Toon posts:

[Infrarood] Verschillende merken verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat ik met dit probleem hier terecht kan! Ik heb sinds een aantal dagen de Samsung V-200 aangeschat, erg leuke telefoon!
Nou is het volgende het probleem; ik probeerde de infrarood laatst te testen met de Nokia 7650, ik deed dus infrarood aan, hij ook, maar toen connecte die dus niet, we hadden de infrarood poortjes zo goed als tegen elkaar aan.

Iemand enig idee, alvast bedankt!?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 17:03 . Reden: startpost herstel ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Misschien is het wel ff raadzaam om Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) te lezen, en dan met name de Topictitel en startpost :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 11 August 2003 @ 17:00:
Misschien is het wel ff raadzaam om Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) te lezen, en dan met name de Topictitel en startpost :)
Excuses, start post is aangepast :)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Dit wil ik nou net ook vragen. Ik heb een vriend met een nokia 6610, en ik een s55 van siemens. Als ik via mijn explorer (allebei de infr.r. staan aan) een melodie wil verzenden komt er bij mij te staan "verbinding tot stand gebracht" ..."verzending data afgebroken". (ik verzend dus door opties te klikken bij het midi bestand, en dan verzenden via, irda) Volgens mij ligt het aan de instellingen van de nokia.. iemand een idee ?

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-08-2003 17:10 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

sterker nog, als ik met mijn nokia 7650 naar een 7250 iets over infrarood probeer te sturen (plaatjes od. ) dan geeft hij een transmission error aan ... en dit zelfde komt voor bij alle telefoons waarbij ik het geprobeerd heb. Ik denk inderdaad dat iig de 7650 en misschien wel alle nokia's een ander soort IR protocol gebruiken.

Suc6 verder, en als je iets te weten komt, dan post het AUB (* bookmark maakt)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heren uit mijn ervaring is het triest genoeg zo dat het persee (of hoe je het ook schrijft) 2 dezelfde telefoons moeten zijn :| :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 11 August 2003 @ 17:13:
Heren uit mijn ervaring is het triest genoeg zo dat het persee (of hoe je het ook schrijft) 2 dezelfde telefoons moeten zijn :| :/
daar zat ik helaas ook al aan te denken, want een ander iemand die ik ken heeft dezelde telefoon als de persoon waar ik het mee getest had en dat werkte vlekkeloos.

Verwijderd

nero355 schreef op 11 August 2003 @ 17:13:
Een vriend van mij heeft een 3650 en ik heb een SPV, en wij kunnen gewoon via IR dingen naar elkaar verzenden. Dus dit verhaal gaat niet op. Maar het is idd wel heel vreemd dat zelfs nokia's niet naar elkaar kunnen verzenden...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 17:22:
[...]

Een vriend van mij heeft een 3650 en ik heb een SPV, en wij kunnen gewoon via IR dingen naar elkaar verzenden. Dus dit verhaal gaat niet op. Maar het is idd wel heel vreemd dat zelfs nokia's niet naar elkaar kunnen verzenden...
zou het met firmwares niet kunnen dat je telefoon een andere ir protocol krijgt?

• Korakal
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Wat wil je verzenden?
Businesscards/telefoonnummers moet in principe kunnen, maar logo'tjes/beltonen etc lukt 9 van de 10 keren niet. Dat komt niet doordat het infrarood is, maar omdat het formaat van de files niet compatible is.

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 11 August 2003 @ 17:53:
Wat wil je verzenden?
Businesscards/telefoonnummers moet in principe kunnen, maar logo'tjes/beltonen etc lukt 9 van de 10 keren niet. Dat komt niet doordat het infrarood is, maar omdat het formaat van de files niet compatible is.
geen idee...ik druk altijd gewoon inra rood aan als ik het wil proberen..dan moet die toch zeggen dat het goed is ofzo ? en dan iets versturen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Titel edit :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 17:54:
[...]

geen idee...ik druk altijd gewoon inra rood aan als ik het wil proberen..dan moet die toch zeggen dat het goed is ofzo ? en dan iets versturen
Eh... nee?
Infrarood is alleen maar een protocol, d'r gaat niet zomaar iets lopen ofzo 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 11 augustus 2003 @ 17:55:
[...]

Eh... nee?
een idee hoe ik iets verstuur met infra rood met de samsung v200 ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Korakal schreef op 11 August 2003 @ 17:55:
[...]

Eh... nee?
offtopic:
Infrarood is een bepaald gebied in het ElektroMagnetische Spectrum en er "lopen" fotonen uit het desbetreffende gebied over en weer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 11-08-2003 17:58 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Osiris schreef op 11 August 2003 @ 17:58:
[...]

offtopic:
Infrarood is een bepaald gebied in het ElektroMagnetische Spectrum en er "lopen" fotonen uit het desbetreffende gebied over en weer :)
Pff ik bedoel IrDA maar als ik dat ga lopen roepen gaat iedereen weer steigeren wat IrDA er nou weer mee te maken heeft :P

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil tussen IrDA en infrarood dan ?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 17:22:
[...]

Wow COOL voor het eerst dat ik zoiets hoor THNX :) Weer wat geleerd :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
iemand al idee'en erover? of over firmware updates van de samsung v200, voor infrarood connectie ?
Pagina: 1