vergelijking Dell / Toshiba

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 09:49
Na een beetje rondgekeken op sites van zowel Toshiba, Dell en andere fabrikanten ben ik er nog steeds niet uit. Ook op de fora wordt door de een Dell de hoogte in geprezen en door de ander weer Toshiba.

Ik wil dus over een tijdje een laptop gaan kopen, aangepast naar mijn eigen wensen dus met wireless netwerk kaart, bluetooth card, breedbeeld scherm en goede videokaart.

Daarom kwam ik op een iets aangepaste Dell inspirion 8500 zoals hieronder:
http://lieste.speedlinq.nl/laptop/laptop.htm

Toshiba heeft ook hele goede laptops en staat bekend als het meest vooraanstaande laptop merk wat betreft kwaliteit en service tegen een vaak lagere prijs dan de Dell laptops.

Wat mijn eigen mening is en dat is een punt dat vrij belangrijk is voor mij, dat je je laptop helemaal aan je eigen wensen kunt aanpassen, opties weglaten, opties toevoegen waarbij ook direct de meerprijs duidelijk wordt. Een optie wat bij Toshiba niet direct kan, zoals extra bluetooth card, wifi card, andere videokaart etc.
Desondanks is Dell een stuk duurder dan Toshiba, maar weet ik van de deskop systemen dat ze gewoon heel goed zijn.

Er zijn al wat oude onderwerpen over de vroegere verschillen tussen Dell en Toshiba maar nu met de komst van nieuwe technologiën, prijzen, nieuwe notebooks maakt dat voor mij het kiezen van een laptop (helemaal omdat het m'n 1e laptop wordt) er niet gemakkelijker op.

Prijs is niet zo'n groot punt zolang het maar onder de 2500 euro grens blijft....

Over sony vaio helaas weinig informatie kunnen vindne tot nu toe

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik weet niet hoor, maar wat doet dit forum onder AV??

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
In overleg met de heren van OH verwijs ik je naar de Faq van OH
[rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 08-03-03)[/rml]

Daar staat een aardig stuk over de aanschaf van een laptop.
(overigens, iedereen zal z'n eigen laptop of 'eigen merk' de hemel in prijzen, dat geldt voor alle producten)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.