Toon posts:

CD-r aansluiten= geen HD meer?!?!? :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren ging ik 3 extra fans inbouwen en daarvoor heb ik mijn systeem volledig uitelkaar gehaald. Alles ging goed, fans geplaatst en kast weer in elkaar zetten.

Toen ging ik hem aanzetten en daar ging het mis, eerst vond ie elke keer mijn HD niet.
Dus ik de rest van de ide-kabels ontkoppelt en alleen die van mijn HD laten zitten, en hij vond hem.
Toen ben ik alle ide-kabels 1 voor 1 gaan trugzetten,
dus eerst floppy, deed het nog.
daarna CD-rom , deed het nog.
en toen als laatste mijn CD-r en als ik die aansluit vind ie mijn HD niet meer?!?

Ik baal er erg van!!, ik hoop dat jullie bekend zijn met het probleem.

Alvast weer bedankt

Verwijderd

Kloppen uw jumpersettings allemaal?

-- Koder

Verwijderd

Als je meerdere hdd's hebt moet je wel rekening houden met dat wanneer er twee apparaten op een kabel zitten de ene de jumper op master heeft staan en de ander op slave.

Oh ja als je plek over hebt en je hdd is geen udma66 of 100 zet dan je cdrom speler op de ide van je hdd dat is makkelijker voor on the fly kopieren.

• RiMaBo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

RiMaBo

RiMaBo NETworks

Houd ook rekening met de plaats van de hdd aan de ide kabel.. Master Device ALTIJD aan het uiteinde, behalve bij het aansluiten van 2 ATAPI aparaten aan dezelde kabel, dan maakt het niet uit.

Due to the world shortage of trained trumpet players the end of the world has to be postponed. God Incorporated would like to apologize for this interruption in service.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanx ik ga het ff proberen ,

ik weet dat het een dubbelpost is, maar ik weet het echt ff niet meer :(

Sorry?! :o

Verwijderd

Dat van die jumpertjes wist je toch wel??? Dat weet zelfs mijn hamster ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens hartstikke bedankt, het is net gelukt , zat een kabel fout :)

Oepsie :)

hij doet het!!!! >:)

sorry voor de dubbele post
Pagina: 1