Marantz vliegt steeds op stand-by

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Onlangs een Marantz SR-4300 reciever aangeschaft, maar helaas nu al een probleem mee.

Zo af en toe (nog geen regelmatigheden op wat voor manier dan ook kunnen ontdekken) valt hij spontaan in de standby stand. De AB werkt dan ook niet meer, alleen uit, en weer aan zetten kan dan nog.

Hij heeft het nu ongeveer 5 keer gedaan toen ik een MP3-cd afspeelde in m'n DVD speler (Pioneer-DV-360), 4 keer bij een DVD film, en zojuist 2 keer met het geluid van de TV.

Nog geen last van gehad bij het muziek draaien via de computer. Wat ik toch wel het meeste doe, en dat is dus vreemd.

Volume maakt geen verschil, wel zet hij het consequent terug op een laag niveau als ik hem weer terug aan zet.

Kent iemand dit probleem? Waar moet ik het gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:03

JT

VETAK y0

Check is of je speakerkabels er goed in zitten, misschien ist kortsluiting.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Misschien zelfs, wat ik niet verwacht, te laag ohmige speakers aangesloten. Maar dat zou dan alleen optreden als je het volume omhoogschopt.

Ik weet niet of een Marantz aangeeft als hij in "protect" schiet maar je zou eens snel op het display kunnen kijken als hij uitspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:46
Ik ehb het wel eens gehad toen ik kennelijk een keer op de timer had gedrukt. Ging 'ie na een kwatier ofzo uit. Maar dat overkwam me dus niet 5 keer :+

Anders mogelijk een warmte probleem?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Misschien zoals JT zegt , dat je speakerkabels tegen elkaar komen ofzo , dat gaf vroeger op mijn JVC altijd een korte panne ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
kabels zitten goed, en hij doet het ook als hij net aan staat, dus dat sluit warmte uit denk ik.

Protect zie ik niet staan, en zoals gezegd, volume maakt niet uit.

Het is ook zo verrekte onregelmatig, geen peil op te trekken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 17:47
Ik zou er even mee terug gaan naar de winkel en het probleem daar uitleggen en eventueel garantie claimen. Want dit klopt niet echt lijkt me...

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

goed mogelijke oorzaken staan eigenlijk hierboven al genoemd, warmtre. kortsluiting, overbelasting. Daarvoor hebben ze vaak de bescherming, heb je geen buren met dezelfde afstandsbediening ofzo? :P en anders terug gaan jah, weet je het meteen zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
ViolatoR schreef op 17 August 2003 @ 13:52:
Ik zou er even mee terug gaan naar de winkel en het probleem daar uitleggen en eventueel garantie claimen. Want dit klopt niet echt lijkt me...
Sja, ik ben bang dat er niets anders op zit.

Probleem is echter dat ik de garantie in kampen kan claimen, maar ik in Groningen woon. En als het probleem dan toch misschien buiten de reciever ligt, is "even terug naar de winkel" een verloren dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
heb jij een apparaat aangesloten op de stroominput van je receiver?
kun je beter appart aansluiten.

kun je beter niet doen, en controleer of je stroomkabel in je marantz goed aangedrukt zit...

En misschien zit er wel een grappenmaker buiten met zijn universele afstandsbedienig te spelen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 17-08-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
cornelixnootje1 schreef op 17 augustus 2003 @ 13:56:
[...]

Sja, ik ben bang dat er niets anders op zit.

Probleem is echter dat ik de garantie in kampen kan claimen, maar ik in Groningen woon. En als het probleem dan toch misschien buiten de reciever ligt, is "even terug naar de winkel" een verloren dag...
Mee eens, maar als het apparaat op standby zegt zonder enige regelmaat, lijkt mij toch echt dat er iets niet helemaal klopt aan het apparaat zelf.

Wat je misschien ook kan doen, ff de batterijen uit de afstandsbediening halen ofzo, misschien iets mis met de AB.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Had her en der gelezen dat er nog wel wat "fouten" in dit type marantz zaten?
Iemand meer op de hoogte daarvan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
-Skyhawk- schreef op 17 augustus 2003 @ 16:35:
Had her en der gelezen dat er nog wel wat "fouten" in dit type marantz zaten?
Iemand meer op de hoogte daarvan :?
Volgens mij was dat de SR4200, ik heb zelf nu zo'n 3 maanden de SR4300 en nog nooit problemen mee gehad, geen rare ploppen, tikken, whatever.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90550

Dit soort 'af en toe' verschijnselen die ook nog wilkeurig plaatsvinden zijn de
lastigste (en duurste) om op te lossen. Probeer toch nog een verband te vinden:

Koude start, hoe lang daarna..., netstekkers van de randapparaten omdraaien, andere bronnen (CD/PC/CassetteDeck/enz) afkopellen...

Voor mij klinkt dit als een DC-instabiliteit of oscillatie-neiging in de voor- of
eindtrap van je Marantz. Als je nog garantie heb, ga terug naar de importeur, vind
anders een geduldige techneut.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik zal eens een tijdje alle omstandigheden opschrijven, en wat combinaties proberen met aangekoppelde apparaten.

Dank allen, voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

cornelixnootje1 schreef op 18 augustus 2003 @ 10:29:
Ik zal eens een tijdje alle omstandigheden opschrijven, en wat combinaties proberen met aangekoppelde apparaten.

Dank allen, voor het meedenken.
D'r zit in Groningen ook een Marantz ge authoriseerde dealer. Misschien kun je daar eens heen om te vragen...

Noorderhaven, The Soundgallery. Erg goede lui daar moet ik zeggen. :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

ja ik ben op de hoogte van die fouten, marants moet het op dit moment niet hebben van z'n kwaliteit, uitstekende componenten maar echt heel veel marantz moet terug.

Je probleem kan met warmte te maken hebben, alleen vind ik zelf dat ditbij een receiver van deze prijs klasse ook niet zou mogen.

Ik weet vrij veel van marantz omdat een hele goede bekende reparaties en modificaties voor marantz doet, en ik een dealer ken. (die marantz wil schrappen misschien omdat alles terug komt)

Mijn mening, marantz maakt zeer goed klinkent spul, alleen ik zou het niet meer kopen.

verder staat in de planning om alle reparaties misschien over te plaatsen naar duitsland.

maareuh kijk het even aan bij koeler weer, als het dan nog zo is terug gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Hij is inmiddels terug gebracht.

Na steeds vaker op stand-by te vliegen kreeg ik spontaan kortsluiting en een brandlucht. Daarna onmiddelijk terug gebracht. Ik kreeg gelukkig een nieuwe.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ShittyOldMan schreef op 17 augustus 2003 @ 13:27:
Ik ehb het wel eens gehad toen ik kennelijk een keer op de timer had gedrukt. Ging 'ie na een kwatier ofzo uit. Maar dat overkwam me dus niet 5 keer :+

Anders mogelijk een warmte probleem?
offtopic:

gave icon.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/pics/bj.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door smvs op 13-09-2003 00:49 ]

Pagina: 1