Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Ik zit op dit moment erover te denken om de Ibead 150 of deze Dyne Tuny II te kopen. Hij is verkrijgbaar via een Engelse online shop voor 185 euro incl shipping voor 256mb en 270 voor een 512mb versie.

Onderstaand wat gegevens van dit spelertje;

-----

Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/DYNE/mainproduct2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/DYNE/mainproduct3.jpg

speelt: mp3,wma
speelduur op 1 AAA: +/- 10 uur
afmetingen: 65 x 37 x 13
gewicht: 29 gram
officiele site Dynetel producent
engelse shop

-------

TunyII is able to record directly to an MP3file format from any audio music source, with a line out connection, without the use of a PC or internet download

Multi Codec supports: MP3 and WM Formats
Flexible speed control : 3 different speed playback time modes.

Voice Recording Function via the built-in microphone

Direct Encoding to MP3 file from Audio Source (Recording Time : about 182 hours, 512MB memory, 6Kbps/8KHz sampling).
Built-in FM radio
128MB/256MB/512MB Flash Memory

Wide Blue backlight LCD display.

Display ID3 tag with graphic LCD.

Multi-Languages Support (Dynamic display of artist and song title in Korean, English, Japanese, Chinese, etc.)

Innovative design, pocket size and ultra light weight

5 Preset equalizer selections :

FLAT / POP / CLASSIC / JAZZ / ROCK

Auto Equalize selection by using ID3Tags information

Multi Repeat function for Language Study : Intro Scan grade of CEDEC algorithm through Internet.

Firmware upgrades available via the Internet

Can also be used as a portable storage device

--------

Heeft iemand al meer informatie?

Vraag me alleen af of de firmware beetje regelmatig geupdate gaat worden wat bij de Ibead zeker het geval is. :7

Verwijderd

ziet er heel erg mooi uit, eerlijk gezecht beter dan de i-bead (mening) toch zou ik de i-bead kopen, ik weet dat je mega veel gezijk kan hebbben met een kapotte speler en daarom is het handig om een verkoop punt ''dicht bij '' te hebben, boven dat weet je wat de i-bead allemaal kan, en dat ie wel degelijk van goedde kwaliteit is :D en natuurlijk geen gezeur met per bank overmaken enzo :D

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Hij is wel erg duur zeg! en 10 uur lang met een batterij is ook niet geweldig, zeker niet voor dat geld! Het is misschien wel AAA, maar dan nog! Wil je liever een AA en datie dan meteen ongeveer 50 uur meegaat zoals de mpman f70. En zoals Mi hoen als zei, je wil je verkoop punt dichtbij hebben! als er bij bijv. mp3man.nl iets fout gaat met je speler dan sturen ze zo weer een nieuwe!

En zo is het!

• funrider
Aseslno schreef op 13 August 2003 @ 17:47:
Hij is wel erg duur zeg! en 10 uur lang met een batterij is ook niet geweldig, zeker niet voor dat geld! Het is misschien wel AAA, maar dan nog! Wil je liever een AA en datie dan meteen ongeveer 50 uur meegaat zoals de mpman f70. En zoals Mi hoen als zei, je wil je verkoop punt dichtbij hebben! als er bij bijv. mp3man.nl iets fout gaat met je speler dan sturen ze zo weer een nieuwe!
Net even zitten kijken naar die naar die Mpman f70 waar je het over hebt maar die is trouwens veel duurder met minder functies;

x geen radio
x geen wma support
x geen firmware upgrade mogelijk (zie het niet op site erbij staan)

x wel mogelijkheid voor extra slot..

en jah 10uur met spelertje lijkt me zat hoor.. geloof er weinig van dat die mpman echt de 50uur haalt en dan nog.. 1x per week opladen is nie erg.. zovaak ga ik mn speler niet gebruiken.. (voor hardlopen/fietsen paar keer per week).

[ Voor 1% gewijzigd door funrider op 13-08-2003 20:03 . Reden: tik fouten ]

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

k heb eens even bij advancedmp3players.co.uk geinformeerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Hello,

First of all I would like to apologize for my poor English. 

But when I saw the Dyne Tuny II on your website I knew that
it would be the successor of my present mp3 player. 

It's a pity that this mp3 player isn't available (yet) in the 
Netherlands. So I had to search for it in foreign shops. 
I found the player on your website for a good price and 
I searched on your site if it's possible to send it to the 
Netherlands. But I couldn't find it. So this is my question: 
Is it possible to ship a mp3 player to the Netherlands? 
If yes what are the extra costs? I hope to hear from 
you soon. 

Greetings,

Alexander van Wonderen

The Netherlands

en dit wast antwoord:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Dear Sir,

Thanks for your email.

Shipping to the Netherlands costs £5.00.

Kind Regards,

Josh Welensky (Advanced MP3 Players)

TEL & FAX: 0131 273 4388 
EMAIL: joshw@advancedmp3players.co.uk

WEB: http://www.advancedmp3players.co.uk

Die 5 pond viel mn bek dus echt ff van open :)
aangezien veel bedrijven binnen Nederland al meer verzendkosten vragen

Ik denk dat ik binnen kort wel de eigenaar ben van de Dyne Tuny II :Y)

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:16

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

pond=duur hoor :D

• AB2ND

AB2ND

Vonkenboer

5 * 1.42 = 7.1 euro

• funrider
Had dit mailtje naar makers van Tuny gestuurd...

Hi webmaster,

i tried on the English section to download the Tuny II manual but it isnt working.

this is the direct link to that page:

Where can i find by the way new firmware for the Tuny II on the site?

thanks in advanced for fixing it.

best wishes,

Robin de Groot
Netherlands

----------------

kreeg de pdf manual van Tuny II in Nederlands terug.. netjes.. alleen geen response op firmware verhaal.
Ben benieuwd hoe dat in elkaar zit bij hun..

• funrider
*schop*

zag m trouwens van het weekend ook bij Mediamarkt (rotterdam) liggen. Is echt heel erg klein en mooi. Was daar 250 euro voor de 256mb versie. Stukje duurder dus dan die engelse shop

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Dyne maakt altijd erg mooie speletjes die goede kwaliteit leveren..

Ik zou voor de dyne gaan om het uiterlijk, prijs en kwaliteit..

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 21:28

shameblaster

BB4E^Cons

Dus de speler is al in nederland verkrijgbaar:)

Edit: @ funrider kan je die manual online zette ofso, kben wel benieuwd

[ Voor 45% gewijzigd door shameblaster op 18-08-2003 12:22 ]

Cons:::BB4E

• funrider
hier is de 62 pagina tellende Nederlandse manual van de Dyne Tuny II in pdf.

download/bekijk :7
shameblaster schreef op 18 August 2003 @ 12:17:
Dus de speler is al in nederland verkrijgbaar:)

Edit: @ funrider kan je die manual online zette ofso, kben wel benieuwd

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

thnx kdenk dat heel veel mensen hier wat aan hebben

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Werken oplaadbare batterijen ook in deze speler?

* gezien dat er ook AAA oplaadbare batterijen in 1.5V uitvoering zijn, dus dat zal wel werken.

[ Voor 92% gewijzigd door fjorden op 22-08-2003 13:52 ]

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

moet tog wel lukken lijkt mij? waarom zou een oplaadbare batterijn er niet in kunnen

• fjorden
  • Niet online
hmmm.. zie nu dat er ook AAA 1.5v oplaadbare batterijen zijn. Ik dacht dat die alleen in 1.2V uitvoering waren.

nog een andere vraag: hoe snel gaat het spoelen in de nummers?

[ Voor 58% gewijzigd door fjorden op 22-08-2003 13:50 ]

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

heeft iemand um dan al??? en waar is ie in nl te koop

Verwijderd

Ibead 100 is super!
Wel een klein probleempje met opladen gehad, maar dat was mn eigen schuld, volgens mij..
maar hij is echt handig!
Hij heeft ook een handig koord die je om je nek kan hangen, waar de oordopjes bij in zitten geintegreerd.. je kan hem dus niet laten vallen :P
verder is hij ook als usb stick erg handig te gebruiken!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Vinden jullie deze speler mooier dan de i-bead?
Hij heeft wel een apart uiterlijk, maar mooier dan een strakke i-bead? Nee..
Maar ja, iedereen heeft een andere smaak

• funrider
Nee geloof dat niemand um nog heeft. Maar je kunt m kopen bij advancedmp3players.co.uk (Engeland dus) 5 pond shipping costs. Is ie ook het goedkoopste. In Nederland is ie bij de Mediamarkt te koop.

Ik heb inmiddels voor een goedkopere prijs dan bijv. mp3cdspelers een (oude) Ibead 100 besteld en krijg deze week binnen.

Had mp3cdspelers nog een email gestuurd waarom ze niet ook de Tuny II verkopen.. bleek dat de Tuny I veel klachten in der tijd over waren dus zijn ze niet aan nummer 2 begonnen. Is voor mij de beslissing geweest om definitief te kiezen voor de ibEAD. Alhoewel het best kan dat in 2e versie van Tuny alle bugs e.d verholpen zijn en nu veel beter presteerd. Accu van Ibead staat me ook meer aan. Klepje van mp3spelers zijn erg gevoelig (oude spelertje was ook snel kaduk). Nu met accu no problemo. Is alleen de vraag hoe ie over twee jaar nog presteert qua afspeeltijd.. ;)
shameblaster schreef op 22 August 2003 @ 14:02:
heeft iemand um dan al??? en waar is ie in nl te koop

• funrider
Mp3cdspelers.nl (HollandGlobal) krijgt ze toch binnen.. komen ze nu mee.. heb inmiddels de Ibead besteld bij andere site vanwege te hoge kosten bij Mediamarkt en eventuele support uk site moet je altijd maar afwachten (ondanks goeie reviews daar bij advancedplayers)..

Hallo Robin,

We krijgen de Tuny II toch binnen , er is redelijk veel vraag naar en hij schijnt (toch) erg goed te zijn en er is veel verbeterd ten opzichte van het eerste model volgens de fabrikant.We hebben de speler gisteren goed uitgetest nu en gaan toch tot verkoop over. We kunnen ook de 512MB versie leveren (op bestelling). Maar we beginnen met de 256MB voor iets meer dan 200,- euro een redelijke prijs denk ik voor 256MB.

De iBead is uiteraard ook een prima keuze en zal ook het meestverkocht blijven je moet maar even kijken welke je het liefst wilt hebben.

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Dyne Tuny II 256MB
Leverbaar vanaf 28-08-2003
prijs: € 208,-

staat nu op mp3cdspeler.nl

• funrider
krijg net ook trouwens een email van Digizine (van dedigitalerevolutie.nl)

staat dit in... je kunt er zelf eentje winnen!!

=====

Dyne 6512 MP3-speler, kleine krachtpatser

Als je de kleine Dyne 6512 MP3-speler in je handpalm hebt liggen zou je het niet verwachten, maar deze kleine krachtpatser kan maarliefst 512 Mb aan muziek bevatten. Dat is voldoende voor zo'n 10 uur MP3 muziek in zeer goede geluidskwaliteit.
Neem je genoegen met een lagere bitrate dan kan de speelduur wel tot zo'n 25 uur oplopen. De 6512 kan zowel MP3 als WMA bestanden afspelen.

Genoeg ruimte dus voor een flinke cd-collectie, en als dat nog niet genoeg is kan je nog altijd toevlucht zoeken tot de FM radio. Andere toepassingen waarmee het ruimbemeten geheugen gevuld kan worden zijn een voicerecorder een een telefoonboek.

Het uitgebreide geheugen is niet de enige opmerkelijke eigenschap van deze MP3 speler van Dyne. Eveneens bijzonder is de ingebouwde decoder. Hiermee kan je MP3 bestanden opnemen zonder tussenkomst een PC. Je koppelt de speler direct aan een CD-speler of aan een andere audiobron en de 6512 zet de muziek zelfstandig om naar MP3 bestanden.

En dan zijn er nog de afmetingen. Dit alles is behuisd in een speler die niet groter is dan een aansteker (3,8cm bij 6,5cm en een dikte van 1,3cm). De beperkte oppervlakte is gevuld met een een navigatie-knop en een helder blauw display.

Naast de unieke 512Mb versie zijn er ook goedkopere varianten leverbaar met 256 en 128Mb geheugen. Maar voor een muziekliefhebber die op zijn MP3-speler over een uitgebreide fonotheek wil beschikken is extra opslagruimte een goede investering.

De Dyne 6512 wordt in Nederland gedistribueerd door Tu & Tu Consumer Electronics waar verdere productinformatie is aan te vragen.

Website: www.tu-and-tu.com

• b3ta
  • Laatst online: 16-10 19:28

b3ta

Hallo

MAAR...... hoe krijg je nou je mp3's erop???? moet je die 1 voor 1 laten afspelen en opnemen net zoals een minidisc of kan er iets gedaan worden met een usb kabel ofzo?????????????? :? want als je alles op moet gaan nemen ben je gauw 8 uur bezig :D

[ Voor 94% gewijzigd door b3ta op 27-08-2003 19:44 ]

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 22:34
b3ta schreef op 27 August 2003 @ 18:29:
MAAR...... hoe krijg je nou je mp3's erop???? moet je die 1 voor 1 laten afspelen en opnemen net zoals een minidisc of kan er iets gedaan worden met een usb kabel ofzo?????????????? :? want als je alles op moet gaan nemen ben je gauw 8 uur bezig :D
Je kan er zo muziek opzetten gewoon via een usb kabel.
Werkt net als windows verkenner heb ik ergens gelezen.

• b3ta

b3ta

Hallo

richy t schreef op 27 August 2003 @ 20:14:
[...]

Je kan er zo muziek opzetten gewoon via een usb kabel.
Werkt net als windows verkenner heb ik ergens gelezen.
ok... want als dat het geval is vind ik het wel moeilijk kiezen tussen deze en een I-bead omdat die allebei een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Het wordt de consument ook niet makkelijk gemaakt :)

Verwijderd

shameblaster schreef op 27 augustus 2003 @ 13:27:
Dyne Tuny II 256MB
Leverbaar vanaf 28-08-2003
prijs: € 208,-

staat nu op mp3cdspeler.nl
ik zie net dat mp3cdspeler.nl er ook de accessoires standaard bij doet zoals een beschermhoes , leren etui en sportarmband :P :p die krijg je er bij advancemp3player niet bij :( Is toch wel belangrijk om te weten

• Aseslno

Aseslno

Kunnen mensen die dit ding al hebben er geen review bij zetten? zou wel handig zijn voor de rest!
Maar misschien dat als je hem al hebt je hier niet meer komt kijken! :P

En zo is het!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik wil graag een ibead ofzo iets dergelijks kopen, maar ik vroeg me af of 128 genoeg is. Om nou gelijk weer 200+ euro uit te gaan geven voor een mp3speler met meer dan 128 mb, daar zit ik niet echt op te wachten.

dus mijn vraag: is 128 intern op een mp3speler wel genoeg voor dagelijks gebruik? (dus geen treinreis van 2,5 uur per dag ofzo :))

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-11 22:13
Usb kabel :{

512 Mb
30 gram :9~
ga is ff informeren wat die 512mb versie kost :9

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

ja als die ook wma aan kan
stel mp3tje is 4mb (is wel groot maarja) +- 30 nummers. wma is 50% kleiner dus 64+ kan er dan op

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
ja 30 nummers lijkt me wel genoeg, en helemaal met wma, ik denk dat ik de iBead 150 128 mb neem :)

Verwijderd

wow deze ziet er heel netjes uit!! Echt heel mooi, ook kwa specificaties.
Alleen wacht ik liever even wat reviews af: bug-loos? Geluidskwaliteit? Regelmatig firmware update?? Want anders ga ik toch weer verder met het heersende iRiver :D
Ben benieuwd!

• richy t
b3ta schreef op 27 August 2003 @ 20:35:
[...]

ok... want als dat het geval is vind ik het wel moeilijk kiezen tussen deze en een I-bead omdat die allebei een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Het wordt de consument ook niet makkelijk gemaakt :)
Ik zit zelf te dubben over de iriver IFP390T en deze dyne. En ik kan je vertellen dat is geen makkelijke keuze, ze kunnen allebei praktisch hetzelfde en je krijgt bij allebei bijna dezelfde accesoires. Blijft alleen over verschil in repetatie en verschil in prijs, maar ja keuzes keuzes.....

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

ik heb een oplosiing koop de dyne en post je ervaringen >:)

• Aseslno

Aseslno

lijkt mij een goed idee! ;)

En zo is het!

• AB2ND

AB2ND

Vonkenboer

De Dyne Tuny II is besteld en waarschijnlijk dinsdag in huis :*) :*)

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Heb je een dig camera? post meteen aub ervaringen.

Kweet dat ik nu dringerig ben maar khoorde van mp3cdspeler.nl dat ze ook de 128 mb krijgen waarin ik geintreseerd ben

• AB2ND

AB2ND

Vonkenboer

shameblaster schreef op 29 August 2003 @ 20:20:
Heb je een dig camera? post meteen aub ervaringen.

Kweet dat ik nu dringerig ben maar khoorde van mp3cdspeler.nl dat ze ook de 128 mb krijgen waarin ik geintreseerd ben
Ja k heb een digitale camera (oke oke ze zijn van mn vader :*) ) k zal zo snel mogelijk wat pics / ervaring posten.

K heb em trouwens ook bij mp3cdspeler.nl gekocht. de 256 mb versie >:)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 23:48
Minidisc gaat tot max 64x realtime kopieeren dus dat gaat niet op... Verder zit er natuurlijk een aansluiting op zodat je hem op je pc kunt prikken he. Je kunt ze niet overbeamen ofzo.... 'beam me up scotty' 8)7

• b3ta

b3ta

Hallo

[Fun/ Mode] Oh dus deze heeft geen beam me up scotty feature?? :?

Nou dan hoef ik hem niet :z [Fun/ Mode]/end

• richy t
AB2ND schreef op 29 August 2003 @ 20:06:
De Dyne Tuny II is besteld en waarschijnlijk dinsdag in huis :*) :*)
En heb je al iets ontvangen??

• b3ta

b3ta

Hallo

Ik ben laatst in mediamarkt geweest zag ik hem liggen de 512mb versie eerste indruk was WOW wat een klein ding maar ik zag ook dat ie 333euro was dat was wel ff minder.

Dus heb ik maar de mpio fl100 (128mb intern) gekocht 199,- in de aanbieding en komt redelijk overeen met de tuny2... dus waarom niet d8 ik.

Verwijderd

[quote]b3ta schreef op 03 September 2003 @ 18:52:

Dan betaal je veel te veel voor de 512MB versie (en niet zo weinig ook):

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=390

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 19:08 ]

• b3ta

b3ta

Hallo

juist... ik heb hem ook niet gekocht ik vond hem te duur.

Nu ben ik de trotse eigenaar van een MPIO FL100!

[ Voor 57% gewijzigd door b3ta op 03-09-2003 19:31 ]

Verwijderd

iemand een leuke pic van het verlichte display ? :9

• AB2ND

AB2ND

Vonkenboer

richy t schreef op 03 September 2003 @ 18:23:
[...]

En heb je al iets ontvangen??
jep k heb m dinsdag binnen gekregen, maar k zit alweer tot mn nek in het schoolwerk :( so pics + ervaring komt van t weeken

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 14:20

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 19:37:
iemand een leuke pic van het verlichte display ? :9
Zijn idd vrij schaars, dus bij deze even de chinese versie van de Tuny II, vervaardigd door MSC (de uber-OEM'er van Azie).

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/flash/small/tuny_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/flash/small/tuny_screen_small.jpg

Mja, kleur van de speler is dus afwijkend. Verder is het gewoon dezelfde speler - ik heb hier nog wel meer picjes, weet ff niet meer waar ik ze vandaan heb gehaald. Mocht er behoefte aan zijn, dan schreeuwt u maar.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• PsYcHoPunK
  • Laatst online: 14:05
Nou ik ben altijd geinteresseerd in meer foto's. :)

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 14:20

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Ah, vooruit dan maar - omdat het zo'n mooi spelertje voor z'n geld is ;) :

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/flash/small/tuny_screen2_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/flash/small/tuny_screen3_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/flash/small/tuny_screen4_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/flash/small/tuny_screen5_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/flash/small/tuny_top_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/flash/small/tuny_comp_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/flash/small/tuny_navi_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/flash/small/tunyII_2_small.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door the_Omniscient op 03-09-2003 22:21 . Reden: 2 extra pics ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• richy t
het is inderdaad een heel mooi spelertje alleen jammer dat er zo weinig reviews over te vinden zijn

• Shyne
Ken je dat ding nou om je nek hangen :?
Der zit wel een gaatje bovenin dat ding ..

[ Voor 37% gewijzigd door Shyne op 04-09-2003 11:44 ]

• b3ta

b3ta

Hallo

ja

dat kan

[ Voor 38% gewijzigd door b3ta op 04-09-2003 13:43 ]

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Kun je de Dyne Tuny II ook als verwisselbare schijf gebruiken?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Verwijderd

Nee, lees text (mp3cdspeler.nl) daar staat het ook bij... de verkenner werkt als de Windows Explorer.Ik denk dat een firmware voldoende zal zijn op ook de Tuny als externe schijf te laten werken.

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Ik heb hier ff een stukje gekopieerd van de nederlandse handleiding:

------------------------------
Product mogelijkheden
DYNE kan direct MP3 bestandsformaten opnemen van elke muziekbron zonder de PC of
het internet te gebruiken.
● Multi Codec ondersteuning: MP3 en WMA.
● Direct afspelen van MP3 en WMA bestanden.
● Flexibele afspeelsnelheden: 3 verschillende afspeelsnelheden.
● Spraakopname functie met ingebouwde microfoon.
● Direct opnemen naar MP3 van een audiobron (opnametijd: ongeveer 182 uur, 512MB geheugen,
6Kbps/8KHz sampling).
● Ingebouwde FM radio.
● 64MB/128MB/256MB/512MB standaard geheugen
● Breed LCD scherm met achtergrondverlichting (blauw).
● ID 3 tag (bestandsaanduiding) weergave met grafische LCD scherm.
● Meertalige ondersteuning voor weergave (Dynamische weergave van artiest en muziektitel in het
Koreaans, Engels, Japans, Chinees, etc.).
● Innovatief ontwerp van zakformaat, ultra lichtgewicht.
● 5 equalizer keuzes:
FLAT / POP / CLASSIC / JAZZ / ROCK
● Automatisch Equalizer selectie door het gebruiken van ID3Tag informatie.
● Multi herhalingsfunctie studie doeleinden: Intro Scan grade van CEDEC algoritme via internet.
● Upgrade van de firmware (besturingssysteem van het product) via internet.
● Te gebruiken als opslagmedium.
------------------------------

Is er trouwens al iemand die eigen ervaringen kan geven over dit speeltje, en wat pics erbij kan knallen

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

is er nog niemand die er eentje heeft en er wat over kan zeggen? Of iemand die weet waar een goeie review staat over dit speeltje? :?

• PsYcHoPunK
  • Laatst online: 14:05
AB2ND schreef op 03 September 2003 @ 21:04:
[...]

jep k heb m dinsdag binnen gekregen, maar k zit alweer tot mn nek in het schoolwerk :( so pics + ervaring komt van t weeken
Is het inmiddels al gelukt om foto's te maken ??? Of kun je misschien al je eerste ervaringen hier neerzetten, alvast bedankt. Ik ben erg benieuwd of deze speler bevalt. :)

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ik ook.. _/-\o_

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

hallo? aandacht...
iemand review? AB2ND?!?!?

• funrider
Ik heb uiteindelijk toch de Ibead gekocht. Dus geen review van mijnkant.. zo te zien zul je toch moeten wachten op een review van AB2ND.

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

er zullen toch wel meer mensen zijn die da ding gekocht hebben... hoop ik :)
weet iemand niet misschien een site met een review erop

Verwijderd

Ik denk dat hij best goed verkoopt eerst hadden ze bij mp3cdspeler.nl de 256MB toen de 512MB en ik zag net ook de 128MB, ik neem toch aan als mpcdspeler de speler niet verkoopt ze ook geen 128 en 512MB inkopen........ er zal toch wel iemand zijn op dit forum die hem al in bezit heeft ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 20:31 ]

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

128 mb, 175 euro!!!!!
Nu moet ik nog ff kiezen tussen de 128mb versie van de tuny pen, of de ibead - duex - muvo nx

Heeft iemand al een review van de dyne pen , of al mensen die um binnen hebben

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ik wil een review lezen, kan der geen vinden op google

• Shyne
Vriend van me heeft 512 mb versie gekocht :9~ echt mooi apparaatje

Verwijderd

please O-) ABN2 (of iemand anders) geef ons je review.......... :O

Verwijderd

yesyes! Review-en maar jongens!

• Trubbel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 14:20
Nou vooruit dan, omdat er zo veel vraag naar is. (First post voor mij, be gentle)

Trubbel's Review van de Dyne Tuny II

Voorgeschiedenis:

Omdat ik de afgelopen 6 maanden zo ontzettend hard gewerkt had en mijn financien het op dit moment goed toelaten, mocht ik van mezelf een kadootje kopen (voor mezelf dus). Omdat ik nou eenmaal niet zo veel geef om mijn mobiele telefoon (we hebben net zijn 5e verjaardag gevierd), en ik al een digitale camera heb, begon ik al snel zat naar een MP3 speler te zoeken. Ik ging op zoek naar een 256 MB exemplaar en ik ben wel een beetje Gadget-geil dus ik wil natuurlijk wel al die leuke foefjes die je toch niet gebruikt (voice-recording, direct audio-encoding, ID-3 tag display etc. etc...). Ik was errug gecharmeerd door de iRiver-The Craft serie, deze dingetjes zien er chic uit, en hadden alle functies die ik wel en niet nodig had. Ze zijn alleen zo pokke duur, dus ging ik toch meer richting de I-bead zoeken. Beste getest in een of andere Computer-Totaal test en toch weer 60 Euro goedkoper. Een minpuntje wel, hijs niet echt sexy... Beetje vierkant, niet?
Toen kregen ze net de Dyne Tuny II bij mp3cdspeler.com, een scan over de feature-lijst maakte mij al duidelijk dat het kwa mogelijkheden en features wel goed zat, en de prijs viel ook mee (iets goedkoper dan de I-bead). Aangezien het woensdag avond was, en ik hem wel voor het weekend in de bus wou hebben, hebbik maar gewoon de knoop doorgehakt en dit schatje besteld. Volgende vrijdag wazzie binnen, hut feest kan beginnen.

Installatie:

Na mijn uitpak-frenzy en de ooohhhs en aaahhhs over hoe klein het kreng wel niet is, was installatie een peulenschil. De software komt meegeleverd op een bizniz-card formaat cd-tje (dus niet rond, maar rechthoekig, ik heb gehoord dat dit in sommige cd-spelers verkeerd kan gaan maar bij mij gaf het geeb problemen). Ik heb alleen de 'Manager' geinstalleerd, er zat ook nog een media-player-library achtig programma bij, maar ik gebruik wel gewoon Winamp 3. Spelertje aansluiten via USB, ff rebooten en klaar, kon beginnen met overzetten van mijn herrie-of-choice. Manager werkt inderdaad net als Explorer, en als je je weg hebt gevonden naar dit forum, dan kun je ook makkelijk uit de voeten met de Manager. Toch jammer dat hij het nog niet doet als Mass-storage-device, plug n play enzo, maar hopelijk komt dit later nog (met eventuele nieuwe firmwares). Bij mij stond trouwens de meest recente firmware al op de speler zelf, ook erg netjes.
De manual had ik al van mp3cdspeler.com gehaald, die word er dus NIET bijgeleverd. (vreemd eh?)

Gebruik op de fiets:

De eerste dag op de fiets merkte ik al dat de bijgeleverde oordopjes niets voor mij zijn, ze zitten of veel te los en vallen elke keer uit, of als ik ze wat enthousiaster aanduw dan begint het allemaal behoorlijk pijn te doen na 10 minuutjes. Dat wordt dus zo snel mogelijk nieuwe oordopjes regelen. Geluidskwaliteit was overigens prima, ook als je het volume helemaal open draait naar 30 (op de fiets heb ik hem meestal op 10-15 staan, das hard zat en kan ik ook nog een beetje horen wat er om me heen gebeurt). De Equalizer hebbik maar op de "rock" mode staan voor wat extra bass. Het beschermhoesje ziet er mooi uit, een beetje metallic-achtig grijs. Hij zit alleen wel super strak om de speler zelf heen, waardoor hij af en toe de play-knop, record knop of volume knop induwt tijdens het 'aankleden'. Op zich geen probleem, want als ie eenmaal zit dan is het goed, maar als je dit niet door hebt kost het wel je batterijen als hij vanaf dat moment alles gaat zitten opnemen. FF opletten dus. Door de gesp aan het beschermhoesje zit hij gemakkelijk aan je riem en je merkt er verder niks meer van, het ding weegt nix, en erg groot istie ook niet.

Gebruik tijdens het sporten:

Tijdens het sporten gebruik ik de arm-strap, die ik hoog op mijn bovenarm schuif, ik draai hem dan zo dat ie niet naar buiten steekt, maar eerder naar voren. Ik doe aan Sportklimmen (klimmen tegen een wand, indoor), en dan wil je natuurlijk niet dat je met je nieuwe gadget tegen de wand aan schuurt tijdens het klauteren. Geen problemen gehad zover, het draad van de oordopjes heb ik opgebost en aan de armstrap vastgemaakt met een elastiekje. Niks op aan te merken eigenlijk, hier had ik hem voor gekocht en hij doet et prima. De Radio geeft trouwens prachtig geluid, helemaal niks op aan te merken. Alleen jammer dat je geen presets kan instellen op het ding zelf, dat moet je via de PC-Manager regelen.

Opneem kwaliteit:

De opneem functie hebbik ook al zeer uitgebreid getest (tot groot ergernis van mijn vrienden), als je het ding op hoogste opneem-kwaliteit zet (128 kbps MP3) en hem gewoon op tafel legt, merkt niemand dat je aan het opnemen bent en je kunt het hele gesprek duidelijk verstaan. Ideaal voor het opnemen van roleplay-sessies. Het opnemen van de repetitie van een punk-rock bandje ging wat minder, schijnbaar was het geluid iets te hard, het enige wat ik kon horen was een eindeloos gekraak. Een probleempje: ik heb nog niet ontdekt hoe ik het geluid van de MP3-speler naar mijn PC kan oversturen, moet ik nog ff naar zoeken in de manual denk ik, want hoe moeilijk kan zoiets nou zijn?

Conclusie:

Het is een fantastisch ding, maar naderhand had ik misschien toch liever de I-bead gehad voor zijn plug-n-play USB-memory-stick functie. Was toch wel handig geweest voor school. Ach jah, ik koos nu eenmaal voor de Looks, dan moet je ook niet zeuren verder. Ik ben errug tevreden over de opname kwaliteit, alleen raad ik wel iedereen aan om niet het nek-koord te gebruiken tijdens het opnemen. De aansluiting voor dit koord zit namelijk heel dicht bij de microfoon, en daardoor geeft ie bij elke beweging van het koord een enorm gekraak. Het duurde eventjes voordat ik daarachter was.
Al met al, een stijlvol apparaatje met prima functies, nu maar wachten op die firmware update met Plug-n-Play ondersteuning.

edit:

nog een opmerking: Een van de redenen waarom ik deze kocht inplaats van de I-bead was dat deze met AAA-batterijen werkt inplaats van een ingebouwde Accu, wel zo handig op vakantie leek mij, als je geen oplaadpunt bij de hand hebt.
Speeltijd van 10 uur per batterij haal ik makkelijk bij volume=10 (van de 30).

hier nog wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.boeijen/pics/IMAGE0075.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.boeijen/pics/IMAGE0077.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Trubbel op 16-09-2003 14:59 ]

• Trubbel
Ow, voor specifieke vragen, vraag maar raak. Ren hier wel vaker rond, zeg alleen nooit zo veel.

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

zijn er geen nadelen vanhet speeltje? Want ik twijfel tussen deze en iriver the craft (deze heeft een leuker prijsje)

• AB2ND

AB2ND

Vonkenboer

nadeel: hij reageert niet supersnel

Verwijderd

IMO is ie lelijk
ziet er beetje lomp uit }:O

maar hijs nie duur, das weer een voordeel
maar voordat je hem koopt zou ik wel even verder zoeken

ben zelf ook een mp3 speler aan et zoeken, en elke keer wanneer ik er 1 wou kopen vond ik een betere of goedkopere ( 3x gebeurd dan :9 )

• Shyne
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 10:12:
IMO is ie lelijk
ziet er beetje lomp uit }:O

maar hijs nie duur, das weer een voordeel
maar voordat je hem koopt zou ik wel even verder zoeken

ben zelf ook een mp3 speler aan et zoeken, en elke keer wanneer ik er 1 wou kopen vond ik een betere of goedkopere ( 3x gebeurd dan :9 )
Lomp :D
hijs kleiner als die mpio ...

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

een van de grootste nadelen van dit speeltje vind ik dat ik het merk niet ken. En dat ik ergens had gelezen dat de Tuny I Pen nogal een slecht was..

Verwijderd

is het midden van het ding goudkleurig??? :r

• Trubbel
Freak by nature --> Hij is 'champagne' in het midden. Dit betekend datie zilver is, maar bij bepaalde lichtvallen lijkt ie groen, en anders weer goud.

Prozacje --> tis natuurlijk mijn mening, maar ik ben de hele tijd bang dattik em fijn knijp als ik hem uit me broekzak haal ofzo... In iedergeval helemaal niet lomp.

Awkwarding --> Dat is ook een van de nadelen die ik nu merk, de Site van Dyne Telecom is echt brak, het apparaat is volgens die gegevens nog under development. Echt veel hoop op een snelle firmware-update heb ik ook niet echt eigenlijk. Misschien dat je er meer van snapt als je Koreaans kunt lezen, maar het Engelse gedeelte is echt zwak.

Tja, ik kan hem natuurlijk niet vergelijken met een andere speler, dus als AB2ND zegt datie langzaam reageert in vergelijking met anderen spelers dan zal dat wel.
Heb er geen problemen mee in iedergeval, het duurt ongeveer 2 sec om hem 'op te starten' met zon (zelf te maken trouwens) boot-schermpje, dan laat ie wat gegevens zien zoals hoeveel geheugen er nog vrij en welke firmware-versie erop staat, en dan kun je direct muziek afspelen.

Als ik nu een nieuwe zou kopen, dan zou ik toch voor de I-bead gaan. Voor de extra ondersteuning en "Mass Storage Device" functie... Dan maar geen AAA batterijen.

Verwijderd

Ik heb hem vandaag binnengekregen, ik heb ook de Chic MP30 thuis liggen (de Dyne Tuny II is voor m'n zusje) en ik ben wel jaloers op haar hoor :'( . De Tuny is echt een stuk kleiner dan mijn Chic MP30. Hij ziet er ook mooi uit. Een leuke functie is ook die van de screensaver, je kunt via je PC foto's als screensaver erop zetten. De kwaliteit is ongeveer net zo als bij screensavers op mobiele telefoons (zonder kleurenbeeldscherm).

Enkele nadelen:
-Het schermpje en het 'spiegeltje' er omheen zitten achter een plastic glaasje dat vrij snel krasjes krijgt :? .
-De hold-knop is zeer brak en klein, je moet flink wat kracht gebruiken om hem op hold te zetten omdat hij niet mooi schuift, hierdoor kras je al snel de verf van het stukje rondom de hold-knop af (mede doordat hij zo klein is) :? .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 17:01 ]

Verwijderd

Trubbel schreef op 17 September 2003 @ 23:40:
Freak by nature --> Hij is 'champagne' in het midden. Dit betekend datie zilver is, maar bij bepaalde lichtvallen lijkt ie groen, en anders weer goud.

Prozacje --> tis natuurlijk mijn mening, maar ik ben de hele tijd bang dattik em fijn knijp als ik hem uit me broekzak haal ofzo... In iedergeval helemaal niet lomp.

Awkwarding --> Dat is ook een van de nadelen die ik nu merk, de Site van Dyne Telecom is echt brak, het apparaat is volgens die gegevens nog under development. Echt veel hoop op een snelle firmware-update heb ik ook niet echt eigenlijk. Misschien dat je er meer van snapt als je Koreaans kunt lezen, maar het Engelse gedeelte is echt zwak.

Tja, ik kan hem natuurlijk niet vergelijken met een andere speler, dus als AB2ND zegt datie langzaam reageert in vergelijking met anderen spelers dan zal dat wel.
Heb er geen problemen mee in iedergeval, het duurt ongeveer 2 sec om hem 'op te starten' met zon (zelf te maken trouwens) boot-schermpje, dan laat ie wat gegevens zien zoals hoeveel geheugen er nog vrij en welke firmware-versie erop staat, en dan kun je direct muziek afspelen.

Als ik nu een nieuwe zou kopen, dan zou ik toch voor de I-bead gaan. Voor de extra ondersteuning en "Mass Storage Device" functie... Dan maar geen AAA batterijen.
HeTrubbel, heb jij ook last van zo'n gammele hold-knop of is dat alleen bij mij het geval. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 17:00 ]

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-11 19:35

Nevada

UT

Ik zal binnenkort ook ff duidelijke picsjes maken van de Dyne Tuny II. eerst ff batterij opladen van digicam

Unreal Tournament '99

Verwijderd

Weet iemand trouwens of je playlists kunt maken en zo ja hoe moet dit dan. 512 MB muziek in 1 grote map is wel erg lastig

Verwijderd

Nevada schreef op 18 september 2003 @ 17:03:
Ik zal binnenkort ook ff duidelijke picsjes maken van de Dyne Tuny II. eerst ff batterij opladen van digicam
eindelijk ;)

Verwijderd

Ik heb 'm ook, maar een playlist kun je niet maken

Verwijderd

Wat heeft jullie gezorgdt dat jullie geen mpio fl100 hebben gekocht maar een tuny 2?

Verwijderd

Voor mij, omdat het echte knoppen heeft voor stop, doorspoelen ect ipv een joystick.

Het heeft ook een Line-In, dus je kunt meteen via de line-in geluid opnemen.

Na aankoop ben ik erachtergekomen, dat je er een screensaver-functie bij krijgt. Dit vind ik heel wreed. Je kunt er gewoon filmpjes op zetten net zoals een GIF. Het is wel Z/W, maar je pixels zijn erg klein, dus je kunt (voor het kleine schermpje) gedetailleerde plaatjes te voorschijn toveren. Je kunt er ook tekst bij doen.

Verwijderd

Thanx!!!! _/-\o_ voor de review. Hij klinkt nog steeds goed, dus powerpuffie moet nog even op haar salaris wachten en denk dat ik 'm dan ook maar gewoon moet gaan kopen :P Of jullie moeten nog een mega goede andere aanbieding weten??
Ik ben vandaag vast gaan voorkweilen :9~ bij de mediamarkt (256 mb €219,99) "live" ziet ie er erg gelikt uit O-)

Verwijderd

sow, word al een aardig draadje....

ff een vraagje voor de stumpers onder ons: hebbie'um al eens laten vallen, zo ja, hoe hield het beestje het?

gelukkig zit er geen tril functie op............. :X

• Nevada

Nevada

UT

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mariusvel/DSC00130.JPG
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mariusvel/DSC00133.JPG
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mariusvel/DSC00135.JPG
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mariusvel/DSC00137.JPG

ok ok , de pics zijn niet al te scherp :+ , maar wel goedgenoeg om te zien hoe mooi het dingetje wel niet is :P

Unreal Tournament '99

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-11 13:42

slazh

Here To Stay

Na het lezen van verschillende draadjes over mp3spelers heb ik besloten om deze te kopen. Gisteren bestelt, net thuis gekregen.
Ziet er leuk uit etc, maar het eerste nadeel werdt al snel duidelijk:
er zit een 'putje' in het midden van de display. Nou ben ik niet snel iemand die zeurt over zulke dingen maar voor €200+ vind ik wel dat die display niet al te 'sterk' is. ;(

Verder dan dat lijkt het me een perfect ding. :)

• Nevada

Nevada

UT

ja er zit nog plastic overheen, heb je dat er al vangehaald?

[ Voor 4% gewijzigd door Nevada op 19-09-2003 13:50 ]

Unreal Tournament '99

• slazh

slazh

Here To Stay

Nevada schreef op 19 september 2003 @ 13:50:
ja er zit nog plastic overheen, heb je dat er al vangehaald?
Zat er bij mij dus niet overheen :/

• Trubbel
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 17:05:
Weet iemand trouwens of je playlists kunt maken en zo ja hoe moet dit dan. 512 MB muziek in 1 grote map is wel erg lastig
Dat kan volgens mij niet. Heb nergens een playlist functie zien staan, en winamp-playlists pakt ie ook niet.
marcovliet schreef op 18 September 2003 @ 17:00:
HeTrubbel, heb jij ook last van zo'n gammele hold-knop of is dat alleen bij mij het geval.
Jah, maar mijn grootste bezwaar is dat ik de hold-knop niet kan gebruiken als hij in zijn beschermhoesje zit. Niet dat ik die knop vaak gebruik, ik heb nog nooit gehad dat je per ongeluk een knopje indrukt. Waarschijnlijk omdat ie zo licht is.
Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 20:51:
sow, word al een aardig draadje....

ff een vraagje voor de stumpers onder ons: hebbie'um al eens laten vallen, zo ja, hoe hield het beestje het?

gelukkig zit er geen tril functie op............. :X
Nah, probeer er wel een beetje zuinig op te zijn.

Wat vinden de andere gebruikers trouwens van de Radio functie? Bij mij werkt ie perfect, behalve als ik echt in de kelder zit ofzo. Gebuik hem niet al te vaak, maar af en toe hebbik wel zin in wat "Serious Radio".

• Nevada

Nevada

UT

Ja, dat moet wel!! het is bijna niet te zien punnek maar eens aan de rand van het display :P

Unreal Tournament '99

• slazh

slazh

Here To Stay

Nevada schreef op 19 September 2003 @ 13:56:
Ja, dat moet wel!! het is bijna niet te zien punnek maar eens aan de rand van het display :P
w00t :D
inderdaad, zat plastic. Wel supergoed verstop >:D
Oké vergeet dat 'putje' maar .. alles perfect! 8)

Verwijderd

Trubbel schreef op 17 September 2003 @ 23:40:
zeker gewoon een mening
maar ik denk niet dat lomp het goeie woord is...
meer breed, in verhouding tot bijv. de aiptek 315

en dat vind ik nie mooi, denk wel dat hij wat makkelijker te besture valt dan een kleinere mp3 speler
maar besturing vs design kun je heel lang overdoor gaan
en dat doe ik nie ;)

moet wel zegge dat hij zeker niet lelijk, nadat ik die laatste foto's gezien heb

Verwijderd

Ik zag hem net bij de mediamarkt in utrecht, en hij is echt een mooi klein ding. Ik had niet verwacht dat die ZO klein was.

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

offtopic:
kben net terug van zeilkamp
en was er donderdag dus niet. nu ff gaan slapen en ik gaat dan morgen naar de media markt in utreg. ff kijken hoe mooi dat ding wel niet is

Verwijderd

nevada _/-\o_ erg 8) foto's

Verwijderd

shameblaster schreef op 19 september 2003 @ 18:27:
offtopic:
kben net terug van zeilkamp
en was er donderdag dus niet. nu ff gaan slapen en ik gaat dan morgen naar de media markt in utreg. ff kijken hoe mooi dat ding wel niet is
offtopic:
cals college zeker?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 11:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 11:51:
[...]

offtopic:
cals college zeker?
offtopic:
Ik zit ook op het Cals (Nieuwegein) in V5B
Pagina: 1 2 Laatste