Toon posts:

Casema Wanadoo Cable & VPN toegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met het Casema Wanadoo Cable abonnement een VPN opzetten met mijn werkgever?

Naar ik begreep is dit bij sommige kabelmaatschappijen mogelijk en bij anderen niet. Afhankelijk van de poorten die opengezet zijn door Casema Wanadoo.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 20:49
Typisch een vraag voor de helpdesk van Casema...

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Jahoor dat is als het goed is geen probleem.

Je werkgever moet dit natuurlijk wel goed vinden en je de rechten daarvoor geven.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat de helpdesk van de Casema me naar deze site heeft verwezen omdat het in principe zou moeten kunnen alleen niemand is het nog gelukt...

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 18:23:
Probleem is dat de helpdesk van de Casema me naar deze site heeft verwezen omdat het in principe zou moeten kunnen alleen niemand is het nog gelukt...
Ohw??? Gaan ze zo beginnen bij Ca$$ema? :? Als ze (zoals gewoonlijk) het niet weten dan sturen ze je ze toch door hierheen. :X Fijne Helpdesk daarzo bij Ca$$ema. 8)7 |:(

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Kan gewoon. Ik maak zowel PPTP als PPP over SSH verbindingen zonder problemen. Ipsec zou ik niet weten. Wat voor een melding krijg je dan als je een VPN probeert op te zetten? (let op met firewalls: PPTP gebruikt GRE (dus geen UDP of TCP!)).

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bij elke fatsoenlijke internet provider kan je vpn opzetten behalve bij dat gare Casema.
De nieuwe casema modems maken gebruik van een l2tp verbinding om op internet te komen.
Als je zo'n type modem hebt zal het erg lastig zijn een vpn verbinding op te zetten en ipsec kan je wel helemaal vergeten...

Verwijderd

Hmm. Ik heb blijkbaar een oud modem (gebruik in ieder geval PPPOE). Hoe dan ook: een VPN met PPP over SSH getunneld werkt altijd (behalve als je Windows gebruikt ;) )
Pagina: 1