Hulp gevraagd inzamelactie DEFECTE HD's

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55049

Topicstarter
Hoi allemaal, sommige mensen kenne mij waarschijnlijk al van op het forum hier en weten al waar ik naartoe wil ;-)

Ik wou graag even verzoeken of er nog mensen zijn die HD's van boven de 1GiG kunnen missen voor een soort onderzoeksproject.

Aanstaande vrijdag de 15de augustus ben ik op ronde in de buurt van west-nederland (van Eindhoven via Tilburg, Hertogenbosch tot Breda zo +-) maar ook in vlaams-Belgie (van Brugge, Gent, Antwerpen en Brussel)

Eind September / medio Oktober +- plan ik een nieuwe ophaalronde.

Bij verschillende Tweakers ga ik er HD's ophalen die gereageerd hebben op mijn verzoek, waarvoor mijn oprechte dank al.

Nu is het zo, dat ik het project rond HD's reviven etc graag degelijk verder zou willen uitbouwen. Al mijn bevindingen komen op dit forum hier te staan. Dus iedereen heeft er ergens baat bij.

Het hoofdprobleem is de enorme verscheidenheid onder de HD's (fabrikanten, reeksen, en types; om nog niet te praten over de interfaces en de mogelijke defecten die voorkomen)
Er zijn al verschillende deelonderzoeken opgesteld om meetingen ect. te gaan doen in functie van diverse parrameters.

Maar ik heb schijven nodig, en niet zomaar gewone schijven. Liefst DEFECTE HD's !!
Zo mogen rammelen, happeren, bad-clusters, bad-sectors, zeuren, whatever doen :-) zolang ze niet onder de tram gelegen hebben is het ok :-)

Want daar is het net om te doen in het project. HD's reviven.

Dus: ik heb echt wel veel schijven nodig om dit tot een succes te krijgen, en daarom vraag ik jullie hulp.

Ik doe dit volkomen op eigen centen en echt rijk ben ik niet :'( maar dat hoeft ook niet ;-) Toch kan ik best wat extra steun gebruiken.
Heb je ergens afgedankte HD's liggen en je wil die doneren voor dit project, graag, je doet er me een zeer groot plezier mee.

Note: Betreffende de eventuele data die er op staat:
dat interesseerd mij geen moer, bij mij is het om de hardware te doen. Dus als er iets zou opstaan die niet zo .... is ;-) I don't give a fuck. Ik beloof je gerust plechtig dat de eventuele content NIET de deur uitgaat !!! 100% !!!

Extranote: Mensen die eventueel hun data willen recovered zien, ik zal het proberen, slaag ik er in, dan is dat gratis. (Je moet me wel de CD's en postpakje of zo betalen heh.)

Voor meer details aangaande het project zelf zie hier => Harde Schijven: Preventief Onderhoud, Reviven, en Reanimatie

Je mag me gerust contacteren op men mail (zie in mijn profiel voor men adres)

Groetjes, en dank bij voorbaat al.
Ook enorme dank aan de mensen die me al HD's hebben bezorgd, Jimmy

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 55049 op 12-09-2003 00:00 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Ik heb helaas even geen tijd om het hele reviven/reanimatie etc topic door te lezen (ga zo naar bed...damn, ik ben erg), maar ik heb nog wel een Seagate schijfje hier liggen die volgens het label 1083MB kan bevatten B)

Hij deed bij de vorige eigenaar als eens vaag, en die gaf er een tikje op waarna ie het weer deed. Bij mij deed de schijf ooit ook vaag, maar ik kreeg 'm met geen tik meer aan de praat. Ik heb net ook nog even geprobeerd 'm horizontaal/verticaal en in alle mogelijke houdingen te starten maar het werkt niet : de schijf gaat draaien, geeft een aantal vrij luide tikken en stopt dan weer.

Alleen heb ik de HD ooit nog 'ns opengeschroeft om ernaar te kijken, en met een watje of wat het ook was welke zich in de schijf bevond de schijf opgepoetst. Ook heb ik terwijl het ding draaide toen eens per ongeluk een nagel oid erop gezet, dus nu zit m'n DNA vereeuwigd op de schijf, in een perfect rondje 8)7

Ik weet niet of je daar nog wat mee kan (als je dit ding aan de praat krijgt...woeiwoei >:)), maar ik zal het ding niet echt missen ofzo (stonden toen alleen maar spelletjes op :)).

Filmpje : http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/hddd00d.avi (oud filmpje, ik wist nog niet wat deinterlacing was enzo B))

Maar aangezien ik dus verder even geen tijd meer heb om dat topic door te lezen (doe ik morgen wel, het is nu ondertussen nog veel later :|), komen de resultaten, ook van iedere schijf individueel bekeken, op GoT? Dan vind ik het namelijk zeker interresant en mag je die disk zo hebben :)

Ik woon in Bergen op Zoom btw.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 12:14

DwarV

Rekent aan het leven

Ik heb hier nog een verrotte Quantum Fireball LE schijf liggen van 20 gib :-) Alleen de printplaat is doorgefikt. Ik heb destijds geen nieuwe print kunnen kopen, ik doe er niets meer mee, dus je mag hem van mij meenemen. De schijf ligt in Friesland, maar is te verplaatsen naar Groningen, als dat je wat mag helpen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 12:00

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Heb nog wel een 40 Gb van IBM liggen, die klappert en tikt alleen nog maar. Schijven draaien wel rond maar dan heb je het ook gehad. Miischien kon ik hem wel terug sturen i.v.m.garantie maar daar ben ik lui voor ;)

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik heb hier nog een 2 gb hdd liggen met bad clusters, mag je zo meenemen, contact maar via mail, staat in mijn profile :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb er best nog een aantal voor je liggen, maar wat ga je daar dan in vredesnaam mee probleren? Platen na een flinke headcrash bieden toch weinig mogelijkheden tot een nieuw leven, en ik zou (als je hem aan de praat krijgt) mijn data daar niet meer aan toe vetrouwen.

Maar goed, ik heb een rare eigenschap dat ik defecte HDD;s niet weggooi. - in de hoop dat als ik ze na een tijdje aansluit ze weer gaan lopen? - Dus er ligt wel een stapeltje, varierent van 2 Gb tot 40 Gb. Kwoon wel in huizen en dat kwam niet voor in je lijstje van plaatsen dus zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 14:29
Ik ben wel bereid je te helpen... ik woon in de omgeving amersfoort, werk in een compu winkel en mag vastwel een briefje bij de toonbank ophangen, en als ik erbij zeg dat het voor een studenten projectje is gaat dat best lukken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik heb een stapeltje liggen, maar die zijn allemaal onder de 1 GB ....
Nog eentje van precies 1GB, en nog eentje van 6 GB met een heel vaag probleem.
Ik woon vlakbij R'dam.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Laatst online: 21:53

fcs

IK heb hier nog 1 schijf liggen. quantum fireball 18.5 gb. ding ratelt en tikt.
heb het nooit werkend gekregen, is wel in bios te zien, verder niet. mocht ik hem deze week niet werkend krijgen, dan mag jij hem hebben.
zit in amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oo thanks voor de vele replies manne.

ik vul eerst even nog wat aan over het project en mezelf:

nu, het is een hobby, en ik vind dat die recoverybedrijven gewoon bijna diefstal plegen als je een schijf wil laten recoveren. meestal kan je met wat tricks een schijf toch weer aan de praat krijgen en dus als wij als tweakers dat nouw eens lekker zelf konden doen ;-)

ook het voorkomen en correct inventariseren van de problemen is al een goede stap op weg voor ons.

zelf heb ik een electronicalabo(tje) dus kan ik wel een en ander van analyse er op doen op die schijven.

dus dat is mijn bedoeling: veel schijven op de kop tikken, bij voorkeur hebben ze een "normaal" deffect (tikken, niet opspinnen, geen bios meer, bad clusters .... etc)
als je ze zelf al eens "benaderd" hebt met de hamer of zo kan ik er ook niets meer mee doen natuurlijk lol.
in normaal gevallen probeer ik dan dus vast te stellen wat de fout exact is, en probeer die te herstellen indien mogelijk.
mijn ervaringen worden alle in dit forum gepost, dus iedereen kan dan op eigen initiatief zelf schijven uit de brand gaan halen, wat leuk is meegenomen heh of de haalbaarheid van een recoveryprobleem beter inschatten.

eenmaal een bepaalde schijf weer werkt, dan is voor mij de kous af. eventueel (op verzoek) haal ik de data er af en stuur ik je die op.
maar verder zal ik die werkende schijf dan waarschijnlijk recupereren om er een ander gelijkaardig type mee te herstellen. de rest gaat op de schroot (na vernielen platters natuurlijk ;-) )

steeds ga ik de grens hoger leggen en andere(moeilijkere) problemen aanpakken tot het niet meer haalbaar is om het nog in huis/tuin/keuken te gaan verwezenlijken een bepaalde recovery te gaan doen.

over mezelf: ben woonachtig aan de belgische kust.
met de meeste belgen kan je bijna niets bereiken :( ze zijn precies jaloers opdat het mij zou lukken een schijf te recoveren dat ze deffecte schijven nog liever op de dump gooien dan het te schenken voor een project. (het is al langer dan vandaag dat ik plan om naar nederland te komen wonen, ik begrijp die belgen gewoon niet soms ((je ziet dit aan de reacties hier ook trouwens)))

anyway, gezien ik geen kapitalist ben 8)7 moet ik een beetje rekening houden met eventuele kosten natuurlijk, anders zal men vrienden teveel zagen naar een nieuw tasje of mooie schoentjes die ze gezien heeft }:O
als ik tot boven in nederland wil rijden om een defecte hd, dan knalt men vriendin me dus af (8> haha, alee ja, jullie begrijpen me wel heh.

maar indien ik ze niet kan komen ophalen persoonlijk gezien de afstand, dan zou ik de extra inspanning willen vragen ze mij op te sturen per postpakje, ik doe wel mee in de kosten hoor als die niet te groot zijn.
er zijn al meerdere mensen die me een schijf opgestuurd hebben uit nederland en de prijs varieerde tss de 3 en 5,5 euro zowat.

alvast innorm bedankt aan ieder hoor !!!
ik zal even zoet zijn de komende maanden denk ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hier nog een 2,62 GB Fujitsu in de aanbieding. Mail maar voor een adres :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58296

Moet je dat echt pas nu zeggen :)
Heb juist een oude schijf helemaal uiteen gehaald dus daar vang je niet veel meer met aan en een andere is naar het containerpark...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:56
Ik weet niet op wat voor termijn je 't allemaal van plan bent, maar ik kan wel een zooi defecte HDD's regelen. Werk in een computerwinkel, dus er komt regelmatig verrot spul vrij... die direct de container in gaan. Ik wil ze wel voor je bewaren eventueel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 55049 schreef op 11 August 2003 @ 17:55:
[SNIP}
nu, het is een hobby, en ik vind dat die recoverybedrijven gewoon bijna diefstal plegen als je een schijf wil laten recoveren. meestal kan je met wat tricks een schijf toch weer aan de praat krijgen en dus als wij als tweakers dat nouw eens lekker zelf konden doen ;-)

:Y)
Leuk project !
Maar wat ik me afvraag , je maakt een vergelijking met recovery bedrijven, die je (te) duur
vindt, maar geeft zelf aan voornamelijk geinterresseert te zijn in de reparatie van de
harddisk zelf en niet primair met recovery van de data.
Waarom dat (data recovery) dan niet als eerste doel gesteld ? Dat is namelijk waarom
die data recovery bedrijven zo duur kunnen/mogen zijn , het gaat vaak om vitale informatie.
(Vaak betaal je zelfs per MB data die ze terugvinden.)

Of moet ik dit zien als een hobby , als een soort "tweakers schijven-ehbo-voor-gevorderden" om hardware problemen op te lossen ? Een database van ervaring opbouwen voor schijfreparatie ?

Hoe dan ook , blijft een interressant topic, helaas heb ik geen defecte schijven voor je,
behalve een 850 MB'tje die ik zelf al opengesloopt heb :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33946

Anoniem: 55049 schreef op 11 August 2003 @ 17:55:
over mezelf: ben woonachtig aan de belgische kust.
met de meeste belgen kan je bijna niets bereiken :( ze zijn precies jaloers opdat het mij zou lukken een schijf te recoveren dat ze deffecte schijven nog liever op de dump gooien dan het te schenken voor een project. (het is al langer dan vandaag dat ik plan om naar nederland te komen wonen, ik begrijp die belgen gewoon niet soms ((je ziet dit aan de reacties hier ook trouwens)))
Mooi, begon ik deze draad te lezen, klonk allemaal zeer interessant, ik was al in gedachten verzonken zoekend naar de defecte schijven die ik nog liggen heb, om mijn medewerking te verlenen aan je overigens leuke project, tot ik bovenstaande passage las.
Nu gooi ik ze inderdaad nog liever weg.
Of het nu van een belg of een nederlander komt, wat maakt dat nou uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
u_nix_we_all: ja het is in eerste instantie de bedoeling toe te spitsen op wat kan en niet kan op puur hardwarelevel omdat dit meestal de eerste stap is in het terug halen van data. eenmaal em terug loopt is dan voor andere topics en is al genoeg besproken denk ik.
alhoewel de graycode nog net op de rand ligt van software/hardware.

"tweakers schijven-ehbo-voor-gevorderden" is in feite een prima titel ja :)
en dat is ook mijn bedoeling dus. veel onder ons kunnen goed pc's herstellen en problemen opsporen. als je data ff weg is doordat de FAT overschreven is of zo bv, dan weten de meeste wel hoe je die data terugkrijgt, en die tools zijn ook ruim voorhanden (lees normaal geprijsd tot zelfs gratis) maar als een schijf helemaal geen zin meer heeft blijft het een beetje gokken van wat doen we nu?
en net daar wil ik dus als tweaker een oplossing uitwerken en mijn electronicakennis voor inzetten ook.

verder wil ik een leuke anecdote/perciflage maken tav recoverybedrijven:
vandaag was ik op zoek naar een nieuwe short, ja met dit warm weer heh :)

prijzen tot over de 75 euro (merkkledij) en verderop in een winkel vond ik er 1 aan 10euro endat terwijl je objectief toch over een gelijkaardige kwalteit praat.
ik vind het gewoon te gek dat die prijzen zo hard doorslaan, en we als tweaker een beetje machteloos staan idien onze schijf vreemd gaat doen.
we willen onze schijf weer aan de praat maar recoverybedrijven is ons meestal net te duur (tot 2000euro zonder garanties) en dus niet waard. dus zijn we onze data ook kwijt :-/

natuurlijk ga je niet de tools voorhanden hebben zoals expert datarecoverybedrijven hebben, maar je hebt wel een extra om het toch nog aan de praat te krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ah juist.
Ik heb ook het "grote" topic nu door gelezen en dat maakt het een stuk duidelijker.
Ik ben verrast over het hoge technische niveau van je onderzoeken , erg indrukwekkend !
Dit levert in ieder geval een hoop nuttige informatie op zo !
Keep it up !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

@WildJim : zou je je adres gegevens kunnen mailen?
Ik stuur je dan de hdd op, wat er met het data gebeurt, tja, daar geef ik niet om (was meer dan 4 jaar terug).

Schijf heeft 1 of 2 tikken met de vlakke hand gehad, in de hoop het probleem op te lossen.
Schijf blijft lees baar in bios, maakt tikken, is niet up te krijgen in win/linux omgeving.

mail adres: francc ( @ ) francisco . vuurwerk . nl

edit:

bedenk me net dat ik nog een oude compraq hddtje heb van 850 mb (werkt nog goed)
die mag je ook hebben (svp, wel alle gegevens die er op zitten verwijderen )

ps: moet ie nog gesloopt worden of zijn goed werkende ook goed? :P

[ Voor 23% gewijzigd door fcs op 12-08-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thanks a lot allen voor de vele berichtjes die ik al mocht ontvangen ook per mail en zo.
ik apprecieer dit geweldig! als alles goed is heb ik iedereen persoonlijk terug geschreven of de dingen al practisch afgesproken en zomeer.
hopelijk is het vrijdag niet te warm in de wagen want er zit geen airco in, dat word bakken en braden :-) haha ik heb alvast een mooie rit voor de boeg dan.

nu is het zo dat ik ook veel reply heb gekregen van hoog uit nederland, ook die zijn zeer welkom natuurlijk maar daar is verzenden per post een betere optie ik kom dan wel tussen voor de kosten zoals afgesproken. anders moet ik toch de benzine betalen heh.

ook heb ik al interessante berichtjes gekregen om te helpen met het rapporteren en beter publiceren naar het web toe, en ik moet toegeven dat hier in de draadjes het niet zo optimaal is, daarom gaan we waarschijnlijk een website speciaal hiervoor opzetten maar zowiezo blijft de basis hier liggen natuurlijk... wordt vervolgd ;)
ik heb hier al leuke fotos van inside, ook geluidjes van inside, tabellen en grafieken... nog veel werk :) maar het komt er aan .... 100% sure

o ja, 2 jongens heb ik niet kunne bereiken (men mail reject het adres)
het zijn "fcs" en "SuperDuper"
sturen jullie mij anders ff een mailtje pls?
jim (@) intersecting . info

als afsluiter wil ik nog even vermelden dat ik blijf doorzoeken naar defecte HD's ook schijven met liquid bearing maar in feite zijn ze allen welkom hoor.

waarschijnlijk zal ik eind september, of iets later, een nieuwe ronde planne door nederland met de wagen, we spreken dan wel af

er zijn ook mensen die me gevraagd hebben waarom die 1Gig als grens?
wel het is zo dat de meeste fabrikanten met het overschrijden van 850Megagrens naar een andere koppentechnology zijn overgestapt (seagate was de eerste met de medialist 850 als ik het goed heb)
de nieuwe koppen bevatten een lees en schijfgedeelte appart terwijl dat vroeger 1 geheel was voor beide functies (spoeltje vroeger, magnetoresitief element extra nu)
vandaar dus. ik denk dat het niet zoveel zin heeft ook om schijven met lage capaciteit te gaan analiseren voor recovery omdat die niet echt meer in gebruik zijn dacht ik zo. Trouwens zal de complexere recovery ook toepasbaar zijn op de oudere drives mocht dit nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb nog wel liggen;
- een Quantum fireball CX 5400tpm 512kb cache 10GB liggen
- een Quantum Bigfoot CY 5,25" !! schijf ? tpm ? cache 2,1GB

Die laatste schijf is letterlijk big, even breed als een cd-rom drive!

Ik woon in Haaksbergen (bij Hengelo, enschede, almelo etc.)

Anoniem: 23311

Hmmmm... net te laat... Heb de IBM schijf (1.08 Gb) die laatst - na ruim 8 jaar trouwe dienst - defect raakte helemaal open geschroefd... Ik neem aan dat je daar niets meer mee kan doen?

Als je daar wel wat mee kan... meel me ff :+

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

WildJim, mocht je nog meer schijven nodig hebben --> http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...m=2745928398&category=168

Ik zat op ebay rond te snuffelen en daar wordt een hele partij aangeboden!

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• fcs

fcs

@WildJim: je hebt mail.

Anoniem: 11968

W3ird_N3rd schreef op 11 August 2003 @ 07:27:
blablabla

Alleen heb ik de HD ooit nog 'ns opengeschroeft om ernaar te kijken, en met een watje of wat het ook was welke zich in de schijf bevond de schijf opgepoetst. Ook heb ik terwijl het ding draaide toen eens per ongeluk een nagel oid erop gezet, dus nu zit m'n DNA vereeuwigd op de schijf, in een perfect rondje 8)7

Ik weet niet of je daar nog wat mee kan (als je dit ding aan de praat krijgt...woeiwoei >:)), maar ik zal het ding niet echt missen ofzo (stonden toen alleen maar spelletjes op :)).

blablabla.
|:( |:( |:( Je hebt hem opengeschroeft. Die dingen zijn toch vacuum? Dan krijgt hij hem toch nooit meer werkzaam.
(is het niet zo dat wanneer je hem openschroeft per direkt iets kapot knalt door het druk verschil?)

Anoniem: 11968

ErHa schreef op 14 August 2003 @ 10:20:
WildJim, mocht je nog meer schijven nodig hebben --> http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...m=2745928398&category=168

Ik zat op ebay rond te snuffelen en daar wordt een hele partij aangeboden!
Startbod: EUR 200,00 8)7 8)7 8)7

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 11:19
Ik heb 2 Hdd's liggen die volgens mij van Western Digital zijn.. allebei gewone IDE schijfjes, eentje van 10 en eentje van rond de 13 gig. Allebei 7200Rpm en een jaar of 2 oud schat ik.

Soms worden ze gedetecteerd in bios, soms niet. Als ze worden gedetecteerd dan start ie meestal ook normaal op, je kan ze een low level format geven maar daarna doen ze het nog niet 100%.

Je kan ze gratis komen afhalen als je wilt...
Helaas heb ik ff geen mail adres beschikbaar, ik hou het topic dus wel even in de gaten of ik contact met je op kan nemen mocht je ze willen hebben. Wellicht heb ik nog een zooitje hdd's thuis liggen, zal het niet zo 1-2-3 weten...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 11968 schreef op 14 augustus 2003 @ 12:15:
[...]

|:( |:( |:( Je hebt hem opengeschroeft. Die dingen zijn toch vacuum? Dan krijgt hij hem toch nooit meer werkzaam.
(is het niet zo dat wanneer je hem openschroeft per direkt iets kapot knalt door het druk verschil?)
die dingen zijn niet vacuum, die zijn in een stof- vrij/arme kamer in elkaar gezet, stof werkt als een schuurpapier na enkele maanden @ 7200rpm :)

maar er is dus helemaal geen garantie dat zo'n schijf kapot is nadat je em open hebt gehad

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nog een kapotte Western Digital Caviar 33100 (WDAC33100-00H). Lokatie: Almere of Leiden.
Zitten volgens mij bad sectors op.

• Mentalist
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 11968 schreef op 14 augustus 2003 @ 12:15:
[...]

Vacuum :?

Dat ding is zeg maar een kastje, met daarop liggend een plaatje (het deksel) en dat zit vastgeschroeft. Geen schroefdeksel dus, gewoon een deksel dat je er zo los op kan leggen. Lijkt me heel bijzonder als dat vacuum kan zijn (dan moet je het wel _heel_ hard vastschroeven en druk verdelen e.d., dan kan je er beter iets rubber-achtigs tussen doen).

Dan had ik volgens mij ook wel wat moeten horen toen ik 'm openschroefde 8)7.

Er heeft iemand op GoT trouwens eens een mod gemaakt : die had een window gemod in het deksel van de HD 8)7. Het is vanwege stof, zoals Atgast al zei, idd niet aan te raden om zo'n schijf nog echt te vertrouwen, maar ze gaan niet per direct stuk hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 14-08-2003 19:15 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Anoniem: 50683

hm, ik heb hier een hele dooie WD-Caviar 33200 , doet helemaal niks meer.
Maarre wat voor garantie is er dat je zorgvuldig met eventuele data, die je vind
op die HD's omgaat?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 14-08-2003 19:18 ]

Topicstarter
nee, onder druk staan ze zeker niet, ook geen vacuum of zo. gewoon simpele propere plattelandslucht :-)

maui71: je vraagt me garanties .... hmm hoe moet ik je dat bewijzen, moeilijke zaak natuurlijk. ik kan je het enkel plechtig beloven en ik hoop dat je mensen in vertrouwen kan nemen. ook ik moet dit dagelijks doen alhoewel we soms eens teleurgesteld worden jammer genoeg. nu, ik heb al enkele schijven binnengekregen en van GEEN ENKELE is ook maar 1 bit eraf gegaan, gecopieerd of wat dan ook. er moet mij ook niemand vragen naar data ervan te krijgen of zo, dat lukt niet! zo eenvoudig is dat bij mij. enkel de eigenaar van de schijf kan indien ik de schijf aan de praat krijg een copy of zelfs heel de drive terug bekomen zonder meer.
zelf ben ik iemand die vecht voor de belangen van persoonlijke privacy en privaat recht, het behoud, de ethisch correcte naleving alsook het respecteren ervan.
ik weet verdomd goed wat het is als deze rechten beschaamd worden, zelf ben ik er al slachtoffer van geweest en vroeger toen ik 16 was of zo kende ik misschien het belang er niet van om er zo zwaar gewicht op te zetten om privacy te bewaren. maar nu weet ik dat verdomd goed, en respecteer dat voor iedereen.

de data die ik eventueel te zien krijg intereseerd me geen reet, mij is het om het project te doen. eenmaal de schijven terug werken zal ik er meer testen mee doen om ook een soort kwaliteitsindex te maken waarschijnlijk.
het is een kwestie van een ingesteldheid vind ik, je doet dat gewoonweg niet, voilla, meer kan ik niet zeggen.

ErHa: thanks, is zeer attent van je, maar de prijs is me iets te hoog, dat kan ik me niet fortuneren :( maar ik zal em een mailtje sturen, je weet nooit dat hij me zegt "je mag ze hebben" ;)

nu ben ik gaan slapen, morgen lange rit voor de boeg....
de mensen die ik nog niet heb teruggeschreven vandaag, no panic ;) zaterdag zijn we er terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
als jij de verzendkosten betaald flikker ik wel een keer een doos vol met ouwe troep.

bas@rgacomputers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oooookeeee, hier zijn we weer ff :-)
vrijdag een behoorlijk ritje gemaakt door nederland, veel file gezien }) de A16 was niet te pruimen lol

anyway, enorm bedankt aan ieder die me geholpen heeft tot hiertoe, ik waardeer dit! _/-\o_
en voor jan, ik hoop dat je snel mag herstellen hoor.

nu heb ik toch al iets om eens degelijk te kunnen starten want daar was het project blijven haperen.
maar er komt snel verandering in. ben nu al bezig met men eerste resultaten in een website aan het gieten.
veel leuke fototjes, analyses, grafiekjes, geluidjes, noem het op...
ik ga het project nog een klein beetje uitbreiden en een soort qualityreview erbij maken.
beetje met een keer komt het wel op zen pootjes allemaal :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 55049 op 18-08-2003 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
beetje offtopic reply maargoed,
* Fludizz heeft hier nog een 20GB'er liggen...
maar ik weet zelf al precies wat er mis aan is: verotte PCB... heb nog altijd geen vervanging gevonden voor de printplaat die er op dit moment op zit... verder nog een 1444MB laptop schijfje (door bad sectors/clusters tijdens last run 1337MB bruikbaar) maar die heb ik inmiddels ook opengeschroefd en gedaan, daar zal je helaas niks aan hebben dus...

Heb je toevallig van je HDD onderzoeken van schijven toevallig een werkende printplaat voor een 20GB Quantum Fireball SE (3.5 series)
bij streepjescode staat volgende waarde: 4.3AT SE43A011 Rev. 01-B API.OC
dan ben ik wel geinteresseerd, en je kan me mailen als je toch nog interesse hebt in die laptop HDD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry Fludizz ik kan je niet helpen, van dat type heb ik er nog geen hier :-/ sorry.

maar stel dat ik er 1 zou hebben, dan kan ik je hem niet verkopen gewoon uit respect voor de mensen die gedoneerd hebben aan het project, dat begrijp je wel.
indien ik er twee zou hebben, dan zou ik je gratis kunnen helpen met het electronica printplaatje maar niet de schijf zelf (uit privacyoverweging)

ik heb iedereen beloofd dat er niets de deur uit gaat, en daar hou ik me zeer strikt aan.

hopelijk vind je nog wat je zoekt. probeer eens op de vraag en aanbod van tweakers hier, daar komt behoorlijk wat respons op hoor.
good luck hoor, jimmy

• Fludizz
  • Niet online
Anoniem: 55049 schreef op 18 August 2003 @ 12:31:
sorry Fludizz ik kan je niet helpen, van dat type heb ik er nog geen hier :-/ sorry.

maar stel dat ik er 1 zou hebben, dan kan ik je hem niet verkopen gewoon uit respect voor de mensen die gedoneerd hebben aan het project, dat begrijp je wel.
indien ik er twee zou hebben, dan zou ik je gratis kunnen helpen met het electronica printplaatje maar niet de schijf zelf (uit privacyoverweging)
Het ging mij alleen om die printplaat ;) de schijf zelf is verder in orde... maargoed
ik heb iedereen beloofd dat er niets de deur uit gaat, en daar hou ik me zeer strikt aan.

hopelijk vind je nog wat je zoekt. probeer eens op de vraag en aanbod van tweakers hier, daar komt behoorlijk wat respons op hoor.
good luck hoor, jimmy
Ik heb *misschien* wel een andere hdd voor je, 6GB laptop hdd'tje... ik doe nog 1 poging om hem werkend te krijgen en als ik er geen low level util voor vind zal ik hem moeten wegdoen... Bad sector werk en dergelijke... inmiddels stuk of 10 keer geprobeerd hem te formateren maar telkens het gedoe dat ie het formateren niet goed kan afronden door een bad sector, en dan wist ie de partition table meteen weer...

Over uurtje laat ik het je wel weten of je die schijf kan krijgen...

[edit]
Helaas voor jou, maar gelukkig voor mij heb ik de HDD weer aan de praat gekregen... partitie om de bad sector heen gebrouwen... (begin en einde van de hDD bevatte bad sectors...)

[ Voor 8% gewijzigd door Fludizz op 21-08-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Fludizz schreef op 21 August 2003 @ 19:46:

[edit]
Helaas voor jou, maar gelukkig voor mij heb ik de HDD weer aan de praat gekregen... partitie om de bad sector heen gebrouwen... (begin en einde van de hDD bevatte bad sectors...)
Die schijf zou ik dus mijn data niet toevertrouwen; zo heb je kans om volgende maand weer een install te doen, en dan toch op een nieuwe schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89979

Disk is verstuurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
superduper schreef op 22 augustus 2003 @ 08:46:
[...]

Die schijf zou ik dus mijn data niet toevertrouwen; zo heb je kans om volgende maand weer een install te doen, en dan toch op een nieuwe schijf...
dat is idd ook mijn algemene bevinding. de reden die ik tot hiertoe heb kunnen vinden is smurie die op 1 of meerdere van de platters zit.
een vermoeden gaat naar het "glijmiddel" op de platters die chemisch reageerd met de olie uit de lagers die verdampt door de warmte.
bij de schijven die lastig formateren, veel bad tracks vertonen en zo zie je de smurrie echt op de platters zitten.

anyway, momenteel ben ik een methode aan het uitwerken om die platters te reinigen en zo, maar buiten dit kan je dus niet veel meer gaan doen.

je kan de slechte gebieden softwarematig issoleren maar dat betekend nog niet dat de koppen er niet meer langskomen en daar zit het onheil.

de koppen nemen van die smurrie mee op hun leesvlakken en zorgen er voor dat enerzijds de koppen gaan kleven op de landingsstrook, maar ook dat de afstand tss de kop en de platter groter word en dus dito slechter gaat lezen en schrijven.

het is dus zinnig om aan et nemen dat de volledige schijf er minder betrouwbaar door wordt in dit specifieke geval van smurrie op de platters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Fludizz schreef op 18 August 2003 @ 01:00:
beetje offtopic reply maargoed,
* Fludizz heeft hier nog een 20GB'er liggen...
maar ik weet zelf al precies wat er mis aan is: verotte PCB... heb nog altijd geen vervanging gevonden voor de printplaat die er op dit moment op zit... verder nog een 1444MB laptop schijfje (door bad sectors/clusters tijdens last run 1337MB bruikbaar) maar die heb ik inmiddels ook opengeschroefd en gedaan, daar zal je helaas niks aan hebben dus...

Heb je toevallig van je HDD onderzoeken van schijven toevallig een werkende printplaat voor een 20GB Quantum Fireball SE (3.5 series)
bij streepjescode staat volgende waarde: 4.3AT SE43A011 Rev. 01-B API.OC
dan ben ik wel geinteresseerd, en je kan me mailen als je toch nog interesse hebt in die laptop HDD...
weet je zeker dat hij 20 gig is? volgens mij is namelijk a: de schijf 4,3 gb omdat dit in het model number staat, en b: de fireball se volgens mij niet groter verkrijgbaar dan een gig of 12.

mocht het namelijk een 4,3 se zijn: die kom je nog best weleens tegen. niet heel zeldzaam ofzo.

ik verkocht btw ooit fireball LM+'en, en dat zijn naar mijn mening nog steeds de beste ide schijfjes ooit in hun tijdperk. en volgens mij nog steeds de 7200 ide schijf met de snelste zoektijd ooit. dat waren nog eens tijden, toen mocht je hem nog horen zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door smvs op 23-08-2003 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Ik weet, is een schop... maar dit is wel een interessant topic enzo... vind ik genoeg reden om hem alive te houden :P
superduper schreef op 22 August 2003 @ 08:46:
[...]

details... ik gebruik dat ouwe schroothoopje toch alleen maar als tikdoos voor op school... staat verder geen belangrijke data op... besides... scherm van de laptop is aan het overlijden :'( heb vervanging nodig voor et laptopje
smvs schreef op 23 August 2003 @ 03:09:
[...]

weet je zeker dat hij 20 gig is? volgens mij is namelijk a: de schijf 4,3 gb omdat dit in het model number staat, en b: de fireball se volgens mij niet groter verkrijgbaar dan een gig of 12.

mocht het namelijk een 4,3 se zijn: die kom je nog best weleens tegen. niet heel zeldzaam ofzo.

ik verkocht btw ooit fireball LM+'en, en dat zijn naar mijn mening nog steeds de beste ide schijfjes ooit in hun tijdperk. en volgens mij nog steeds de 7200 ide schijf met de snelste zoektijd ooit. dat waren nog eens tijden, toen mocht je hem nog horen zoeken.
Mja, ik weet dus dat die schijf een capaciteit van 20GB had, want ik heb hem gekregen van iemand onder het mom van "Defect, hou maar"... hij bevat zo ongeveer 16GB aan data (4GB vrij dus), waarvan ik niet weet wat voor data... Als ik dat ding uberhaupt weer aan de praat krijg formateer ik hem zowiezo eerst om hem daarna als MP3 disk te gaan gebruiken...

edit: Btw, ik kan me herinneren dat we op school ook nog Fireball's hebben, van 40GB...

[ Voor 4% gewijzigd door Fludizz op 31-08-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 55049 schreef op 11 augustus 2003 @ 17:55:over mezelf: ben woonachtig aan de belgische kust.
met de meeste belgen kan je bijna niets bereiken :( ze zijn precies jaloers opdat het mij zou lukken een schijf te recoveren dat ze deffecte schijven nog liever op de dump gooien dan het te schenken voor een project. (het is al langer dan vandaag dat ik plan om naar nederland te komen wonen, ik begrijp die belgen gewoon niet soms ((je ziet dit aan de reacties hier ook trouwens))))
Ik zag hierboven al een 'negatieve' reactie van een andere Belg. Ergens wil ik hem meer begrijpen dan jou. Zie hé, geen problemen naar jullie beide toe.
Maar waarom vermeld je dit toch eigenlijk? "over mijzelf" schrijf je, en je scheert even elke Belg over dezelfde kam, met een uitzondering van jezelf, want dat personage distanciëert zich zover mogelijk van het Belg-zijn.

Dat maakt toch wroeging onder wat rechtgeaarde Belgen los hoor.

En er zullen heus wel wat Belgen zijn die medewerking willen verlenen en dit al hebben gedaan.

Waar woon je precies aan de 'Belgische' kust? Knokke ofzo ergens in de buurt?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Je kan mss ook eens bij wat computerwinkels gaan vragen,of ze nooit kapotte hardeschijven weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mizitras schreef op 01 September 2003 @ 04:24:
[...]

Ik zag hierboven al een 'negatieve' reactie van een andere Belg. Ergens wil ik hem meer begrijpen dan jou. Zie hé, geen problemen naar jullie beide toe.
Maar waarom vermeld je dit toch eigenlijk? "over mijzelf" schrijf je, en je scheert even elke Belg over dezelfde kam, met een uitzondering van jezelf, want dat personage distanciëert zich zover mogelijk van het Belg-zijn.

Dat maakt toch wroeging onder wat rechtgeaarde Belgen los hoor.

En er zullen heus wel wat Belgen zijn die medewerking willen verlenen en dit al hebben gedaan.

Waar woon je precies aan de 'Belgische' kust? Knokke ofzo ergens in de buurt?
je hebt gelijk hoor, toen ik die reactie plaatste was ik wat pissed-off. ik engangeer me ook graag sociaal, en als je dan iemand wil helpen dan merk je dat veel mensen gewoon zomaar zonder verdere argumentatie of grond van reden moeilijk gaan doen terwijl bepaalde dingen in 1 2 3 op te lossen zijn met de standaardprocedures, en ik vraag dan nog geen good-will, want dan wordt het meestal echt moeilijk of er moet iets tegenover staan (liefst financiel) en daar baal ik van. het is een algemene trend die door belgie zweefd, en het zal belgie niet alleen zijn natuurlijk. ook is dit fenomeen sterker aan de kust dan in het binnenland.

gevolg hieruit zijn bv de braindrain, sociale onvrede, extreem hoog zelfmoordcijfer bij jongeren....

als je bedenkt dat veel van die problemen weggewerkt kunnen worden door een beetje elkaar te helpen....

het is een trend die me droevig stemd, vanwaar mijn uitspatting :-/

maar het is zeker NIET zo dat alle belgen zo zijn, er zijn echt wel veel belgen met het hart op de juiste plaats. mijn oprechte excuses tov die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Ik heb vorig jaar mijn -op sterven na dode- 2GB hd van Seagate aan de school geschonken als proefobject.En dat voor een Belg he ! ;)
Anders gaf ik hem graag.

Ik zal eens op de school vragen,die hebben wsl nog enkele kapotte schijven liggen.Haal je ze ook op in Limburg (Belgie) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:56
WildJim: We zijn inmiddels een paar weekjes verder, en ik heb, zoals ik al zei per email toen, een paar disks apart gelegd.

Op dit moment heb ik er 8 voor je, varierend tussen 1.7 en 80Gb.

Ik kan doorsparen, kan ook even vast de huidige lading opsturen, of je komt 't ophalen. (Harderwijk, NL).

Ik hoor 't wel.
Exe-cuter schreef op 01 September 2003 @ 08:32:
Je kan mss ook eens bij wat computerwinkels gaan vragen,of ze nooit kapotte hardeschijven weggooien.
Yep, zo kom ik er ook aan. Zelfs 80Gb kom je soms defect tegen: OEM schijven uit bv compaqs. Garantie lukt je niet, en mensen kiezen vaak voor een nieuwe hdd ipv garantie aan te vragen bij compaq (hele kast opsturen en de tijd zonder computer vinden ze teveel, dus kopen ze een nieuwe)

[ Voor 45% gewijzigd door DJSmiley op 01-09-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wildjim:
Ik heb het pakketje gewogen met 2 kapotte quantums erin.
Alleen het weegt 1572gram :|

Dat komt dus neer op € 7,75 :'(

Is je die 2 kapotte schijven 7,75 euro waard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87860

Bartjuh schreef op 01 September 2003 @ 19:34:
Wildjim:
Ik heb het pakketje gewogen met 2 kapotte quantums erin.
Alleen het weegt 1572gram :|

Dat komt dus neer op € 7,75 :'(

Is je die 2 kapotte schijven 7,75 euro waard :?
Als je het met een AVP pakketzegel van de TPG verstuurt kost het 'slechts' 5,50 euro.
Zo'n pakket mag dan maximaal 5 kilo zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 55049 schreef op 01 September 2003 @ 14:29:
[...]
ook is dit fenomeen sterker aan de kust dan in het binnenland.
Er leeft een 'wereldje' mensen apart aan de kust, vele rijken die ook 'Belg' zijn maar zich niet inmengen, of engageren zoals je zelf zegt, de de anderen.
Ik zie dat veel Belgen (uit Nederland komende) en Franstalige Belgen aan de Belgische kusten zich ook 'meer' voelen dan Jan met de pet.
gevolg hieruit zijn bv de braindrain, sociale onvrede, extreem hoog zelfmoordcijfer bij jongeren....
Zelfmoordcijfers zijn niet zo 'extreem' hoog bij jongeren in verhouding tot ouderen hoor. Als je de pogingen (tot hulp/aandacht) er aftrekt, komje tot een lager cijfer. En ligt niet echt aan het anti-sociaal gevoel, want jongeren kunnen zich het beste en snelste terug inmengen met andere.
als je bedenkt dat veel van die problemen weggewerkt kunnen worden door een beetje elkaar te helpen....

het is een trend die me droevig stemd, vanwaar mijn uitspatting :-/
.
Wil je een héél mooi voorbeeld van verval van waarde en respect en hulpvaardigheid?
=> "9/11" (nine eleven), het grijpt de Amerikaan bij het hart en laat ze de buren en mensen die men niet kent helpen tot ze er weer bovenop staan. Iedereen was taking care voor elkander.

Hoe is die situatie nu? Terug als de uren voor het eerste vliegtuig van zich liet horen hoor. Niemand kijkt nu nog veel meer om naar elkaar vanwege een ramp van 'destijds' al geleden.

Als algemene reactie op je post:
Als ik even voor de true-Belgen mag spreken, excuses aanvaard ;)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Exe-cuter: ja hoor, dat zou echt tof zijn. ik kom ze overal ophalen als het een beetje te doen is en ik het op men "ronde" :) kan zetten. Ik moet toch over Apen heen als ik naar Nederland ga, dus limburg is niet ver af heh dan ;-)
Je mag ze gerust opsparen voor me, we spreken dan af ergens begin oktober zo als dat goed is voor jou. (ik stuur je een mailtje) bedankt alvast zun.

@ DJSmiley: oooooosh, dat groeit aardig aan heh ;-) Ik heb ff opgezocht en gezien dat met de A28 te nemen ik mooi in de buurt ben, is gemakkelijk te vinden ook. Als het goed is, spreken we af ergens begin oktober zo. Is een mooi ritje met de wagen, maar dat hebben we er voor over heh. Big thanks alvast hoor!!!

@ Bartjuh: aaaa, stuur maar op man ik betaal je dat terug hoor.

Xinn had daar een mooi idee 5,5 euro tot 5 kilogram. ooosh daar kan al iet in heh.
maar ik begrijp het niet goed ergens "AVP pakketzegel van de TPG " is dat dan via postkantoor bij jullie in Nederland of is dat een pakjesdienst die het nog komt ophalen aan huis ook? :-)

iedereen alvast nogmaals erg bedankt hoor!! en nu ga ik snel men bed in O-) greets guys...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Leuk project !

Kep hier een Quatum Bigfoot 2,5 Gb voor je. (rikketik, rikketik)
Ik was hem net aan het open schroeven tot dat ik dit topic tegen kwam. Er zitten nog 4 schroeven in dus hij is nog dicht.
Je mag hem van mij gratiz hebben.

Mail mij maar ffies.
Je mag m op komen halen, ik wil m ook wel versturen maar dan zijn de verzendkosten voor jou.

[ Voor 3% gewijzigd door jhead22 op 03-09-2003 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 55049 schreef op 02 September 2003 @ 01:43:
@ Bartjuh: aaaa, stuur maar op man ik betaal je dat terug hoor.

Xinn had daar een mooi idee 5,5 euro tot 5 kilogram. ooosh daar kan al iet in heh.
maar ik begrijp het niet goed ergens "AVP pakketzegel van de TPG " is dat dan via postkantoor bij jullie in Nederland of is dat een pakjesdienst die het nog komt ophalen aan huis ook? :-)

iedereen alvast nogmaals erg bedankt hoor!! en nu ga ik snel men bed in O-) greets guys...........
Ik kan niets vinden over die zegel :?

Maar goed, als dat bestaat, die AVp zegel, dan vraag ik wel even een heleboel vrienden af of hun nog kapotte schijven hebben, want dan kan je die 5kg ten volle benutten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

`k Heb 2 IBM`s die niet te vertrouwen zijn :( Ik weet het niet zeker maar misschien doe ik ze wel weg, maar dat kan ik niet voor nix doen helaas. Het zijn een Dekstar 60/75GXP van resp 30/40 GB. :S

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Ik heb van mijn leerkracht alvast 4 schijven meegekregen (1tje zonder printplaat).Ik ga morgen ook aan mijn andere leerkracht vragen,mss dat die er ook nog in zijn lokaal heeft liggen.
Maar 4 kan ik er iig al geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Exe-cuter: oooooo nice man, biiiiiiiiig thanks !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Da's gerne gedoan :p

btw,hoeveel schijven heb je ondertussen al (of schijven die je nog kan halen) ?

[ Voor 71% gewijzigd door Exe-cuter op 03-09-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heel veel schijven heb ik helaas niet. ik had gemikt op een 100 a 150 +- om men project goed te kunnen inzetten, meer zou beter zijn natuurlijk.
momenteel zit ik aan een 35 tal. er zijn er al een paar die nu zeker definitief defect zijn ook 8) (ja een mens moet leren van zen fouten heh ;) )

verder zijn er veel verschillende merken en types natuurlijk, en dat is juist prachtig want er is echt veel verschil tussen al die schijven. en de verschillende defecten.

gezien ik er nog niet zo heel veel heb, probeer ik zoveel mogelijk testen te doen op elke schijf, ook breng ik de zwakke punten van elk type in kaart en zo. dus elke schijf gaat wel een paar keer onder de schroevendraaier momenteel :-) desondanks ze defect zijn, probeer ik er toch zuinig mee om te springen.

voorlopig ziet het er zeer goed uit met het project, hoemeer ik er mee bezig ben, hoemeer ik details vind waarbij je kan zeggen "HE, zo kan je dat fixen" en daar was het allemaal om te doen.
ik realiseer me wel dat de omvang ietsje groter is geworden dan aanvankelijk geschat. en dat komt vooral omdat ik het echt zeer grondig wil doen. ook komen er goede ideen steeds bij van mensen hier op het forum en zo. er komen testen bij, etc...
en zoals iemand me deze week al zei: "zo gaan we eindelijk eens weten wat werkelijkheid is, en wat fictie is" want er is wat te doen heh rond HD's

we still have a long way to go, maar dat komt wel goed
het is allesins heel tof dat we via deze weg --mijn inziens-- een leuk project kunnen doen, met zeer weinig middelen, dank toch aan allen die al geholpen hebben!

als er iemand assembler/C kan schrijven, en iemand die me kan helpen met de site, dan is het project volledig van start

men laatste proefstukjes kan je vinden op Wat is er mis met mijn HDD? HDD geluiden.. (als die niet schreeuwt ;) )
en
Harde Schijven: Preventief Onderhoud, Reviven, en Reanimatie (mathematical stuff)

Topicstarter
@jhead22: big thanks hoor, schijf is aangekomen hier :-)

!!! graag wil ik ook nog eens aan iedereen melden dat men e-mail gewijzigd is !!!
je vind het nu in men profiel, ik ga het hier niet zetten, want dan krijg ik gewoon teveel spam binnen. dat is de reden waarom ik het gewijzigd heb trouwens.

Anoniem: 86236

Heb je misschien ook iets aan een schijf die half leeft half dood is? Heb hier namelijk een seagate van 540MB, die is een keer van een talfel gevallen. Maakt vreemde geluiden, bad blocks, en bad blocks die intermittent zijn. Maar hij doet 't nog wel, je kan er naar schrijven en van lezen, alleen of de dataintegriteit gegarandeerd is weet je niet.

Verder heb ik nog een Quantum fireball 10GB. Die is na wat inleesproblemen gekapt met werken. Maar ik heb 'm wel opengemaakt(ben nieuwsgierig) dus als je daar iets mee kan zeg 't maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 08-06 18:43

Diamon

The Weird One

Ik heb, als het goed is, nog 2 of 3 laptop hd's liggen.
Deze spinnen niet meer op.
Mocht je er belang bij hebben, laat het effe via een emailtje weten.

Ik zit nog met een Maxtor 91024D4 (10.2GB) in me maag.
Deze komt op met een bootblock, en waarschijnlijk is de pcb een beetje gaar.
Zoek dus eigenlijk een andere pcb O-)

And The Only One

Topicstarter
Thanks Diamon, mail is op weg ;)
@Skaarj: kan je me ff mailen pls? men adres staat in men profiel

UPDATE: ik had nu graag meer specifiek ook een paar schijven met enkel bad-clusters op of gewoon werkende is ook goed natuurlijk.

greetz to all .. jimmy

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 55049 op 24-09-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Hallo , ik zit hier thuis nog altijd met mijn stapelke harde schijven. Kom je ze nog ooit halen ofzow ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

dodo79

witte dikke tonnie

heb er hier ook nog 3 liggen.
2 68 pins uw scsi schijven (2gb & 4gb) (seagate & ibm ) en nog een 50 pins wide scsi schijf (4gb) van quantum.

als je ze komt halen, mag je ze hebben

messchien dat ik ook nog een ibm gxp75 20gb heb liggen, maar das nog niet zeker.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 08-06 18:43

Diamon

The Weird One

Anoniem: 55049 schreef op 24 September 2003 @ 14:03:
Thanks Diamon, mail is op weg ;)

greetz to all .. jimmy
Weet niet welke route je neemt, maar de meel zal nog steefs onderweg zijn, want nog niets ontvangen :Z

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi jongens, sorry dat ik even off-the-net ben geweest, ik ben kloteziek geweest en sta een beetje achter in al men werk nu. Maar ik ga zeker verder met het project hoor. Ik moet gewoon even de dingen terug ter hand nemen.... je hoort nog van me.
greetz jimmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Well, wb WildJim ;)

A.s. zaterdag is er een NOS-meeting in Utrecht. Als je nog snel een oproepje plaatst (d'r vanuitgaande dat je kan) kan je wellicht daar wat harde schijfjes scoren. Lijkt me makkelijker dan zelf half Nederland doorcrossen :) En er zijn redelijk vaak meetings... Goed idee, ja, nee?

edit:
Heb je wat aan een mogelijk defecte SCA-schijf?

[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 23-10-2003 16:37 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
Hallo WildJim. Heb er nog eentje voor je waarschijnlijk. Heb je ook net een mail gestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66898

Ik heb hier een schijf die een uurtje geleden na een reboot alleen nog maar unallocated space aangeeft. kun je daar ook wat mee of is daar ook een app voor waarmee je je data terug kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812

Heb hier nog een 650mb Western Digital Caviar liggen. Wordt herkend door BIOS enzo, mar als ik windows erop ofzo wil, doet ie check van de HD, en dan begint ie te tikken. Om de seconde een luide tik. Mag je hebben als je wilt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
TS:
ik heb je gemaild maar geen reactie gehad.

ik heb 5 hdd's klaarliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Hoe zit het eigenlijk nog ? Ik merk dat je al meer dan een maand niet meer op GoT bent geweest. Ik besluit hierbij dat je het project hebt stopgezet dus ga ik zelf maar mijn HD's herstellen :)

... Tenzij je eens iets laat horen van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ook nog een oud Quantum schijfje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 14:40
Ik duik zo ff de kelder in hier maar denk dat ik zo 8 HD's heb liggen van tussen de 6 en 20 gig...defecte.
Je kan ze evt. op m'n werk (Nijmegen) of thuis (Arnhem) ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hé WildJim, leef je nog :?

Want ik heb hier nog steeds 7 hd's liggen die nog steeds naar jouw verstuurd moeten worden.

Ik kwam er net weer op toen ik me kamer aan het opruimen was en die schijven zag liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Laatst online: 20:13

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Als je eens in de omstreken van Gent bent spring dan eens binnen.
heb hier nog een doos met wat kapotte drives in (van 400MB tot 2.1GB).
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hmmm ik heb er nog denk een stuk of 5/6 die "dood" zijn reageer tijdig naar mr4hughz*at*hotmail*ddot*com en ze zijn voor jou ik woon in omgeving rotterdam

ik heb er niks mee gedaan ze liggen alleen klaar voor de schroothoop mocht je niet tijdig reageren dan gaan ze alsnog daarheen. (boven de 1GB)

Tja vanalles

Pagina: 1