Vigor 2200E , verliest verbinding na 240 minuten

Pagina: 1
Acties:

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:37
Heel raar, maar echt waar, na 240 minuten verbonden te zijn via mijn internet kabelprovider komt er geen bit meer doorheen.
Wanneer ik de router vervolgens laat rebooten, is alles weer goed voor de komende 240 minuten (=4 uur).

Ik weet dat de router goed is (dus geen hardware fout heeft), want hij werkt dag en nacht bij een kennis die @home heeft. Alleen bij mij stopt ie na 240 minuten.

Ik werk met 2 computers (WinXP Pro), verbonden dmv van die router Draytek Vigor 2200E. Het gewone netwerk gebeuren werkt prima, nergens last van.

De Vigor laat in zijn configuratiescherm gewoon zien dat ie een IP-nummer heeft gekregen en dat de verbinding 'up' is, maar werken doet ie na 240 minuten dus echt niet meer (moet hem dan eerst weer rebooten en dan werkt het weer)

Nu heb ik al aardig wat topics gevonden hier van mensen met hetzelfde probleem, maar altijd andere tijden. Bij de 1 duurt het 30 minuten, bij de ander 10 minuten, en bij mij dus 240 minuten voordat de verbinding stopt, maar niemand heeft de moeite genomen om de oplossing te posten.

Ligt dat aan een instelling van mijn eigen computer(s) of ligt het aan de kabelprovider?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
heb je DHCP aanstaan dan kan het misschien zijn dat hij daar de fout ligt. Het zal ws. software matig zijn gezien de precieze tijd van 4 uur. Ja kan kijken of het aan de kabelprovider ligt door de modem direct aan je computer te hangen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je mischien ook al gekeken of er een nieuwe firmware is voor de router :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• MrDirect
Even een toevoeging:
wanneer ik het kabelmodem rechtsreeks aansluit op de computer blijft de verbinding werken. Het moet dus aan de router liggen, want als die er tussen komt, is het na 240 minuten weer foute boel.
DHCP staat aan. Mijn 2 computers krijgen een IP toegewezen van de router (192.168.1.10 en 12). De router krijgt ook automatisch een IP toegewezen van mijn kabelprovider.

De kabelprovider bestaat nog maar net een week of 3, dus het lijkt me waarschijnlijker dat er bij hun iets verkeerds staat ingesteld.

Er is een nieuwere firmware voor die Vigor 2200E, namelijk versie 2.2 Ik werk met versie 2.1a vanwege de doorvoersnelheid. Maar hier kan het haast niet aan liggen aangezien de router perfect werkt bij mijn kennis met @home. (die werkt met Win98SE)

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 17:22
Nu breekt me de klomp...
Heb hetzelfde probleem met @home. Na 240 min. wordt de verbinding bij mij eruit gegooit, echter na 2-3 min. is alles weer in orde. Waarom het gebeurd; geen flauw idee. Denk persoonlijk dat mijn router foutief is ingesteld. Router is een oude 486/66 die draait op ClarkConnect 1.0
Nu wil ik dus een hardwarematige router aanschaffen om van dit probleem af te zijn, en mijn keus was gevallen op de Vigor 2200E o.a. (naast de Linksys of E-tech).
Maar bij je kennis aangesloten op @home werkt ie wel goed.. Gelukkig!!
(heb je trouwens ergens een 3com netwerk-kaart in je netwerk??)

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
Hmm.. laat me raden.. Parelnet ?? :p

Maar on-topic: ik zit hier op hetzelfde netwerk, heb dezelfde router, maar alles werkt hier prima. Niet echt een oplossing, maar mischien toch handig om te weten :?

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
Probeer na die 240 minuten eens op een Windows XP machine het ip te vernieuwen. Dan kun je zien of het aan de DHCP ligt of niet.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:29
Misschien een hele domme vraag, maar heb je de optie "Always On" wel aanstaan? Kun je vinden in je router onder "Internet Access Setup" en dan PPPoE of PPTP. Onder de checkbox "always on" zit ook nog een "Idle Timeout" vakje. Als de optie "Always On" aanstaat, staat daar de waarde -1 in.

• MrDirect
Ben ik weer, ik heb de nieuwere firmware (2.2)erin gezet, maar weer na exact 240 minuten stopt alles ermee.
Het normale netwerk loopt gewoon door, ik kan de shares van de andere computer gewoon benaderen. De router is nog steeds pingbaar en 192.168.1.1 (het config scherm van router) werkt nog gewoon.
In het config scherm staat nog steeds dat de router verbinding heeft, maar er komt echt niks meer doorheen. Ik reboot de router dan dmv het knopje onder het 'System management' menu.
Tijdens een online game komt er ineens te staan"connection lost", dus het maakt niet uit of de verbinding wel of niet gebruikt wordt op dat moment.

Mr Magic schreef:
Misschien een hele domme vraag, maar heb je de optie "Always On" wel aanstaan? Kun je vinden in je router onder "Internet Access Setup" en dan PPPoE of PPTP. Onder de checkbox "always on" zit ook nog een "Idle Timeout" vakje. Als de optie "Always On" aanstaat, staat daar de waarde -1 in.
Deze optie is bij mij niet van toepassing, dat gaat geloof ik bij PPPoE ofzo, ik zit te configureren bij "Static en Dynamic IP" en daar kan je zoiets niet instellen.
Ping to keep alive heb ik al wel geprobeerd, maar maakt niks uit.

Het is zo vreemd dat ie het bij @home wel gewoon feilloos doet, en bij Parelnet niet. Zoals eerder vermeldt werk ik met XP en die andere jongen met Win98SE, misschien dat daar ergens een andere instelling gebruikt wordt.

DeCIpHeReR schreef:
Hmm.. laat me raden.. Parelnet ??

Maar on-topic: ik zit hier op hetzelfde netwerk, heb dezelfde router, maar alles werkt hier prima. Niet echt een oplossing, maar mischien toch handig om te weten
En werk jij ook met WinXP? Al lijkt het me niet dat het daaraan ligt, want zonder router blijft de verbinding wel 'up'

Eskimootje schreef:
Probeer na die 240 minuten eens op een Windows XP machine het ip te vernieuwen. Dan kun je zien of het aan de DHCP ligt of niet.
Als ik ipconfig /renew doe, dan krijg ik toch alleen maar een nieuw IP adres in mijn range van 192.168.1.x ? Dat heeft toch niet veel invloed of bedoel je dat juist?

Ik dacht eerst dat mijn lease te snel zou verlopen maar dat is ook niet zo.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.151.14.19
                                    192.168.1.1
Lease Obtained. . . . . . . . . . : zaterdag 26 oktober 2002 23:26:02
Lease Expires . . . . . . . . . . : dinsdag 29 oktober 2002 23:26:02

Ik raak een beetje uit de mogelijkheden en weet het niet meer. Er moet toch wel iets van te vinden zijn? Maandag zal ik Draytek wel mailen met deze vraag, tot dan zit ik 6 keer per dag te rebooten.

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
Er hangt hier zowel win XP aan de router als win 98. Beiden werkt prima dus ik denk ook niet dat het daar aan ligt.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:26

Eraser127

Nijkerk

DeCIpHeReR schreef op 27 oktober 2002 @ 11:03:
Er hangt hier zowel win XP aan de router als win 98. Beiden werkt prima dus ik denk ook niet dat het daar aan ligt.
hier ook, 2 Xp comps en een Win98SE comp.

My Discogs

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Bel anders eens Draytek NL zie www.valadis.nl das de NL distru

Goede helpdesk!

Heb je hem ook al helemaal gereset? en opnieuw geconfigureerd?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Verbinding eruit na 240 minuten... Maf...

Voor de lan gebruik ik ip range 192.168.0.x
de dhcp deelt adressen uit vanaf 192.168.0.10
deze pc en mijn irc bak hebben een statisch ip, 192.168.0.2 en 192.168.0.3
de pc van mijn moeder krijgt 192.168.0.10

Ik krijg vaker van mijn moeder te horen als ik thuis kom dat internet een paar minuten niet heeft gewerkt, terwijl mijn irc bak constant verbonden is geweest. Ook als ik nog een vierde pc op de router hang, dan krijgt die 192.168.0.10, en de pc van mijn moeder heeft dan geen verbinding meer :?

Nu werk ik ongeveer twee weken met firmware v2.2, nergens meer last van.

Bij het internet access setup venster > static or dynamic ip, heb je daar broadband access op enable staan ? [ik weet niet wat hij doet als je em uit zet :? nog nooit gedaan]

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:58

AirX

Tweak Guru

Falconey schreef op 27 oktober 2002 @ 12:28:
Verbinding eruit na 240 minuten... Maf...

Voor de lan gebruik ik ip range 192.168.0.x
de dhcp deelt adressen uit vanaf 192.168.0.10
deze pc en mijn irc bak hebben een statisch ip, 192.168.0.2 en 192.168.0.3
de pc van mijn moeder krijgt 192.168.0.10

Ik krijg vaker van mijn moeder te horen als ik thuis kom dat internet een paar minuten niet heeft gewerkt, terwijl mijn irc bak constant verbonden is geweest. Ook als ik nog een vierde pc op de router hang, dan krijgt die 192.168.0.10, en de pc van mijn moeder heeft dan geen verbinding meer :?

Nu werk ik ongeveer twee weken met firmware v2.2, nergens meer last van.

Bij het internet access setup venster > static or dynamic ip, heb je daar broadband access op enable staan ? [ik weet niet wat hij doet als je em uit zet :? nog nooit gedaan]
Ik weet niet hoe het bij die router zit maar kun je ook aangeven in welke range de DHCP moet gaan leasen??? bv tussen 192.168.0.15 tot .25? miscchien dat je teweinig adressen beschikbaar hebt gesteld??? B)

• MrDirect
Ik heb DHCP nu uitgezet, maar toen het aanstond stond er bij "IP Pool count" een waarde van 50. Er zouden dus 50 IP adressen uitgegeven kunnen worden (is factory default waarde). Ik heb echter slechts 2 computers aangesloten, dus een beetje overkill. Maar dat maakt toch niet iets uit?

Het uitzetten van DHCP (en dus handmatig de IP's invullen in de computers) heeft niet mogen helpen.
Weer na 240 minuten viel de verbinding weg. Ik word gek.....

• MrDirect
Ik krijg van de kabelprovider een dynamisch IP toegewezen. maar je kan in die router ook invullen dat je een vast IP hebt. Misschien dat het daar aan lag, maar nee dus. Ik heb deze keer alles ingevuld alsof ik een vast IP heb (is niet echt een oplossing natuurlijk, maar als het had gewerkt....) maar het heeft ook niet geholpen.

Meer opties zitten er niet in die Vigor, ik heb ze nu allemaal gehad. Ik heb dus een onoplosbaar probleem. Morgen is het maandag dus ik zal Draytek dan maar eens mailen.
Of is een beller sneller?

Maar die 240 minuten zou ik toch ergens moeten zien staan? Dat vind ik zo vreemd.

Verwijderd

MMM troost je ik heb het zelfde probleem mijn verbinding kapt er ook gewoon mee en dan kan ik doen wat ik wil maar krijg hem niet meer aan de praat als de stroom er vanaf is geweest doet i het weer heb zelf ook de vigor 2200E heeft altijd goed gelopen voor dat ik ben overgestapt naar @home :( heb ik eest adsl gehad daar heb ik nog nooit een probleem gehad >:)
maar nu heb ik ongeveer 3 maanden kabel daar had ik in het begin ook geen probleem maar sinds een paar weken doet het zig wel voor :X en ik kan ook niets vinden 8)7 ik hoop als jij de oplossing gevonden hebt dat je het hier laat weten 8)

• Beuker
  • Laatst online: 20-05 20:52
Ik heb er geen problemen mee.... werkt als een trein... nou ja... dan niet eentje van de NS :p

• MrDirect
Ik heb voor mezelf besloten dat de router gewoon kapot aan het gaan was.
Ik weet het niet zeker, want ik heb hem niet laten doormeten of testen ofzo.
Maar er gebeurden plots nog meer rare en vreemde dingen met de verbinding. Hele IP-ranges waren plots niet meer te pingen (4 uur daarvoor nog wel) terwijl er niks veranderd was aan de situatie.

Ik heb nu maar een extra NIC gekocht, en ICS aangezet. Vooralsnog werkt het prima, de router gebruik ik nog slechts als een switch.

.

• Klaus_1250
  • Laatst online: 04-08 11:42
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 09:18:
MMM troost je ik heb het zelfde probleem mijn verbinding kapt er ook gewoon mee en dan kan ik doen wat ik wil maar krijg hem niet meer aan de praat als de stroom er vanaf is geweest doet i het weer heb zelf ook de vigor 2200E heeft altijd goed gelopen voor dat ik ben overgestapt naar @home :( heb ik eest adsl gehad daar heb ik nog nooit een probleem gehad >:)
maar nu heb ik ongeveer 3 maanden kabel daar had ik in het begin ook geen probleem maar sinds een paar weken doet het zig wel voor :X en ik kan ook niets vinden 8)7 ik hoop als jij de oplossing gevonden hebt dat je het hier laat weten 8)
Heb een Sitecom router en zit ook bij @home, en ook mijn router kapt er twee keer per dag mee. Kijk eens naar: Sitecom router kwetsbaar voor DoS?
Pagina: 1