Toon posts:

Gratis VPN Server

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben de laatste tijd actief bezig met webbased applicaties en websites. Nu moet ik ze veel testen. Ze draaien op mijn WIN2k3 Server achter een getweaked Alcatel modempje....

Echter kan ik van binnen uit het netwerk niet een reeël beeld krijgen of hij wel of niet werkt .... Ik wil dus kijken of hij werkend is op http://www.mijndomeinnaam.nl.
Intern kan ik alleen maar checken via http://ip-adresWin2k3server.

Nu weet ik dat dit probleem heel simpel op te lossen is door in te bellen op een ander computer (via VPN bijvoorbeeld) en dan naar http://www.mijndomeinnaam.nl
te gaan.

Echter heb ik geen externe locatie tot mijn beschikking waarop ik een VPN kan aanmaken...

Bestaan er aanbieders die gratis (of tegen een kleine vergoeding) een VPN Server aanbieden of hebben jullie een betere manier om van binnen uit het netwerk (dus achter mijn getweakte Alcatel met NAT) naar http://www.mijndomeinnaam.nl. te surfen...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Een vriend bellen en heel lief vragen of hij wil helpen :? (met wat bier als steuntje in de rug 8) :+ ) Werkt hier altijd perfect :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Nix moeilijk doen: 1 regeltje in je host file proppen:

mijndomeinnaam.nl in je hosts-file laten verwijzen naar je interne IP.. thats it

Of een eigen dns server draaien als je dat al niet doet en domeinnaam.nl lokaal in de DNS schoppen. Heb ik hier ook, m'n eigen domeinnamen worden hier gewoon intern geresolved naar 192.168.x.x IP's..

[ Voor 69% gewijzigd door DJSmiley op 15-08-2003 23:09 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
hoezo inbellen op een andere computer; wat dacht je van een modem en een inbel-verbinding?
test je gelijk of weinig bandbreedte een probleem is...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

DJSmiley schreef op 15 August 2003 @ 23:08:
Nix moeilijk doen: 1 regeltje in je host file proppen:

mijndomeinnaam.nl in je hosts-file laten verwijzen naar je interne IP.. thats it

Of een eigen dns server draaien als je dat al niet doet en domeinnaam.nl lokaal in de DNS schoppen. Heb ik hier ook, m'n eigen domeinnamen worden hier gewoon intern geresolved naar 192.168.x.x IP's..
maar dan weet je toch alsnog niet of ie extern beschikbaar is..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 23:13:
[...]

maar dan weet je toch alsnog niet of ie extern beschikbaar is..
mjah, maar da's toch gewoon een kwestie van een portmap goedzetten?

Ff inbellen of een vriend bellen, check ff "url" en klaar... dat hoef je toch maar 1x te doen, zat mensen met internet die 't ff kunnen checken.

vpn is overbodig/onnodig moeilijk. Desnoods radmin/vnc/pcanywhere

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Bij de ISP die de DNS van mijndomeinnaam.nl doet, vragen of ze hem naar je IP willen door sturen. Bij een aantal kan het ook webbased gedaan worden :)
Dan doe je nog iets et Viruelhost in Apache. En gedaan.

/edit
Ops, lees net dat het voor win2k3 is.

[ Voor 11% gewijzigd door wica op 15-08-2003 23:23 ]

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Topicstarter
>>>>hoezo inbellen op een andere computer; wat dacht je van een modem en een inbel->>>>verbinding?
>>>>test je gelijk of weinig bandbreedte een probleem is...

Helaas heb ik geen inbelmodempje meer dus dit gaat niet door...

>>>>Nix moeilijk doen: 1 regeltje in je host file proppen:
>>>>mijndomeinnaam.nl in je hosts-file laten verwijzen naar je interne IP.. thats it
>>>>Of een eigen dns server draaien als je dat al niet doet en domeinnaam.nl lokaal in de >>>>DNS schoppen. Heb ik hier ook, m'n eigen domeinnamen worden hier gewoon intern >>>>geresolved naar 192.168.x.x IP's..

Dit is een mogelijkheid, maar dan zie ik hem niet echt online (zoals ChimeraOffline) ook meld

>>>>mjah, maar da's toch gewoon een kwestie van een portmap goedzetten?
Nee helaas niet ...Bij het opvragen kiest de pc de snelste weg .. en dat blijft dan, gemapt of niet, via interne weg en niet extern

>>>>Ff inbellen of een vriend bellen, check ff "url" en klaar... dat hoef je toch maar 1x te >>>>doen, zat mensen met internet die 't ff kunnen checken.
Dit vind ik niets, ik wil niet afhankelijk zijn van een ander. Het ene moment hoef ik maar een dingetje te checken... maar als er probs en errors zijn dan kan het voorkomen dat je meerder malen moet checken. En ik vind het dan geen oplossing om een vriend te bellen en steeds te vragen "Wil je checken?" "Effe war veranderen" "Wil je nog eeffe checken?" Ok dan verander ik dit in dat" "Kan je weer checken?" NEE dat is niets ....

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:23
Hier op GOt hebben ze de [q u o t e] tag uitgevonden ;)
Waarom moet je verder je site extern checken? De site ziet er dan toch exact hetzelfde uit? Ik neem aan dat dit niet bedoeld is om je portmappings te testen?

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Heeft je provider geen proxy lopen?
Dan zou je in IE (of andere browser natuurlijk) kunnen zeggen dat ie via de proxy moet lopen.
Als je dan je website kan opvragen, is ie extern te benaderen.
En anders een open proxy zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
yeahh Kell.nl... i managed that last night .. and it works smoothly
Thanx
Pagina: 1