Een paar dagen geleden heb ik me computer geupgrade(vervangen).
Specs:
MB: Asus P4P800 Deluxe
CPU: PIV 2.6C HT
Werkgeheugen: 2 x 256 MB Corsair DDR400 LL XMS TWINX
CPUfan: Coolermaster Aero 4 Lite
Casefan: Coolermaster Blauw led geval
Voeding: 350 Watt Chieftec
3DKaart: Creative TNT2 Riva M64 32 MB AGP2x
Bios: Versie 1005
Deze spullen zijn nog niet overgeclocked aangezien ik nog beginner ben(goede voorbereiding nodig).
Nu heb ik wat rare gevallen met deze spullen meegemaakt en ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden
1) Ik haal volgens mij aan wat ik gelezen heb met mijn Dual Channel werkgeheugen weinig bandbreedte
gemiddeld zit het nu op zo'n INT 4604 MB/s en Float 4607 MB/s (Sisoft Sandra). Weet iemand of dit een lage waarde voor dit geheugen is???
2) Ik krijg mijn latencies niet lager dan dit:
Cas lat: 2
Ras precharge: 3
ras2cas delay: 2
precharge delay: 5
Burst length: 8
Volgens een artikel wat ik ergens gelezen heb zou dit 2/2/2/6/.. moeten kunnen zijn waarvan ik de burst length niet weet. Weet iemand welke latencies ik minimaal zou moeten kunnen gebruiken????
3) In GTA3 gaat het beeld erg langzaam(hapert). Zou dit aan mijn langzame harde schijf/videokaart/cd-speler kunnen liggen of is het iets anders???
4) Mijn moederbord en processor halen volgens mij erg lage temperaturen. CPU: 26 graden en MB: 35 graden. Zijn dit goede temps of zijn de sensors niet betrouwbaar???
ALvast bedankt voor het antwoorden, want ik wil niet dat ik met slecht materiaal zit en daar pas achter kom wanneer ik het niet meer kan ruilen
Ligt het misschien aan mijn biosversie? Zou het helpen dat te vervangen door een nieuwe???
Specs:
MB: Asus P4P800 Deluxe
CPU: PIV 2.6C HT
Werkgeheugen: 2 x 256 MB Corsair DDR400 LL XMS TWINX
CPUfan: Coolermaster Aero 4 Lite
Casefan: Coolermaster Blauw led geval
Voeding: 350 Watt Chieftec
3DKaart: Creative TNT2 Riva M64 32 MB AGP2x
Bios: Versie 1005
Deze spullen zijn nog niet overgeclocked aangezien ik nog beginner ben(goede voorbereiding nodig).
Nu heb ik wat rare gevallen met deze spullen meegemaakt en ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden
1) Ik haal volgens mij aan wat ik gelezen heb met mijn Dual Channel werkgeheugen weinig bandbreedte
2) Ik krijg mijn latencies niet lager dan dit:
Cas lat: 2
Ras precharge: 3
ras2cas delay: 2
precharge delay: 5
Burst length: 8
Volgens een artikel wat ik ergens gelezen heb zou dit 2/2/2/6/.. moeten kunnen zijn waarvan ik de burst length niet weet. Weet iemand welke latencies ik minimaal zou moeten kunnen gebruiken????
3) In GTA3 gaat het beeld erg langzaam(hapert). Zou dit aan mijn langzame harde schijf/videokaart/cd-speler kunnen liggen of is het iets anders???
4) Mijn moederbord en processor halen volgens mij erg lage temperaturen. CPU: 26 graden en MB: 35 graden. Zijn dit goede temps of zijn de sensors niet betrouwbaar???
ALvast bedankt voor het antwoorden, want ik wil niet dat ik met slecht materiaal zit en daar pas achter kom wanneer ik het niet meer kan ruilen
Ligt het misschien aan mijn biosversie? Zou het helpen dat te vervangen door een nieuwe???
[ Voor 8% gewijzigd door dev icey op 17-08-2003 15:24 ]