Geluid van divx over netwerk streamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
Ik heb al volop gesearched, maar niet echt iets gevonden...

Als mede-organisator van een lanparty zou ik eens onderzoeken al het mogelijk het geluid van een divx film over het netwerk te streamen.

We willen met een beamer een film gaan afspelen, en dan liefst het geluid streamen zodat we niet met boxen door de zaal moeten werken en niet iedereen er last van heeft ...

Is er een proggie waarmee we dit kunnen doen, of raadt iemand iets anders aan ?

Alvast bedankt

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Wat jij wilt is dat iedereen op z'n eigen pc via een koptelefoon het geluid kan horen? Lijkt me niet echt handig, je wilt in de buurt van het scherm zitten toch? Dat gaat niet als jouw pc aan de andere kant van de zaal staat, en zonder geluid is er geen ruk aan. Bovendien is een film kijken met een koptelefoon hinderlijk als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenon
jah, k, jij mag dat wel hinderlijk vinden, maar 't is maar een zaal voor 120 gamers, iedereen zit er redelijk dicht bij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien kun je het beste de audiostream rippen en dan die broadcast met de hand synchroniseren met de film? (de audio stream aanzetten als de film begint enzo)

[ Voor 20% gewijzigd door Agent-X op 27-06-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer shoutcast op de pc die dat ding afspeelt en laat de rest naar die pc met winamp connecten. Zou toch moeten werken lijkt me?
Wellicht dat je wel een plugin moet downloaden die je audio output via shoutcast kan uitzenden, maar zo zou ik 't iig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Via shoutcast gaat prima werken, gewoon je record op 'what you hear' (alle geluiden dus) zetten en gaan met de banaan.

[moraalriddertje]
hou je wel rekening met het feit dat het illegaal is om een divx te showen, bij een controle krijg je dikke boete ;)
[/moraalriddertje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenon
waar kan ik dat dan instellen --> 'what you hear'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Laatst online: 18:56
met shoutcast kan je prima geluid streamen maar vergeet niet dat er een redelijk grote delay tussen de video en de audio gaat ontstaan, zo'n 5 tot 6 seconden. Plus, als meerdere gebruikers naar dezelfde stream luisteren kan (murphy, en zal) er tussen die meerdere gebruikers onderling ook nog een verschil zitten.

Het kan dus wel maar je houdt er een heel gedoe over om goed te syncen.

Of je zou iets moeten vinden om de stream buffer uit te schakelen, maar dan krijg je weer gehakkel in je geluid.

BTW, als iedereen film zit te kijken kan het geluid toch best hard aan staan via grote speakers ?

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

http://nickyguides.digital-digest.com/stream.htm

denk dat dit beter werkt, alles netjes stap voor stap uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Laatst online: 18:56
met 'sndvol32.exe'

onder opties, properties, selecteer recording, vink alle hokjes aan en druk op 'OK'.

De meeste geluidskaarten ondersteunen iets als stereo-mix, gewoon mix, oid. Meestal is dit het meest linkse onderdeel. klik daar op select en alles wat naar je speakers verstuurd wordt is opgenomen dan wel gestreamed

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenon
Er zijn zowiezo grote speakers aanwezig

Hmm, jah, als we niks vinden om het te streamen zit er niks anders op

Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
of laat iedereen ff de mp3 die je uit de film hebt gehaald even dln zodat ze zelf kunnen syncen. Is wel erg onpersoonlijk als idereen z'n koptelefoon op heeft. Het lijkt me ook practischer als je de gamers een koptelefoon laat opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op 27 June 2003 @ 16:50:
Via shoutcast gaat prima werken, gewoon je record op 'what you hear' (alle geluiden dus) zetten en gaan met de banaan.

[moraalriddertje]
hou je wel rekening met het feit dat het illegaal is om een divx te showen, bij een controle krijg je dikke boete ;)
[/moraalriddertje]
Sinds wanneer is het DIVX formaat illegaal, mag men niet meer hun back-ups en babyfilmpes in divx omzetten? Divx is nu gewoon legaal.
Allene sommige content niet.

En we gaan er gewoon vanuit dat hier een "homevideo" word getoond. ;)

Back on topic:
Bij creative kaarten heb je "what u hear" bij het opnemen gedeelte van de windows volume regelaar, en bij de hercules kaartjes een "stereomix".

Van andere kaarten kan ik niet spreken, omdat ik die niet in me klauwen heb gehad.
Je kan evt. je speaker-out doorlussen naar je line-in.

Veel succes ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

de divx zelf kan best legaal zijn, maar het vertonen ervan aan het publiek dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Sick Nick schreef op 27 June 2003 @ 17:14:
de divx zelf kan best legaal zijn, maar het vertonen ervan aan het publiek dus niet ;)
nee ??

probeer ons eens te verbieden om films van onze eigen vorige lans te tonen; of prive opnames ? perfect legaal. :Z

ontopic > er bestaat software waar je de delay tussen beeld en geluid kan instellen; als je shoutcast een vaste delay kan geven; en dan in je playsoft op dix bak dezelfde delay insteld bij het beeld; kom je op sync uit .
Pagina: 1