2x winamp met 2x een geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Ik heb boven een pc staan die ik uitstluitend gebruik als mp3'jukebox. Mijn zussie wil ook soms mp3'tjes luisteren maar dan wil ik het ook en we hebben een verschillende muziek smaak.
is het dan mogelijk om in die pc 2 geluidskaarten te proppen en dan voor elke geluidskaart een winamp op te starten zodat we verschillende muziek hebben???
Bijvoorbaad dank

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Ga je dan in die ruimte lekker met je zus naar verschillende muziek zitten luisteren?? Dat zal mooi klinken ;)
Maar serieus nu: Ik neem aan dat er een netwerk in het spel is. Speel dan die mp3 tjes af over het netwerk. En anders, ja, dan is het volgens mij mogelijk :)

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Winamp kan het wel (moet je ff instellen => mulitple instances)
Alleen moet je er ff op letten dat je geen irq/dma-conflicten krijgt.. voor de rest geen probleem

blaat? BLAAAAAAAAT!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een computer lopen met twee geluidskaarten om in verschillende ruimten tegelijkertijd verschillende muziek te spelen. Het probleem van Winamp is dacht ik dat je geen geluidskaart kan selecteren. Hij gebruikt alleen de default. (misschien dat het in de nieuwere versies wel kan)Gebruik hiervoor een programma als bpm of digital dj. Verder gebruik ik zelf twee geluidskaarten van verschillende merken (om problemen met drivers te voorkomen).

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Nee de pc staat op de gang met een lang snoertje naar mij stereotje en eentje naar die van mij zus.
maar welke programma is dan wel flex
bpm of iets anders???

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

In de nieuwere versies kun je geloof ik bij de wave-out plugin het wave-device uitkiezen, en als je dan zoals hiervoor gezegd werd multiple instances aanzet, moet het goed gaan. Je moet dus wel elke keer dat winamp opstart het goeie wave device uitkiezen, aangezien winamp maar 1 config bestand heeft....

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Het kan!!! :D

Ik heb hier een pc, met 3 geluidskaarten (ik ben een beetje geluidsgek)
Een SB live!
Een Terratec DMX-Xfire 1024
en een SB 128

Nou kan je in winamp onder je preferences (CRTL+P), Output kijken. Daar staan al je output plugins.. De standaard die gebruikt wordt is

"Nullsoft WaveOut Plug-in vx.xx (x86) (out_wave.dll)"

Deze is waarschijnlijk ook geselecteerd. Klik hier anders even op, en klik "configure". Zie je daar het menuutje "output device" staan? Deze staat standaard op wave mapper.. Maar hier moet je gewoon je geluidskaart kiezen!! En dan werkt het! Heel simpel..

Voor meerder winamps tegelijk moet je "allow multiple instances" even aanvinken.. Maar dan niet in één keer 100 mp3z openen :? is niet handig.. :P

Ciao 8-)

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Kijk dat is nou ff fijn om te horen :)
bedankt
* Geckoo gaat nu ff een soundkaartje zoeken in de grabbelton :D

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 22:17
Doen die drie geluidskaarten in een pc het dan zomaar? want ik heb eerder wel een topic gezien waar in iemand met twee geluidskaarten een probleem had. dat waren volgens mij wel twee de zelfde (een of andere S.B.)
Pagina: 1