Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP] Ik krijg "" als ik " tik (zelfde met ' -> '' )*

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Wat is het probleem
Als ik 1 keer op de knop ' druk, krijg ik twee aanhalingstekens ''. (ik moet dus op backspace drukken om een normale aanhalingsteken te maken.)
Als ik 1 keer op de knop " druk, krijg ik twee aanhalingstekens "". (ook hier moet ik uds op backspace drukken.)

Wat heb je gevonden met de search
Dubbele tekens ipv 1?
Dubbele tekens ipv 1?
dubbele aanhalingtekens ipv 1

Dat voldeed niet: er staat nergens een oplossing. De meeste mensen denken dat het om het umlaut probleem gaat;

Wat zijn je huidige instellingen / configuratie

Systeem: Windows XP, Office XP.
Toetsenbord settings:
Taal: [NL] Dutch (Netherlands).
Keyboard: United-States International.
Toetsenbord: Verscheidene

Dit probleem is al eens eerder behandeld. En wou geen slapende honden wakker maken, dus heb dezelfde vraag. In het oude topic was het ook niet opgelosten..helaas. We hebben het hier op 2 pc's. De rest werkt gewoon goed, en het is eigenlijk ook vanaf het ene op het andere moment.

En het probleem doet zich voor met voornamelijk ë ö ä en ik weet de ALT codes ook wel, maar dat is niet de oplossing.
Iemand ?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Zet die naar US International en je probleem is over.
Of sla je spatiebalk aan nadat je de " ingedrukt hebt.

• mozinator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2020
keybord eens op United-States zetten ipv United-States International.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
druk je 2x op de ""? dan moet je je taalinstelling veranderen :)

Windows Operated Systems - FAQ - Waarom moet ik steeds op de spatie drukken na een " of '? :)

[ Voor 23% gewijzigd door G33rt op 12-08-2003 14:14 ]

Verwijderd

Frank: ik weet niet beter dan dat dit een Faq vraag is die is op te lossen door de stappen uit te voeren die gevraagd worden als je de link die g33rt gepost heeft indrukt :)

Dus:
Windows Operated Systems - FAQ

Waarom moet ik steeds op de spatie drukken na een " of '?

Dit komt omdat de meeste versies van Windows een US international keyboard installeren als je voor Nederlandse instellingen kiest. Ga naar Control Panel en verander US international in US. Indien de aanpassing niet direct werkt zal een reboot uitkomst bieden. Zie ook onderstaande plaatjes:

Windows 2000:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/blackd/wosfaq/faq/keybd2.gif

Windows XP:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/blackd/wosfaq/faq/1.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 18:51 ]

• frankvanhoesel
Het probleem is niet dat ik 2x moet drukken om " te krijgen.

Maar dat als ik 1x op " toets druk er dit in beeld komt "" ( dus zelfs zonder spatie )

Iemand die dit ook heeft gehad ? Of die weet hoe je het op kunt lossen ?

• frankvanhoesel
Niemand die hier een oplossing voor heeft ? Microsoft zelf kon het mij ook niet vertellen, en vertelde mij dat ik hem opnieuw moest installeren.

Dat leek me wat overbodig :)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

m0nk

16-09-2003 15.15

Portugese instellingen? Had iemand hier laatst ook, even profiel weggooien en opnieuw aanmaken, simpel taalinstellingen veranderen werkte hier ook niet.. lekker vaag :Z

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• frankvanhoesel
Nee, niet portugees... Precies taalinstellingen heeft geen zin, het zelfde probleem heb ik ook gezien op Windows 98. Maar het moet toch gewoon op te lossen zijn ? En profiel weg gooien ? welke ?

• frankvanhoesel
Is er echt niemand die dit zelfde heeft gehad ? Ik weet het dan ook niet meer. Kan er ook niks van vinden op internet. Meerdere computerwinkels al gehad.

Ben benieuwd...

Verwijderd

Dit ligt niet aan die nederlandse layout van het toetsenbord hoor. Je kan het idd wel eventjes voor de grap proberen op de US layout [persoonlijk heb ik een hekel aan die International layout, irritant bij het programmeren]. Heb je niet een 1 of andere daemon draaien? zoals bv. die logitech driver die heel brutaal je middelste muisknop overneemt

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Hoe zijn de instellingen op de pc's die geen last hebben?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
Echt loos, iedereen leest over 1x heen.. en gaat er vanuit dat je het pas na 2x hebt. (zelf een modje, gnagna)

Wat ik zou doen is bekijken of je het in DOS ook hebt, en je toetsenbord aan een andere pc hangen om te kijken of hij daar hetzelfde doet.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• frankvanhoesel
Ik zal gelijk eens in Dos proberen, en een ander toetsenbord proberen. Ff een AZERTY zoeken, want we hebben half/half dus QWERTY en AZERTY pc's. ( grenstreek)

Verwijderd

Sluuut schreef op 19 augustus 2003 @ 10:18:
Echt loos, iedereen leest over 1x heen.. en gaat er vanuit dat je het pas na 2x hebt. (zelf een modje, gnagna)

Wat ik zou doen is bekijken of je het in DOS ook hebt, en je toetsenbord aan een andere pc hangen om te kijken of hij daar hetzelfde doet.
En jij leest er ook mooi overheen dat ie verschillende keyboards heeft gebruikt >:)

Naja, iig, ik heb er geen oplossing voor. Het is een beetje blind dat zelfs modjes tegenwoordig de startpost niet meer goed lezen, jongens doe dat nou, dat geeft zoveel frustratie bij de TS :( :( :X
Maar ik weet het dus ook niet...

• frankvanhoesel
Het is wel irritant dat veel mensen denken dat het een ander probleem is. Daarom heb ik ook geprobeerd om heel duidelijk te zijn in mijn start post. Maar nog vervelender is dat het probleem niet opgelost is ;)

• Gé Brander
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Hoe zijn de instellingen op de pc's die geen last hebben? - (voor de tweede keer)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• frankvanhoesel
Probleem
Als ik 1 keer op de knop " druk, krijg ik twee aanhalingstekens ""

Dit is niet het probleem
Waarom moet ik steeds op de spatie drukken na een " of '?

Gegevens
TB Instelling :Nederlands NL- Belgisch Punt
TB : AZERTY

Opmerkingen
Hij doet het overal in Windows. Dus ook in Word/Notepad/Uitvoeren/Deze computer
Maar niet in DOS-Modus. Dan pakt hij denk ik Amerikaanse instellingen.
Want dan krijg ik totaal andere tekens.
En ik heb het op 2 computers hier nu. En deze zijn beide Windows 98.
Behoorlijk irritant, want er wordt nogal wat in het frans getikt. En die ALT code's zijn dat niet echt ideeal ;)

Oh en er staan drie tekens op die toets en dit komt er uit...
^ -> ^^
" -> ""
] -> ] (dus dit teken, gaat met ALTgr doet hij wel maar 1 keer !! |:( )

[ Voor 23% gewijzigd door frankvanhoesel op 19-08-2003 11:17 ]

• Godjira
  • Laatst online: 20:09

Godjira

To infinity and beyond!

L@aF schreef op 12 August 2003 @ 14:12:
keybord eens op United-States zetten ipv United-States International.
Dat maakt niks uit. Hij heeft de NL instelling aan staan en dan gaat Windows van een compleet andere key-layout uit. US International is in feite hetzelfde als een US Keyboard voor zover ik weet.

Profile

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 20:22

Korakal

Up up up!

Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter MAAR alleen als ik van VNC gebruik maak.
Iedere keer als je " typt komt er op het scherm "" te staan. Lokaal doet het probleem zich niet voor, alleen op de remote pc.
Keyboardinstellingen zijn overal US-International.

Ik ben ook al op zoek geweest om dit probleem op te lossen, maar tot nu toe niks kunnen vinden helaas.

• Sluuut
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 10:28:
[...]
En jij leest er ook mooi overheen dat ie verschillende keyboards heeft gebruikt >:)

Naja, iig, ik heb er geen oplossing voor. Het is een beetje blind dat zelfs modjes tegenwoordig de startpost niet meer goed lezen, jongens doe dat nou, dat geeft zoveel frustratie bij de TS :( :( :X
Maar ik weet het dus ook niet...
En jij leest er wederom overheen dat ik hierbij bedoelde dat hij zijn keyboard van dat systeem op een ander systeem wil proberen en dus niet een ander keyboard op het probleem systeem ;)

Verwijderd

Wat voor aansluiting heeft je toetsenbord? USB of PS/2?

(kan misschien nuttig zijn)

• frankvanhoesel
PS/2

Verwijderd

Het probleem zit hem in de taal. We (mijn echtegenoot en ik) hebben dit toevallig een week of 2 geleden ook bij en vriendin van ons opgelost. t punt is dat wij ook heel lang hebben gezocht en t ineens goed ging. Voor zover ik me kan herinneren had t te maken met de taal. Dus mik dat Nederlands er eens uit en kijk wat ie dan doet

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

frankvanhoesel schreef op 19 August 2003 @ 10:32:
Het is wel irritant dat veel mensen denken dat het een ander probleem is. Daarom heb ik ook geprobeerd om heel duidelijk te zijn in mijn start post. Maar nog vervelender is dat het probleem niet opgelost is ;)
ik vind et wonderbaarlijk dat i nog niet op slot is (nofi) issie wel geweest?, aan de datim te zien?
hoewel et niet de "standaard" vs internationaal is ;)

onntopic maar weer :)
een ander keyboard geprobeerd?

[ Voor 15% gewijzigd door ThaHandy op 19-08-2003 12:29 ]

Verwijderd

frankvanhoesel, je moet ff in je bios zijn en daar de typematic rate van je ps/2 poort aanpassen.
heb je dit ook met andere leestekens ?

• frankvanhoesel
Nee het rare is dat ik het alleen met dat teken heb. Verder doen bijna alle andere tekens het goed. En het is ook alleen met de tekens die eerst eigenlijk onzichtbaar zijn en pas na een andere letter zichtbaar worden. Dus op de ene toets doet hij twee tekens verkeerd en het derde wel goed. Het rare is dat het pas sinds kort is, terwijl er geen andere software ofzo op is gekomen en niks aan de bios is veranderd. Type rate aanpassen maakt dus ook niet zoveel uit, omdat het niet aan de toets ligt.

Ander toetsenbord geprobeerd, zelfde probleem....terwijl dat toetsenbord het op een andere computer uiteraard wel goed doet :)

• frankvanhoesel
voorzichting kickje...

• frankvanhoesel
Laatste kickje... :'(

iemand ?

• Sluuut
Flash je BIOS... Probeer Windows Update...

• enter.nu
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Frank ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem op mijn PC....

Gegevens:
Taal: Nederlands (Nederland)
Keybord: Verenigde Staten (internationaal)

Heb je al ergens een oplossing gevonden?

~~ meesterprutser ~~

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
lol ik heb exact het zelfde probleem en een virend van mij ook... :o

Verwijderd

Kan het niet veroorzaakt zijn door een verrotte Update-patch?

Verwijderd

Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Iemand al een oplossing gevonden?
Situatie: XP Pro (Engelse versie)
Toetsenbord indeling: NL met US int.

Dit werkte altijd zonder problemen, maar opeens werkte het niet meer. Een andere taal/toetsenbord layout is geen optie want ik weet dat het mogelijk is met de huidige instellingen.

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

In VNC is de oorzaak dat de toetsenbordlayout niet op US-International staat bij het ene systeem (de client) maar wel bij de host. Bekend probleem voor mij, op te lossen door op de client US-international als KB layout te kiezen...

Controleer of de keyboardinstelling niet naar US (standard) versprongen is.

[ Voor 15% gewijzigd door Aetje op 04-12-2003 14:49 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• enter.nu
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 00:40:
Kan het niet veroorzaakt zijn door een verrotte Update-patch?
Dat dacht ik ook al.... ik draai regelmatig de windowsupdates :'(

~~ meesterprutser ~~

Verwijderd

Ik heb de oorzaak gevonden van mijn probleem met de dubbele accenten. Ik had een keylogger op mijn systeem staan, Perfect Keylogger om precies te zijn. Deze was meegelift met een installatie van Nero die ik van Usenet haf geplukt. Na dat ding verwijderd te hebben doet alles het weer als tevoren. Met dank aan NAV2004

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Major bump, maar heb zo lang naar een oplossing gezocht dat ik mijn bevindingen gewoon even kwijt moest.

Ik had exact hetzelfde probleem (in WinXP SP3 ) en na deïnstallatie van RealVNC Enterprise Edition (v4.4.2) en een restart werken de dead keys weer zoals het hoort (met de default tobo instelling Verenigde Staten Internationaal) :D
ToBo instellingen in RealVNC aanpassen kan vast ook, maar ik gebruikte het progje toch niet meer. Bedankt dus Aetje voor de oplossing die mij wél goed geholpen heeft!

Dat hetzelfde probleem ook door een of andere keylogger veroorzaakt kan worden heb ik ook al op dit forum op T.net terug gezien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.