Toon posts:

Is de radeon zijn geld waard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Over een maand ofzo denk ik dat ik ff een nieuw videokaartje ga kopen.

De betere beeldkwaliteid spreekt me wel aan, na een voodoo2 met dat vage beeld wil ik wel eens wat lekkers voor mijn oog.

Ik heb het readon topic wel gelezen, wordt nogal veel onzin gepost. BLAAT .

Ik vindt hem nogal duur, maar is dat ding het waard?

En hoe zit het met die drivers?
Heeft dat nog wat geholpen voor de snelheid ervan?

Is het inderdaad zo goed met directX 8 met al die features die erin zitten?
Ik vindt het een beetje vreemd dat die kaart uitkwam met DX8 support toen drectX 8 nog in de maak was.

Veel vraagjes :)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
En hoe zit het met die drivers?
Heeft dat nog wat geholpen voor de snelheid ervan?
De betadrivers die tot nu toe zijn uitgekomen hebben niet echt veel gedaan voor de snelheid (niet dat er iets mis is met de snelheid, die is ruim voldoende).
Is het inderdaad zo goed met directX 8 met al die features die erin zitten?
De Radeon heeft een hele hoop features (die op het moment geen enkele andere chip heeft) die alleen in DirectX8 ondersteund worden, en aangezien we nog geen games hebben gezien die echt gebruik maken van deze nieuwe features is het moeilijk iets te zeggen over de impact op beeldkwaliteit of snelheid.
Ik vindt het een beetje vreemd dat die kaart uitkwam met DX8 support toen drectX 8 nog in de maak was.
Hmm das niet echt raar, de features die Microsoft in DirectX8 zou stoppen en de manier om deze uit te voeren zijn al langer bekend, ver voor de release van de final van DirectX8 (er zijn trouwens ook al een hele tijd DirectX8 betas, van ver voor de release van de Radeon).

Zo, hopelijk heb je hier iets aan.

Ik geef toe er wordt inderdaad nogal veel geblaat in de Radeon-topics (niet dat dat in andere topics niet gebeurt:+!) maar er staan ook interessante dingen in:7. Niet altijd zo negatief over die topics :'(;) ...

PC Specs

Verwijderd

Heren,

ook mijn Radeon ligt in bestelling...En ook ik heb nog steeds mijn twijfels...Aan de andere kant...Je leest weinig topics van klanten die probs hebben met hun kaartje, in tegenstelling tot de Nvidia chipsets, die nogal hardware-gevoelig blijken te zijn....

Hmmmmm, dilemma....

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Even een goedpratertje voor het gezwam in de Radeon topic, de topic starte hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/19563 (16 aug) en vanaf die tijd praten we dus al over de Radeon, vindt je het gek dat er af en toe meer gechat wordt dan echte info gegeven wordt, maar echte info wordt er ondertussen toch ook gegeven. :7

De radeon topic is tenminste maar 1 topic (met af en toe nog een andere zoals deze) maar over de geforce worden iedere dag wel een aantal topics gestart en vooral met de vraag ik heb maar ???? 3dmarks, waarom? -> en dan altijd met het antwoord: laatste 4in1 drivers installeren ;).

Maar nog even over de Radeon, het is gewoon een hele mooie kaart met een heel goede beeldkwaliteit en voldoende snelheid (ik speel met mijn celeron 333@500 alles op 1024*768@32bits :) de prijs is ongeveer gelijk aan de geforce2 (met evenveel geheugen) maar ook de geforce2 is een goede kaart, heeft vooral bij 16bits meer snelheid. Het is maar wat je belangrijk vind, of de betere beeldkwaliteit of ga je vooral voor snelheid.

Verwijderd

hallo ik heb wel een paar 'maarren', ik speel ook spellen gaat perfect met de Radeon. Ik heb de ViVo, nu is mijn tv-out niet op fullscreen te krijgen en bij het afspelen van dvd's ook niet.(kom nu niet aan dat je dat allemaal kan 'sizen' in control-panel, heb ik allemaal al gedaan).
Wil ik beelden gaan capturen, gaat perfect, ga ik deze afspelen dan 8 van de 10 keer dat het beeld 'stotterd'(krijg dit alleen weer goed als ik de settings op default zet en weer opnieuw ga capturen).
Ligt dit aan de drivers?(7020), bij de andere drivers net zo.
Ik heb deze vragen al eerder gesteld maar niemand kon er een antwoordt op geven.
(config: bp6, promise ata100 met maxtor 7200rpm 45+, 384mb ram).