[Ervaringen] DFI LanParty NFII Ultra 400

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 753 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het soundstorm systeem zit intergrated in de MCP-T southbridge. Dat er een Realtek ALC650 audio chip op zit zegt niet direct dat er geen sounstorm geen gebruik wordt gemaakt van Sounstorm hoor. Die chip zit bijna op elk sounstorm mobo. Bijvoorbeeld ook de a7n8x deluxe.

Coax of optisch kan wel een eis zijn; maar dat betekent niet direct dat er helemaal geen soundstorm op een mobo zit. Om maar een voorbeeld te noemen; de 8RDA+ gebruikt toch zeker sounstorm, terwijl die niet certified is.

De Ultra B heeft inderdaad ook optisch en coax out aansluiting, maar niet direct op het mobo.

[ Voor 30% gewijzigd door Laurent op 19-12-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 10:01
Aikeleer schreef op 19 december 2003 @ 19:55:
Het soundstorm systeem zit intergrated in de MCP-T southbridge. Dat er een Realtek ALC650 audio chip op zit zegt niet direct dat er geen sounstorm geen gebruik wordt gemaakt van Sounstorm hoor. Die chip zit bijna op elk sounstorm mobo. Bijvoorbeeld ook de a7n8x deluxe.

Coax of optisch kan wel een eis zijn; maar dat betekent niet direct dat er helemaal geen soundstorm op een mobo zit. Om maar een voorbeeld te noemen; de 8RDA+ gebruikt toch zeker sounstorm, terwijl die niet certified is.

De Ultra B heeft inderdaad ook optisch en coax out aansluiting, maar niet direct op het mobo.
Jah anandtech zij dus dat die ALC650 als codec werd gebruikt voor het stormsound.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit het wat beter uitlegt. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nforcershq.com/images/forum/apu_bandwidth.gif

Voor analoog gaat je geluid dus eerst langs de APU (soundstorm) en vervolgens langs je Realtek chip. Wel kan je dan gebruik maken van de leuke dingen die sounstorm te bieden heeft, maar de kwaliteit van het geluid is niet perfect. Het gaat bij analoog sowieso dus langs die Realtek chip. Als je die weg laat zou je geen analoge aansluitingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Anoniem: 100101 schreef op 16 december 2003 @ 17:03:
Kan zijn, maar de informatie bij (details) op Tweakstore laat toch duidelijk de specs van revisie A zien (ATA - raid, 1 SATA interface...)

Dus, wat is het nou :?
offtopic:
Sorry, dat ik niet op je mailtje reageerde. Ik check mijn @home mail niet zo vaak, ik maak vooral gebruik van webmail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:37
Startpost aangepast naar Rev.B met o.a. nieuwe specs, links naar nieuwe reviews, sommige links ge-update, laatste beta BIOS link (komt direct van een van de engineers van DFI), en een linkje naar een casemodded case met een LanParty mobo. >:)

En hopelijk heb ik binnenkort mijn Rev.B binnen plus mijn waterkoeling, zodat ik dit mobo es ff goed kan testen })

[ Voor 21% gewijzigd door MaTr1x op 25-01-2004 00:09 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59679

Ik zit hier toch wel met een noob vraagje.
Ik heb ook een lanparty nf2 aangeschaft, de revisie b.
Ik heb ook een microfoon.
Waar moet ik deze nou inpluggen? Ik had vroeger een soundblaster.
En als deze ingeplugged is, waar vind ik dan de settings voor die microfoon om deze bv toe te kunnen passen in msn?

offtopic:
Ik voel me zo n00b :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Das wel erg ja als je dit niet weet, dit draadje -> [rml][ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 2[/rml] wordt frequenter gebruikt btw mbt dfi lanparty rev. B.
roze is voor de microfoon.

[ Voor 29% gewijzigd door Spice op 03-03-2004 00:27 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:29

bartaa

Battlefield

kan iemand mij nog advies geven over het kopen van een lanparty mobo ?
Zit te twijfelen tussen een Lanparty KT400A en een Lanparty NFII Ultra A
Wil namelijk nog IDE raid gebruiken en volgens mij zijn dit 2 mobo's die dat nog ondersteunen. Maar wat is het grote verschil (behalve dan de chipset) ??

En zijn er nog andere borden die IDE raid hebben en een XP2400+ aankunnen ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:37
bartaa schreef op 09 april 2004 @ 23:57:
kan iemand mij nog advies geven over het kopen van een lanparty mobo ?
Zit te twijfelen tussen een Lanparty KT400A en een Lanparty NFII Ultra A
Wil namelijk nog IDE raid gebruiken en volgens mij zijn dit 2 mobo's die dat nog ondersteunen. Maar wat is het grote verschil (behalve dan de chipset) ??

En zijn er nog andere borden die IDE raid hebben en een XP2400+ aankunnen ?
Ik zou sowieso geen KT400A nemen, want een LanParty met nForce2 chipset is sowieso al sneller. Ik zie dat je de Rev.A van de LanParty wilt, omdat je IDE RAID wilt en de Rev.B 'alleen maar' SATA RAID heeft, maar met het oog op de toekomst zou ik voor de Rev.B. gaan omdat er ten eerste voor deze revisie nog steeds nieuwe BIOS updates uitkomen en er steeds meer (snellere) SATA HD's op de markt komen. Waarschijnlijk wil je je huidige PATA HD's gebruiken, maar je kunt ook een adapter erbij kopen van PATA naar SATA, zodat je een Rev.B kunt kopen en toch je huidge HD's kunt blijven gebruiken en dan eventueel in de toekomst kunt overstappen naar SATA HD's.
Of je kunt wachten op de Rev.C die eind deze maand of begin volgende maand uitkomt, weet alleen nog niet wat de specs daarvan zijn en of die SATA RAID heeft.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:01

timovd

Voorsprong door techniek

Problemen met mijn Lanparty: VCore is te laag, waardoor de klok te laag is (3000+ presteert als ca.2200+)

Ik heb het mobo met alle accessoires dus terug gestuurd naar 2Fast4UComputers. Een week nadat ik dze heb opgestuurd heb ik maar een mailtje gestuurd om te vragen of het mobo veilig was aangekomen. Het Mobo bleek naar de leverancier teruggestuurd te zijn.

nu twee weken later heb ik mijn Lanparty teruggekregen van 2Fast4Ucomputers. Helaas is er niets mee gedaan.

hoe afgew: Northbridge heathsink op soutbridge vastgelijmd aangetroffen
is op Mainboard getekend
=overclocked
geen garantie

De NB heatsink heb ik idd op de SB geplakt, omdat ik watercooling heb
ik heb idd op het Mobo getekend(met UV stift)
is idd overclocked, omdat de klok een te laag aantal MHz aangaf.
waarom geen garantie??

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Het idd lullig dat en eop een dergelijk (overclock)bord nogsteeds de regel geld dat je niet mag overclocken ivm de garantie, maar volgens mij moet er dan wel aan te tonen zijn dat je je bord gesloopt hebt door over te klokken.
Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar het lijkt mij dat je afgewimpeld bent op een zeer lullige manier.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
De regel is dat je geen modificaties mag uitvoeren, lees maar op de site van 2fast4u: Bij onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik vervalt uw garantie.

modificaties:
Northbridge heathsink op soutbridge vastgelijmd aangetroffen
Als er op originele snelheid extra koeling had nodig geweest had dat er echt wel op gezeten.
op Mainboard getekend
Het had denk ik handiger geweest als je op z'n minst de northbridge heatsink terug had geplakt op de nordbridge en de southbridge ook z'n originele koeler had teruggegeven. Ik kan me niet voorstellen dat ze van alleen die UV stift een probleem zouden hebben gemaakt, maar die had je er misschien ook wel af kunnen halen. Maar voor RMA zendingen geld overal het principe alleen in originele staat en in originele verpakking.

En voor het op 200 zetten van de FSB is geen andere heatsink op de north of soutbridge nodig zolang er airflow is.

De vcore is in het bios te verhogen tot en met 2 volt... lijkt me sterk dat je daar niet genoeg aan hebt voor ~2200Mhz.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 12:02

Memendo

V4-power/Team BSD

martijn_tje schreef op 03 november 2004 @ 11:29:
De regel is dat je geen modificaties mag uitvoeren, lees maar op de site van 2fast4u: Bij onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik vervalt uw garantie.

modificaties:

[...]

Als er op originele snelheid extra koeling had nodig geweest had dat er echt wel op gezeten.

[...]
Maar er wordt geen schade aan het moederbord toegebracht als dit op een juiste manier is gedaan. Het is in prencipe een verbetering :+

Zoals gezegd, de leverancier moet in de garantieperiode aantonen dat jij verantwoordelijk bent voor het niet goed functioneren. En alleen constateren dat er een koeler op de southbridge zit is imho niet voldoende, ze moeten ook aantonen dat dat het de klacht veroorzaakt.
Alleen heeft 2fast4u in de AV gezegd dat : Bij onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik vervalt uw garantie. Het is te betwisten of dat hier het geval is.
en je kan natuurlijk ook stellen dat deze AV in het grijze gebied zit omdat dit de bewijslast uiteindelijk weer terug brengt bij de consument, terwijl wettelijk gezien de leverancier de bewijslast heeft

Ps. Ik denk niet dat je hier je gelijk nog gaat halen zonder veel tijd en moeite te doen. Als ik jou was zou ik me verlies nemen en 2e hands een nf bordje scoren
Pagina: 1 2 Laatste