[Casema] Problemen met VPN verbindingen naar het Internet

Pagina: 1
Acties:

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe modem voor mijn casema verbinding.
(verhuisd en ik had een Com21 en nu een Eurodocsis).

Ik leg vanaf thuis een VPN verbinding met mijn werk. (Dat wil ik). Maar sinds de nieuwe modem kan ik dat niet meer.

Ik kan wel mijn userid/passcode van mijn zakelijke VPN-server account intypen maar als hij een connectie wilt gaan beveilingen gaat het fout.

Naar mijn idee heeft te maken met de L2TP protocol dat niet wordt goed de VPN connectie kan doorlaten naar de server van mijn werk.

http://www.hroling.nl

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39

Crusader

Arc Nature

Door Casema wordt IPSec uitgeschakeld. Misschien dat je daardoor geen verbinding meer op kunt zetten.
Dat wordt gedaan door de executable "IPSECRA.EXE" die op je installatie-cd staat.

Ik zie net dat er al een ander topic is met een dergelijke vraag. Daarin staat dit:
Bij elke fatsoenlijke internet provider kan je vpn opzetten behalve bij dat gare Casema.
De nieuwe casema modems maken gebruik van een l2tp verbinding om op internet te komen.
Als je zo'n type modem hebt zal het erg lastig zijn een vpn verbinding op te zetten en ipsec kan je wel helemaal vergeten...
Lees verder in Casema Wanadoo Cable & VPN toegang
offtopic:
(had je wellicht zelf ook kunnen zien voordat je ging posten trouwens, had je de search al gebruikt?)

[ Voor 108% gewijzigd door Crusader op 15-08-2003 14:39 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
Crusader schreef op 15 August 2003 @ 14:30:
Door Casema wordt IPSec uitgeschakeld. Misschien dat je daardoor geen verbinding meer op kunt zetten.
Dat wordt gedaan door de executable "IPSECRA.EXE" die op je installatie-cd staat.

Ik zie net dat er al een ander topic is met een dergelijke vraag. Daarin staat dit:

[...]

Lees verder in Casema Wanadoo Cable & VPN toegang
offtopic:
(had je wellicht zelf ook kunnen zien voordat je ging posten trouwens, had je de search al gebruikt?)
Sorry, ik had de search wel gebruikt maar ik kreeg zoveel hits op VPN dat ik niet weer wist welke ik moest hebben.

Bedankt voor het antwoord. Ik had gehoopt een oplossing te krijgen maar met de nieuwe modem is het dus een probleem op een L2TP verbindig op te zetten.

http://www.hroling.nl