Toon posts:

Fat 12 formatteren in win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
greeting humble earthlings,
ben lijk nieuw hier ( van vandaag ) en heb al direct een vraag =) .
is het mogelijk om fat 12 te formatteren in WinXP ( zou nl mijn gsm zijn hardeschrijf moete formatteren )

k dit klinkt raar maar is het zeker niet, mijn gsm is een 5510 en de MP3 functie gebruikt een hdd van 64 mb waar ik nu nog maar 28 mb van kan gebruiken om da mijn schijf ni volledig meer in orde is ... daarom zou ik deze graag formatteren =)

mja friendly grtz to all whom reply =p

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
FAT12 is voor disks en harddisks <16MB.. dus dat wordt automatisch FAT16 en dat is de normale format optie in windows..

Ik ken de 5510 niet, maar als dat ding wordt herkend onder windows als een removable harddisk dan kun je 'm gewoon formateren.. 64MB wordt als FAT16 geformateerd

Staat er niets in de handleiding hoe je dat ding kan formateren..

[offtopic]
Groeten hoeft niet op GoT
[/offoptic]

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 13-08-2003 16:11 ]

Pvouput live

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:13
Welkom op GoT. Wat ik altijd heb begrepen in XP is dat hij automatisch een indeling kiest naar aanleiding van de capaciteit. Heb je dus een kleine schijf, dan zal hij automatisch FAT12 formatteren.

Ah, hier op Google staat wel iets waar je misschien wat aan hebt.

Succes

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
hmm raar ... daar hij zegt dat dit wel degelijk fat 12 indeeling is ... en ook had ik begrepen dat fat 12 tot schijven van 80 mb ging ?
nu windows 98 kan dit met Fdisk naar fat 12 doen maar XP heeft deze functie niet precies ...

Verwijderd

Topicstarter
fat 12 is idd maar tot 16 mb zoals krypt al eerder vermelde maar hoe kan dan dat mijn 64 mb geformateerd zijn op fat 12 ? :)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-03 15:23

w0w

k dit klinkt raar maar is het zeker niet, mijn gsm is een 5510 en de MP3 functie gebruikt een hdd van 64 mb
Jah dat klinkt zeker raar, want het is niet zo :P
Je telefoon heeft helemaal geen hdd maar flashgeheugen, en als het goed is kun je dat automatisch fat 12 formateren door het door je telefoontje te laten doen. (is bij mp3spelers enzo ook)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
FAT12 is maar voor max 16MB... 2^12=4096 met max 4kb per cluster = 16MB
Maar staat er in de handleiding niets over formateren?

[edit]
Je kunt wel een harddisk/flashmemory formateren op FAT12, maar dan hou je maar 16MB over op dat kaartje; de rest kan niet gebruikt worden.. hoe je dat voor elkaar hebt gekregen weet ik niet...

[ Voor 45% gewijzigd door Krypt op 13-08-2003 16:17 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
nope niks in handleiding, maar het programma : Nokia audio manager heeft een functie : format blabla ... maar dit blijkt nie te werken daar deze het flash geheugen niet leegmaakt :s

-feeling stupid-

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Krypt schreef op 13 August 2003 @ 16:16:
FAT12 is maar voor max 16MB... 2^12=4096 met max 4kb per cluster = 16MB
Waarom kun je geen 32 kb clusters gebruiken zoals bij FAT16?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb alle posts niet gelezen omdat ik hiermee ervaring heb en sorry als het dubbelop is maar dan weet je tenminste iets zeker ;)

Ik heb zelf ook een 5510 en het viel mij op dat ik maar 62 van de 64 MB kan gebruiken dus heb ik in WinME gewoon het zootje laten formateren op eigen risico zeg maar ;) en hij doet het nog steeds perfect dus je kan het gerust doen ;)

Bovendien had ik ook tevens last van een rare tik in nummers af en toe en dit had erna ook niet meer dus het helpt zeker weten :Y)
Later bleek het normaal te zijn dat ik maar 62 MB kan gebruiken :+

Tot zover mijn ervaring met het beestje :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb dit juist geprobeerd : Windows error : windows was unable to complete the format :s
Pagina: 1