Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Telfort] Algemene Voorwaarden gewijzigd, punt om te breken!

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag eens even de nieuwe en de oude Algemene Voorwaarden van O2 en Telfort naast elkaar gelegd. Het eerste (bruikbare) punt heb ik gevonden om het abonnement te kunnen beëindigen. Hieronder de punten, ik ga de Algemene Voorwaarden nog verder vergelijken en zal eventuele extra bijzonderheden hier ook melden. Als jij iets vindt of weet, post het hier ook!

Bekijk hier de nieuwe Algemene Voorwaarden (15-08-2003) (PDF)

Algemene Voorwaarden van 01 Juni 2003 (waar ik voor getekend heb):
13.2 - Wordt het telefoonnummer van een (aankomend) Contractant naar het Netwerk geproteerd of wordt zijn telefoonnummer van het Netwerk naar een ander netwerk geproteerd, dan heeft de (aankomend) Contracttant geen aanspraak meer op enig beltegoed
Nieuwe Algemene Voorwaarden per 15-08-2003:
13.2 - Wordt het telefoonnummer van een (aankomend) Contractant naar het Netwerk geproteerd of wordt zijn telefoonnummer van het Netwerk naar een ander netwerk geproteerd, dan heeft de (aankomend) Contracttant geen aanspraak meer op enig beltegoed dan wel resterende minuten, berichten of MB's.
Oftewel (in normale taal) je zou nu opeens volgens de Algemene Voorwaarden je minuten, berichten en MB's kwijtraken...hoewel dit ook al zo was staat het nu pas in de Algemene Voorwaarden, en kan je dus (neem ik aan) het contract opzeggen i.v.m. een eenzijdige wijziging... _/-\o_

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:49
Volgens mij is dit slechts een verduidelijk van wat er stond; lijkt me niet voldoende reden om op te zeggen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op 15 augustus 2003 @ 21:16:
Volgens mij is dit slechts een verduidelijk van wat er stond; lijkt me niet voldoende reden om op te zeggen.
Bekijk dit topic even: [rml][ KPN Mobile / Hi Profile] AV gewijzigd, abbo opzeggen!?[/rml]

KPN Mobile voegde ook een kleine toevoeging toe aan hun Algemene Voorwaarden waardoor je heb kunnen opzeggen bij KPN Mobile. Een wijziging blijft een wijziging. Of dat nu klein of groot is.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09
Woeiz, zou vet zijn, dan zeg ik um ook op... :)

XXXVI

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 21:17:
[...]

Bekijk dit topic even: [rml][ KPN Mobile / Hi Profile] AV gewijzigd, abbo opzeggen!?[/rml]

KPN Mobile voegde ook een kleine toevoeging toe aan hun Algemene Voorwaarden waardoor je heb kunnen opzeggen bij KPN Mobile. Een wijziging blijft een wijziging. Of dat nu klein of groot is.
Nee, dat klopt niet.

Het hangt er wel degelijk vanaf wat er gewijzigd wordt, en wat daarover in de AVC staat.
Soms kan het zelfs zo zijn dat je bij een nadelige wijziging gewoon je abonnnement dus niet kan opzeggen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 21:13:
Ik heb vandaag eens even de nieuwe en de oude Algemene Voorwaarden van O2 en Telfort naast elkaar gelegd. Het eerste (bruikbare) punt heb ik gevonden om het abonnement te kunnen beëindigen. Hieronder de punten, ik ga de Algemene Voorwaarden nog verder vergelijken en zal eventuele extra bijzonderheden hier ook melden. Als jij iets vindt of weet, post het hier ook!

Bekijk hier de nieuwe Algemene Voorwaarden (15-08-2003) (PDF)

Algemene Voorwaarden van 01 Juni 2003 (waar ik voor getekend heb):

[...]

Nieuwe Algemene Voorwaarden per 15-08-2003:

[...]

Oftewel (in normale taal) je zou nu opeens volgens de Algemene Voorwaarden je minuten, berichten en MB's kwijtraken...hoewel dit ook al zo was staat het nu pas in de Algemene Voorwaarden, en kan je dus (neem ik aan) het contract opzeggen i.v.m. een eenzijdige wijziging... _/-\o_
Je kon vroeger nooit smsjes inkopen / MB's, of vergis ik me?
In dat geval is opzeggen iig onzin...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Ik zeg maar iets, weet niet of het daadwerkelijk zo is.

Ik heb vorig jaar een abonnement van O2 aangeschaft.
Toen kreeg ik dus een SIM van Telfort, m'n telefoon heeft ook altijd als netwerk Telfort gehad.
O2 was toen alleen prepaid dus.

Kan het niet zo zijn dat deze wijziging is gemaakt zodat de voorwaarden vanaf nu ook toegepast kunnen worden op abonnementen?

Is dus eigenlijk wat Paitor hierboven ook zegt, bij O2 kon je geen belminuten / smsjes / MB's kopen, omdat het alleen prepaid was. Abonnementen gingen allemaal nog via telfort waarbij dat wel ging.

Ik heb de voorwaarden die ik getekend heb nu niet bij de hand, dus ik kan het niet nakijken.

Maar dit lijkt me geen reden om op te kunnen zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
"vroeger" kon je wel sms-jes inkopen. Ik heb een O2 abonnement met een sms-bundel van 5 euro. Begin Juli afgesloten...

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Dan nog lijkt het mij geen reden om op te zeggen.
Ik vind het logisch dat je bij het verhuizen naar een andere operator je belminuten, data, sms-jes, enz. niet mee kan nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, vindt ik ook. Maar toch is het feit dat het een wijziging is en blijft. Dit stond namelijk niet in hun AV en nu opeens wel...

En wat ook in hun AV staat is dat je bij een wijziging mag opzeggen...dus moet toch mogelijk zijn... B)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:19
ff tussendoor hoor...

Ik heb dus een KPN mobile abbo dat ik vorig jaar heb laten afsluite (in oktober om precies te zijn). Kan ik nu nog mijn abbonement op laten zeggen vanwege deze AV verandering?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 22:30:
Oke, vindt ik ook. Maar toch is het feit dat het een wijziging is en blijft. Dit stond namelijk niet in hun AV en nu opeens wel...

En wat ook in hun AV staat is dat je bij een wijziging mag opzeggen...dus moet toch mogelijk zijn... B)
Wosp, bij hoeveel aanbieders heb jij eigenlijk wel niet abonnementen lopen? Of ben ik gewoon een sukkeltje met maar 1 abo tegelijkertijd? :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11 21:48
Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 22:30:

Beetje zielige acties ... Dit is nu al het 100ste topic of zo in enkele maanden tijd in de trand van: "Van operator xxx zijn de voorwaarden gewijzigd en ik heb mijn abonnement nu alweer 1 maand en wil er nu goedkoop van afkomen, kan dit ?"

Je sluit een abonnement af voor 1 of 2 jaar en als er nu niks grofs wijzigd zoals de abonnements kosten of de hoeveelheid belminuten of de kosten van het bellen --> Wees dan gewoon een vent of een vrouw en betaal voor je afgesloten periode. Daarna kun je alsnog overstappen op een andere provider.

-

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 11:02:
[...]

Wosp, bij hoeveel aanbieders heb jij eigenlijk wel niet abonnementen lopen? Of ben ik gewoon een sukkeltje met maar 1 abo tegelijkertijd? :)
nu nog 3 :X

2x Telfort
1x Orange (deze gebruik ik en ben ik zeer tevreden over, en ook al zouden ze bij Orange de AV wijzigen, dan zeg ik deze niet op!)

2x Telfort omdat ik mijn gsm kwijt geraakt was (van eerste Telfort abonnement) en ik geen zin had om nieuw toestel te kopen, dus nog zo'n goedkoop abo van 12,50 erbij genomen :)

Ik had tot voor kort ook nog 1x KPN Mobile, maar die is nu dus opgezegd...het was ff zoeken naar de juiste provider voor mij, maar nu heb ik hem gelukkig (Orange) :9 ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 11:58 ]

Verwijderd

Juicy schreef op 17 August 2003 @ 11:29:
Je sluit een abonnement af voor 1 of 2 jaar en als er nu niks grofs wijzigd zoals de abonnements kosten of de hoeveelheid belminuten of de kosten van het bellen --> Wees dan gewoon een vent of een vrouw en betaal voor je afgesloten periode. Daarna kun je alsnog overstappen op een andere provider.
Goh, zulke loyaliteit tegen die telecomaanbieders is indrukwekkend. Als zij nu ook zulke loyaliteit jegens hun gebruikers hadden (lees: gratis en goede klantenservice), wat zou de wereld dan toch goed zijn. :+

Verwijderd

heeft al iemand een brief naar ze gestuurd?

Verwijderd

zijn er nog grootere wijzigingen?

Verwijderd

Kijk aan de ene kant ben ik het zeker met Juicy eens. Je sluit iets af en zolang er dingen gewijzigd worden waar jij niet slechter van wordt, dan moet je gewoon blijven en betalen. Daar kies je je abonnement op uit.
Nu is bij mij het geval dat ik dat 'nieuwe' 'revolutionaire' abonnement van o2 heb afgesloten met 500 belminuten (naar andere o2 gebruikers en naar KPN vast). Dit heb ik afgesloten omdat veel vrienden en bekenden destijds ook nog o2 hadden, omdat het een prima, relatief goedkope aanbieder was.
Nadat o2 het in zijn bol had gehaald om weer wat nieuws te bedenken en de subsidies op nieuwe telefoons grotendeels af te schaffen, zijn vrijwel al die bekenden overgestapt op andere aanbieders (en ik geef ze geen ongelijk).
Hierdoor zit ik met een bundel die ik slechts naar een paar mensen op kan bellen en naar mijn andere maten betaal ik dus en een minuuttarief en een starttarief.

Door een onbegrijpbare actie, is het eens voor mij eens zo goedkope abonnement, ineens omgeslagen naar een aardig kostbaar maandelijks afschrift. Mocht het dus mogelijk zijn om door een contractuele wijziging het contract te ontbinden, dan vind ik dat het voor mij en de mensen met mij een begrijpbare reden is om op te zeggen.

Is het je echter te doen om zo je verkregen subsidie in je zak te steken, dan vind ik dit een soort van diefstal..... (wel eerlijk en slim, maar ten opzichte van een onderneming die jou niets misdaan heeft niet geheel maatschappelijk rechtvaardig)

zo en dat is mijn mening :D

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Telfort geeft in de gegeven AV zelf de mogelijkheid om op te zeggen naar aanleiding van een wijziging van de algemene voorwaarden.
Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of actievoorwaarden wijzigen. Deze wijzigingen gaan veertien dagen na de bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als de Contractant een wijziging niet accepteert, kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. De Contractant dient tijdig op te zeggen.
Telfort heeft het zelf al in de voorwaarden ingebakken, dus aan redelijkheidstoetsting en uiteindelijk belangenafweging tussen gebruiker en consument hoef je helemaal niet toe te komen in dit geval (tenzij je net buiten de voorwaarden van deze opzegmogelijkheid valt). Met recht een redelijke algemene voorwaarde van Telfort.

Verwijderd

myn topic is geclosed dan maar hier:

k heb sinds 1maand een o2 500 abo, nu o2 telfort is geworden zijn ze ook met nieuwe abo's gekomen. Zo lijkt een telfort 100 voor mijn gebruik veel handiger, aangezien ik voor 90% naar non-o2 bellers bel en die 500 minuten nooit opkrijg. Maar mag ik gratis overstappen, zijn er nog regels voor de consument die gelden als een operator met nieuwe abo's komt ?

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

ik zit daar dus ook mee (ik gha van een o2 7.50 abo). Ik hang nu in de wacht (30 minuten wachten). Als ik meer weet, dan post ik het hier

Edit:
Na 29 minuten in de wacht te hebben gestaan, ben ik dan eindelijk geholpen.
Ik heb die meneer uitgelegd dat ik mijn abo wou wijzigen naar een telfort 100 (van een o2 7.50 abo) in combinatie met een sms bundel. Hij vroeg mijn telefoonnummer en een nieuw contract (ik moet nog wel aangeven wat voor abo ect) word opgestuurd zei die.
We zullen zien. Maar volgens mij kost het wijzigen (bij mij ook verlengen en upgraden) van een abo niets.

[ Voor 63% gewijzigd door _Rayman_ op 18-08-2003 21:21 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 13:56
of zijn het de nieuwe algemene voorwaarden voor nieuwe klanten......... als ze het zo doen heb je geen reden om vrij op te zeggen.

Verwijderd

heeft er al iemand met de klantenservice gebeld? En is dit nu een geldige manier om op te zeggen?

• _Rayman_

_Rayman_

Nadat ik maandag de klantenservice had gebeld.
Het ik vandaag de papieren binnen gehad. In de envelop zat een brief, nieuw contract, verlengingsvoordeel folder, boekje met tarieven en een antwoord envelop.

Als internetadres voor verlengen kan je kijken op Verlengen Telfortabo

[ Voor 2% gewijzigd door _Rayman_ op 20-08-2003 21:05 . Reden: link aangepast ]

• _Rayman_

_Rayman_

Ik heb nu het nieuwe contract op de bus gegooid, maar ik heb toch nog een vraagje.
Mijn abo loopt 30 september af, en 1 oktober gaat het nieuwe in. Bij het nieuwe abo krijg ik een gratis mobieltje. Wanneer krijg ik dat mobieltje?
Bij het contract staat: dat ze na het verwerken van je contract, dat ze de spullen binnen 5 werkdagen bij je thuis aanbieden.
Maar dan heb ik toch nog in augustus een nieuwe mobiel?
Of laten ze het verwerken zo lang wachten totdat je het op 30 september aangeboden krijgt?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 10:45

BaRF

bijna kerst

mm zou wel mooi zijn als we idd gratis het abo kunnen opzeggen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• _Rayman_

_Rayman_

* klein schopje *

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 10:45

BaRF

bijna kerst