Sitecom router kwetsbaar voor DoS?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Ik heb een Sitecom xDSL/Cable router 4s, en elke keer als ik via scan.sygate.com een poortscan laat doen, loopt de router volledig vast :-(

Ledjes blijven meestal wel aan (soms valt de verbinding heel even weg), maar ik heb geen internet meer, en ook de webinterface op 192.168.0.1 is niet meer bereikbaar.

Enigste wat nog werkt is de stekker eruit en erin. Heb al verschillende opties geprobeerd aan en uit te zetten (zoals Firewall tegen DoS-attacks), maar het maakt allemaal niks uit.

Is er iemand die hetzelfde heeft??? Firmware is 1609, alles is statisch geconfigged (geen DHCP of UPnP)

• Klaus_1250
Is er niemand met hetzelfde probleem??? Heb het nu al verschillende keren gehad. Meestal als ik 's morgens opsta kan ik nu ook de router reseeten

• Klaus_1250
schop

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vreemd, zou wel erg slecht zijn als ie daardoor over de kop gaat. Heb je je firewall niet te paranoia ingesteld? Dat ie een lockdown doet als ie een poortscan krijgt ofzo (ken het apparaat niet, weet niet of het mogelijk is)

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Ik heb ook al is naar die router gekeken in de winkel maar ik heb nog geen reviews?
Beste Klaus_1250
Hoe bevalt het apparaat jou?

SOrry ik heb niet echt verstand van kwetsbaardheid van ddos aanvallen

Samen staan we sterk!

• Klaus_1250
Dit is hoe de fabrikant erop reageert (letterlijke emailconversatie), het probleem ligt niet bij de router, maar bij de mensen/websites die hem vast laten lopen.

IK: De router werkt verder normaal, totdat ik een trojan scan doe via http://scan.sysgate.com . Na ca 5 tot 20 seconden valt de verbinding met internet volledig weg en ook de webinterface van de router is niet meer bereikbaar.
Doordat ik de stekker van de router eruit moet halen, kan ik ook niet meer in de logs kijken waarom de router vastliep.

HELPDESK: Meneer, erg vreemd. Maar nogmaals ik heb geen idee wat genoemde website doet.

IK: Misschen is dat iets voor Sitecom om naar te kijken? Ik kan me voorstellen dat dit voor zeer vervelende situaties kan zorgen, zeker als dit bevestigt en bekend word.

HELPDESK: Meneer, een en ander ligt niet aan onze router, maar aan de website.

• Klaus_1250
Bigs schreef op 28 oktober 2002 @ 15:22:
Vreemd, zou wel erg slecht zijn als ie daardoor over de kop gaat. Heb je je firewall niet te paranoia ingesteld? Dat ie een lockdown doet als ie een poortscan krijgt ofzo (ken het apparaat niet, weet niet of het mogelijk is)
echt alles qua firewall en logging staat nu uit, en nog hetzelfde :( Kan geen opties meer vinden om aan te passen en kijken of ie het dan wel goed doet. Vond via Google in een forum al iemand anders die hetzelfde heeft.
Snap niet dat er hier niet meer mensen zijn met dit probleem.

Kunnen mensen met een Sitecom DC-202 4s router gewoon de scan van http://scan.sygate.com runnen zonder dat ie vastloopt???

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25

sKitZo

:)

Klaus_1250 schreef op 28 oktober 2002 @ 15:25:
Dit is hoe de fabrikant erop reageert (letterlijke emailconversatie), het probleem ligt niet bij de router, maar bij de mensen/websites die hem vast laten lopen.

IK: De router werkt verder normaal, totdat ik een trojan scan doe via http://scan.sysgate.com . Na ca 5 tot 20 seconden valt de verbinding met internet volledig weg en ook de webinterface van de router is niet meer bereikbaar.
Doordat ik de stekker van de router eruit moet halen, kan ik ook niet meer in de logs kijken waarom de router vastliep.

HELPDESK: Meneer, erg vreemd. Maar nogmaals ik heb geen idee wat genoemde website doet.

IK: Misschen is dat iets voor Sitecom om naar te kijken? Ik kan me voorstellen dat dit voor zeer vervelende situaties kan zorgen, zeker als dit bevestigt en bekend word.

HELPDESK: Meneer, een en ander ligt niet aan onze router, maar aan de website.
hahaha...

wat zou een poortscan toch zijn?

• Klaus_1250
Lach maar, ik heb $%^#% een firewall nodig voor mijn router met firewall, omdat ie bij een portscan al vastloopt. Hoe kan je nou zoiets op de markt brengen??? Een portscan is tegenwoordig helaas vrij normaal op internet (al jaren)....

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

Klippy

Still Game

Hmm, heb die router ook ,zal straks eens testen.

Maar als het goed is zou hij daar toch tegen moten kunnen.
Wat staat in je logs?
Geeft die aan dat een DoS geweest is? Die kan je iig laten loggen dus neem niet aan dat hij dan zal vastlopen....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Klaus_1250
LiquidSilver schreef op 28 oktober 2002 @ 15:35:
Hmm, heb die router ook ,zal straks eens testen.

Maar als het goed is zou hij daar toch tegen moten kunnen.
Wat staat in je logs?
Geeft die aan dat een DoS geweest is? Die kan je iig laten loggen dus neem niet aan dat hij dan zal vastlopen....
Ik moet hem resetten door de stekker eruit te trekken (reset knop werkt ook niet meer :-( ), dus geen logs meer...

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

welke scans doe jij dan allemaal? vind et maar vreemd als je router daar van vast loopt

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• dr.nld
  • Niet online
heb nergens problemen mee blijft naar behoren werken (natuurlijk!), maargoed voor welke toepassing wordt de router gebruikt cable-sharing of ADSL kan het probleem zijn met de firmware.

Kabel v1609 & ADSL v161B zie FAQ op de Sitecom page.

Wat betreft DoS attacks zit een automatische blokkeerfunctie in het advan. menu binnen in de webinterface van de router. Deze staat standaard aan.

[ Voor 0% gewijzigd door dr.nld op 28-10-2002 15:51 . Reden: DoS blokkeerfunctie ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• Klaus_1250
Standaard scans zover ik weet. Firmware is helemaal up to date en die automatische blokeerfunctie heb ik uitgezet...

• Klippy

Klippy

Still Game

Klaus_1250 schreef op 28 oktober 2002 @ 16:07:
[..] en die automatische blokeerfunctie heb ik uitgezet...
Mis ik wat of staat hier de reden van je probleem en dus ook de oplossing :?

• dr.nld
  • Niet online
hij heeft niet voor niks (immers alle routers hebben zo'n) DoS blokkeerfunctie zoals bovenstaand probeer het eens met de functie aan..

heeft misschien wel een reden waarom je deze hebt uitgezet - maar de blokkeerfunctie's zijn niet voor niks.

• Klaus_1250
aan of uit maakt niks uit....

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik wilde testen...

Maarja site doet niks...

• Klaus_1250
Site werkt weer, router weer niet vanmorgen :-(

• Klippy

Klippy

Still Game

Klaus_1250 schreef op 29 oktober 2002 @ 10:59:
Site werkt weer, router weer niet vanmorgen :-(
Zal thuis eens testen dan vanavond als je nog geen oplossing hebt.
Ben ook wel benieuwd nu :)

• Klaus_1250
Ik ga hem terugbrengen, heb er zo niks aan. Sowieso, met de instelling van de fabrikant is al zoveel mis dat ik niet eens meer iets van Sitecom zou willen, ook al zou het werken.
Ja, hackers zijn fout, maar daarom moet je er nog altijd wel rekening mee houden als je iets voor internet ontwerpt :(

• Klippy

Klippy

Still Game

Klaus_1250 schreef op 29 oktober 2002 @ 14:30:
Ik ga hem terugbrengen, heb er zo niks aan. Sowieso, met de instelling van de fabrikant is al zoveel mis dat ik niet eens meer iets van Sitecom zou willen, ook al zou het werken.
Ja, hackers zijn fout, maar daarom moet je er nog altijd wel rekening mee houden als je iets voor internet ontwerpt :(
:?
Ding is niet slechter dan elke andere router voor die prijs.

Vrij goed zelfs.
Denk eerder dat 't aan jou ligt hoor... :X

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Klaus_1250 schreef op 29 oktober 2002 @ 14:30:
dus jij brengt een apparaat terug omdat die het bij 1 site het niet doet?

• Klaus_1250
nee, je moet het hele topic lezen. Ik breng hem terug omdat ie 2 keer per dag vastloopt, en omdat elke grapjes mijn router heel de dag kan laten crashen als ie wil.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Klaus_1250 schreef op 29 oktober 2002 @ 15:34:
nee, je moet het hele topic lezen. Ik breng hem terug omdat ie 2 keer per dag vastloopt, en omdat elke grapjes mijn router heel de dag kan laten crashen als ie wil.
lees je start post eens ;)
Klaus_1250 schreef op 25 oktober 2002 @ 15:05:
Ik heb een Sitecom xDSL/Cable router 4s, en elke keer als ik via scan.sygate.com een poortscan laat doen, loopt de router volledig vast :-(
daar haal ik het niet uit hoor!

• Klaus_1250
:?
Ding is niet slechter dan elke andere router voor die prijs.

Vrij goed zelfs.
Denk eerder dat 't aan jou ligt hoor... :X
De prijs is erg goed, helemaal mee eens. Maar als ie niet werkt...

Dat laatste zou ik graag willen, maar er is niemand met een verklaring/oplossing en de fabrikant doet het af met "het ligt niet aan ons". Ondertussen loopt ie twee keer per dag vast.

• Klippy

Klippy

Still Game

Klaus_1250 schreef op 29 oktober 2002 @ 15:36:
[...]

De prijs is erg goed, helemaal mee eens. Maar als ie niet werkt...

Dat laatste zou ik graag willen, maar er is niemand met een verklaring/oplossing en de fabrikant doet het af met "het ligt niet aan ons". Ondertussen loopt ie twee keer per dag vast.
Vind 't maar vreemd, heb ding nu 2 maanden en nog nooit vastgelopen oid.

Maar ik ga nog eens testen met die site thuis.

Verwijderd

Ik heb hier de Draytek Vigor 2200 E, en ik heb alle testen van Sygate zonder problemen doorlopen, dus dat het aan de website ligt lijkt mij zeer sterk.

Het is van Sitecom wel een erg makkelijke en goedkope manier om zich er uit te lullen, ze kunnen zelf ook even de moeite nemen om het te testen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 15:57:
Ik heb hier de Draytek Vigor 2200 E, en ik heb alle testen van Sygate zonder problemen doorlopen, dus dat het aan de website ligt lijkt mij zeer sterk.

Het is van Sitecom wel een erg makkelijke en goedkope manier om zich er uit te lullen, ze kunnen zelf ook even de moeite nemen om het te testen.
tuurlijk is het voor sitecom makkelijk om dat te testen, maar waarom zouden ze die website nemen? als dat de enige klacht is? ga je toch niet naar die site, is hun antwoord, daar kan je vergif op innemen ;)

• dr.nld
  • Niet online
desnoods ruil je hem in, zelf heb ik echt geen problemen met dat ding.. als ie met tcp stacks gewoon vastloopt terug dat ding - is het dus gewoon een productiefout..

maar waarvoor gebruik je hem delen van je kabel of delen van je ADSL bij ADSL kan het wel eens liggen aan je firmware (ADSL v19B1)

voor de rest gewoon vaag zijn niet de instellingen is gewoon de productie!

• Klaus_1250
dat denk ik ook. Heb maar heel weinig mensen met hetzelfde probleem kunnen vinden.

Delen van Kabel, heb beide firmware's geprobeerd, geen verschil. Overgens wel grappig, als je hem flasht naar 161b kun je hem niet via de webinterface terugupgraden naar 1609!

Normaal zou ik hem inruilen, maar ik wil wel graag goede support op mijn product (ook al is het goedkoop).

• dr.nld
  • Niet online
ja, maargoed die support is toch ver te vinden aangezien wat is het nu eenmaal? een eeprom met wat software en 5 interface'jes kan weinig aan fout zitten - ze horen niet moeilijk te doen als je hem komt ruilen.

Alle hard-ware routers schelen qua hardware weinig ze moeten allen hetzelfde doen alleen is de andere iets duurder dan bv de Sitecom.

Verwijderd

Ik heb ook die SiteCom S4 Router. Ik heb net ff scan.sygate.com geprobeerd, en ik doorloop alle tests.
De firewall van de router werkt perfect en alles loopt als een zonnetje!

Denk dat het misschien toch aan jouw ligt.... :X

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 19:07:
Ik heb ook die SiteCom S4 Router. Ik heb net ff scan.sygate.com geprobeerd, en ik doorloop alle tests.
De firewall van de router werkt perfect en alles loopt als een zonnetje!

Denk dat het misschien toch aan jouw ligt.... :X
Hmm ja hier ook alles prima en ook nog alles dicht...
Perfect dus.

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

off-topic... DoS kreeg ik niet aan met m'n Opera 6 explorer, maar met Microsoft IExplorer 5.5 ging het wel... ook wel vreemd :? of nie...

• dr.nld
  • Niet online
gewoon hij kan niet goed overweg met tcp/ip verkeer ofwel gewoon terug naar de winkel en een andere zien te krijgen, ofwel een fout van sitecom als jij een ander van de leveracier/winkel krijgt, ben jij tevreden en heb je ook geen last meer van die supportdesk (komt vroeg of laat toch ooit weleens op kantoor daar te liggen).

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

'k zit hier ook achter diezelfde router te werken en het uitvoeren van al deze tests heeft geen ivloed gehad op de stabiliteit van mijn Sitecom Router 4S gehad, 'k denk dat het toch een configuratiefout, in de router, aan jouw kant is.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Klaus_1250
Lag aan de router, heb hem ingeruild en deze doet het wel goed...

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 14:28

chromeeh

the Gnome

Ppl ppl, om verdere discussies over dit onderwerp te verhelpen:
We (ik + een aantal vrienden) hebben m'n SiteCom router getest op verschillende DoS aanvallen :)
Hieruit bleek dat de router goed tegen verschillende soorten DoS attacks (ICMP / IGMP / Broadcast storm / etc.) bestand is. De router heeft tijdens de test (van 30 min.) een downtime gehad van minder als een minuut (!)
Het mooiste was dat na 20 min. m'n ISP aan de lijn hing wat er nou allemaal gebeurde bij mij >:)

Binnenkort maar eens kijken of tie een DDoS overleeft >:) >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• BULBLA
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 17:36
Ik kan je ook niet helpen, maar ik vind ook dat de helpdesk zwaar kl*te is van Sitecom. Ik ben tevreden met mijn router maar toen ik een probleem had heb ik 3x moeten mailen naar sitecom en zo konden me niet helpen. Op een gegeven moment zeiden ze dat het niet hun probleem was maar een gebruikersprobleem.
Moeten ze echt iets aan doen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:43

Predator

Suffers from split brain

BULBLA, das natuurlijk niet leuk, maar om zomaar een oud topic te schoppen om te melden dat de helpdesk zwaar kl*te is :?

Niet erg nuttig :/

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.