Toon posts:

Radeon aanraken = freeze, nu helemaal stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat m'n Connect-3d ATI Radeon 9100 gaar was wist ik al een tijdje ([rml][ Radeon 9100] Koeler doet vaag.[/rml]). ;)

Echter toen ik net de DVI uitgang aanraakte sloeg het beeld meteen vast. Ik dus die reset knop ingerost, alles weer normaal. Net deed ik ff de aansluiting van m'n koptelefoon in de soundcard, raak ik per ongeluk met mijn hand weer de DVI uitgang aan. Hoppa, weer een freeze. Nou ja, ik weer dus die reset knop indrukken maar het beeld bleef gewoon! (m.a.w tijdens het opnieuw opstarten gaf het scherm nog een windows scherm weer). Ik de pc en monitor uitgezet. Toen weer aan. Gaf hij een vage melding waardoor ik op F1 moest drukken om onder normale settings op te starten. Ik F1 gedrukt, gaat vrolijk verder met opstarten en het windows XP logo passeert even. Tot het moment dat het welkom scherm normaal gaat komen! Hij geeft dan linksboven in de hoek een knipperende cursor weer. Niks meer.....

Is mijn 9100 nu echt dood?

edit: Radeon ViVo : Video in aanraken = freeze! deze topic gevonden maar is niet echt precies dezelfde situatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 00:39 ]

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Indien garantie -> direct omruilen.
Zou geen tijd gaan verspillen aan een kaart met zóveel kuren.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Zullen ze controleren of je hebt overgeklokt (is namelijk het geval, dus geen garantie denk ik?) of geven ze meestal direct een nieuwe?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Hangt er maar vanaf hoe jij hebt overgeclocked. ALs je met Powerstrip een beetje heb lopen spelen met geheugensnelheden en corespeed zullen ze niet zo snel moeilijk doen. Maar als jij heb lopen solderen of andere biossen heb geflashed hoop ik voor je dat ze er niet naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon met Rage3dtweak de snelheden 10 MHz hoger gezet, maar dit ging al niet goed omdat ik meteen artifacts kreeg. Overigens ook al ooit op standaard snelheid. Waarschijnlijk door een rotte koeler. Maarja een aantal weken zonder kaart, dat word weer die oude TNT2 M64 erbij pakken ;(

Ik zal ff die melding in het begin noteren, misschien kunnen jullie daar wat mee?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 00:55 ]

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Post maar raak.. np.

No way dat een winkel ziet dat jij 10Mhz getweaked heb, softwarematig that is..
Knappe vent die dat kan ontdekken. Hoe lang heb je die kaart al dan? Aantal weken zonder kaart lijk me redelijk overdreven. Een beetje winkel ruilt dat ding toch zo om?

Verwijderd

Topicstarter
Wel, het probleem lijkt zich ineens zelf opgelost te hebben.

Ruilen die ik hem in ieder geval wel, maar bij de internetzaak waar ik deze gehaalt heb beginnen ze gelijk over RMA enzo te zeuren, dat kan een aantal weken duren zijden ze.

Verwijderd

dan duurt het maar een paar weken.. is nogal hun slapste excuus om jou af te schepen..

wat is belangijker, 3 weken geen pc of een kutkaart die misschien nog kutter gaat doen zodat je straks alsnog 100 - 150 - 200 euro kunt uitgeven voor een nieuwe?

Halloo?!? zwaai-zwaai.. nurt? :D

naja doei just my 2 cents

Verwijderd

Topicstarter
Heb je in principe wel gelijk in. Maar voor deze 76 euro kostende kaart (tegenwoordig nog veel goedkoper) heb ik niet zo veel over. Ik zat er aan te denken om een mailtje sturen naar het bedrijf waar ik deze gekocht heb, dat ik een andere wil met bijbetaling (9500, 5200 ultra ofzo) of is het ondenkbaar/onredelijk om dat te vragen?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
nee, waarom. Als je gewoon zegt dat deze niet naar wens presteert zouden ze niet moeilijk moeten doen.

Ik heb eens een kapotte maxtor hdd gehad die ik binnen de garantie terug kreeg. kreeg toen een 40 gb weer mee terug (10 gb meer als de oude schijf). paar dagen later heb ik hem omgeruild voor een 60gb 7200RPM zonder enige moeite.

Gewoon gaan zou ik zeggen!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ga ik proberen. Dat ie 3 maanden oud is maakt dan nog wat uit?
Pagina: 1