20:
[...]

Zo rond die tijden, staan bij mij ook een aantal disconnects en connects.
raar dat het allemaal rond die tijd is geweest :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

updates ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 09:30
Werkt dat Kamdelia een beetje goed of niet? Ben zelf nog te "schuw" om t te gaan gebruiken, ik w8 wel totdat de echte eMule beta uit komt :)

Overigens heb ik zelf nog een vraagje.. Als ik eMule start op mn server, krijg ik deze mededeling
[img]"http://home.wanadoo.nl/pals.architecten/GoT/servers.jpg"[/img]
Als ik vervolgens op OK druk, krijg ik gewoon mn serverlist te zien.. Hoe kan ik dit verhelpen?
Misschien een keer een frisse installatie van eMule.. dan hoef ik toch alleen preferences.ini clients.met mee te copieeren toch? Of ook nog andere files?

[ Voor 4% gewijzigd door SyS_ErroR op 02-10-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

SyS_ErroR schreef op 02 oktober 2003 @ 17:47:
Werkt dat Kamdelia een beetje goed of niet? Ben zelf nog te "schuw" om t te gaan gebruiken, ik w8 wel totdat de echte eMule beta uit komt :)

Overigens heb ik zelf nog een vraagje.. Als ik eMule start op mn server, krijg ik deze mededeling
[img]"http://home.wanadoo.nl/pals.architecten/GoT/servers.jpg"[/img]
Als ik vervolgens op OK druk, krijg ik gewoon mn serverlist te zien.. Hoe kan ik dit verhelpen?
Misschien een keer een frisse installatie van eMule.. dan hoef ik toch alleen preferences.ini clients.met mee te copieeren toch? Of ook nog andere files?
Je moet nog wel een beetje meer posten en slijmen om HTML rechten te krijgen ;)

Maar wat er loos is: je hebt auto-updating van de serverlijst aanstaan. Dit moet je gewoon uitzetten want het is compleet zinloos. Op die manier ook het lege adresses.dat probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 09:30
Dank U Lekkere Kwal.. die irri melding is nu idd weg... en jah.. fuck html ;) :P

tnx :) Maar is eMule sneller met die Kamdelia functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
cybersteef schreef op 01 October 2003 @ 22:10:Ik draai (net als velen waarschijnlijk) een eMule WebService. Nou gebruik ik daarvoor het standaard template. Maar nou is mijn vraag. Zijn er ook andere templates? Zoals bijv in andere kleutjes of een ander design ofzo? Ik had iets vaags gezien dat bij emulePlus een verzameling zit. Maar zijn die ook ergens apart te downloaden of is dat zelf aan te passen?
open eMule.tmpl in de emule folder eens met notepad, dan zie je hoe de webserver gemaakt wordt. ik zou niks veranderen eerst.

en dan kijk je eens in de webserver folder. bv naar het bestand back.gif.
hee, bekend kleurtje hè :)
dus ff spelen met die gifs/jpg's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

er zit nu bij de standaard ook een 2e template
die kan je ook gebruiken

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mr.Nobody schreef op 02 October 2003 @ 18:26:
[...]
open eMule.tmpl in de emule folder eens met notepad, dan zie je hoe de webserver gemaakt wordt. ik zou niks veranderen eerst.

en dan kijk je eens in de webserver folder. bv naar het bestand back.gif.
hee, bekend kleurtje hè :)
dus ff spelen met die gifs/jpg's
Thx :) Weer wat geleerd.
er zit nu bij de standaard ook een 2e template die kan je ook gebruiken
O ja de chicane. S ff kijke hoe die er uit ziet.
[update]
ja die ziet er leuker uit vind ik. :) Ow en nog beter met dees werken de Statistieken wel :D

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 02-10-2003 20:53 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.