[HTML] Iframe height aanpassen aan source document

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mvaessen
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb in mijn webpagina een iframe object met bepaalde inhoud. Nu heeft dat frame een height van 100%, maar die wordt dus aangepast aan de height van de pagina waar hij instaat (een cel in een tabel eigenlijk). Maar nu wil ik eigenlijk hebben dat dat iframe ( en dus ook die tabel cel) zo groot is als de pagina die het iframe als source heeft. Standaard heeft hij dat dus niet en valt een deel van de source pagina weg of je moet een vieze scrollbar gebruiken.
Is het mogenlijk om dat toch te realizeren met een java scriptje of op een andere manier? Ik zie niet hoe je aan de "hoogte" van die source pagina kunt komen in de "hoofd" pagina met javascript...

Alvast bedankt Maarten

p.s. misschien is dit al een gevraagd maar de seach functie schijnt kapot te zijn op het moment...

• mvaessen
Komop mensen, hoe kan je de attributen van een source document opvragen, of andersom de atributen van het parent object veranderen vanuit het source document????

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

chill, het zou best kunnen dat men het niet weet of dat wat jij wilt niet kan.
Ik weet niet hoe je de sizes van een body kunt meten (zal een js-guru wel weten) maar het lijkt me dat je die waardes wel in een functie kunt zetten in het
document van het iframe die je daarna een resizeTo laat uitvoeren op de iframe-tag van het parent document.
hmmz, lekker duidel;ijk :)

www.jurgroessen.nl

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

Hangloozz + offsetHeight

• mvaessen
thx problemo solved 8)

<head>
<script language="javaScript">
function setIFrameHeight()
{
var oIFrame=window.frameElement;
oIFrame.height = document.body['scrollHeight'];
}
</script>
</head>
<body class="content" onLoad="setIFrameHeight()">

voor als iemand eens hetzelfde wil doen O-)
Pagina: 1