Toon posts:

volcano 9 + papst 8412 N/2GM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

had in gedachten om een volcano 9 cpu koeler te kopen, en dan de fan te vervangen door een
papst 8412/2GM (omdat die fan heel stil is 26 db)

Vraag is: gaat dat de cpu nog voldoende koelen? Is de heatsink van een volcano 9 goed genoeg? Ik ga niets overclocken, dus de temps moeten nu ook niet extreem laag zijn maar toch...

mobo: ECS K7VTA3
proc: Athlon xp 2000+

m'n budget is 40 euro daarom dat ik deze oplossing in gedachten had, of weten jullie nog een andere koeler (of combinatie van heatsink + fan) die beter zou koelen met min of meer hetzelfde stille geluid, en binnen m'n budget :)

Alvast bedankt voor mogelijke reacties!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 23:20 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Die koeler van de volcano 9 is op 1800 rpm echt heel stil hoor, maar op 4800 een straaljager!

Anders zou je kunnen gaan kijken naar enermax fans bijv...

Is het een thoroughbred-b 2000+ of een palomino?

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

't is een palomino (warmer dus)

grtz

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb de 8412NGM(<-- dit is de officiële naam) op een Spire Whisperrock III. Deze fan is redelijk stil, en moet zeker krachtig genoeg zijn voor je processor, helemaal als ie op een Volcano 9 zit.
Deze combinatie koelt bij mij een Xp1700+ @ 2100Mhz @ 1,8volt, moet ruim voldoende zijn voor een palomino dus.

[ Voor 25% gewijzigd door MadMarky op 14-08-2003 23:25 ]

🖥️ | 🚗

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

"grtz" Onderaan je post hoeven niet ;)

Maar wat ik me afvroeg waarom doe je zo moeilijk en duur :? Neem gewoon een Spire koeler van iets van 10 € ofzo een WhisperRock ||| bijvoorbeeld en die houdt hem al koel zat ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 14 August 2003 @ 23:23:
"grtz" Onderaan je post hoeven niet ;)

Maar wat ik me afvroeg waarom doe je zo moeilijk en duur :? Neem gewoon een Spire koeler van iets van 10 € ofzo een WhisperRock ||| bijvoorbeeld en die houdt hem al koel zat ;)
Wel, m'n mogelijkheden qua modellen om uit te kiezen zijn beperkt in de buurt waar ik woon (belgie btw), dus geen spire of whisperock. En wil volgend jaar wel zwaardere proc gebruiken, dus moet toch nog beke overschot aan koeling hebben.

Die enermax fans zijn idd goedkoper...is het mogelijk om bvb een 90 mm enermax fan dan op die heatsink te zetten? want die heatsink heeft oorspronkelijk een 80 mm fan erop. Of moet ik dan nog iets gaan veranderen aan die heatsink of zo?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 23:29 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
offtopic:
Welkom op GoT!!!

Ik heb zelf gewoon een of andere el-cheapo max. 2800rpm van Coolermaster (weet typenummer niet) en die maakt iets van 30 db. Dat vind ik zelf wel laag genoeg.
Ik heb ook een palomino 2000+, die cooler was ca. €18,-.
Als je een stil systeem wilt kan je beter die kleine rot fannetjes van bijv een Grafische kaart vervangen. Die maken de meeste herrie.

Edit: Typo's enzo

[ Voor 4% gewijzigd door Laurenz op 14-08-2003 23:32 ]

Leave only footprints, take only memories

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 23:28:
[...]

Wel, m'n mogelijkheden qua modellen om uit te kiezen zijn beperkt in de buurt waar ik woon (belgie btw), dus geen spire of whisperock. En wil volgend jaar wel zwaardere proc gebruiken, dus moet toch nog beke overschot aan koeling hebben.

Die enermax fans zijn idd goedkoper...is het mogelijk om bvb een 90 mm enermax fan dan op die heatsink te zetten? want die heatsink heeft oorspronkelijk een 80 mm fan erop. Of moet ik dan nog iets gaan veranderen aan die heatsink of zo?
Hmmz, dat lijkt me niet mogelijk. Op een blok van 80x80 past geen fan van 90mm ;)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de replies, ga me dan een goedkoop coolerke kopen, en fan nie vervangen hehe.
30 db? dat is zeker stil genoeg voor me!

offtopic: thnx laurensvliegen

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

zandpaddo schreef op 14 August 2003 @ 23:15:
Die koeler van de volcano 9 is op 1800 rpm echt heel stil hoor, maar op 4800 een straaljager!

Anders zou je kunnen gaan kijken naar enermax fans bijv...

Is het een thoroughbred-b 2000+ of een palomino?
er waarom enermax, paps zijn cker prima fans en ook nog eens erg stil.
Pagina: 1