Toon posts:

streaming op lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok dames en heren, ik heb gezocht (hier en op inet) maar niks goeds gevonden...

Ik wil over een tijdje een lanparty geven en nu was het idee om films te bekijken d.m.v. een beamer.

Echter wil ik de gamers en anderen niet storen met het geluid en daarom wil ik het geluid apart streamen via Windows Media Encoder. Daarnaast zal het streamen onwijs traag gaan als 200 man ff de gehele film bekijkt via Windows Media Player :P

Nu weet ik hoe ik het geluid en beeld apart kan streamen met Windows Media Encoder, ik kan het echter niet splitsen zodat het geluid via de streaming server is te beluisteren en het beeld naar de beamer toegaat.

Weet iemand een oplossing of eventueel een ander programma dat ik kan gebruiken?

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Lus de lineout van je geluidskaart met een kabeltje door naar de linein, hierna kun je met b.v. winamp en shoutcast je geluid streamen (met Windows Media waarschijnlijk ook wel maar daar heb 'k geen ervaring mee). Het lijkt me wel dat je dit uitvoerig moet testen want je geluid moet natuurlijk wel synchroon blijven met het beeld en dat kon nog wel eens problemen opleveren imho. Softwarematig zal je dit ook wel op kunnen lossen maar dit was het eerste wat in me op kwam :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah die oplossing had ik al gelezen echter wil ik dit softwarematig oplossen :) Sorry dat ik dat er niet bij vermeld heb :p i.ig. wel bedankt voor de het posten er van!

Het is inderdaad een oplossing maar je moet weten dat mijn server geen geluidskaart heeft dus zo'n oplossing gaat niet. Ik wil het namelijk ook direct streamen over het netwerk dus dat het redelijk of helemaal gelijk loopt. Met de oplossing die jij aandraagt zal het waarschijnlijk niet gelijk lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft nou niemand een software matige oplossing hiervoor?

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Had je even gezocht had je dit topic gevonden: Geluid van divx over netwerk streamen
Blijkt dus vrij moeilijk te zijn :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat je ook in acht moet nemen als je met streaming-audio gaat werken, is de buffer die gebruikt wordt. Lijkt me wel heel lastig om dan weer audio & beeld synchroom te krijgen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
JaY- schreef op 13 August 2003 @ 09:11:
Had je even gezocht had je dit topic gevonden: Geluid van divx over netwerk streamen
Blijkt dus vrij moeilijk te zijn :)
Zoals ik al zei heb ik al gezocht en niks goeds gevonden. In die topic wordt gesproken over:
- rippen van audio zodat de persoon hetzelf kan synchroniseren (geen optie vind ik)
- 2 aparte programma's runnen en dan geluid synchroniseren (makkelijke oplossing alleen zeer onhandig als je veel dingen wilt afspelen)
- onzin met illegale zaken e.d. wat dus gewoon offtopic is...

Hier zit dus geen goede antwoord tussen, daarom vraag ik het ook (nog) een keer ;) Ik ben niet te lui om te zoeken in tegenstelling tot anderen ;)
RaZ schreef op 13 August 2003 @ 09:14:
Wat je ook in acht moet nemen als je met streaming-audio gaat werken, is de buffer die gebruikt wordt. Lijkt me wel heel lastig om dan weer audio & beeld synchroom te krijgen.
Ik heb het zelf uitgeprobeerd thuis en ik kwam geen problemen tegen (2 pc's ok te weinig :P) met de buffer en het synchroon lopen van de film.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 10:53 ]

Pagina: 1