eMule opensource eDonkey, deel 8

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.882 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ach servers worden vanaf de volgende versie een stuk minder belangrijk:
The rumors have been all over the place.. So, here is an official announcement..

We are going to be adding a new network to eMule. It will be serverless based on the Kademlia protocol.

Although there are other networks that use this protocol (Overnet), we are not joining that network.

Reasons:
1) Sources will not be lost. Overnet is already merged with ED2K with the eDonkey Hybrid client. The new network will still be merged with the ED2K network in our client the same way. Source exchange will allow all networks to be utilized no matter which your connected to.

2) Overnet's protocol is not open to the public. Therefore debugging our protocol to match theirs would be more difficult. We felt that if we weren't 100% compatable, we were not going to join the network.

3) Using Overnet's protocol would give us no chance of improving it. Any changes to improve it would render the two clients incompatible..

We started our first very small private test today.. It seems to be going well..

The new network may not be enabled for firewalled users at first. If this is the case, support for firewalled users will soon follow..

We do not have a name for the new network yet. Although we have ideas, it would be nice for some more ideas. We want the new name to involve the word Mule or at least imply the word Mule..

There are a few more tweaks to the protocol before a public beta release.. We will try to make the first public release small just to see how it handles. If that goes well, we will make a big annoucement here..
http://www.emule-project.net/board/index.php?showtopic=28322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56
Mmm... ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen, en of het gaat lopen...

1 geruststelling gelukkig:
Question: Will I be forced to connect to both networks..
Answer: No. You can connect to either or both networks. And the best thing is source exchange will merge the two together. The only exception is if firewalled support isn't ready on the first beta. Firewalled users would then have to use the servers..

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Hmmm waarom is iedereen toch zo sceptisch over dit initiatief. In die thread op het forum wordt ook alleen maar negatief gereageerd. Het lijkt mij juist een geweldig idee. OverNet werkt goed, maar eMule is gewoon een beter programma. Deze twee gecombineerd kan alleen maar positief uitpakken volgens mij.

Je bent ook meteen af van shared files limieten en volle servers. Dus er zal nog meer aanbod op het netwerk komen; ook meer troep natuurlijk maar er zijn gelukkig nog een hoop release sites die het kaf van het koren scheiden.

Kortom: kom maar op met die testversie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorphNext 2a is uit:
http://emulemorph.sourceforge.net/

• Frank-NL
  • Niet online
----------------------------------------
Changelog for eMule 30a MorphNext 2a
----------------------------------------
MERGED: Code merged to 30a [SiRoB/Yun.SF3]
ADDED: Automatic Dynamic Upload System switching [Yun.SF3]
ADDED: itsonlyme: cacheUDPsearchResults [Yun.SF3]
ADDED: hideOS from Slugfiller [SiRoB]
FIXED: the abnormal pic on the download rate is away [SiRoB]
FIXED: some A4AF behavior [SiRoB]
FIXED: some Categorie behavior [SiRoB]
FIXED: Missing translating codes [Yun.SF3]
CHANGED: Used zz's code to avoid canceled transfer flooding messages [Yun.SF3]
CHANGED: Updated Gray Pause code from SlugFiller [Yun.SF3]
CHANGED: redundant md4 code removal from k-man [Yun.SF3]
CHANGED: Upgrade to ZZ Patch 20030824-2238 & 0827-0010 FIX [SiRoB]
CHANGED: Spread Reask is now adapted for better SUC result and more [SiRoB]
CHANGED: Avoid misusing of PowerSharing [SiRoB]
CHANGED: Upgrade to Complete source feature v0.07a from zegzav [SiRoB]
CHANGED: New Icons thanks to Mike Hammer [SiRoB]
CHANGED: Update SafeHash from Slugfiller [SiRoB]
CHANGED: Update CheckDiskSpace from Slugfiller [SiRoB]
ed2k://|file|eMule30a-MorphNext2a-AMDversion-Binary.zip|1234245|462C878D3A9A83266DA310F0A29406CE|/

ed2k://|file|eMule30a-MorphNextv2a-NormalVersion-Binary.zip|1229276|B8F60A73529358DC0B6C00615911C702|/

ed2k://|file|eMule30a-MorphNextv2a-P4Version-Binary.zip|1236746|2AFEA7CF6D5463A773BF54FE30B47326|/

Behalve de nieuwe 30a code zijn er weinig bijzondere veranderingen. Ik heb "Automatic Dynamic Upload System switching " aangezet maar zie er eigenlijk niet echt het nut van in... het Smart Upload Control systeem werkte al goed genoeg voor mij.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Frank-NL schreef op 10 September 2003 @ 17:28:

Behalve de nieuwe 30a code zijn er weinig bijzondere veranderingen. Ik heb "Automatic Dynamic Upload System switching " aangezet maar zie er eigenlijk niet echt het nut van in... het Smart Upload Control systeem werkte al goed genoeg voor mij.
Ehm... nieuwe icoontjes (om het makkelijk te houden :? ), MobileMule optie, % tekst is weg uit de progressbar,etc etc.
En er worden er meer gebanned dan met 1c (of dat goed is weet ik niet) maar ik heb er verder geen last van.

• The Third Man
  • Laatst online: 23:06

The Third Man

The Third Jellyfish

MarElo schreef op 10 September 2003 @ 22:34:
[...]
% tekst is weg uit de progressbar,etc etc.
Staat gewoon nog in de preferences (display geloof ik). Vroeger stond dat bij de mod-opties, en nu het standaard in Emule zit, hebben ze het uit de mod-opties geschrapt en wordt de optie in jouw preferences.dat niet meer overgenomen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb nu al een paar dagen dat een paar downloads op 99.9% staan, maar die laatste 0.01MB wil maar niet binnenkomen, ondanks dat er voldoende sources zijn. Soms connect ie wel en gaat de download naar 0.0kb/sec, maar er veranderd niks. Komt dit vaker voor? Is dit een bekend probleem of bug, of moet ik maar geduldig wachten?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12
Heb ik ook wel eens gehad.... Na een reboot/restart van eMule gingen ze ineens wel verder :?.

tvw

• Microkid

Microkid

Smile

ShotGun schreef op 11 september 2003 @ 19:59:
Heb ik ook wel eens gehad.... Na een reboot/restart van eMule gingen ze ineens wel verder :?.
Ook dat heb ik al dagen geprobeerd. Helaas geen effect... :'(

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:45
[quote]Frank-NL schreef op 10 september 2003 @ 17:28:
[...]
quote]

Is die P4 optimized versie ook compatible met een pentium 3? (klinkt vaag... I know :P) Of moet ik met mijn P3 (als server) gewoon de normal versie gebruiken?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

SyS_ErroR schreef op 11 September 2003 @ 20:16:
Is die P4 optimized versie ook compatible met een pentium 3? (klinkt vaag... I know :P) Of moet ik met mijn P3 (als server) gewoon de normal versie gebruiken?
Ik zou normaal doen. Ik gok zo dat die P4 voor SSE2 geopt is, en dat kan jouw P3tje niet.

[ Voor 15% gewijzigd door The Third Man op 11-09-2003 20:18 ]

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
credit file is corrupted and wil be replaced?
Kreeg net die melding, heb al even gezocht met ?limit=999, maar vind niets hierover.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:45
Lekkere Kwal schreef op 11 September 2003 @ 20:18:
[...]
Ik zou normaal doen. Ik gok zo dat die P4 voor SSE2 geopt is, en dat kan jouw P3tje niet.
tnx :P

ennuh.. hoe zit t nu met die "automatische upload" functie? Welke settings moet ik daarvoor gebruiken om nog gewoon te kunnen gamen? (wanadoo premium 16 up, 100 down, max con's 500, max sources 1000, max new con / 5 sec 20.. emule up 10 & down 0)

Met eMule met 10KBps up kan ik niet echt lekker gamen, welke instellingen moet ik die smart upload control dan geven om gewoon lekker te kunnen gamen, anders gezegd.. ik wil zo min mogelijk last van mn emule, als ik zelf internet gebruik.. maar als ik i'net niet gebruik (huiswerk, school, slapen) dan moet ie zoveel mogelijk slurpen.. met die scheduler werkt dat ook niet egt fijn...

• Zoefff
@ Sneak[3G]

Dan is er gewoon iets fout gegaan met je credit file => helaas pindakaas.

Tenzij je backups hebt gemaakt, of dat er automatisch backups zijn gemaakt. Ik weet niet welke eMule versie je gebruikt, maar de meeste recente versies maken altijd een backup van je creditfile, die je terugvind als clients.met.BAK.

Als je even geluk hebt, heb je zo'n filetje. Gewoon het .BAK eraf halen, en dit bestand terugzetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 11-09-2003 20:27 ]

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 16:56

Len

Leeg

Ach in die credit file staan niet jouw credits maar die van mensen die bij jou hebben gedownload.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 22:04
Daar vallen jij en ik dus onder, oftewel zorgen dat je dat asap fixt jah! :+

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
P5ycho schreef op 12 September 2003 @ 00:05:
Daar vallen jij en ik dus onder, oftewel zorgen dat je dat asap fixt jah! :+
Idd, jij maakt er nu een grapje van, maar het is wel degelijk heel sociaal als je het even fixt, en het is een kleine moeite! Jij (Len) zou het ook niet leuk vinden als je ergens credit hebt gespaard op een retesnelle verbinding, en hij gooit zn creditfile ineens weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
het is weer gefixed, maar ik snap niet hoe het komt, maar vanochtend keek ik op mijn emuleserver en was ie weer vestgelopen. Emule heeft fout veroorzaakt en sluit zoch af , je kent het wel. Heel toevallig na een half jaar het goed gedaan te hebben. Ik heb hem maar even opnieuw geinstalleerd. Ik ga een week op vakantie en wil wel dat ie aan blijft staan. Dit kan ik nu niet gebruiken :(

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 20:12
Mijn eMule heeft wel vaak ruzie zeg 8)7 :
12-9-2003 12:15:18: Clients: [GoT] liquidfire [LSD.12b] [LSD.12b] (212.129.170.193), Banreason: Userhash changed (Found in TrackedClientsList)
12-9-2003 12:15:18: '[GoT] liquidfire [LSD.12b] [LSD.12b]' is already banned. Client ignored.
12-9-2003 12:15:18: Clients: [GoT] liquidfire [LSD.12b] [LSD.12b] (212.129.170.193), Banreason: Userhash changed
12-9-2003 12:15:18: '[GoT] liquidfire [LSD.12b] [LSD.12b]' is already banned. Client ignored.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Sneak[3G] schreef op 12 September 2003 @ 09:58:
het is weer gefixed, maar ik snap niet hoe het komt, maar vanochtend keek ik op mijn emuleserver en was ie weer vestgelopen. Emule heeft fout veroorzaakt en sluit zoch af , je kent het wel. Heel toevallig na een half jaar het goed gedaan te hebben. Ik heb hem maar even opnieuw geinstalleerd. Ik ga een week op vakantie en wil wel dat ie aan blijft staan. Dit kan ik nu niet gebruiken :(
Er is ooit, lang lang geleden ( :+ ), een programma geweest dat je eMule in de gaten hield. Mocht ie crashen, dan zwengelde dit programma hem opnieuw aan. Misschien moet je daar eens naar opzoek gaan, wellicht vind je het in 1 van de eerste eMule topics. Waarschijnlijk is het echt niet nodig als je de nieuwste eMule gebruikt, maar als je zekerheid wilt hebben voor je vakantieperiode, zou ik er toch eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 12 September 2003 @ 14:00:
Er is ooit, lang lang geleden ( :+ ), een programma geweest dat je eMule in de gaten hield. Mocht ie crashen, dan zwengelde dit programma hem opnieuw aan.
Emulewatcher heet dat, bij sommige mods zit het er nog steeds standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ah ja, zo heette het dus ;)

Hier kan je t vinden: [url=ed2k://|file|eMuleWatcher.1.0.Beta1.rar|189048|86C0717A13201C1E9F8E62D5386295BC|/]ed2k://|file|eMuleWatcher.1.0.Beta1.rar|189048|86C0717A13201C1E9F8E62D5386295BC|/[/url]

Of hier: http://ragedonkey.levilla...MuleWatcher.1.0.Beta1.rar

[ Voor 42% gewijzigd door Zoefff op 12-09-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 10:01
Of gewoon het progje Online sig gebruiken.. kan je tegelijk mooie sig maken en hij houdt ook je emule in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sneak[3G] schreef op 12 September 2003 @ 09:58:... Ik ga een week op vakantie en wil wel dat ie aan blijft staan. Dit kan ik nu niet gebruiken :(
er is al een oplossing aangedragen, maar je kunt emule ook als een service starten. als je pc zo crashen, en je hebt automatische reboot aanstaan, staat emule gelijk ook weer aan

voor een handleiding zie: Mr.Nobody in "eMule opensource eDonkey, deel 7"

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mm, ik wist dat die snuiters van Brein eikels waren, maar nu gaan ze ook nog eens het Leechen promoten!!
Stichting Brein zal alleen in uitzonderlijke gevallen aanbieders van grote hoeveelheden muziek eventueel aanklagen, zo meldt Planet naar aanleiding van een interview met Tim Kuik van Brein. Kuik zegt dat het in geval van een rechtszaak enkel zal blijven bij een civiele procedure; het doel van de stichting is financiële compensatie, niet het bezorgen van een strafblad aan p2p-gebruikers. Mensen die alleen downloaden gaan sowieso vrijuit, hetgeen onlangs ook al aan de Tweede Kamer werd medegedeeld door minister Donner van Justitie. De dreiging van Brein lijkt dan ook vooral een poging te zijn om gebruikers af te schrikken, totdat er goede mogelijkheden zijn om voordelig legaal muziek te downloaden. In dat laatste ziet Kuik dan ook de oplossing. Hij hoopt dat providers sneller zullen meewerken aan het bestrijden van p2p-netwerken als ze zelf muziek gaan verkopen. Waar Brein onlangs in het Parool nog aanzienlijk fermere taal sprak, leek de Stichting nu wat meer op te schuiven naar een 'poldermodel'. Hoewel dit mogelijk tegen de wens is van de muziekindustrie, is Kuik bewust van het gevaar dat de industrie hierdoor een te slecht imago krijgt:

Anderzijds heeft de platenhandel in Nederland ook te vrezen van een slechter wordend imago. Kuik zelf vindt dat ze tenminste de kortingen van de maatschappijen aan de klanten moet doorgeven.

[...] Bovendien moet dowloadmuziek tegen aantrekkelijke prijzen beschikbaar komen, benadrukt Tim Kuik van de Stichting Brein enkele malen. Dan komt het wel goed met het terugdringen van het illegaal overnemen.
Heb het gore lef om alleen te downloaden :( >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leechen met eMule kan dus niet...

En na mijn waarschuwing een weekje geleden moet ik me eigenlijk wel een tijdje rustig houden. Op Kazaa is niks fatsoenlijks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 22:53:
Leechen met eMule kan dus niet...

En na mijn waarschuwing een weekje geleden moet ik me eigenlijk wel een tijdje rustig houden. Op Kazaa is niks fatsoenlijks te vinden.
Ik heb vandaag ook een waarschuwing van @home gekregen.
Geachte heer, mevrouw,

Paramount Pictures heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te
stellen van het feit dat u inbreuk maakt op een (eigendoms)recht van
Paramount Pictures. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw
aansluiting illegaal filmmateriaal aangeboden op het internet. Wij
verzoeken u het betreffende materiaal niet langer aan te bieden.

bla bla bla
:(

Ik heb gewacht totdat mijn laatste downloads bij eMule klaar waren en hem uitgezet voor een tijdje :'(

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Tja, ik denk dat dat gewoon het nadeel van @home als provider hebben. Ik heb Xs4all en heb nu dit jaar zo'n 65 GB gedownload en 14 GB geupload (edit: met Emule dan, in totaal is het 156 GB down/53 GB up). Niet erg veel, maar ik heb nooit iets van een beschermende instantie vernomen (ook niet van Xs4all ivm het hoge bandbreedteverbruik).

[ Voor 13% gewijzigd door The Third Man op 12-09-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Eigen vraag: ik voel me nu een enorme n00b, maar waar in Morphnext 2a (dus 0.30a) schakel je de 1:4 zz ratio uit? Ik kom er net achter dat die opeens weer aan staat, maar ik kan nergens de optie vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, ik heb geformateerd. Ik heb mijn hele emule directory gebackupped. Ik start emule. Dan krijg ik de standaardvragen. Maar mijn friends zijn weg en ben onzeker over mijn credits :S. Ook mijn statistics zijn weg ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 00:09 ]

Verwijderd

Om de een of andere reden heb ik het idee dat @Home zélf controleert. Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld Paramount alleen bij @Home klaagt... als ze zouden klagen bij xs4all, dan zou de provider deze klacht zeker doorgeven.

• waslijn
  • Laatst online: 03-09 19:43
Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 00:26:
Om de een of andere reden heb ik het idee dat @Home zélf controleert. Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld Paramount alleen bij @Home klaagt... als ze zouden klagen bij xs4all, dan zou de provider deze klacht zeker doorgeven.
Andere providers doen gewoon niet mee aan die onzin, @home is gewoon een beetje gevoelig voor grote filmmaatschappijen.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 00:26:
Nee, dat is juist een van de grondbeginselen van Xs4all waar ze nog steeds uitdrukkelijk achter staan:
XS4ALL stelt de gegevens van de klanten niet ter beschikking van derden, niet in geïndividualiseerde en niet in geaggregeerde vorm, behalve in het geval van een wettelijke vordering.
Overigens is het idee dat @home zelf de mailtjes verzint ook best mogelijk, gewoon om hun abonnees af te schrikken. Wel een k*t streek dan, maar wat voor een provider @home is wisten we al.

• legolas82
geval van een wettelijke vordering. --> dit is dus al een gat in de algemene voorwaarde van xs4all. Zodra er een wettelijk bevel komt (en die zijn niet eens zo moeilijk te krijgen ) zullen ze overstag gaan.. maarja laat maar komen.. moet het eerst zien allemaal

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

legolas82 schreef op 13 September 2003 @ 09:51:
geval van een wettelijke vordering. --> dit is dus al een gat in de algemene voorwaarde van xs4all. Zodra er een wettelijk bevel komt (en die zijn niet eens zo moeilijk te krijgen ) zullen ze overstag gaan.. maarja laat maar komen.. moet het eerst zien allemaal
Ja, maar dat is niet meer dan logisch, dat een bedrijf zich aan de wettelijke regels moet houden. Maar alles daar buiten (zoals een boos mailtje van Paramount/Universal/MPAA/RIAA) gooien ze gelijk in de prullenbak en doen alsof hun neus bloedt. Dat kan je niet van elke provider zeggen.

• legolas82
daar heb je idd gelijk in... Valt inderdaad op dat ik tot nu toe bijna ALLEEN maar @HOME gebruikers heb horen klagen over zon mailtje... Misschien doen ze het inderdaad zelf..

• Puc van S.
  • Laatst online: 11-09 15:31
zal je maar een servertje met linux iso's hebben (en zelf iso's van linux downloaden) krijg ju dadelijkook een waarschuwings mailtje :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 13 September 2003 @ 00:41:
[...]
Nee, dat is juist een van de grondbeginselen van Xs4all waar ze nog steeds uitdrukkelijk achter staan:
[...]
Overigens is het idee dat @home zelf de mailtjes verzint ook best mogelijk, gewoon om hun abonnees af te schrikken. Wel een k*t streek dan, maar wat voor een provider @home is wisten we al.
Het zelf controleren van uploads en verzinnen van mailtjes door @Home lijkt me goed mogelijk. Ik kan me niet voorstellen dat er opeens zo'n grote stroom klachten van Paramount en Universal binnenkomt bij @Home, terwijl andere providers van klachten gevrijwaard blijven.

Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat andere providers de klachten negeren en de gebruiker lekker zijn gang laten gaan. Dan kun je op een gegeven moment echt zeker zijn van een wettelijke vordering, omdat bij eventueel illegaal gedrag de provider dan meehelpt door de klant te vrijwaren van waarschuwingen. De provider is dan medeplichtig.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 22:58:
[...]
Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat andere providers de klachten negeren en de gebruiker lekker zijn gang laten gaan. Dan kun je op een gegeven moment echt zeker zijn van een wettelijke vordering, omdat bij eventueel illegaal gedrag de provider dan meehelpt door de klant te vrijwaren van waarschuwingen. De provider is dan medeplichtig.
Hoezo? Een wettelijke verordering moet, om een beetje kans van slagen te hebben, door een Nederlandse instantie (liefst in dienst van de overheid) worden uitgegeven. De instantie die dat het meest doet het stichting BREIN. Zoals je net wat eerder in de post van Zoefff (en ook op de t.net nieuws geloof ik) kon lezen, gaan ze op dit moment juist achter de grootaanbieders aan.

Welnu, in Emule is al een flink probleem voor ze aanwezig: de meesten hebben hun filelist uitstaat. Daarnaast komt het (vooral bij grote bestanden) vaak voor dat mensen nog niet het hele bestand hebben (en dus aanbieden). Niet dat dat erg veel uitmaakt, maar dan heb je bij Kazaa en Gnutellaclients veel meer kans van slagen. Daar kan je zonder problemen zien wat men aanbiedt (aangezien de lijst meestal aanstaat) en alleen de complete bestanden worden gedeeld. Klaar is je bewijs (wat de RIAA nu ook doet in de US).

Maar over Xs4all and friends: als provider ben je in principe niet verantwoordelijk voor het illegale gedrag van je abonnees. KPN zou dat dan ook zijn (omdat zij de fysieke verbinding leveren). Ook is bijv KPN niet verantwoordelijk als een crimineel via de telefoon geheime, beschermde informatie doorspeelt of beveelt iemand te vermoorden. Dat is namelijk juist prettig, want als daar een opname van is, heb je onomstootbaar bewijs.

Een internetverbinding wordt namelijk gezien als iets 'gemeengoeds', bijna net als een telefoonverbinding of de posterijen. Daarom is het erg moeilijk om de leverancier van die verbinding aan te pakken, aangezien het leveren van de verbinding zo iets normaals is (niet per sé aanzetting of specifiek mogelijk maken van criminele daden) en je dus niet gelijk van de provider kan spreken als 'handlanger'/'medeplichtige'.

Oftewel: Xs4all vindt dit dus ook en gaat daarin zo ver, dat ze zoveel mogelijk verantwoordelijkheid en privacyschending probeert af te wenden en te ontwijken. Denk bijvoorbeeld ook aan de Scientology-zaak, waar bij de S-kerk o.a. Xs4all suede omdat ze een website hostten van een abonnee die beschermd materiaal van de S-kerk aanbood. Xs4all heeft uiteindelijk gelijk gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 13:32
Vanmorgen ging ik (eindelijk) eens updaten van Morph v6b naar de laatste LSD-12C AMD (v0.30A) Alles kwam mooi terug, maar mijn Friendslist is nu helemaal leeg!
Hoe krijg ik deze terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emfriends.met kopieren?

Btw, na MAANDEN trouwe dienst van emule kan ik sinds 4 dagen niet meer connecten met een server... Ik krijg steeds LOW ID meldingen. Het rare is dat het maanden goed gewerkt heeft op mijn router (Alcatel 510v4). Opeens kon ik niet meer connecten. Het lijkt wel alsof me complete router gecrashed is :( Het rare is ook dat de instellingen zowel in emule als de router goed staan, en ook niet veranderd zijn. Het is net alsof mijn router een beetje 'gaar' is. Weet iemand wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 17:33:
emfriends.met kopieren?

Btw, na MAANDEN trouwe dienst van emule kan ik sinds 4 dagen niet meer connecten met een server... Ik krijg steeds LOW ID meldingen. Het rare is dat het maanden goed gewerkt heeft op mijn router (Alcatel 510v4). Opeens kon ik niet meer connecten. Het lijkt wel alsof me complete router gecrashed is :( Het rare is ook dat de instellingen zowel in emule als de router goed staan, en ook niet veranderd zijn. Het is net alsof mijn router een beetje 'gaar' is. Weet iemand wat er aan de hand is?
heb je al een reset van de router geprobeerd? Misschien zelf tegelijk even nieuwe firmware erin flashen als ie er is?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Lekkere Kwal schreef op 13 September 2003 @ 23:28:
[...]
<KNIP>

Oftewel: Xs4all vindt dit dus ook en gaat daarin zo ver, dat ze zoveel mogelijk verantwoordelijkheid en privacyschending probeert af te wenden en te ontwijken. Denk bijvoorbeeld ook aan de Scientology-zaak, waar bij de S-kerk o.a. Xs4all suede omdat ze een website hostten van een abonnee die beschermd materiaal van de S-kerk aanbood. Xs4all heeft uiteindelijk gelijk gekregen.
Zoals jij het beschrijft heeft xs4all niet meer gedaan dan at de wet ze voorschrijft,
wat ik juist correct aan het gedrag vind van xs4all is dat ze feitelijk Spaink actief geholpen hebben tegen het incorrecte gedrag van deze secte, zie het voor het hele verhaal http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/scientology3.html

ontopic, oftewel:
Als Brein mijn gegevens via xs4all te pakken krijgt, dan is iedereen in NL te pakken. Maar verder dan anderen bang maken komen ze volgens mij zelfs bij andere ISP's niet.
offtopic:
Is het niet een idee om een xs4all fan-club op te richten :) O-)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
em ik wil niet heel erg lullig doen, maar BREIN kan geen flikker doen met een wettelijke verordening.

Het is namenlijk stichting BREIN en die kunnen hoog uit tegen BUMA/Stemra zeggen: "die persoon doet iets illegaals", vervolgens kan BUMA/Stemra een wettelijke verordening halen en een persoon aanklagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje. Ik heb gister mijn zyxel 650R omgezet van modem naar router, maar nu krijg ik alleen nog maar een lowid. Ik snap totaal niet hoe ik die poorten moet mappen. Zou iemand mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is opgelost. Ik had iets van VPN geisntalleerd vanwege school. Dit had een deterministic network enhanchement (ofzoiets :P) toegevoegd.... dit blokkeerde de poorten.
Deze heb ik verwijderd en nu gaat emule weer lekker :D

Samtax, kijk eens op de site van de fabrikant van je modem voor een handleiding, of misschien in het emule faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het probleem juist daar is niks over te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:48:
Dat is het probleem juist daar is niks over te vinden :(
Is dit niet wat je zoekt? http://www.zyxel.nl/support/router.php?show=filters

Het gaat volgens mij niet om dezelfde router, maar misschien werkt het prinipe wel hetzelfde?

Heb het ff doorgelezen, en het staat er wel in uitgelegd hoe je poorten moet mappen, of filters moet opstellen, maar t is wel ff puzzelen denk ik. Succes ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Zoefff op 14-09-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:44:
Ik heb een probleempje. Ik heb gister mijn zyxel 650R omgezet van modem naar router, maar nu krijg ik alleen nog maar een lowid. Ik snap totaal niet hoe ik die poorten moet mappen. Zou iemand mij kunnen helpen?
Dat staat echt allemaal in de F1 (help) van emule hoor.

Maar je kan ook even hier kijken, in het nederlands:
http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/routers.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 12 September 2003 @ 23:39:
Eigen vraag: ik voel me nu een enorme n00b, maar waar in Morphnext 2a (dus 0.30a) schakel je de 1:4 zz ratio uit? Ik kom er net achter dat die opeens weer aan staat, maar ik kan nergens de optie vinden :?
Deze is niet meer uit te schakelen jammergenoeg (of je moet in de source gaan editen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Sinds gisteren crashed m'n ezel als ik ipfilters.dat wil updaten :X
Is het soms weer een tijdelijk iets net zoals laatst,en hebben meerdere dit probleem ?

eMule v0.30a [MorphNext] 2a (reload doet het wel en heb nu 9/15/2003 12:33:24: 2544 IP-filters loaded)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
Sinds gisteren gebruik ik de LSD mod (v0.30 12c -AMD) en nu hoor ik van meerderen dat het een leecher mod is.
Hij wordt geblokt door Morphnext, voorbeeld:

14-9-2003 6:06:11: Anti-leechermods: Client www.xxxxxxxxx using the mod LSD.7c : has been banned because of using a leecher mod

Geldt dit ook voor de versie 12c? Of doet alleen Morphnext dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 12 September 2003 @ 23:11:
Tja, ik denk dat dat gewoon het nadeel van @home als provider hebben. Ik heb Xs4all en heb nu dit jaar zo'n 65 GB gedownload en 14 GB geupload (edit: met Emule dan, in totaal is het 156 GB down/53 GB up). Niet erg veel, maar ik heb nooit iets van een beschermende instantie vernomen (ook niet van Xs4all ivm het hoge bandbreedteverbruik).
Jij noemt dat hoog bandbreedte gebruik? Hehe ... please please, jij bent nog een lieverdje vergeleken bij mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarElo schreef op 15 September 2003 @ 12:34:
Sinds gisteren crashed m'n ezel als ik ipfilters.dat wil updaten :X
Is het soms weer een tijdelijk iets net zoals laatst,en hebben meerdere dit probleem ?

eMule v0.30a [MorphNext] 2a (reload doet het wel en heb nu 9/15/2003 12:33:24: 2544 IP-filters loaded)
Weet je wat nou het aldermooiste is :D Ik host die ipfilter.dat :X ... alleen is mijn host down op dit moment, geen idee wanneer hij weer online komt. In de morphnext 2a kun je ook niet instellen waar je een alternatieve ipfilter.dat van vandaan wilt halen, maar als je toch wilt: http:/www.emulefarm.com/special/ipfilter.dat en http://www.emulefarm.com/special/ipfilter.txt ... dat is degene die ook op mijn andere host stond :d Don't hammer, anders haal ik hem er meteen weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 17:20:
[...]

Weet je wat nou het aldermooiste is :D Ik host die ipfilter.dat :X ... alleen is mijn host down op dit moment, geen idee wanneer hij weer online komt. In de morphnext 2a kun je ook niet instellen waar je een alternatieve ipfilter.dat van vandaan wilt halen, maar als je toch wilt: http:/www.emulefarm.com/special/ipfilter.dat en http://www.emulefarm.com/special/ipfilter.txt ... dat is degene die ook op mijn andere host stond :d Don't hammer, anders haal ik hem er meteen weer af
Dan neem ik aan dat je die file ook zelf update ?
Heeft het nu zin om die file te downloaden of kan ik beter wachten totdat je host weer up is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 17:17:
[...]

Jij noemt dat hoog bandbreedte gebruik? Hehe ... please please, jij bent nog een lieverdje vergeleken bij mij :D
Ik noem dat hoog bandbreedtegebruik voor een ADSL Basic gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 11:00
Wat voor instellingen zijn n goed voor een chello verbinding?
192 down en 16 up
LSD Mod en mijn Id is 3282486078
En wat is precies QR, de wachtrij? hoog getal of laag getal beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
qr is idd de wachtrij (beter gezegt jouw plek in zijn wachtrij, oftwel het aantal wachtende voor u)
* Puc van S. krijgt zijn trauma's terug van de canal+ helpdesk: "er zijn nog 15 wachtende voor u :P

maar een laag getal is dus beter (het liefste die ene die lager is als 1 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
En wat is precies remaining? Staat een tijd bij. en fake check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

jah sorry hoor we zijn geen woordenboek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
dark4ever schreef op 15 September 2003 @ 18:28:
jah sorry hoor we zijn geen woordenboek!
Bedankt, man..... :D echt heel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Blijepeen schreef op 15 September 2003 @ 19:20:
Wees blij dat hij je uberhaupt helpt.

Alle vragen die je hebt kun je of in de startpost vinden of in de eMule FAQ die met een link in diezelfde FAQ staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Blijepeen schreef op 15 September 2003 @ 19:20:
[...]

Heel fijn, maar hij heeft wel gelijk. Als je ff in een EN-NE woordenboek kijkt, dan ben je er zo achter ;)

Het staat overigens ook allemaal uitgelegd in de faq, www.dutchemulefaq.tk

Wat je chello verbinding betreft, wat ik blijf zeggen, de beste instellingen zijn voor iedereen persoonlijk verschillend. Het hangt af van je locatie, snelheid, abbo, enz. Speel er gewoon even mee, dan kom je er vanzelf achter wat voor jou de beste instellingen zijn :)

offtopic:
Damn you, IceStorm :( :+
K was dit keer wel erg te laat, 5 min :o ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 15-09-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
Ja, sorry baas.
Ik kon het namelijk niet vinden in de openingspost.
Maar heb het nu wel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu eMule Plus v1gR2 (AMD) en sinds een paar dagen wordt de ping afstand steeds groter , naar populaire servers boven de 2500. Als ik een ping geef naar bijvoorbeeld www.chello.nl (mijn provider , com21 modem met sweex router) krijg ik hem na zo'n 1300 ms terug. Normaal gesproken is mijn verbinding als eMule aanstaat ook wel traag maar dit zwaar irritant .
Ik kreeg ook steeds een lage ID (waarschijnlijk door de slechte verbinding).

Mijn instellingen : capaciteit ontvangen 300 limiet 180
capaciteit verzenden 11 limiet 10
max verbindingen 1024 in 5 sec 20

Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Als je Upload capaciteit 11 is, dan zit je daar sowieso erg dicht tegenaan met 10. Maar, weet je dat zeker? Mijn Upload max is namelijk 16, ook met chello :?

2e puntje, je lage ID komt waarschijnlijk omdat je je poorten niet hebt geforward in je router. Heb je dat wel gedaan? Dan kan het idd misschien wel komen door je absurd hoge ping...

Er zijn dus een aantal oorzaken voor je probleem. Bovendien kan het ook nog eens zijn dat je router niet al te veel verbindingen tegelijkertijd aankan ofzo, en daardoor je verbinding dichtslibt... Zet je max verbindingen eens een stuk lager (200), en kijk wat er gebeurd?

En check de 2 andere puntjes dus even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had die poorten al open gezet, maar de laatste tijd zeurt eMule dat poort 4662 niet open is (alles gecheckt in de router) maar dat staat hij wel. oVerigens is mijn upload ook max 16 maar ik heb dit aangepast omdat ik anders het internet bijna niet op kon. Ik weet eigenlijk niet hoeveel verbindingen die Sweex router kan hebben.

Edit: Ik heb het aantal verbindingen omlaag gezet naar 200 dus ik wacht even af

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
medendo schreef op 15 September 2003 @ 17:03:
Sinds gisteren gebruik ik de LSD mod (v0.30 12c -AMD) en nu hoor ik van meerderen dat het een leecher mod is.
Hij wordt geblokt door Morphnext, voorbeeld:

14-9-2003 6:06:11: Anti-leechermods: Client www.xxxxxxxxx using the mod LSD.7c : has been banned because of using a leecher mod

Geldt dit ook voor de versie 12c? Of doet alleen Morphnext dit?
kick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Freak by nature, heb je ook al gechecked of er toevallig nieuwe firmware voor je router is? Misschien dat ie dan meer verbindingen aan kan oid, áls dat het probleem is. Kijk het iig even aan met je verbindingen op 200 :)

medendo, geen idee, sorry ;) T is wel bekend dat sommige mods sommige LSD versies als leecher zien, maar ik weet niet precies welke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
Zojuist getest maar wordt niet gebanned door morphnext. Ik zie echter wel een nickstealer in m'n queue staan die LSD versie 8c gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik zit pas net op kamers in maastricht en hier hebben we ipv adsl, kabel via de uni. Hier hoort dus ook een router bij. Ik heb al begrepen dat je een aantal poorten moet openzetten/forwarden. Het beste programma om dat te doen schijnt winroute te zijn.
Het rare is dat na de installatie van dit programma je de computer opnieuw moet opstarten (dit is nog niet raar :)) Maar wat wel raar is dat de computer telkens na het laadscherm van windows opnieuw opstart. Als foutmelding krijg ik dan:

Secondary IDE no 80 conductor cable installed.

Ik heb al een beetje gegoogled maar bij mensen met dezelfde fout heeft het telkens een hardwarematige fout/oorzaak, en dat is bij mij volgens mij niet het geval.
Als ik de kabel uit mijn netwerkkaart haal start de computer overigens (gelukkig) wel weer normaal op.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Euh :D :?

Dat heeft helemaal nix met je eMule te maken toch?

De foutmelding geeft aan dat er geen IDE kabel in je secondary IDE zit, maar wat dat met die netwerkkaart te maken zou hebben :? Geen idee...

Weet je zeker dat alle hardware enzo goed geinstalleerd is? Wel een beetje raar oorzaak/gevolg, snap het niet helemaal eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
Ik dus ook niet, netwerkkaart is trouwens onboard (Asus A7N8X), het rare is dus dat alles wel prima werkt als winroute er niet op staat :/

edit. zijn er dan misschien andere programma's waarmee ik poorten kan openen?

[ Voor 24% gewijzigd door ebborazor op 16-09-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mja, de fout zit dus duidelijk in WinRoute, alles goed ingesteld ed? En de nieuwste drivers voor je netwerkkaart enzo?

Ik dacht eerst aan iets van een conflict tussen netwerkkaart en IDE poort, maar dat is een beetje erg onwaarschijnlijk, zeker omdat het pas gebeurt nadat je WinRoute installeert... vaagh :P

Die poorten die je moet openen zijn de poorten in je router (toch :?). Wat voor router heb je er van de uni bij gekregen? Kijk in zijn handleiding, of zoek die evt op internet, om er achter te komen hoe je daar de poorten moet openen.

[ Voor 28% gewijzigd door Zoefff op 16-09-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
De router is: Edimax Broadband router, ik heb al op de site gekeken maar daar vind (ik) je niets wat me hierbij verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Tsja, je moet gewoon inloggen op je router, hoe dat precies moet weet ik niet, maar volgens mij kan je gewoon het ip van je router intikken in een explorer venster (vaak 192.168.2.1) en dan inloggen oid.

Vervolgens moet je zorgen dat je bij de NAT instellingen terecht komt, en het tabelletje zo invult als hier onder staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10738/full.jpg
Klikbaar

Succes ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Zoefff op 16-09-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

euh router, winrooute :?

Is dat niet een beetje dubbelop? Je gebruikt of een router of winroute. Als je een router hebt hoef je geen winroute meer te gebruiken, de router stel je immers in via een browser interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 09:31
..

[ Voor 100% gewijzigd door writser op 16-09-2003 20:25 . Reden: k*t.. bericht twee keer geplaatst per ongeluk ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 09:31
Even een totaal andere vraag: maakt het veel uit op welke server je zit?
Ik heb hier niet veel informatie over kunnen vinden.. Ik download zelf meestal
de hele serverlijst en laat emule beslissen welke server ik neem. Vaak kom ik zo
op probenprinz.de. Maar kun je alleen downloaden van mensen die bij dezelfde
server zitten of zoekt emule ook op andere servers? Als ik zoek op James Bond
komen er bijvoorbeeld erg veel duitse nagesynchroniseerde versies in de results, komt dat omdat ik op een duitse server zit of staan die gewoon veel op emule?

En als het veel uitmaakt, welke servers zijn veel Nederlanders op dan?
(niet dat ik iets tegen duitsers heb hoor... >:) )

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nope, het maakt helemaal nix uit op welke server je zit. (punt) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Dat je veel duitse nagesynchroniseerde versies vindt is omdat eMule van oorsprong van Duitse bodem is.

Correct me if I'm wrong B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zym0tiC schreef op 16 September 2003 @ 22:59:
Dat je veel duitse nagesynchroniseerde versies vindt is omdat eMule van oorsprong van Duitse bodem is.

Correct me if I'm wrong B)
Ja klopt, de meeste ontwikkelaars zijn Duits. De Duitsers zijn ook de grootste gebruikersgroep van Emule.

• legolas82
writser schreef op 16 september 2003 @ 20:23:
Even een totaal andere vraag: maakt het veel uit op welke server je zit?
Ik heb hier niet veel informatie over kunnen vinden.. Ik download zelf meestal
de hele serverlijst en laat emule beslissen welke server ik neem. Vaak kom ik zo
op probenprinz.de. Maar kun je alleen downloaden van mensen die bij dezelfde
server zitten of zoekt emule ook op andere servers? Als ik zoek op James Bond
komen er bijvoorbeeld erg veel duitse nagesynchroniseerde versies in de results, komt dat omdat ik op een duitse server zit of staan die gewoon veel op emule?

En als het veel uitmaakt, welke servers zijn veel Nederlanders op dan?
(niet dat ik iets tegen duitsers heb hoor... >:) )
Neem aan da tje niet elke keer dat je als je emule start je serverlist update he.. want hoe langer je emule gebruikt, des te beter je serverlist wordt. nog een tip: kijk gewoon op de emule-link sites voor james bond films,dan weet je tenminste wat je binnenhaalt

Verwijderd

Zoefff schreef op 16 September 2003 @ 20:44:
Nope, het maakt helemaal nix uit op welke server je zit. (punt) :P
Dat zou je wel denken. Nu heb ik het idee dat het in de praktijk toch wel uitmaakt.
Voorbeeld, ik download veel van user X, deze heeft nl precies wat ik wil en een snelle verbinding.
User X zit altijd op server Y. Maak ik verbindin met server Z krijg ik niet te zien dat X online is en vind hij geen sources of in ieder geval niet user X als source.
Maak ik verbinding met server Y vind hij user X meteen en start hij met downloaden.

Dus naar mijn idee maakt het wel uit op welke server je zit, want hij vind niet alle users die op heel emule zitten.

Verwijderd

jawel, maar duurt dus alleen langer.. hij zoekt eerst alle users die opdezelfde server als jij zitten, daarna gaat ie (onder de motorkap) alle servers af.. dit zie je dus niet, maar doet ie wel.. het duurt dan langer voordat je die ene user vindt.

Verwijderd

Kan hem meer dan 24 uur aan laten staan vind ie m nog niet, en dat is echt bij meerdere users en servers. Dus in mijn ogen maakt het echt wel uit....

Verwijderd

het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je server lijst is... en sja.. ik kan niet anders zeggen dan "het zou wel moeten" ;)

Maar als het een zeldzame file is, kun je misschien het beste te werk gaan zoals je deed...

• Zoefff
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 16:28:
Kan hem meer dan 24 uur aan laten staan vind ie m nog niet, en dat is echt bij meerdere users en servers. Dus in mijn ogen maakt het echt wel uit....
In principe zou ie m toch wel moeten vinden hoor. Als je het over een kleine tijdsspanne bekijkt maakt het misschien inderdaad uit op welke server je zit, maar over langere tijd bekeken (hoort) het geen drol uit te maken. Ik let er zelf iig absoluut niet op, en vind altijd wel wat ik zoek :)

• ebborazor
Ok, winroute heb ik dus niet nodig.
De kabelverbinding zit hier al langer dan dat ik hier ben, er zit dus ook een wachtwoord op dat ik niet ken. Ik kan de router resetten maar dan zijn wel alle instellingen weg, ik vroeg me af ofdat die instellingen automatisch zijn ofdat ik ze zelf moet invoeren

Verwijderd

Helaas ik ben nu al weer een tijdje aan het rommelen maar poort 4662 blijft nog steeds onbereikbaar het omlaagschroeven van het aantal maximale verbindingen hielp iets met de eeuwen lange ping, maar het blijft ruk :(

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
In principe deelt die edimax router zelf ip adressen uit. Ik neem aan dat dat bij jouw ook zo is, omdat je gewoon verbinding kan maken met internet. Als je de router reset, dan staan de standaard instellingen weer erin, maar dat hoeft niet echt een probleem te zijn. De router is vrij eenvoudig te configureren. Als er echter een mac-adres gekloond is, om met de router op internet te komen, zoals veel chello gebruikers doen, dan moet je wel voorzichtig zijn met het resetten. Dit adres moet je namelijk weten, anders kan je niet meer internetten. Ik weet dus niet wie die router daar neer heeft gezet. Vraag het eens aan die persoon.

Het verlagen van het max aantal bronnen en verbindingen in emule is erg aan te bevelen in combi met de edimax router. De edimax router slaat namelijk vast, als er te veel connecties worden gemaakt, en dan rest alleen nog een reset. Het oplossing voor dat je een low id krijgt, is door Zoeff beschreven. Maar daar zal je toch echt voor in de routerconfiguratie moeten komen.

@ Freak by nature, Je moet niet alleen poort 4662 doormappen, maar ook een aantal andere poorten. zie het scherm bij Zoeff zijn bericht

[ Voor 7% gewijzigd door s441558 op 17-09-2003 21:03 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Ah maar ik heb een Sweex router die slaat ook wel vast als de DoS protection aanzet, maar ja als je 1000 wachtende hebt lijkt dat mischien ook wel op een DoS. Maar dat probleem was eigenlijk met het uitzetten van de Dos protection al verholpen. Ik heb ook een hele tijd emule probleemloos kunnen gebruiken (iig goed voor 13 gig up en 15 down) maar de laatse week is het superbrak.

Overigens ziet de interface van de Edimax er precies hetzelfde uit als die van de Sweex.
Wat die ping betreft heb ik soms een ping van rond de 2500 terwijl een vriend van mij op hetzelfde moment een ping van 15 haalt naar dezelfde eMule server (ook chello, zelfde router met dezelfde instelling, hij woont alleen in een andere wijk)

Verwijderd

s441558 dat had ik ook al gedaan Zoeff heeft alleen poort 9217 en 5468 extra open, die ook overigens nu ook maar open heb gezet (geen idee waarom).

Edit: firmware router is uptodate

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 21:23 . Reden: wat vergeten ]

• Zoefff
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 21:21:
s441558 dat had ik ook al gedaan Zoeff heeft alleen poort 9217 en 5468 extra open, die ook overigens nu ook maar open heb gezet (geen idee waarom).

Edit: firmware router is uptodate
Ik heb ook geen idee waarom die open staan, het plaatje is namelijk niet van mij, maar van iemand die het mij stuurde voor de FAQ ;)

Waarschijnlijk zijn het gewoon poorten voor een ander programma oid...

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
ik gebruik nu een versie van emule plus die gebaseerd is op 0.28 volgens mij, werkt ook perfect, ook lekker op school mijn downloads bijhouden via de webserver, alleen daarbij lukt het me niet om de grafiekjes van de statisktieken tevoorschijn te krijgen, is er iemand die weet hoe dat zit?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Hej ,

Is er iemand die Chello Clasic had en nu Plus obonnament heeft ,
wat zijn de bevindingen met Emule :?
En hoe zit het met dinamisch IP Adres :?....... word mijn USER hash nie herkend of onbruikbaar, leverd dat enige problemen met de credirs :?

Ik heb er zelf nu even gelezen :)

[ Voor 50% gewijzigd door SlowikPL op 18-09-2003 11:53 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Maverick schreef op 17 september 2003 @ 22:34:
ik gebruik nu een versie van emule plus die gebaseerd is op 0.28 volgens mij, werkt ook perfect, ook lekker op school mijn downloads bijhouden via de webserver, alleen daarbij lukt het me niet om de grafiekjes van de statisktieken tevoorschijn te krijgen, is er iemand die weet hoe dat zit?
Die webserver is zeker zeer handig :D Ik gebruik hem ook voor thuis in het netwerk :)

Die grafiekjes krijg ik gewoon tezien hier. Zorg er natuurlijk voor dat je in je eMule settings het aan hebt gezet ;)

Probeer anders eens in je webserver Gzip compressie aan of uit tezetten en kijk of er verschil is :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Verwijderd

Ik heb een x aantal emule temp files, die ik vergaard heb onder emule 0.28a
kan ik nu emule 0.29c installeren en dan deze tempfiles nog gebruiken, of geeft dat problemen en kan ik beter eerst verder gaan met 0.28a?

• Zoefff
SlowikPL schreef op 18 September 2003 @ 01:02:
Hej ,

Is er iemand die Chello Clasic had en nu Plus obonnament heeft :?
wat zijn de bevindingen met Emule :?
En hoe zit het met dinamisch IP Adres :?....... word mijn USER hash leverd dat enige problemen met de credirs :?
Helemaal correct nederlands zijn je zinnen niet, maar volgens mij vraag je of het dynamisch IP adres geen problemen gaat opleveren icm met je credits oid?

Ik kan je iig wel vertellen, het maakt niet uit of je een dynamisch of statisch ip adres hebt. Je Userhash word namelijk opgeslagen in een bestandje preferences.dat, en veranderd dan in principe nooit meer (tenzij je preferences.dat delete natuurlijk ;) ). Een andere abonnementsvorm maakt dan ook niets uit, je blijft gewoon je credits houden.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.