Toon posts:

hoe mijn 6.1 systeem aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben een trotse bezitter van een denon avr-3802 in combinatie met een 6.1 (kef home theatre 2005 + extra speaker) nu staat in de handleiding leuk dat je 6.1 ondersteuning hebt maar nergens hoe je 6e (mid-back) speaker aan te sluiten alleen 7.1 en 5.1 en in oudere topics kwam ik ook niks tegen en op denon zelf word ik al helemaal niets wijzer dus ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen uitleggen hoe mijn 6.1 op deze Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/Rayons/HomeCinema/AmpliAV/Denon/AVR_3802BackTG.jpg reciever aan te sluiten alvast bedankt voor jullie moeite.

Jan

edit: srry voor de grote van de pic. maar anders is hij zo onduidelijk mijn speakers zijn btw analoog.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 23:14 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kan het niet zijn dat het alleen optisch 6.1 mogelijk is ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
dit lijkt mij echt onlogisch aangezien ik dit systeem bij 1 zaak heb gekocht en mij gezegt is dat dit een goede combinatie was.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
Ik vermoed dat je 'm gewoon op de surround back moet aansluiten (left) en dan ergens in de receiver opgeven dat je maar 1 back center gebruikt. Je hebt namelijk aansluiting voor 2. Maar als het goed is zit er hier geen verschil tussen de linker back center en de rechter back center, dus zou je 'm gewoon op eentje aan kunnen sluiten.
Andere mogelijkheid is nog een extra speakertje erbij halen :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-08 17:41
Waarschijnlijk op de surround back left (links onder van de speaker aansluitingen) de back speaker aansluiten. Bij de versterker setting (weet niet of deze een onscreen menu heeft ) bij mijn marantz moet je dan de back surround aanzetten.

Maar waarschijnlijk bedoel je dit niet...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

NOTES: To use Surround Back with only one speaker, connect the speaker to SURR. BACK. L CH
Staat op bladzijde 8 van de manual

Verwijderd

Topicstarter
kijk acm thx man dit gaat al in de goede (beste) richting maar als ik dit zo heb aangesloten moet ik nog aangeven dat ik op 6.1 draai en dat kan ik dus selecteren met button 29? (nummer van de handleiding)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 23:35 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat staat vast in je handleiding, ik zou het iig niet weten. Ik weet alleen hoe het met mijn Marantz SR4300 moet :)

Er zal wel ergens een speaker-setup-menu zijn en daar kan je vast naast groottes en dergelijke ook "none" instellen ofzo.

[ Voor 36% gewijzigd door ACM op 15-08-2003 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
aha ik hoop het want ze verwijzen je van blz 8 (208 in het nl) naar blz10 (210 in het nl) maar daar gebruiken ze ineens weer 2 center-rear speakers i.p.v. 1 beetje vaag allemaal iig weet ik nu wel wat aan te sluiten nu nog juist te configureren.

Verwijderd

ik ben er bijna zeker van dat dit in de handleiding staat.
Je kan het ook testen op je amp via de OSD

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

@ ACM : Die menu's van marantz zijn toch enorm handig ingedeeld hé .. gebruiksvriendelijkheid ten top :)
@ topicstarter : enorm onhandige handleiding dan als ze dat aleens niet uitleggen .. amateurs zijn het die bij denon :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 15 August 2003 @ 23:45:
@ ACM : Die menu's van marantz zijn toch enorm handig ingedeeld hé .. gebruiksvriendelijkheid ten top :)
@ topicstarter : enorm onhandige handleiding dan als ze dat aleens niet uitleggen .. amateurs zijn het die bij denon :p
iig weet ik dat ik wel noob ben op dit gebied (i.v.t. jullie) ik heb deze handleiding al met 2 andere doorgenomen (electro nerd vriend en me pa) kwamen er ook niet uit...... ik vrees dat ik nu ff moet afw8en tot mijn systeem staat en beetje gaan klote totdat ik alle speakers hoor (is voor muziek gebruik) als ik later nog DVD krijg word het meschien nog lastiger niet dat rechts links word ofzo ;)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Probleem ligt dan bij de fabrikant , die moeten hun handleiding toch toegankelijker maken voor de "noob" :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:15
nu ben ik niet zon audiofreak, en ben dus niet zoveel gewend, maar ik dacht toch even van wow, dat zijn veel gaatjes :+
Daar ga je dus niet ff met je hang achter op om de tast het goede gaatje te vinden denk ik zo ;)
sorry voor het offtopic :X

PSN: DutchTrickle PVoutput

• TomSwinnen

TomSwinnen

Maverick , probeer eens in een kleine hifi kast , aan de achterkant van een Marantz SR4300 ( met zeker evenveel gaatjes ) al je speakerdraden in die rot plastieken draaidingen te krijgen ... geloof me , je zweet tegen dat dat gedaan is hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
zo ik ga hopelijk vandaag de tijd vinden alles aan te sluiten, wel hoop werk hoor 6 speakers + subwoofer en dan die cable mesh in huis :P

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op 15 August 2003 @ 23:15:
Ik vermoed dat je 'm gewoon op de surround back moet aansluiten (left) en dan ergens in de receiver opgeven dat je maar 1 back center gebruikt. Je hebt namelijk aansluiting voor 2. Maar als het goed is zit er hier geen verschil tussen de linker back center en de rechter back center, dus zou je 'm gewoon op eentje aan kunnen sluiten.
Andere mogelijkheid is nog een extra speakertje erbij halen :)
Ik heb de AVR 3803 en deze 5.1 aangesloten. Is inderdaad niet erg duidelijk die omschrijving van Denon. Maar zoals Shittyoldman hierboven heeft beschreven is inderdaad de manier. Je moet daarna in je versterker (beeld via tv) nog allerlei settings veranderen. Wanneer je daarin gaat wordt alles wel wat duidelijker.

succes

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vergulde stekkers bij mijn speakers maar hoe soldeer ik die nu eigenlijk het beeste op mijn speakerdraad ik krijg dat niet netjes voor elkaar wat ik nu gedaan heb is bescherming van het koper weghalen aan de punt. in de vergulde stekker en aan de buitenkant een laagje soldeer, wat ik eerst wou doen was punt van koper solderen en dan SNEL de vergulde stekker eromheen doen maar dit was geen doen iemand nog tips?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 18:25:
ik heb vergulde stekkers bij mijn speakers maar hoe soldeer ik die nu eigenlijk het beeste op mijn speakerdraad ik krijg dat niet netjes voor elkaar wat ik nu gedaan heb is bescherming van het koper weghalen aan de punt. in de vergulde stekker en aan de buitenkant een laagje soldeer, wat ik eerst wou doen was punt van koper solderen en dan SNEL de vergulde stekker eromheen doen maar dit was geen doen iemand nog tips?
Hmm, ik weet niet precies wat je bedoeld, maar ik zou het niet solderen.
Gewoon de draad strippen en onder schroef verbinding op versterker en speaker klemmen. Wanneer je meer verbindingen krijgt wordt de kwaliteit ook minder. (met die stekker krijg je er weer extra verbindingen bij die kwaliteitverlies geven.

1. kabel -> stekker
2. stekker-> versterker

Verwijderd

Topicstarter
mij is juist veteld dat ik betere kwaliteit ermee haal heb ook 2E per vergulde stekker.. betaald mja ik moest ze ook in mijn denon doen en dat gaat niet eens die heeft een heel appart systeem ik denk dat ik ze mar niet gebruik dan ja, dure grap maarja (4x6x2=64€)

Verwijderd

Zou nog ff wachten met weggooien.
Misschien dat anderen daar een andere mening over hebben....? ;)

Dit is tenminste wat mij verteld/geleerd is en wat me wel geloofwaardig in oren klinkt.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Het voordeel van connectors eraan solderen en dan een strak zittend hoesje over de aansluiting (soldeerpunt) van de connector heen schuiven, is dat er minder zuurstof bij je kabel komt, dus dat je kabel niet gaat oxideren door de zuurstof in de lucht.

Als de kabel geoxideerd is, moet je er een stuk vanaf knippen, want geoxideerd = slechter geleiden.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
het zou dus nog beter zijn gewoon de draden zelf erin te prikken en om de blood liggende draden tape tedoen zodat ze inet met lucht in aanraking komen?

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 23:33:
het zou dus nog beter zijn gewoon de draden zelf erin te prikken en om de blood liggende draden tape tedoen zodat ze inet met lucht in aanraking komen?
Euh nee. :P Want het draad wat in je connector zit, is bloot. ;) Met een vergulde connector, zit het vergulde connector ding in je versterker en de kabel zit volledig netjes afgeschermd. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
dan zit er nog maar een minimum van lucht in das iig altijd al beter als geen, aangeizen die vergulde stekkers niet normaal te solderen zijn om je speakerdraad heen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
hmm hadden ze wel op de achterkant kunnen zetten in de vorm van "L/C".
achja schoonheidsfoutjes die je op iedere receiver wel tegenkomt.

[ Voor 35% gewijzigd door Dnc1n op 25-08-2003 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
L/C=B/C?? (back/center bedoel je denk?)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
nee dan eerder l/bc, die links staat voor dat linker kanaal waar je hem op moet prikken ;)

• BWzes03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07-2021

BWzes03

B&Wee all the way!

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 19:35:
dan zit er nog maar een minimum van lucht in das iig altijd al beter als geen, aangeizen die vergulde stekkers niet normaal te solderen zijn om je speakerdraad heen.
Wat je ook kunt doen, is je kabel strippen, met de schroefjes die er op zitten de kabel op de connector schroeven, vervolgens een krimpkousje over het stuk nog blootliggende kabel heen doen en krimpen. Daarna het bijgeleverde beschermhoesje op de connector schroeven, et viola, een vrijwel oxiderings loze verbinding tussen connector en draad.

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep

Verwijderd

Topicstarter
klinkt leuk, en ik vroeger maar denken, draaidje vastschroeven en knallen maar, komt zo nog aardig wat bij kijken.
Pagina: 1