[xp] slipstreamen highpoint driver

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 09:17
Matched: slipstreamen
Titel lijkt me duidelijk, ik wil graag m'n highpoint 372 drivers slipstreamen zodat ik geen floppy meer nodig heb.

nu weet ik dat er veel over te vinden is. ik ben al 2 dagen aan het lezen, maar het wil niet echt lukken.
ik heb een oud topic gevonden waar iemand het gelukt is, en de drivers zijn ook nog eens hetzelfde:
[rml][ Win2k] Raid drivers + Bootable Win2k cd maken[/rml]
deze gaat volgens de txtsetup.sif methode wat ik ook prefereer.

nu heb ik alles gevolgt en gedaan wat er stond, maar nu krijg ik bij het booten van de cd: insert windows xp cd2.... errug leuk dus

dat van $OEM$\textmode kom ik al helemaal niet uit. beschrijvingen vind ik net ffe wat te vaag...

mij vraag dus:
is het iemand al eens gelukt? en zo ja, hoe heb je het dan gedaan?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
Geen matches
Ik heb dat ook gedaan, maar dan eenvoudiger:

- kopieer de hele cd naar je schijf
- kopieer de bootsector van de cd naar je schijf (bijv. microsoft.img) hier zijn wel tooltjes voor (moet je even zoeken in 'slipstream' handleidingen)
- maak een folder op de hd (van de cd) en stop de driver uitgepakt erin
- brand de boel terug op cd inclusief bootsector (ook in handleiding slipstreaming te vinden)

als de setup vraagt naar de drivers navigeer je gewoon naar de cd drive en die betreffende folder.

[ Voor 9% gewijzigd door BuG2FiX op 14-08-2003 15:44 ]

• sharkzor
Geen matches
BuG2FiX schreef op 14 August 2003 @ 15:43:
Ik heb dat ook gedaan, maar dan eenvoudiger:

- kopieer de hele cd naar je schijf
- kopieer de bootsector van de cd naar je schijf (bijv. microsoft.img) hier zijn wel tooltjes voor (moet je even zoeken in 'slipstream' handleidingen)
- maak een folder op de hd (van de cd) en stop de driver uitgepakt erin
- brand de boel terug op cd inclusief bootsector (ook in handleiding slipstreaming te vinden)

als de setup vraagt naar de drivers navigeer je gewoon naar de cd drive en die betreffende folder.
dat gaat ook zo lekker bij windows setup... het zijn geen videodrivers, maar raid drivers. als in die heb ik direct bij het installeren nodig, anders ziet hij niet eens een schijf waarop ik kan installeren..
setup pakt de drivers alleen maar vanaf floppy of als ze ingebakken zijn.
ze moeten dus echt ingebakken worden.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
Geen matches
deze handleiding is best duidelijk:

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=8892

scroll iets naar beneden, daar staat een aanvullende handleiding over het implementeren van een Promise Fasttrak TX2 RAID Controller, dat moet je kunnen helpen lijkt me. ik ga het zelf ook eens even proberen met mijn good old hpt366 :)

• sharkzor
Geen matches
BuG2FiX schreef op 15 August 2003 @ 11:05:
deze handleiding is best duidelijk:

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=8892

scroll iets naar beneden, daar staat een aanvullende handleiding over het implementeren van een Promise Fasttrak TX2 RAID Controller, dat moet je kunnen helpen lijkt me. ik ga het zelf ook eens even proberen met mijn good old hpt366 :)
thnx, ik ga het proberen, al vraag ik me af of het op deze manier ook bij de installatie gaat werken (textmode dus).
volgens microsoft hoort de $OEM$ folder ook in de i386 folder te staan. volgens nforcershq dus niet...

-edit-

it works! en volgensmij werkt het ook zonder die $OEM$ folder. sterker nog, het verhaal uit die 1e link die ik gaf werkte in princiepe al. ik had het alleen niet zo dom moeten overnemen. stond een bestand in de txtsetup.sif opgegeven die dus niet bij mijn drivers zat... lekker handig :D

[ Voor 28% gewijzigd door sharkzor op 15-08-2003 16:51 ]