Ik heb het volgende probleem: Ik wil in een pagina m'n phpbb forum laden via een iframe. Dat lukt allemaal netjes, alleen het enige probleem is de hoogte van de Iframe. Er verschijnt steeds een lelijke tweede verticale scrollbar.
Wat ik dus probeer is dat de hoogte van het Iframe even hoog is als de inhoud van het Iframe (waardoor er dus geen verticale scrollbar ontstaat). Het probleem is dat van pagina tot pagina binnen het forum de hoogte verschilt.
Hoe krijg ik het dus voor elkaar dat er geen scrollbar ontstaat en tegelijkertijd de volledige inhoud van de Iframe zichtbaar is? En dat ook als iemand naar een subforum gaat de hoogte van het iframe zo aangepast wordt dat er geen scrollbar in het iframe ontstaat?
Ik heb al zelf de search gebruikt en ben de volgende topics tegen gekomen:
[rml][ html]lengte frame aanpassen aan inhoud[/rml]
[rml][ JS] IFRAME dynamisch groter of kleiner maken?[/rml]
[rml][ HTML] Iframe height aanpassen aan source document[/rml]
[rml][ JS] 'variabele iframe' (?)[/rml]
Aan de hand van deze topics ben ik nu ruim anderhalf uur aan het prutsen geweest met helemaal geen resultaat... Ik ben erg onbekend met javascript en ik weet dus bij god niet wat ik waar neer moet zetten en wat ik moet invullen bij <iframe height= en dat soort zaken
Als iemand me daar verder mee kan helpen zou ik uiterst dankbaar zijn!
Wat ik dus probeer is dat de hoogte van het Iframe even hoog is als de inhoud van het Iframe (waardoor er dus geen verticale scrollbar ontstaat). Het probleem is dat van pagina tot pagina binnen het forum de hoogte verschilt.
Hoe krijg ik het dus voor elkaar dat er geen scrollbar ontstaat en tegelijkertijd de volledige inhoud van de Iframe zichtbaar is? En dat ook als iemand naar een subforum gaat de hoogte van het iframe zo aangepast wordt dat er geen scrollbar in het iframe ontstaat?
Ik heb al zelf de search gebruikt en ben de volgende topics tegen gekomen:
[rml][ html]lengte frame aanpassen aan inhoud[/rml]
[rml][ JS] IFRAME dynamisch groter of kleiner maken?[/rml]
[rml][ HTML] Iframe height aanpassen aan source document[/rml]
[rml][ JS] 'variabele iframe' (?)[/rml]
Aan de hand van deze topics ben ik nu ruim anderhalf uur aan het prutsen geweest met helemaal geen resultaat... Ik ben erg onbekend met javascript en ik weet dus bij god niet wat ik waar neer moet zetten en wat ik moet invullen bij <iframe height= en dat soort zaken
Als iemand me daar verder mee kan helpen zou ik uiterst dankbaar zijn!