Toon posts:

utp kabel naar buiten en dan.....

Pagina: 1
Acties:
  • 1.420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een rj-45 aansluiting buiten maken. zodat ik met lekker weer buiten kan internetten en op de server kan. nu heb ik met google en bij GoT gezocht naar buiten aansluit opties. maar heb niets gevonden. wel over hoe je het beste (en welke kabel) je onder de grond graaft. Maar nu is de vraag weet iemand hier een makkelijke oplossing voor. Zijn er aparte buiten aansluitingen voor?

Dus voor de duidelijkheid ik wil midden in de tuin een aansluiting hebben naar laptop. dus graag wat tips hoe ik die aansluiting eenvoudig kan maken.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Met een waterdichte wandcontactdoos met daarin een UTP aansluitng :?
Deze zijn tekoop denk ik :) Bij me neef gezien ;) Die had het alleen binnen staan maar goed het kan !!

[ Voor 20% gewijzigd door nero355 op 14-08-2003 22:21 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Een utp kabel in een tuinslang ¬_o. Wel de uit einde goed afsluiten of naar binne laten lopen.

IK heb dit ook gedaan bij me satelliet kabel, het werkt goed tegen knikken en knaag dieren. Leg wel ±1 meter kabel extra waar die de grond in gaat en uit komt. De kabel wilt wel eens krimpen en/of verzakken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dan je kabel onder mechanische spaningen komt te staan.

Verwijderd

Topicstarter
dus nero als ik het goed begrijp zijn er speciale waterdichte wantcontactdozen met daarin utp aansluiting?? dan wil ik graag weten waar je die kunt kopen

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 10:25
Je kan dan, denk ik, (om inregenen te voorkomen) het best de aansluiting naar de grond laten wijzen en de bovenkant dicht kitten bijvoorbeeld.

Alles is terug te redeneren naar 4

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op google zag ik dit:
KLIK

En anders staat er misschien nog wat in de pricewatch

Tweakers Discord

Verwijderd

Misschien denk ik te simpel, maar is een draadloos netwerkje niet handiger ??
Heb je imo meer bewegingsvrijheid en geen kans op struikelen ed. Kan je ook nog vanuit je bed of wc. Wat je wil.

Tuurlijk, is redelijk wat duurder, en minder snel, maar voor surfen + mp3 luisteren lijkt >1mbit ruim voldoende toch ??

Je bent ongeveer 100 - 150 eruo kwijt voor een accesspoint + pcmcia kaart. En uitbreidings mogelijkheden zijn groter/makkelijker.

Of anders maak je een kleine behuizing met daarin zon geval waar je een tuinslang omheen kan rollen. Makkelijk opruimen. Dan leg je zoals eerder gesugereerd de utp kabel in.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 22:36 ]

• MetalRush
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

ff een Google'tje er tegenaan... wat een moeite...

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Solomon
  • Laatst online: 19-05 21:29
Misschien minder tweaker-achtig. Maar kun je niet zodra het fijn weer is ff vanuit binnen een lange kabel uitrollen (door een raam of een deur). Beetje zonde om er heel veel werk voor te gaan doen als je het misschien zelden gebruikt.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
hehe... vergeet de kabel niet te beveiligen voor je een hacker in je tuin hebt zitten :)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 22:24:
dus nero als ik het goed begrijp zijn er speciale waterdichte wantcontactdozen met daarin utp aansluiting?? dan wil ik graag weten waar je die kunt kopen
Er zijn contactdozen ja maar dat waterdichte gedeelte moe tje zelf tweaken ;)
Waar te koop ik gok de GAMMA ofzo ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Mr_Ozio
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 22:29:
Misschien denk ik te simpel, maar is een draadloos netwerkje niet handiger ??
Heb je imo meer bewegingsvrijheid en geen kans op struikelen ed. Kan je ook nog vanuit je bed of wc. Wat je wil.

Tuurlijk, is redelijk wat duurder, en minder snel, maar voor surfen + mp3 luisteren lijkt >1mbit ruim voldoende toch ??

Je bent ongeveer 100 - 150 eruo kwijt voor een accesspoint + pcmcia kaart. En uitbreidings mogelijkheden zijn groter/makkelijker.

Of anders maak je een kleine behuizing met daarin zon geval waar je een tuinslang omheen kan rollen. Makkelijk opruimen. Dan leg je zoals eerder gesugereerd de utp kabel in.
Niet eens zo duur zijn die accesspoints... Op Campzone was er een pci-accesspoint te koop voor 40 euro... en zo'n pcmcia kaartje is ook niet veel duurder, en het kost je wat minder gegraaf en geklooi enzo :)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 22:19

psy

Ik heb er ook naar gezocht zo'n aansluiting, maar ik vond niets fatsoenlijks. De kosten en het werk (die je zowiezo hebt) deden mij besluiten om (reeds vermeld door anderen) ook voor een wireless-oplossing te gaan. Mijn huis is nu geheel bedraad en aangesloten (elke kamer), maar voor de tuin en het dakterras ga ik toch voor de draadloze oplossing.

Bezint eer ge begint. Zijn er soms specifieke redenen dat je persé met draad wilt werken?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

in de search maybe.Zijn zat topics over.
als hij in de grond moet dan kun je hem idd zoals eerder vermeld in een tuinslang doen. Anders op de muur van je huis in een (spat)waterdichtte doos. Zoiets als je met stopcontacten hebt.

Verwijderd

Mij lijkt het vrij dom om daarvoor een draadloos netwerk aan te leggen (voor die keren dat het mooi weer is hier ;)).
Dit moet je dan weer beveiligen enzo, utp kabel uittrekken en je bent klaar bij een gewoon netwerk.
Je kan de kabel ook gewoon in zo'n pvcbuis leggen denk ik?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 22:19

psy

aspfreakout je wil niet weten hoe irritant het is om telkens weer die utp naar buiten te moeten "loodsen".
en elke dag weer als het mooi weer is en ik buiten wil zitten (en da's vaak)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

Ik zou zeker alsje naar buiten gaat met je utp gebruik maken van stp kabel die is shielded en kan beter tegen weersveranderingen ook zou ik hem zekers onder vorst grens in de grond leggen...

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
...en je kabel netjes intekenen op de kabeltekeningen, das erg handig als je nog eens gaat graven. Spreek helaas uit (niet gedaan) ervaring ;)

Wat je zou kunnen doen is zo'n standaard UTP contactdeel gebruiken. Zo'n oranje geval waar je alleen maar de draadjes in hoeft te duwen en in elkaar moet duwen. Je kunt eventueel gewoon een buitenstopcontact pakken voor 220 en daar dat ding in modden.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
djluc schreef op 16 augustus 2003 @ 00:56:
...en je kabel netjes intekenen op de kabeltekeningen, das erg handig als je nog eens gaat graven. Spreek helaas uit (niet gedaan) ervaring ;)

Wat je zou kunnen doen is zo'n standaard UTP contactdeel gebruiken. Zo'n oranje geval waar je alleen maar de draadjes in hoeft te duwen en in elkaar moet duwen. Je kunt eventueel gewoon een buitenstopcontact pakken voor 220 en daar dat ding in modden.
En wanneer je niet gebruik maakt van de aansluiting deze ook uit de switch trekken.

• djluc
jadjong schreef op 16 August 2003 @ 00:59:
[...]

En wanneer je niet gebruik maakt van de aansluiting deze ook uit de switch trekken.
Je kunt ook een of ander knopje modden in je case/server die binnen staat. Eventueel met allemaal ledjes voor alle adertjes e.d. Dan hebben ze bij DOC ook weer iets om over te kwijlen 8)7

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
je kan gewoon utp onder de grond leggen hoor. Heb ik hier ook gedaan...tot onder het beton door dus.
winter maakt niet uit die bittjes vriezen niet vast.
maar zoals eerder al iemand al zei...waarom geen wireless lan?

Verwijderd

het kan ook veel simpeler als hier staat. gewoon een slagvaste pvc pijp (5/8) pakken en die leg je overal waar je utp kabel heen moet gaan. En je kunt die pijp ook handig ingraven. de bochten enz kit je waterdicht en de aansluitpunten/splitsingen ook en op het einde hang je een waterdicht Modulair 8 polig utp aansluitdoosje.

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

wireless lan rules!

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
Makkelijkst:

- Koop een 220V tuinwcd, zo'n 2-aansluiting ding, met prikpen.

- Koop een stuk tuinslang, in de gewenste lengte

- Voer een 220-kabel en een UTP kabel door de slang naar de gewenste plek

- Dremel/sloop/whatever 1 stopcontact uit die houder, en zet er een UTP doosje voor in de plek..

en klaar... voila: stroom EN lan voor je lappie

Meteen waterbestendig, zit zo'n mooi klepje voor.

• djluc
Dat is wel een goed idd DJSmiley, ongeveer hetzelfde als ik opperde ;)
Als je alleen je laptop op dat stopcontact zet dan mag het geen probleem vormen hoor, maar je moet er niet teveel op aansluiten want dan ga je waarschijnlijk toch last krijgen van storingen. Je kunt natuurlijk ook een grondkabel nemen en die een stukje dieper of er naast leggen. Dan heb je minder kans op storingen.

Verwijderd

Topicstarter
Eeeeh heel simpel. Wireless was een optie maar de kabel hadden we liggen. De kabel ligt allang op de plek die we wouden. Dus wireless is geen optie meer. Alleen is het dus nu de aansluiting aan het einde. Ook de kabel uit het raam gooien is niet echt handig omdat toch wel 40 meter ver is. Ook de kabel die er ligt ligt al onder de grond, dus daar doe ik niks meer aan. Ik denk dat ik ff bij de gamma langs ga surfen voor een waterdichte 220V tuinwcd. Er is al stroom aangelegd, dus dat kan gelijk aangesloten worden op de 2e aansluiting. De connectoren op http://www.ltw-tech.com/waterrj45.htm zijn wel geil, maar denk ik meer bedoelt om bestaande aansluitingen met elkaar te verbinden (verlengen zegmaar) en ik zoek meer een contact doos achtig, misschien dat ik de female type koop en in de contactdoos bouw. En als ik de aansluiting niet gebruik is het wel handig om de stekker er uit te halen tegen hackers. Misschien dat daar een schakelaar voor bestaat?! Om steeds naar boven op een minder stabiel trapje te lopen om buiten te kunnen lannen is ook niet handig. Ik ben een stuk verder gekomen. Thanx u all

Verwijderd

ondanks dat het een oude posting is wou ik toch nog even reageren.
omdat ik via google hier terecht kwam en misschien dat iemand anders er ook nog wat aan heeft

Wil namelijk ook een netwerk aansluiting in de tuin aanleggen , zodat ik daar een pc of webcam op kan aansluiten, en wie weet wat voor apparatuur er nog meer een een netwerk aansluiting krijgt , middels een patch paneel kun je er natuurlijk ook een isdn of telefoon aansluiting van maken

Maar om ontopic te blijven:

ik heb inmiddels speciale kabel gevonden voor buiten gebruik

All Weather SuperCAT™
Category 5E UTP outdoor cable
Constructie mantel: Zwart UV-bestendig, slijtvast en waterbestendig.
Geschikt voor aanleg direct in de grond of in een
duct buis of gewoon in buis en kabelgoot.

Constructie geleider: 4 aderparen 0,5 mm2 massief
blank koper (AWG24)

Rexel artikelnummer: 306.001

http://www.conectis.nl/nieuws_AWS.htm

Ben nu alleen nog opzoek naar de waterdichte outleds die ik daar weer op kan aansluiten.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 19:23:
ondanks dat het een oude posting is wou ik toch nog even reageren.
omdat ik via google hier terecht kwam en misschien dat iemand anders er ook nog wat aan heeft

Wil namelijk ook een netwerk aansluiting in de tuin aanleggen , zodat ik daar een pc of webcam op kan aansluiten, en wie weet wat voor apparatuur er nog meer een een netwerk aansluiting krijgt , middels een patch paneel kun je er natuurlijk ook een isdn of telefoon aansluiting van maken

Maar om ontopic te blijven:

ik heb inmiddels speciale kabel gevonden voor buiten gebruik

All Weather SuperCAT™
Category 5E UTP outdoor cable
Constructie mantel: Zwart UV-bestendig, slijtvast en waterbestendig.
Geschikt voor aanleg direct in de grond of in een
duct buis of gewoon in buis en kabelgoot.

Constructie geleider: 4 aderparen 0,5 mm2 massief
blank koper (AWG24)

Rexel artikelnummer: 306.001

http://www.conectis.nl/nieuws_AWS.htm

Ben nu alleen nog opzoek naar de waterdichte outleds die ik daar weer op kan aansluiten.
ik zou als ik jou was de buitenmantel van een grondkabel er als nog om heen doen
zodat je bij het spitten er niet door heen steekt

spat water dicht kan je oplossen door een spatwater dicht stopcontract
te monteren en dan het stopkontact er uit modden. met daar in een
utp female connector.

overigens.. zou hem wel uit de switch trekken als je hem niet gebruikt...

anders heb je kans dat b.v. je buurjongen ff je uplink gebruikt :P

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik heb hier de kabel door een 16 mm Tyleen (water) slang gelegd, werkt prima ! (+/- 60 m)

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:54
Het kan echt veel makkelijker.

heb je al een stopcontact in de tuin??

hier de oplossing:

Homeplug: een netwerkje via je stopcontact.

http://www.routershop.nl/nl/dept_28.html

14 mbits en 200 meter berijk, moet lukken denk ik zo.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
en ik heb misschien ook een oplossing:

leg een tuinslang met utp in de grond

steek een latje de grond in (of slaan met hamer, zolang ie maar stevig staat)

monteer op dat latje een electra centraaldoos (de plastic versie voor buiten)

laat de utp/tuinslang langs het latje naar boven komen tot ik de centraal doos (hoef je dus maar 1 nokje uit te breken, aan de onderkan)

maak het op maat, (dus de tuinslang tot in de centraaldoos laten komen) laat van de utp voldoende lengte over zodat je het gemakkelijk in de centraaldoos kunt stoppen, monteer dan een utp stekker aan de kabel met een utp-koppelstuk,

je moet dus wel het deksel van de centraaldoos halen/schroeven wanneer je met je pc buiten wilt werken, en na gebruik weer erop zetten/schroeven

zo heb je een waterdichte en onopvallende utpdoos in de tuin

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Ik heb vorig jaar toen het buiten oversag aldoor 30 graden was en computeren op mn zeer warme houten kamertje praktisch onmogelijk was gewoon 's avonds wanneer het buiten weer een beetje op normale temperatuur was gewoon UTP-kabel uit het raam gegooid.
Mijn kamer heb ik aan de voorkant van het huis en mijn Alcatel SpeedTouch 510i staat er niet ver vanaf :Y)
* Joen vond de mensen die over de doorgaande weg gingen vlak voor het huis wel een beetje vreemd kijken :+
Of was ik nu de vreemde eend in de bijt? :P
En als ik achter het huis zat: plm. 10 meter lange kabel vanaf Alcatel SpeedTouch 510i naar 10Mbit HUBje vlakbij dakrama aan de achterkant van het huis en op dat HUBje weer een kabel door het dakrama naar buiten over de gloeiend hete pannen naar beneden. Moest een beetje dichtbij de muur zitten, maar het ging. :P

Conclusie: sinds een paar weken heb ik nu draadloos. Al een beetje buiten getest en het bereik valt me wel mee. In de zomervakantie ga ik de proef op de som nemen. :P

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

JeroenM_tbs schreef op 18 april 2004 @ 01:52:

En als ik achter het huis zat: plm. 10 meter lange kabel vanaf Alcatel SpeedTouch 510i naar 10Mbit HUBje vlakbij dakrama aan de achterkant van het huis en op dat HUBje weer een kabel door het dakrama naar buiten over de gloeiend hete pannen naar beneden. Moest een beetje dichtbij de muur zitten, maar het ging. :P

Conclusie: sinds een paar weken heb ik nu draadloos. Al een beetje buiten getest en het bereik valt me wel mee. In de zomervakantie ga ik de proef op de som nemen. :P
Hub is geen afkorting, kleine letters dus :)
--

Mja, bij gebrek aan draadloos en met de zomer in het zicht (helaas, slapen in een warme kamer is kut) moet ik ook maar een kabel ergens vandaan trekken ;) Aanleggen is een beetje overdreven aangezien ik bijna nooit buiten zit, maar gewoon vanaf de begane grond, waar een computer + switch vlak bij een raam/deur staan moet 't toch lukken :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ok wacht even... ik ben raar, en hoewel ik draadloos heb, wil ik eigenlijk 100 mbit in mn achtertuin hebben over een draadje, geen id waarom... een van de beste opties zou idd zo'n prikstok met twee stopcontacten zijn, en dan een stopcontact druit halen.. maar... zijn er geen laar en kant oplossingen hiervoor? Ok, waterdichte UTP box, beetje vergezocht, maar ik ga dr mooi ff voor googlllen!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
Zo te zien ben ik dus niet de enige met dit idee. Ik heb hier destijds een sweex wireless router voor aangeschaft en alle routing functies uitgeschakeld omdat ik al een windows 2003 server met RAS heb staan. Die sweex router doet nu dienst als wireless access point alleen geeft hij net ff te weinig berijk moet een beetje te dicht bij het huis zitten. Wat ook vrij irritant is is dat er buiten ook net even te veel zonlicht is om makkelijk op het laptop scherm te kunnen kijken iemand daar al een oplossing voor gevonden?

• djluc
Wat ook vrij irritant is is dat er buiten ook net even te veel zonlicht is om makkelijk op het laptop scherm te kunnen kijken iemand daar al een oplossing voor gevonden?
Een parasol noemen ze zo'n ding :D

• Joen
Nèh, helpt oook niet veel hoor.
Vorig jaar zomaer met die ontiegelijke warme dagen zoals ik in mn reply hierboben beschreef zat ik vooral 's avonds op mn notebook en dan kun je wel redelijk kijken op het scherm. Verder kun je natuurlijk kijken of het in een grote schaduw beter wil.

Verwijderd

draadloos; neem linksys of belkin. errrrug goed bereik (icm sitecom kaartje.b eter word t niet!) en in ze zomer CRT aan je flap hangen, helpt :P

/edit... ik heb me voorgenomen om in komende week buiten voor UTP te zorgen!... fotos volgen =p

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 14:40 ]

• Joen
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 13:52:
draadloos; neem linksys of belkin. errrrug goed bereik (icm sitecom kaartje.b eter word t niet!) en in de zomer CRT aan je flap hangen, helpt :P

/edit... ik heb me voorgenomen om in komende week buiten voor UTP te zorgen!... fotos volgen =p
Ik zie me zelf al zitten voor het huis (dicht op de doorgaande weg in ons dorp) met een CRT monitor en notebook op schoot. :+
Maar ik heb wel een 9 inch monitor. O-) Wel lekekr klein maar alsnog wel lomp om op schoot te gebruiken en niet iets te klein om een hele dag op te turen. :P

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hier staat een tutorial met pics

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik denk dat de mensen hier wel weten hoe ze het moeten aansluiten. Als je ook daadwerkelijk gelezen had zag je dat het meer de vraag was WAARMEE je die aansluitpunten kunt maken, waterdicht dus. Die wallsockets zijn dus verre van waterdicht, maar deze zou je inderdaad wel kunnen inbouwen (zoals eerder gezegt).

Verwijderd

Nog een tip(je) als je kabel gaat ingraven in je tuin (wat voor kabel maakt niet zoveel uit), doe er dan om de zoveel afstand van die plastic linten aan zoals je ook ziet aan glasvezelkabel. Je merkt dan eerder als je aan het spitten bent dat je een kabel aan het benaderen bent.
Overigens wel spectakel als je met je spa een 220 lijn doorspit >:)

• nero355

nero355

JeroenM_tbs schreef op 18 april 2004 @ 01:52:
Ik heb vorig jaar toen het buiten oversag aldoor 30 graden was en computeren op mn zeer warme houten kamertje praktisch onmogelijk was gewoon 's avonds wanneer het buiten weer een beetje op normale temperatuur was gewoon UTP-kabel uit het raam gegooid.
Mijn kamer heb ik aan de voorkant van het huis en mijn Alcatel SpeedTouch 510i staat er niet ver vanaf :Y)
* nero355 vond de mensen die over de doorgaande weg gingen vlak voor het huis wel een beetje vreemd kijken :+
Of was ik nu de vreemde eend in de bijt? :P

Jij moet is op zoek gaan naar een Topic hier op GoT over een paar gasten die een soort Intranet hebben zitten bouwen in hun wijk en dan vooral de beschrijvingen van de vage reacties van de mensen die langskwamen toen die zagen hoe ze gewoon onder de stoep door UTP zaten te trekken :D ;)

Wel een erg leuk project !!! :)

Verwijderd

Er bestaan van gira waterdichte datadozen.

http://catalogus.gira.com...ing.php?ean=4010337262305

hij bestaat uit verschillende onderdelen die je los moet bestellen:

een onderbak
een kap
connectoren
en heel waarschijnlijk een draagring voor connectoren.

Importeur : Technische unie

via de betere elektrovak handel te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 16:33 ]

Verwijderd

beetje offtopic, en jaahaa kan het vast wel vinden, maar.. POE (power over ethernet) (afkorting bestaat nog ook geloof ik) als ik nou ledjes in mn utp contactdoos buiten wil... en hoeveel kank trekken? of moet ik dan aders voor power supp gaan gebruiken?... hmmm

• Joen
nero355 schreef op 18 april 2004 @ 16:23:
[...]

Jij moet is op zoek gaan naar een Topic hier op GoT over een paar gasten die een soort Intranet hebben zitten bouwen in hun wijk en dan vooral de beschrijvingen van de vage reacties van de mensen die langskwamen toen die zagen hoe ze gewoon onder de stoep door UTP zaten te trekken :D ;)

Wel een erg leuk project !!! :)
Weet je toevalliig welk topic? :o

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
ik heb me voorgenomen om in komende week buiten voor UTP te zorgen!... fotos volgen =p
we zijn inmiddels alweer een tijdje verder en wou even weten of de foto's hiervan nog kwamen.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1