Toon posts:

[WinXP] PCI.sys is missing or corrupt?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een groot probleem erbij gekregen. Mijn moeders computer start niet meer op omdat ze steeds de foutmelding krijgt: PCI.sys is missing or corrupt.
Nu heb ik geprobeerd om via de Windows xp cd te repareren, maar elke keer dat de setup opstart krijg ik ook een foutmelding dat er een bestand weg is op die cd. Ook als ik andere windows xp cd's gebruik kom ik niet tot het hoofdscherm waar ik het kan repareren.
Nu heb ik een windows 98 opstartdiskette gebruikt om via de opstartdiskette op de c komen. Maar dan krijg ik als ik dir intik de foutmelding "invalid media type reading drive c". Ik heb veel data op de c schijf staan en dat zou ik niet graag willen verliezen

Iemand een idee om dit op te lossen ipv de computer te formateren want dan ben ik alles kwijt.

Dank u alvast

Verwijderd

Topicstarter
ja overal staat dat je moet repairen maar dat werkt dus niet, en ik heb echt alles al afgezocht

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 18:30 ]

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:09
Als dat niet werkt, zou het wel eens een fysieke fout op de schijf kunnen zijn, dan zou ik je aanraden hem RMA te sturen naar de fabrikant.. Als hij nog binnen de garantie valt krijg je meestal zo een nieuwe.

@TheTimer

8)7 duh! dat ik daar niet aan gedacht had! gaat weer lekker vandaag.. :/ nou ja, tis nog vroeg.. :7

[ Voor 23% gewijzigd door jazz op 10-08-2003 18:43 ]

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 11:34
Je kunt je harde schijf niet zien omdat deze waarschijnlijk gebruik maakt van het NTFS-bestandssysteem. Lees deze faq eens door.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hang die schijf gewoon even in een andere PC die ook WinXP of Win2k als OS heeft. Dan kan middels 'take ownership' de bestanden backuppen en een verse install doen. Dat zal een hoop werk en ellende schelen volgens mij :)

Titel aangepast. Volgende keer even zelf meteen het OS vermelden en een duidelijke omschrijving geven van het probleem. Dat maakt alles een stuk duidelijker :)

[ Voor 28% gewijzigd door Han op 10-08-2003 19:00 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zou graag die recovery console willen gebruiken alleen als ik de xp cd erin stop dan krijg ik steeds foutmeldingen zodat ik al niet eens in het hoodsscherm kan komen. Nu zie ik overal staan dat je recovery console ook kan vinden door hier naar toe gaan: :\i386\winnt32.exe /cmdcons Maar dit bestaat helemaal niet op die xp cd. De map winnt32 bestaat niet

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

d'r staat ook geen map winnt32 op, da's een uitvoerbaar bestand.

cd i386 (ram nu op enter)
winnt32 /cmdcons (ram nu op enter)

en dan krijg je de console als het goed is :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
dan geeft ie aan dat ie het niet kan runnen in dos mode

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 20:00:
dan geeft ie aan dat ie het niet kan runnen in dos mode
Mja, dan moet je wel met die cd booten natuurlijk en dan naar een promptje gaan, anders doet ie het inderdaad niet.

Als je gewoon winnt32 (enter rammen) doet dan start die de install op als het goed is. Ow nee, da's winnt.exe, kan je daar ook geen console mee doen? die winnt32 is nl. de 32 bits runtime exe... misschien kan het ook wel gewoon met winnt.exe

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
booten kan ie wel, maar tijdens het laden van die bestanden geeft ie een foutmelding en start de computer dus steeds opnieuw op. en als ik winnt32 gebruik dan kan hij geen schijf vinden waar hij de bestanden op kan zetten
ik ben nu echt radeloos

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

www.bootdisk.com staat ongetwijfeld wel een boot schijffie waarmee je ntfs kan lezen en anders kan je daar op googlen. Dan kun je in ieder geval je data backuppen... ik vermoed ook dat je harde schijf dood aan het gaan is :(

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 11:34
Als je Symantec Ghost heb (ikzelf heb v6.5 Enterprise, welke iig NTFS ondersteund) kan je een bootdisk maken (met Bootdisk Wizard) en daarna een image van je harde schijf. Dat image moet naar een 2e hdd, partitie of netwerk-share (vervolgens eventueel ook op cd te fikken uiteraard). Daarna kan je op een andere pc dat image lezen met Ghost Explorer en je files eruit backuppen. Dan hoeft de pc ook niet open.
Pagina: 1