Het is me gelukt!

Ik heb het voor elkaar gekregen om mijn raid driver toe te voegen aan de Windows 2000 pro setup bootable cd. Meteen ook SP2 geslipstreamed natuurlijk
Hoe ik het gedaan heb:
kort:
txtsetup.sif aanpassen en je eigen drivers ingepakt toevoegen.
uitleg (hoezo dat):
In de txtsetup.sif staan al raid drivers. Dus copy/paste ik de 'cpqarray' entries en heb verder het een en ander afgekeken van andere entries. Mischien heb ik te veel gedaan. Waarschijnlijk heb ik zo ie zo 1 driver te veel geinstalleerd (hptpro is volgens mij een pci raid controller, die ik niet nodig had sinds ik een Abit KR7a Raid heb met onboard controller).
In mijn Highpoint driver zip kwam de file txtsetup.oem voor.
Daar haalde ik een hoop vandaan.
feitelijke toegevoegde text (aan txtsetup.sif):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [SourceDisksFiles]
hpt3xx.sys = 2,,,,,,3_,4,1
hptpro.sys = 2,,,,,,3_,4,1
hptpro.inf = 2,,,,,,3_,4,1
[HardwareIdsDatabase]
PCI\VEN_1103&DEV_0005 = "hpt3xx"
PCI\VEN_1103&DEV_0004 = "hpt3xx"
HPT3XX_SCSI = "hpt3xx"
[SCSI.Load]
hpt3xx = hpt3xx.sys,4
hptpro = hptpro.sys,4
[SCSI]
hpt3xx = "HPT370/372/372A ATA RAID Controller (hpt3xx)"
hptpro = "HPT370/372/372A ATA RAID Controller (hptpro)" |
natuurlijk heb ik niet de [dingen] zelf toegevoegd sinds die er al zijn. Ze geven alleen aan waar ik wat heb toegevoegd. Ik heb dus geen van deze text zelf bedacht, alles is copy/paste werk, maw neem dus niet zomaar mijn text over!
Nu de driver files inpakken met 'compress.exe' (-vx) en copieren naar de i386 directory. (sys->sy_, inf->in_)
hier kwam ik op een probleem uit. Ik wou ook graag mijn .cat file inpakken maar dat ging niet
Kijk ik wat voor file dat is... is ie toch maar 8 byte en staat er alleen 'hpt3xx' in. Dan niet toch

Na mijn test bleek het te werken, dus ik ben tevreden.
Verder bedank ik vassago voor mij de info te geven die ik nodig had om te beginnen met het uitzoeken van deze shit. Hij heeft dus ook gelijk met zijn vorige post:
Bootable CD en $oem$ kan je vergeten voor wat betreft SCSI drivers. (Daar vallen ook die raid drivers onder).
De enige en misschien makkelijkere oplossing is het editen van txtsetup.sif in de \i386 directory.
[edit compress verhaal vergeten]