Toon posts:

Multiroom systeem bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
nu mijn vrouw eraan gewend is dat ze naar de pc moet lopen en winamp aan moet klikken om muziek te luisteren (kost ff tijd om je hele voorraad cd's te rippen, maar ja), heeft ze meer wensen:
muziek niet alleen in de woonkamer, maar ook in de slaapkamer of als ze in bad ligt.
Ondertussen wil ik gewoon in de woonkamer doorluisteren.
Ik heb een xp machine met een msi moederbord en athlon processor.
Deze heeft een onboard geluidskaart. De uitgang hiervan gaat naar mijn versterker en boxen in de woonkamer.

Kan ik hier zomaar een geluidskaart bijzetten, waarvan de uitgang naar andere pc-speakers gaat?
Zijn er winamp "look a like's", die op 2 geluidskaarten 2 verschillende mp3's kunnen spelen?

Bedankt, Joel

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik denk zelf dat er wel speciale programmatuur voor tekrijgen is hoor.
Ik dacht dat WindowsXP Media Centre daarvoor bedoeld was.. ik ga ff voor je zoeken

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BPM Gastro kan op meerdere kaarten tot 6/8 verschillende nummers tegelijk afspelen.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Topic over twee geluidskaarten : 2 geluidskaarten tegelijk?
In winamp kan je bij preference kiezen naar welke geluidskaart het geluid moet. Daarnaast kan je gewoon een ander programma draaien voor de tweede geluidskaart.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is zoals gezegd geen probleem:
2x winamp met 2x een geluidskaart

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ofwel winamp 3 en winamp 2.91 installen
de ene winamp op soundcard 1 instellen
en de andere winamp op souncard 2 instellen

en dan met je soundcard outputs weet jij dan wel hoe te doen !

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

http://cgi.ebay.com/ws/eB...ry=15070#ebayphotohosting

http://www.lansonic.com/Unique%20design.htm

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/

sljeblieft (edit : oeps, mediacenter is neit echt multiroom, maar toch wel grappig :P )

[ Voor 18% gewijzigd door gitaarwerk op 14-08-2003 12:52 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Alvast erg bedankt,
ik heb snel een handleiding van bpm gastro opgezocht en die moet het kunnen.
die oudere topic over 2 geluidskaarten was ook erg goed, met winamp moet het dus kunnen. Nu nog hopen dat mijn moederbord 2 geluidskaarten aankan...

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vaak met die onboard geluidskaarten heb je wanneer er een "echte" geluidskaart in gestopt word de onboard automatisch uitgezet wordt.

Wat je dan het beste kan doen in jouw geval is 2 goedkope geluidskaarten kopen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Mijn ex-schoonpappa heeft iets dergelijks gerealiseerd met een versterker en een mengpaneeltje. De meeste versterkers ondersteunen sowieso wel remote boxen (dus alles in de woonkamer plus twee extra, in een andere kamer, die hetzelfde signaal krijgen als het frontsignaal in de woonkamer, in het geval van een 5.1 receiver).
Wellicht zijn er ook versterkers die meerdere remote sets ondersteunen of anders even zo'n mengpaneel erbij of iets anders waarmee je kan schakelen... Biedt ook nog meer mogelijkheden, kan je radio er op aansluiten (of die is ingebouwd, wederom in het geval van een receiver) of tape of CD of weet ik het...
Pagina: 1