Toon posts:

Weet weinig over tvkaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik weet nog niet echt zo super veel over tv kaarten, maar ik had wel gehoord dat je via zo'n tvkaart canal+ kon ontvangen! (daar geen vragen over)

Maarja ik wil ook een tvkaart aanschaffen alleen wat ik er nu mee wil doen is gewoon mooie kwaliteit van tv. En ik wil me pc als zeg maar videorecorder gebruiken ik wil gewoon sommige dingen opnemen.

En me vraag was zit er nu zo'n beetje verschil in de 'goedkopere' en 'duurdere' tv kaarten qua kwaliteit van het beeld? Zo ja waar moet ik dan echt opletten?

En ik had gehoord dat het kwaliteit van het opnemen voornamelijk te maken had met de software die je gebruikt om dingen om te nemen? Klopt dat ook? ZO ja wat is het beste opneem programmaatje dan?

En weten jullie misschien info sites waar ik wat meer info over tv kaarten kan ophalen?

Alvast bedankt,
Sebas

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:06

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik dacht dat je met goedkope kaarten op veel lagere resoluties kon opnemen en de framerate nou niet echt super was op hogere resoluties.

Het beeld word denk ik wel beter als op de TV (hogere res)

This space is occupied

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Etech tv kaarten geven je een indruk van wat er op TV is.
USB TV kaarten via USB 1.0 zijn om te huilen.

Pinnacle TV kaart zijn prima.

Vroeger heb ik een Hauppauge gehad, deed het ook naar wens : let alleen wel op dat je een stereo kaart koopt.

Suc6 bij je aan schaf

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:48
canal+ kan wel met sommige kaarten maar je moet wel weten dat je geen geluid krijgt, alleen beeld (dat vaak 'wegloopt' en je handmatig bij moet stellen).

doordat TV-kaarten veel fijner met signaal omgaan dan een normale TV lijkt het beeld van de kabel al snel ruis te bevatten terwijl het op een normale TV scherp lijkt.
je moet voor een TV-kaart dus sowieso zorgen dat het aangeleverde signaal zo sterk mogelijk is voor een goed resultaat.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
het allermooiste is een digitale tv-sat kaart maarjah dan heb je een schoteltje nodig.
heel veel voordelen zit er aan digitale tv, duiste channel+ heeft zelfs 5.1 geluid in meerdere talen! ;)
met deze kaartjes kun je het makkelijkste met chanel+ kloten

ik zelf heb een analoge kaart en ben er een tijdje terug mee bezig geweest om channel + er op te toveren maar is mijn niet. ik heb btw een oud haupagetje. niet spectaculair beeld maar doet het, ik ben van mening dat analoog tv uberhaupt niet helemaal lekker op je pc scherm komt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus om goed canal+ te ontvangen met geluid en beeld lukt het niet met een tv kaart?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
neem een tv-sat kaart ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
Gelieve even wat onderzoek te doen naar tv kaarten, lees wat reviews, artikelen, vergelijkingen, enz enz. Dan weet je echt een heel stuk meer.

http://www.tv-cards.com/
http://www.tv-cards.com/faq.php
AV FAQ; Veelgestelde vragen

Verder vragen over Canal+ is niet echt gewenst op GoT, het bevindt zich in een grijs gebied en we hebben het gewoon liever niet hier.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.