[MED] Afschaffen Lite-mod in HW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:53
Even een vraagje, waarom heeft HW er voor gekozen om de functie lite-mod aan de kant te zetten.
Kaj. schreef op 15 August 2003 @ 16:25:
In verband met een aanpassing van de structuur in Harde Waren hebben wij de litemods aan de straat gezet.. nou ja, de functie litemod dan. :+
[..]
Is dit alleen iets voor HW hoofdgroep, of kunnen we dit ook verwachten voor de andere hoofdgroepen? :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

is het niet misschien omdat de verschillen tussen litemod en fullmod weinig verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verandering van inzichten: HW is te groot geworden om door 1 HGA te beheren. Vereenvoudiging van rechten = makkelijker beheren. Daarnaast zijn er intern ook andere funktieindelingen gemaakt cq. afspraken hoe eea. makkelijker besproken kan worden.

Ja.
Indien ja: niet op korte termijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Erkens schreef op 15 augustus 2003 @ 16:52:
is het niet misschien omdat de verschillen tussen litemod en fullmod weinig verschillen?
Jackpot. En om de verschillen weer terug te brengen (noterechten ontnemen bijvoorbeeld) vond eigenlijk niemand handig omdat het ook erg belangrijk is dat de notes goed bijgehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Met alle dingen die er in de loop der tijd bijgekomen zijn verschilden de functies niet zoveel meer nee.
We dachten er eerst over om de Litemod weer terug te brengen tot de basics: modrechten, status en verder niks, maar uiteindelijk hebben we toch maar besloten om het hele zaakje gelijk te trekken.

Natuurlijk hopen we dat goed voorbeeld goed doet volgen, maar vooralsnog doen we dit alleen in Harde Waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GOEDE voorbeeld?
Dat willen we eerst nog wel eens even zien :+

m-m: Eerst kijken of de hardware niet crasht :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Het is net als met de Opteron, de hardware is innovatief maar de software loopt hopeloos achter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
Back to basic dus :+

Uitleg is duidelijk thx :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Zoals ik een tijdje terug al zei: een litemod is niets anders dan een fullmod zonder sanctierechten (PM/OW/ban). Dit is puur een organisationeel behind-the-scenes iets en ik heb me altijd al afgevraagd waarom we naar de buitenwereld met andere termen en kleuren gingen gooien zodat users denken dat er feitelijk wel een boeiend verschil is :P Mag ik trouwens vragen hoe het nu met de sanctierechten in HW geregeld is?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

curry684 schreef op 15 August 2003 @ 17:00:
Mag ik trouwens vragen hoe het nu met de sanctierechten in HW geregeld is?
afaik heb ik (en dus de andere ex-lites) gewoon standaard fullmodrechten, dus PM en OW maar uiteraard geen ban.

[ Voor 46% gewijzigd door m-m op 15-08-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Was het in eerste instantie niet de bedoeling dat de lite-mods er waren om niet actief te zoeken in de topiclist, maar meer de mogelijkheid tot sluiten indien zij toevallig een topic tegen zouden komen dat gesloten dient te worden? Vandaar dat lite-mods vroeger ook niet in de crewfora werden toegelaten en dergelijke.

In theorie was het een mooi principe, maar je ziet dat het in de praktijk anders gaat. Ergo: lite-mods doen ook actief modereren. Sterker nog, in PW zie ik vaker een topic gesloten worden door een litemod dan een full.

Anders gezegd: Of de functie van lite-mod moet beter worden geregulierd, of de lite-mod moet gewoon overal weg. Ik kan niet uit ervaring spreken, maar ik kan me voorstellen dat het wat tijd kost als een fullmod niet aanwezig is, en je wil eigenlijk een user adhoc een OW geven, zodat hij deze nog leest terwijl hij online is. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Sterker nog, in PW zie ik vaker een topic gesloten worden door een litemod dan een full.
Ja maar dat komt omdat Gliempo en Janoz lamme takken zijn ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

curry684 schreef op 15 augustus 2003 @ 17:00:
Mag ik trouwens vragen hoe het nu met de sanctierechten in HW geregeld is?
Iedereen in HW mag curry684 nu op z'n flikker geven als ie wat verkeerds probeert. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Pas op he, wij programmeurs zijn gevaarlijk met de macht om autoposting scripts te schrijven en je hele hoofdgroep vol te spammen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aangezien dit toch over hetzelfde topic gaat:

* Jag bedankt :*. Restecp je sound-knowledge :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

m-m schreef op 15 August 2003 @ 17:04:
afaik heb ik (en dus de andere ex-lites) gewoon standaard fullmodrechten, dus PM en OW maar uiteraard geen ban.
curry684 schreef op 15 August 2003 @ 17:00:
Zoals ik een tijdje terug al zei: een litemod is niets anders dan een fullmod zonder sanctierechten (PM/OW/ban). (..)
Ja hallo! Hebben full-modjes nou wel of geen banrechten? Jullie spreken elkaar hierboven tegen, als een lite-mod een full-mod zonder banrechten is. :P

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Nee een litemod is een mod zonder PM/OW/ban rechten zei ik. Fullmods hebben standaard PM+OW, en optioneel banrechten (zie organisatie-FAQ).

Prutz0r :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Banrechten hebben maar een aantal mods, is niet iets dat standaard bij het kleurtje hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zoals mOrPhie hierboven aangeeft is eigenlijk wel een reden waarom het zo gebeurt is. Iedereen zag dat toch wel aankomen (hoop ik :P).

Maar ik dacht altijd dat lite-mods er ook waren om de afstand tussen de users en mods kleiner te maken zegmaar. En dat was het idee toen er nog maar 40.000 geregistreerde gebruikers waren, dit zijn er inmiddels het dubbele geworden.

Nu vraag ik me dus af of er juist weer niet een grotere afstand gecreerd wordt, aangezien ook de regulars al helemaal weg zijn. Ook vraag ik me af hoe jullie dat crew-technisch weer gaan regelen, ik meen me te herinneren dat als de crew een extra mod nodig had, het eerst de bedoeling was om deze lite-mod te maken zodat er niet teveel rechten in 1 keer aan een persoon werden gegeven.

m-m schreef op 15 August 2003 @ 17:19:

Banrechten hebben maar een aantal mods, is niet iets dat standaard bij het kleurtje hoort
Wel bij het rode kruisje. :)

Ow enne .. Jag bedankt natuurlijk. :>

[ Voor 15% gewijzigd door Attilla op 15-08-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Gefeli iedereen die een kleurtje heeft gekregen dan maar...En inderdaad... Ik kwam ook meer topics in SEM tegen die gesloten waren door Lite-Mods als mods.. Vindt dit eigenlijk heel logisch.. Heb dat Lite-mod gebeuren eigenlijk nooit gesnapt, nu eigenlijk pas :X

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Wel bij het rode kruisje. :)
Voor DT is het standaard ja, maar er zoals in de organisatie-FAQ staat (duh ;) ) ook minstens 1 andere mod met banrechten per HG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
Volgens mij hebben alleen HlpDsk en McVirusS Ban rechten op DT en Admin's na natuurlijk.

Bron: De Organisatie achter GoT

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
ripexx schreef op 15 August 2003 @ 17:33:
Volgens mij hebben alleen HlpDsk en McVirusS Ban rechten op DT en Admin's na natuurlijk.

Bron: De Organisatie achter GoT
CTRL + F op ban doet wonderen ;) Compubiter, XceeD, Cutebritney, Glimi en LuNaTiC zijn er ook nog B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Rafe schreef op 15 augustus 2003 @ 17:38:
[...]

CTRL + F op ban doet wonderen ;) Compubiter, XceeD, Cutebritney, Glimi en LuNaTiC zijn er ook nog B)
die hebben een rood kruis B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
Rafe schreef op 15 augustus 2003 @ 17:38:
[...]

DT zijn:
LA-Dokters :
JvS (Ban)
Oscar the Grouch (Ban)
Jaymz (GM + Ban)
LuNaTiC (GM + Ban)
Glimi (GM + Ban)
Compubiter (Ban)
XceeD (Ban)
Cutebritney (Ban)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
[17:31:38] <XanderH> vaag, in Harde-waren zijn dus in een korte tijd bijna alle mods HGM geworden en alle litemods mod geworden :+
[17:31:41] * Len returned from playing HL - Team Fortress Classic
[17:31:47] <@Traag> uhuh
[17:31:52] <@Traag> kaj is niet goed wijs :+
[17:31:52] * Tomsworld is now known as Tomsworld|afk
[17:32:12] <XanderH> (Traag)--> ach, zolang ie maar niet alle users lite-mod gaat maken...... :+
[17:32:18] <@Traag> hehehe

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Waar haal jij vandaan dat bijna alle mods HGM geworden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Kaj. schreef op 15 August 2003 @ 18:04:
De HGA HW trekt een blik statussen open. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Kaj. schreef op 15 August 2003 @ 18:04:
Naja, 'bijna allemaal...' :P
Ik heb hem net met de search nog teruggevonden, tijdje geleden al: De HGA HW trekt een blik statussen open. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Jongens, nou niet overdrijven, er zijn een aantal HGMs in Harde Waren, en de rest is 'gewoon' moderator. Ik bedank Jag voor het gedane werk, en verwelkom hier de 4 nieuwe rooien nogmaals: hoi m-m, euss, dion_b, en W3ird_N3rd :P

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker :+

D'oh HGMs :X

[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 15-08-2003 18:16 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ReemF schreef op 15 August 2003 @ 18:12:
Jongens, nou niet overdrijven, er zijn een aantal HMGs in Harde Waren, en de rest is 'gewoon' moderator.
yup, alleen toen werd bijna iedere fullmod gewoon HMG :P
daarna zijn er wat mods bijgekomen
offtopic:
ja ik volg de HG HW :+
Ik bedank Jag voor het gedane werk, en verwelkom hier de 4 nieuwe rooien nogmaals: hoi m-m, euss, dion_b, en W3ird_N3rd :P
sluit ik me bij aan :)
(waarom heeft Jag geen eigen topic btw?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Erkens schreef op 15 augustus 2003 @ 18:14:

(waarom heeft Jag geen eigen topic btw?)
verdient ie wel ja... Open 'm zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01-10 21:37
Nu vraag ik me trouwens af, waarom kunnen deze fullmods topics sluiten in andere delen van het HW gedeelte terwijl in bijvoorbeeld Softe Goederen dat niet mogelijk is? dion_b is een PMG moderator en heeft nu al 2 topics gesloten in V&B en OH.
Daar gaat het me niet om, maar waarom kan hij daar topics sluiten terwijl hij geen HGM is en een mod van WOS bijvoorbeeld geen SGD topic sluiten :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
MaRc0 schreef op 15 August 2003 @ 18:18:
Nu vraag ik me trouwens af, waarom kunnen deze fullmods topics sluiten in andere delen van het HW gedeelte terwijl in bijvoorbeeld Softe Goederen dat niet mogelijk is? dion_b is een PMG moderator en heeft nu al 2 topics gesloten in V&B en OH.
Daar gaat het me niet om, maar waarom kan hij daar topics sluiten terwijl hij geen HGM is en een mod van WOS bijvoorbeeld geen SGD topic sluiten :?
Huh? Heb je daar een link van?
Kaj. schreef op 15 August 2003 @ 18:19:
[...]

Oh dat.. maar da's al maanden geleden...
Wat zijn 4 maanden nu op een mensenleven? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

mOrPhie schreef op 15 August 2003 @ 17:14:
Was het in eerste instantie niet de bedoeling dat de lite-mods er waren om niet actief te zoeken in de topiclist, maar meer de mogelijkheid tot sluiten indien zij toevallig een topic tegen zouden komen dat gesloten dient te worden? Vandaar dat lite-mods vroeger ook niet in de crewfora werden toegelaten en dergelijke.

In theorie was het een mooi principe, maar je ziet dat het in de praktijk anders gaat. Ergo: lite-mods doen ook actief modereren. Sterker nog, in PW zie ik vaker een topic gesloten worden door een litemod dan een full.
Precies. En dat zijn mods die dus geen mailtje naar een user sturen om uit te leggen hoe het wel moet, die niet in crewfora kunnen zien en meelezen met overleg over hoe we bepaalde dingen wel en niet aanpakken en dat soort nadelen.

LM's zijn prima voor de opvang van uit de hand lopende zaken, maar dit is dus gewoon niet ok:
in PW zie ik vaker een topic gesloten worden door een litemod dan een ful
Anders gezegd: Of de functie van lite-mod moet beter worden geregulierd, of de lite-mod moet gewoon overal weg. Ik kan niet uit ervaring spreken, maar ik kan me voorstellen dat het wat tijd kost als een fullmod niet aanwezig is, en je wil eigenlijk een user adhoc een OW geven, zodat hij deze nog leest terwijl hij online is. :)
An sich is er niets mis met een lite mod, alleen als een litemod gewoon net zoveel doet als een gewone mod, dan issie dus gewoon een gewone mod :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
XanderH schreef op 15 augustus 2003 @ 18:20:
[...]

Huh? Heb je daar een link van?
Videoplanken & Beeldkanonnen:
Mac monitor te gebruiken op PC? adaptor?
beeldscherm op usb?

Overige Hardware:
Na nieuwe Voeding vage vastlopers
[rml][ XP / FireWire] vast vlak na installatie[/rml]

Maar daar ging het me niet zozeer om, ik vroeg me alleen af waarom deze nieuwe modjes ook rechten hebben om te modderen buiten hun eigen gedeelte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

MaRc0 schreef op 15 August 2003 @ 18:23:
Maar daar ging het me niet zozeer om, ik vroeg me alleen af waarom deze nieuwe modjes ook rechten hebben om te modderen buiten hun eigen gedeelte :)
Gemak. Liever meer modpower in een bepaald subforum (van HW in dit geval) dan te weinig. Men zal elkaar heus niet voor de voeten lopen, en mods zijn soms op andere momenten aanwezig dan andere mods.

Kijkt een moderator PMG als dion_b in VB of OH en ziet dat daar wat verkeerd staat of gaat, dan kan hij direct actie ondernemen. En anders moet er eerst aan iemands mouw getrokken worden :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat snap ik ook wel, maar dan vraag ik me nog steeds af waarom dat alleen in HW gebeurt? Het lijkt me dat hetzelfde principe ook in de andere delen gewoon zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
MaRc0 schreef op 15 August 2003 @ 18:23:
Dat is wel vaker zo.. Meestal hebben de CME modjes rechten in DOC.. Beetje hetzelfde verhaal voor WOS / SA etc...

En in het geval van dion_b is het pmg/vb/oh. Dat is echter nog geen HGM :)

m-m kan in zowel doc als cme modden.
MaRc0 schreef op 15 August 2003 @ 18:36:
Dat snap ik ook wel, maar dan vraag ik me nog steeds af waarom dat alleen in HW gebeurt? Het lijkt me dat hetzelfde principe ook in de andere delen gewoon zal werken.
Heel simpel: HW is de grootste hoofdgroep op GoT met de meeste mods. Omdat dat, zoals Itsnows ergens in het begin van dit topic al zei, moeilijk te beheren is, is er voor deze aanpak gekozen.

Binnen andere hoofdgroepen kunnen de desbetreffende HGA's zelf kiezen hoe ze hun beleid vastleggen, en misschien vinden ze dit een goed voorbeeld en zullen ze het ook zo doen. Misschien vinden ze het niks en gaan ze een andere weg in :)

[ Voor 43% gewijzigd door Twynn op 15-08-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Aah ok, dat schept wat meer duidelijkheid, dus niet elke HW mod kan in élk deel van HW modderen :) Dat idee had ik namelijk.

En het verband tussen CME en DOC had ik zelf ook al gelegd, maar PMG/VB en OH eigenlijk nog niet, maar dit maakt het wat duidelijker.
Twynn schreef op 15 August 2003 @ 18:38:
[...]

Heel simpel: HW is de grootste hoofdgroep op GoT met de meeste mods. Omdat dat, zoals Itsnows ergens in het begin van dit topic al zei, moeilijk te beheren is, is er voor deze aanpak gekozen.

Binnen andere hoofdgroepen kunnen de desbetreffende HGA's zelf kiezen hoe ze hun beleid vastleggen, en misschien vinden ze dit een goed voorbeeld en zullen ze het ook zo doen. Misschien vinden ze het niks en gaan ze een andere weg in :)
Waar ik het over had ging eigenlijk alleen maar over modjes die ook kunnen moderaten in delen die niet van hunzelf zijn (om het even zo uit te drukken), niet om het Litemods worden allemaal fullmods gebeuren ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Hahn op 15-08-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rafe schreef op 15 August 2003 @ 17:38:
[...]

Dsmarty kan ook bannen >:)
Anders bleven de koeien niet in de wei O-)

Marco:
Denk ook eens hier aan: SG fora liggen meer uitelkaar dan HW. SA, WOS en NOS hebben raakvlakken maar SGD/SPV en DPC liggen daar een beetje buiten. Waardoor je in SG toch nog een beetje extra scheiding krijgt.

Binnen HW is dat toch iets anders: het ene HW forum heeft vaak meerdere raakvlakken met het andere HW forum.

Daarnaast is SG kleiner qua fora. Helaas niet qua postgedrag ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 19:35:
[...]

Marco:
Denk ook eens hier aan: SG fora liggen meer uitelkaar dan HW. SA, WOS en NOS hebben raakvlakken maar SGD/SPV en DPC liggen daar een beetje buiten. Waardoor je in SG toch nog een beetje extra scheiding krijgt.

Binnen HW is dat toch iets anders: het ene HW forum heeft vaak meerdere raakvlakken met het andere HW forum.

Je hebt helemaal gelijk, daar had ik niet aan gedacht :)

Maar zoals ik al zei, ik dacht dat de HW modjes in élk deel konden modderen van HW, dus ook in de delen die geen raakvlakken hebben met het deel waarvoor de mod zelf is aangesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 15 August 2003 @ 19:45:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, daar had ik niet aan gedacht :)

Maar zoals ik al zei, ik dacht dat de HW modjes in élk deel konden modderen van HW, dus ook in de delen die geen raakvlakken hebben met het deel waarvoor de mod zelf is aangesteld.
Niettegenstaande kan er altijd gekeken worden hoe die raddraaiers het doen en jatten we het met de nodige verbeteringen waar HW niet aan gedacht heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Yup, ik zag het net staan. Bedankt dat je dit even hebt verduidelijkt :)
Ik zal vast niet de enige zijn die mijn vraagtekens hierbij had gezet, maar misschien wel de enige die hier wat over had gevraagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:53:
[...]

Niettegenstaande kan er altijd gekeken worden hoe die raddraaiers het doen en jatten we het met de nodige verbeteringen waar HW niet aan gedacht heeft :+
Nee je neemt het perfecte plan en je maakt er een aantal onperfectheden bij omdat perfect en softegoederen nou eenmaal niet samen gaat.

[/m-m doet HK-achtig]
[m-m doet normaal]
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan HW mods anders perfekt bannen met onze software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:57:
U hebt gezocht op perfekt:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.
O-)

Ok, weer genoeg offtopic door mij, LA != HK enzo :P

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 15-08-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:57:
helaas kan je Kaj. niet bannen he? :P :+

iedereen met een nieuwe rood pakje: succes, en Jag bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 19:35:
Dsmarty kan ook bannen >:)
Anders bleven de koeien niet in de wei O-)
Ook M@NIC en Durden kunnen bannen als ik me niet vergis..

Daar heb je helemaal gelijk in.. Al denk ik dat zelfs WOS en NOS al een behoorlijk eind uit elkaar liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Twynn schreef op 15 August 2003 @ 20:25:
[...]

Ook M@NIC en Durden kunnen bannen als ik me niet vergis..

[...]

Daar heb je helemaal gelijk in.. Al denk ik dat zelfs WOS en NOS al een behoorlijk eind uit elkaar liggen :)
sommige mods kunnen bannen ook al staat het niet in /faq/16 :)

vond ik een poos geleden al erg vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn: een OS blijft een OS ongeacht de naam. De kuren zijn vaak hetzelfde alhoewel ze een andere naam hebben :) :)

G33rt: een faq is geduldiger dan wij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

G33rt schreef op 15 augustus 2003 @ 20:58:
[...]

sommige mods kunnen bannen ook al staat het niet in /faq/16 :)

vond ik een poos geleden al erg vreemd :)
maakt het dan uit wie de trekker overhaald>? Het gaat om de user die het zo ver laat komen imho :)
Het gebeurt btw ook wel dat iemand gebanned wordt door iemand maar dat iemand anders (Zonder banrechten) het mailtje stuurt.

[ Voor 17% gewijzigd door m-m op 15-08-2003 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

m-m schiet overigens al lekker op met zn sig he :P

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

jup... Ben er alleen nog niet helemaal uit wat mijn doel gaat worden als ik eenmaal koning van de wereld ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb litemod en HGM en global overgeslagen en lig mijlenver voor op m-m.
Alleen zeef weet Mijn Grote Geheime Plan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MaRc0 schreef op 15 August 2003 @ 18:39:
En het verband tussen CME en DOC had ik zelf ook al gelegd, maar PMG/VB en OH eigenlijk nog niet, maar dit maakt het wat duidelijker.
dion_b had zelf aangegeven ook in VB/OH te willen modden, wegens de kennis dat hij ervoor had. Zie ook de laatste opmerking van Kaj. in de MED :)
Kaj. schreef op 15 August 2003 @ 19:53:
Een paar mensen kunnen ook in forums modden buiten hun eigen forum.
Dit is gedaan om het aantal mods in te perken en afwisseling te houden. Als een mod aangeeft ook in een ander forum te willen modden omdat hij daarvoor ook kennis en tijd heeft, zal ik de laatste zijn die hem dat plezier ontneemt.
Zo kan het dus gebeuren dat dion_b ook in OH een slotje kan zetten, al staat het niet expliciet vermeld in zijn status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:34

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Oscar the Grouch schreef op 15 August 2003 @ 21:15:
m-m schiet overigens al lekker op met zn sig he :P
wtf is Global dan :) ? Ik ken alle afkortingen behalve "global" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Global Mod, iemand die overal kan modden.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 16:34

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Noem eens iemand die die status heeft, want niemand heeft dat volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

We Are Borg schreef op 15 August 2003 @ 22:07:
[rml][ FYI] LuNaTiC 2.0[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het heeft geen zichtbare status :)

HlpDsk, McVirusS en LuNaTiC zijn voorbeelden van GM's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Gliempo ook GM.

Overigens staat in die verdomde organisatie-FAQ ook GM's aangegeven, zoek eens zelf wat op luiwammes :P

[ Voor 80% gewijzigd door curry684 op 15-08-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

misschien een mooi moment om alle rechten eens duidelijk in kaart te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Erkens: <H2>De Organisatie achter GoT</H2> :z :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
We Are Borg schreef op 15 August 2003 @ 22:07:
* Glimi steekt hand op en gilt heel hard!
Affijn, tijd voor vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

die ken ik, maar aan de diverse replies te zien hier is die niet echt duideljik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Erkens schreef op 15 August 2003 @ 22:16:
[...]

die ken ik, maar aan de diverse replies te zien hier is die niet echt duideljik ;)
In H1 dan: <H1>De Organisatie achter GoT</H1> :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
[Airwolf] schreef op 15 August 2003 @ 17:22:
Zoals mOrPhie hierboven aangeeft is eigenlijk wel een reden waarom het zo gebeurt is. Iedereen zag dat toch wel aankomen (hoop ik :P).

Maar ik dacht altijd dat lite-mods er ook waren om de afstand tussen de users en mods kleiner te maken zegmaar. En dat was het idee toen er nog maar 40.000 geregistreerde gebruikers waren, dit zijn er inmiddels het dubbele geworden.

Nu vraag ik me dus af of er juist weer niet een grotere afstand gecreerd wordt, aangezien ook de regulars al helemaal weg zijn. Ook vraag ik me af hoe jullie dat crew-technisch weer gaan regelen, ik meen me te herinneren dat als de crew een extra mod nodig had, het eerst de bedoeling was om deze lite-mod te maken zodat er niet teveel rechten in 1 keer aan een persoon werden gegeven.
* Attilla quote zich zelf even. O-)
Er is een beetje over mijn vragen heen gekeken, omdat een hoop mensen de rechten structuur niet echt snapt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

[Airwolf] schreef op 15 August 2003 @ 23:34:
[...]

* m-m quote zich zelf even. O-)
Er is een beetje over mijn vragen heen gekeken, omdat een hoop mensen de rechten structuur niet echt snapt. :P
Nou ik zal es kijken.
[Airwolf] schreef op 15 August 2003 @ 17:22:
Zoals mOrPhie hierboven aangeeft is eigenlijk wel een reden waarom het zo gebeurt is. Iedereen zag dat toch wel aankomen (hoop ik ).

Mijn interpretatie van het gebeurde (niet perse de juiste):
Volgens mij was het niet om users en mods dichterbij te brengen toch? Eerder om mensen die regular-achtig reageerden met goede uitleg ook wat knopjes te geven omdat een sluitmsg van een mod 9/10 keer overbodig was als zo iemand gereageerd had. Dat is dus door de tand des tijds verschoven richting mods ipv users. Mensen die gewoon de boel in de gaten houden en een slotje zetten waarnodig. En daarbij zijn de tools die een gewone mod heeft wel zo handig, dus er kwam crewfora en notes bij. Tot het moment dat het zo dicht bijelkaar lag dat het verschil (volgens de mensen in HW iig) overbodig was geworden. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
m-m schreef op 15 August 2003 @ 23:38:
Mijn interpretatie van het gebeurde (niet perse de juiste):
Volgens mij was het niet om users en mods dichterbij te brengen toch? Eerder om mensen die regular-achtig reageerden met goede uitleg ook wat knopjes te geven omdat een sluitmsg van een mod 9/10 keer overbodig was als zo iemand gereageerd had. Dat is dus door de tand des tijds verschoven richting mods ipv users. Mensen die gewoon de boel in de gaten houden en een slotje zetten waarnodig. En daarbij zijn de tools die een gewone mod heeft wel zo handig, dus er kwam crewfora en notes bij. Tot het moment dat het zo dicht bijelkaar lag dat het verschil (volgens de mensen in HW iig) overbodig was geworden. Vandaar :)
Ok, dit was mij al duidelijk.
Maar het effect van een dergelijke user (lees: lite-mod) maken is dat je toch wel een brug maakt tussen de crew en de normale users.

Nu krijg je dus weer een grotere afstand denk ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

waarom? hooguit tussen je oren. In de praktijk verandert er niets aan de manier waarop ik (of enige andere litemod waarsch. ) met users omga, dus waarom zou het gat groter worden? Alleen maar omdat er nu in HW geen mensen meer zijn met een zwarte nick (die eigenlijk niets zei)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Kijk, voor mij persoonlijk maakt het echt niks uit.
Jij bent en blijft voor mij m-m, de trashcan mod :P.

Maar er zijn misschien gebruikers (lees: geen diehard gotters) die dit anders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat idee heb ik persoonlijk niet. Een litemod kan hetzelfde, maar mag niet bij de middelen om mails te sturen, moet elke keer als er zoiets gebeurt een andere mod vragen. In mijn visie worden users met duidelijk mails een keer goed op de hoogte gesteld van de regels, LM's doen dat niet en dat is niet erg als ze zo af en toe wat op slot doen, maar soms is het wel de helft of meer... En dan is het dus niet echt handig.

Daarnaast moeten users andere users niet proberen te sturen en dat soort dingen, mensen ergeren zich daar groen en geel aan ("geef antwoord of zeur niet, wannabe mods :("), ik ook een klein beetje. ik vind dat mods dat soort dingen moeten doen.

Afstand... Wat is afstand? Dat kleurtje is een overbodige status die afstand creeerst, maar soms wil je juist die afstand, als je eens ingrijpt in een topic of snel een mod opzoekt.. Vaak wil je dat juist niet. Ach, afdtand is ook maar relatief.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 15:30
m-m schreef op 15 augustus 2003 @ 21:22:
jup... Ben er alleen nog niet helemaal uit wat mijn doel gaat worden als ik eenmaal koning van de wereld ben.
Keizer v.d. melkweg, Heerser van het universum, meester van het omniversum, despoot van al dat is?

Je hebt geen ambities, da's jouw probleem :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
curry684 schreef op 15 August 2003 @ 17:15:
[...]

Ja maar dat komt omdat Gliempo en Janoz lamme takken zijn ;) :+
En ze ons als hun slaafjes gebruiken.... :'(

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik vindt dat gezeur dat er nu weer meer afstand komt tussen de user's echt bull.. we hebben een tijdje geleden gehad over mentoren/regulars.. hier bleek ook uit dat die afstand tussen de users en mods gewoon groter moest worden... Werdt toen ook aardig beargumenteerd... Verder heb ik Lite-mods gewoon altijd als normale mods gezien want ze deden niet meer en niet minder...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
apen-nootjes schreef op 16 August 2003 @ 14:10:

*knip*

Verder heb ik Lite-mods gewoon altijd als normale mods gezien want ze deden niet meer en niet minder...
Ik ook, ten minste, ze konden niet een Pm sturen of een OW maar als dat gebeurde dan zag je dat als normale user niet, mijn idee van een lite-mod was dat het meer een test was of je het full modship aankon.

Dat is natuurlijk mijn idee van hoe een lite-mod werkte. Het echte idee er achter ken ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 16-08-2003 15:12 ]

Pagina: 1