Toon posts:

Vigor 2200 Crashed om de 4 uur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vigor 2200e met de laatste firmware 2.3.6 en die gaat om de 4 uur op zijn bek. Hij is nog wel benaderbaar maar hij rout niet meer. Ik heb de logging aangezet maar daar haal ik eigenlijk alleen uit wanneer hij crashed niet waarom hij dit doet. Ik kan hem daarna gewoon rebooten waarna hij het weer 4 uur doet. Ik heb gebeld met Draytek maar die zeggen (zoals een goed hardware leverancier) dat het aan bbnet lig. of in iedergeval niet aan de router.
Zijn er mede draytek gebruikers die soortgelijke problemen hebben? of een oplossing weten?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Klinkt alsof ie na afloop van een DHCP lease niet meer functioneert. Klopt het dat je lease 4 uur is?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op 11 August 2003 @ 08:43:
Klinkt alsof ie na afloop van een DHCP lease niet meer functioneert. Klopt het dat je lease 4 uur is?
Dat lijkt wel te kloppen, heb inmiddels contact gehad met draytek over dit bij hun overigens bekend probleem.
Het ligt aan de isp (zou ik ook zeggen hoor) ben nu aan het loggen wat er met de dhcp requesten aan de hand is en deze loggings gaan ook naar draytek. Wellicht kunnen hun er iets in vinden en in mijn geval samen met telebyte hier een oplossing voor vinden. Het zit hem volgeds mij ook in de dhcp aan de server kant.
Ik zal hier de evt. oplossing posten.

Verwijderd

Kijk eens of er een of ander javascript (zoals gozila.js) draait op je router. Ik had laatst een zelfde probleem, alleen dan elk half uur. Bleek dat er één of andere &%*$& een heel vervelend scripje had gedraait op mijn router...

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:37
Ik had exact hetzelfde, ook na 4 uur (=240 minuten)
Vigor 2200E , verliest verbinding na 240 minuten

Ik heb toen de nieuwste firmware erin geflasht, en sindsdien werkt ie weer.
Ik dacht eerst dat ie gewoon kapot was, maar hij werkt nu nog steeds.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 16:14
Misschien moet je de vorige Firmware versie eens proberen. Ik heb trouwens ook BBnet (Demon) en een Draytek 2200E v2.3.6., daarmee geen problemen. Fix-ip lost de problemen ook niet op?